Imperium

Behemoth`s Lair

Nowy dział Heroes III - komentarze

Permalink

Ok, dzięki, już widzę. Faktycznie tabelka jest dobra.

Niejasność widzę w przykładzie. Nasza armia ma 325 HP, a centaury 400 HP, czyli to u bohatera to 325/400 = 81.3%, czyli centaury rozstawią się po 6, 5 lub 4 oddziały.

Przyda się też jakaś ilustracja – np. dwa screenshoty. Te same centaury zaatakowane garstką chłopów – bardzo rozdzielone – a potem wielką armią z całego miasta – skupione w jednym oddziale. To byłaby bardzo dobra, obrazowa ilustracja – takie sytuacje są intuicyjnie znajome z gry i pewnie się czytelnikom spodobają, tak jak memy w stylu „znam to”, „to uczucie”, itd.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob: Na ten moment sekcja o rozstawieniu neutrali została ukryta. Moje nowe testy wykazały błędy w zamieszczonym schemacie. Mam nadzieję, że niedługo wszystko zostanie skorygowane.

A jeszcze co do samego działu. Drażni mnie tylko jedna rzecz: Napisy zasłaniają prawą łapę Starożytnego Behemota :(

Permalink

Tak z ciekawości, kolejność chronologiczna czyjego jest autorstwa?


Permalink

Taro

Tak z ciekawości, kolejność chronologiczna czyjego jest autorstwa?

Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie Taro. Zapewne wzorowałam się na Wikipedii, pisałam to rok temu :v Szczerze - nie pamiętam.


Permalink

Potrzebne. Z tym, że spolszczenie o ile wiem juz jest całe. Można by zamieścić komplet to raptem ile? 600 kb te 8 mapek. Nigdzie w sieci znależć całego spolszczenia nie można. Prędzej już całe Kroniki po 700 mb jedna razem 6 giga czy coś. A przecież starczy 600 kb i ludzie będą mieli możność sobie pograć wreszcie po polsku komplet.

Permalink

Kiedyś czytałem w KG o tej chronologii. O ile nr 1, 7 i 8 są oczywiste, to te pomiędzy już nie do końca. Można by to rozpatrzeć i poprawić, ale to w sumie pierdółka taka.

A co do spolszczeń, jeśli w Kwasowej ich nie ma, to na pewno ich nie ma :D


Permalink

Jak zwykle mam garść uwag.

1. Typografia:
– dać twarde spacje (albo alt+255, albo & nbsp; ). Gnom mówił jakiś rok temu, że niedługo przeglądarki będą to same robiły, ale nie ma co czekać i polegać na nich.
– dać normalne polskie cudzysłowy, takie jak w tym komentarzu (alt+0132 i alt+0148 )
– dać myślniki zamiast źle użytych łączników (alt+0150)
– podobno CSS3 pozwala na dzielenie wyrazów. Przy justowaniu warto zastosować, to się uniknie rozjechania linijki „przywódcy barbarzyńców”.
(prawie) logiczną całość – dać spację po nawiasie.
– plusy zaznaczyć znakiem plusa, najlepiej na zielono: +, a minusy znakiem minusa, najlepiej na czerwono: . Podobnie jest w opisach frakcji autorstwa Mateusza (ale tam można by poprawić kolorki).

2. Ortografia, w tym interpunkcja:
– minidodatków (ma być bez łącznika).
– barbarzyńców (ma być małą literą; to nazwa profesji, a nie narodu).
Właśnie z tego powodu po śmierci Tarnuma (…) (przecinek tam to błąd; nie oddziela żadnego równoważnika zdania)
– podobnie: (…) poprzez rozgrywkę poszczególnych scenariuszy pomagamy (…)
(…) mankamentem, który można wypomnieć, jest (…) – zdanie podrzędne trzeba wydzielić przecinkiem z obu stron.
(…) nowości, jakie dodatki mogły (…) – zdanie podrzędne trzeba wydzielić
luki pomiędzy HoMM III a HoMM IV – nie ma potrzeby przecinka, bo nie wydziela żadnego zdania ani żadnej dłuższej listy.

3. Ogólnie język:
– „składają się na one z następujących”
– prof. Mirosław Bańko pisze, że słowa „na dzień dziejszy” zamiast np. „obecnie” są powszechnie uważane za błąd.
– „bardziej opłacalne z punktu widzenia ekonomicznego” – pleonazm. Może nawyk z wydłużania magisterki? ;-)
– unikałbym liczby pojedynczej: „mamy”, „możemy”, itd. – nie wiadomo, w czyim to imieniu. Po prostu: są, można, itd.
w promocji, a nie „na promocji”
– rozszerzeniem stricte fabularnym. Stricte to przysłówek i dałbym go zaraz przy przymiotniku.

4. Merytoryka:
– chronologia (zwł. czas HC3) jest dyskusyjna, co potwierdzają tacy eksperci jak Acid, Avonu (Alamar) i Cepheus (np. w grotowym RAQ). Lepiej umieścić umowną kolejność odpowiadającą z grubsza kolejności wydawania. Utarło się, że Clash of Dragons to HC4, World Tree to HC5, Fiery Moon to HC6, a Revolt of the Beastmasters to HC7.

