Imperium

Behemoth`s Lair

Turniej offline - Heroes III

Permalink

Hehe thx za info, antywirus mi wywalił ten pliczek przy wypakowywaniu :p :p :p

Permalink

Mi osobiście działa wszystko, ale przejrzałem tylko kilku bohaterów, więcej mi się na razie nie chciało.

@Razer
Pewnie dlatego, że program ten pobiera dane z pamięci RAM podczas gdy mamy otwartego heroesa. W ten sposób jakby wykracza poza obszar pamięci mu przydzielony i antywirus odbiera to jako coś potencjalnie niebezpiecznego. Ja bym się tym nie przejmował, ale z ruskimi to tam nigdy nie wiadomo :p

Permalink

Ano przydał się wczoraj programik ;) ;) , pół soboty z głowy ale save poszło. Dobrze że to ostatnia mapka bo już mam dość :p

Permalink

też już mam tego dość już mi sie nie chce zbytnio przykładać, bo to jest poprostu nudne, rozmyślać godzinami nad 1 ruchem ;]

Permalink

Ostatni sejw zrobiony na bardzo szybko wysłany. Na końcu chciałem zarekrutować po zwolnieniu Solmyra (nie robiłem tego ani razu), ale nie pokazywał się w tawernie. Wie ktoś czemu?

Permalink

Zgodnie z moją wiedzą, powody mogą być 3, w tym jeden głupi:
1. Jeśli zwolniłeś go jakiegoś wcześniejszego dnia, to mógł w międzyczasie trafić do karczmy przeciwnika.
2. W karczmie zasadniczo nie może być naraz 2 bohaterów tej samej klasy. (Jakieś wyjątki są, chyba na początku scenariusza może się trafić 2 tej samej klasy, albo może tylko na początku samouczka.)
Czyli jeśli w karczmie siedzi już jakiś Czarodziej, to możesz zaprosić Solmyra tylko w jego miejsce. Nie możesz natomiast zaprosić go w miejsce tego drugiego bohatera.
3. Solmyr (jakkolwiek się go pisze) siedzi sobie gdzieś w garnizonie miejskim, a zwolniłeś go w innym zapisie.

Permalink

Hej Warzyw,

Opcja 1 i 3 nie wchodziła w grę :)

Ale zapomniałem o opcji numer 2, która oczywiście była prawdziwa w tym przypadku. Dzięki - mogłem mieć jeden dzień mniej, ale przy moim wyniku to i tak nie gra roli :p

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.02.2015, Ostatnio modyfikował: PenTus

Permalink

A ja powoli zabieram się za zebranie wyników.

Prawdopodobnie wieczorową porą opublikuję wyniki piątej mapy oraz podsumowanie całych rozgrywek.

Pozdrawiam i już teraz dziękuję za grę. Do napisania! :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.02.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Chciałbym podziękować Mateuszowi za ten turniej.
Coś ciekawego się wydarzyło i wiele osób miało okazję do spędzenia miło kawałka czasu.
Nauczyliśmy się trochę od Warzywa, Razera i Ceza.
A Mateusz trochę się narobił.
Samo ściąganie i wprowadzanie save'ów trochę trwa.
No i podziękowania dla Wojrada za tabelki!
Miło było!

Permalink

Hej!

To już dziś! Oficjalne zakończenie Turnieju offline - Heroes III :)

Ostatnią mapę ukończyło 17 graczy. Gratulacje dla każdego.

OTO WYNIKI:

1. Warzyw - 3 dni - 100 pkt.
1. Razer - 3 dni - 100 pkt.

2. Cez - 4 dni - 85 pkt.
2. Maestro Grande - 4 dni - 85 pkt.
2. Wojrad - 4 dni - 85 pkt.

3. McGregor - 5 dni - 70 pkt.
4. Pszczoua - 8 dni - 60 pkt.
5. Kabura - 13 dni - 50 pkt.
6. Ravciozo - 18 dni - 42 pkt.
7. Friendly boy - 21 dni - 35 pkt.
7. Glog - 21 dni - 35 pkt.

8. Pentus - 23 dni - 30 pkt.
8. Begrezen - 23 dni - 30 pkt.

9. Kingsajz - 39 dni - 25 pkt.
10. White Wolf - 44 dni - 21 pkt.
11. Starkiller - 47 dni - 18 pkt.
12. Eider - 68 dni - 16 pkt.

Nieźle, co?

Dodaję garść zapisów najlepszych graczy:

Razer - 3 dni: POBIERZ
Warzyw - 3 dni: POBIERZ

BEZ ZBĘDNEGO PRZEDŁUŻANIA.

PRZED WAMI OSTATECZNE WYNIKI TURNIEJU!

OTO GRAFICZNE ZESTAWIENIE NAJLEPSZYCH DZIESIĘCIU GRACZY:

http://i.imgur.com/9P8bzRb.png

PEŁNĄ LISTĘ WYNIKÓW ZNAJDZIECIE W TABELI: TUTAJ

A więc mamy dwóch zwycięzców!

Ogromne brawa dla Razera i Warzywa. To była fantastyczna walka do samego końca.

Czujecie niedosyt? A może tak jak ja uważacie, że remis to sprawiedliwe rozwiązanie?

***

Serdecznie dziękuję wszystkim za udział. Mam nadzieję, że się świetnie bawiliście, ale przy okazji wzbogaciliście swoją wiedzę. Heroes III po kilkunastu latach ma wciąż wiele do zaoferowania.

W sprawie nagród niebawem będę się z wami kontaktował. Dziś około 22 zostanie wylosowany laureat obiecanej nagrody specjalnej.

Pozdrawiam! :)

Liczba modyfikacji: 8, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Gratuluję zwycięzcom, ponownie :)
Program podrzucony przez Warzywa pomógł mi znaleźć Synce jako idealnego bohatera, lecz nie potrafiłem poradzić sobie z wbiciem nim 6. poziomu oraz zaokrętowaniem go w odpowiednim miejscu 1. dnia. Na sejwie Razera widać, że idąc tym tropem trzeba było meduzarnie obrobić, bo kasy nie starczało.
Warzyw znowu mnie zaskoczył pójściem po buty lewitacji i przelecenie (a raczej przejście po wodzie) na wyspę po lot. I w dodatku mapa ukończona samym lotem, bez wrót wymiarów.

Tak z innej beczki, zauważyliście śmieszny bug, którego można sprowokować na 15. zapisie warzywa z 3. dnia, gdzie Dessa stoi w mieście? Otwierając okno bohatera, zamykając je i wciskając spację zaczynamy walkę lustrzaną z identycznym Dessą, każdy ma po jednym goblinie i smoku :D
Jeszcze dziwniejsze jest to, że jeśli przegramy to otrzymujemy awans przed śmiercią :D

Miło było, kilku nowych rzeczy się nauczyłem. Dzięki za organizację Mateuszowi.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2015, Ostatnio modyfikował: Maestro Grande

Permalink

Gratulacje dla Razera. Parę razy mnie zaskoczyłeś swoimi rozwiązaniami.
Gratuluję też pozostałym, którzy również oscylowali w okolicach minimów. Szczególnie Cezowi, Wojradowi, Maestrowi i McGregorowi, którzy na koniec stoczyli zaciętą walkę o podium.
A także dla wszystkich, którym udało się wytrwać cały turniej i oddać wszystkie mapy.

Dzięki za organizację, Mateuszu i dzięki Wojradzie za tabelki.

Jak widać w zapisach zarówno Razera jak i moich, a także w poście Maestra, bohaterem 5. mapy była Synca. A to dzięki temu, że (chyba jako jedyna) była w stanie pierwszego dnia zdobyć:
1) Zaawansowaną Logistykę, pozwalającą jej na zaokrętowanie się w widocznym w zapisach miejscu
2) Zaawansowaną/Ekspercką Nawigację, pozwalającą jej na wylądowanie 2. dnia obok Wrót Żywiołów (u Razera) albo przynajmniej przy Nekropolii (u mnie).
U mnie, z Nekropolii bohaterowie dostali się do Wrót Żywiołów przy użyciu Butów Lewitacji.