20 uwag do jednego tekstu to chyba niezły wynik. Chętnie bym sam naniósł te poprawki, ale Hellburn mi nie da uprawnień do niczego, póki nie skończę serwisu MM6. :-P


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 25.04.2017, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob, Ty naprawdę jesteś zboczony. Myślisz, że choć 0,5% osób czytających ten dział zwróciłoby uwagę na takie coś?

A Starcie Smoków to na pewno nie piątka.


Permalink

Tarnoob

1. Typografia:
– dać twarde spacje (albo alt+255, albo & nbsp; ). Gnom mówił jakiś rok temu, że niedługo przeglądarki będą to same robiły, ale nie ma co czekać i polegać na nich.
– dać normalne polskie cudzysłowy, takie jak w tym komentarzu (alt+0132 i alt+0148 )
– dać myślniki zamiast źle użytych łączników (alt+0150)
– podobno CSS3 pozwala na dzielenie wyrazów. Przy justowaniu warto zastosować, to się uniknie rozjechania linijki „przywódcy barbarzyńców”.

Nie.

Permalink

Tarnoob

4. Merytoryka:
– chronologia (zwł. czas HC3) jest dyskusyjna, co potwierdzają tacy eksperci jak Acid, Avonu (Alamar) i Cepheus (np. w grotowym RAQ). Lepiej umieścić umowną kolejność odpowiadającą z grubsza kolejności wydawania. Utarło się, że Clash of Dragons to HC4, World Tree to HC5, Fiery Moon to HC6, a Revolt of the Beastmasters to HC7.

Kwasowa Grota twierdzi inaczej.

Reszta poprawiona.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.08.2016, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Szarża Smoków jako HC3? O proszę. Spotkałem się jednak z opiniami, że ten dział Dark Dragona sam wymaga poprawek. Sprawdziłem na forum i faktycznie, Szarża to HC3 (wg Acida i Alamara piszącego, że taką numerację stosowało też NWC i 3DO).

Jeszcze dwie rzeczy do wstawienia:
– stricte fabularnym
– spacja po nawiasie.

Z brakiem reszty (może oprócz plusów i minusów) jestem niestety pogodzony. Chociaż Rada Języka Polskiego oficjalnie stwierdziła, że dywiz (łącznik) jest znakiem ortograficznym, a nie interpunkcyjnym. (W takim razie jest wewnątrzwyrazowy, a nie międzywyrazowy). Wspomniany tam brak kodyfikacji dotyczy oznaczania przedziałów. Podobnie Jan Grzenia odradza stosowania dywizu tam, gdzie powinien być myślnik. Mimo wszystko chcemy chyba, żeby serwis H3 (i cała Jaskinia) był redakcyjnie wzorowy. Już samo używanie półpauzy (–) zamiast pełnej pauzy (—) jest pewną innowacją i podobno naleciałością z typografii anglojęzycznej.

Podobnie Adam Wolański pisze, że nie warto zrywać z tradycją używania polskich cudzysłowów.


Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 19.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Przy opisie Antologii Cenegi warto dodać informację, że zawiera stare tłumaczenie – to od Mirage Media, pierwszego wydawcy H3 w Polsce. Stąd pchli targ, przerazy, skorpeny, mirydy, itd. To dlatego, że Cenega jest kontuacją IM Group, które było kontynuacją Mirage Media. Nie wszyscy biorą to za wadę, ale warto wspomnieć.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

http://h3mods.heroes.net.pl/horn-of-the-abyss/artefakty - artefakt Medalion Odbicia ma starą właściwość w opisie (sprzed dodania Wykłócenia jako nowej umiejętności i nowych artefaktów z nią związanych. Powinno być zgodnie z dokumentacją Hoty: "In addition to component effects increases your chance to resist a hostile spell by 20%. Component effects: increase your chance to resist a hostile spell by 30%."

http://h3.heroes.net.pl/bohaterowie/bohaterowie-kampanii - proponuję dodać do bohaterów kampanijnych Slasha z kampanii Crag Hacka w SoD-zie (uwalnia się go w więzieniu, zaraz na początku ostatniej misji). Ma własną biografię i specjalizację, więc chyba na to zasługuje, mimo braku nowego portretu (a i tak na stronie jest już dodany Clancy, który ma wyłącznie lekko zmienioną biografią).

https://i.imgur.com/EFFerLz.png

Permalink

Poprawione/dodane.


Permalink

Pograłem dłużej w SoD-a i tych bohaterów kampanijnych jest więcej (np. Vidomina jako dżinka), ale nie robiłem screenów, bo mi nikt nie odpowiedział na posta, to myślałem że go olano, sorry. Trzeba by pootwierać mapy edytorem i posprawdzać, gdyby ktoś był chętny.

Co do Slasha, to dopiero niedawno załapałem, że jest wstawiony jako żart od twórców, bo oryginalnie kampania nazywa się Hack and Slash... fajny suchar prosto z lat 90. :D, szkoda że polski tytuł Tnij i Siecz tego nie oddał.

Permalink

Działam (niestety) z opóźnieniem, ale działam. :)


Permalink

Na Reddicie ktoś odkopał stare rendery do H3. Niektórych nie widziaem wcześniej; np. te impa, goga czy budynków Cytadeli. Można zaktualizować galerię. :-) Przy okazji można by ją podzielić na sekcje: jednostki, budynki, artefakty, inne... Przy ponad 100 grafikach dość łatwo się pogubić, a szukanie konkretnej rzeczy może być trochę żmudne.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.08.2020, Ostatnio modyfikował: Tarnoob