Dodam, że była jeszcze trzecia możliwość. ;) Bohater z Zaawansowaną Logistyką i Podstawową Nawigacją był w stanie drugiego dnia wyładować się wystarczająco blisko Nekropolii, żeby trzeciego dnia dojść tam z pomocą dostarczonych łańcuszkiem morskim Butów Lewitacji. Syncę mógłby wtedy zastąpić Monere. I chyba tylko on.

Conflux, jak zwykle, był ważny ze względu na zaklęcia, a właściwie jedno zaklęcie - Lot. Tyle, że tym razem nie występował on w Gildii Magów, a obok - na Zwoju. Magia Powietrza nie była konieczna, bo przy Confluksie znajdowała się Magiczna Ziemia, a po zwolnieniu i ponownej rekrutacji Lot pozostaje aktywny.

@Maestro: A wymyślisz skąd wziął się Kościany Smok w Nekropolii w moim ostatnim zapisie? I jak Dessa stanął na neutralnym mieście bez atakowania go?
Dodam, że Smok właściwie nie miał wpływu na moją grę. Załatwiłem nim dwóch Nekromantów, z którymi Luna poradziłaby sobie bez niego, z samymi Goblinami.
Aha, nie trzeba otwierać i zamykać okna bohatera. Spacja wystarczy.

I jeszcze parę ciekawostek, głównie z piątej mapy:
1) Bohater z Ekspercką Logistyką, Butami, Rękawiczkami, Eksperckim Lotem i odwiedzonymi Stajniami byłby o 1 krok za wolny, żeby dolecieć z Twierdzy do wschodniego Lochu. Na szczęście istnieją specjaliści od Logistyki.
2) Graala dało się zdobyć 3-go dnia. Kopać można wtedy, gdy aktualny ruch bohatera równa się jego maksymalnemu ruchowi. Maksymalny ruch można zmniejszyć (nie wpływając na aktualny ruch) zdejmując Buty/Rękawiczki i dając bohaterowi wolniejszą jednostkę. Żeby dojść do miejsca zakopania Graala z najbliższego miasta zużywając wyłącznie różnicę między ruchem aktualnym a maksymalnym, trzeba jednak było wykorzystać Wrota Wymiarów. Wrota można było natomiast zdobyć na 2 sposoby: z Piramidy albo po wypełnieniu misji w północno-wschodnim rogu planszy. (Nie liczę tu użycia Graala w Confluksie i budowy losowych Gildii Magów.)
W podobny sposób (oczywiście bez Wrót Wymiarów) można ukończyć samouczek w pierwszej turze.
W sumie, to nawet rozważałem rozbudowę Gildii Magów w mieście początkowym, żeby zdobyć Lotne Piaski i potem dzięki nim podbić Piramidę samymi ulepszonymi Harpiami. Stwierdziłem jednak, że Graal mi się do niczego nie przyda, a więc Wrota Wymiarów (których mógłbym użyć do jego zdobycia) też.
3) Blisko zachodniego Lochu leżała sterta 10 tys. złota. Całkiem przydatne, gdy chce się rekrutować dużo bohaterów.
4) Na piątej mapie naliczyłem 4 różne źródła Lotu, 4 źródła Wrót Wymiarów i 4 źródła Spaceru po Wodzie. Oczywiście, niektóre z nich były źródłami więcej niż jednego z tych zaklęć.
5) Lot pozostaje aktywny po zwolnieniu i ponownej rekrutacji. Niektórzy mogli to zauważyć na moim zapisie końcowym z drugiej mapy. ;)
6) W tym sezonie na każdej mapie znajdowało się conajmniej 1 źródło Lotu i conajmniej 1 źródło Wrót Wymiarów. Ciekawe jakie jest najwyższe miejsce gracza, który ani razu nie rzucił w turnieju Lotu ani Wrót Wymiarów. Czy ktoś ukończył wszystkie mapki bez tych zaklęć?

Permalink

Gratulacje dla wszystkich uczestników, ostatnia tabelka zrobiona.


Permalink

@Warzyw
Stanięcie w mieście łatwe, wystarczy iść tak, żeby trasa prowadziła przez miasto i zatrzymać się kliknięciem.

u mnie wczytując 15 zapis nie rozpocznie się walki samą spacją bez np. otwarcia i zamknięcia okna bohatera czy minimalizacji heroesa na chwilę :P

Tego smoka nie zauważyłem szczerze mówiąc. w 16 zapisie jest już w nekro.

edit.
Genialne. Poddałeś się za kasę w tej walce :D Genialne.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8.02.2015, Ostatnio modyfikował: Maestro Grande

Permalink

Kilka słów podsumowania z mojej strony.

Po pierwsze - gratulacje dla Zwycięzców. Pokazali, że da się przekroczyć granice niemożliwego. Wspólnie osiągnięte szczytowe miejsce na podium pokazuje kunszt i mistrzostwo w subtelnym planowaniu rozwoju bohaterów, ich ruchach na mapie przygody i wykorzystaniu nieznanych szarym graczom sztuczek wynikających z mechaniki gry.

W drugiej kolejności trzeba podziękować Mateuszowi za wkład wolnego czasu, którego nie miał za wiele. Mam nadzieję, że organizacja Turnieju nie odbiła się negatywnie na jego życiu osobistym, naukowym i zawodowym.
Samo wczytywanie zapisów przy tak pokaźnej liczbie uczestników mogło co najmniej nużyć.

Na koniec dziękuję pozostałym współuczestnikom - gorący oddech na moich plecach, szczególnie ze strony Wojrada, Maestro Grande i McGregora skutecznie motywował mnie do systematycznego poprawiania swoich wyników. Wystarczy powiedzieć, że ostatnią mapę przeszedłem w 5 dni, ale zostało mi jeszcze 48 godzin do ostatecznego oddania zapisu i pomyślałem, że inni mogą to zrobić lepiej, więc wykręciłem wynik o dzień lepszy. Na moje szczęście na tej mapie pokonali mnie jedynie Zwycięscy.

Teraz przemyślenia ogólne co do Turnieju. Mapy były ciekawe i dróg do ich przejścia było niemało, co pokazały różnorodne zapisy. Mogę się przyczepić nieco, że zbyt często gra prowadziła do jak najszybszego zdobycia Lotu lub Wrót Wymiarów i niemal jednodniowego zajmowania szeregu zamków przeciwnika. Liczyłem po cichu na jakieś niekonwencjonalne zagrania, na przykład zbanowanie wyższych poziomów czarów lub wprowadzenie jakichś ciekawych strażników granicznych z misją czy też wykorzystanie specjalnych zdolności jednostek (vide farmienie demonów). Chciałbym, żeby w przyszłości, jeśli znów Turniej Offline zagości na stronach Jaskini, zostały wzięte pod uwagę moje propozycje.

Niemniej jednak mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że zakończony właśnie Turniej był sukcesem zarówno organizacyjnym i pokazał, że polska scena HoMM 3 jest w stanie zebrać kilkudziesięciu graczy gotowych stanąć w szranki o laur zwycięstwa.

Permalink

Spóźnione ale szczere gratulacje dla zwycięzców i wszystkich uczestników.
Podziękowania dla Mateusza, że chciało mu się wskrzesić turniej i przypilnować wszystkiego.

Miło było rozprostować stare kości, bo bez turnieju ciężko się tak zmobilizować do gry.
Przy okazji człowiek się znów czegoś nauczył.


Permalink

Cześć!

Słowem podsumowania:

1. Frekwencja

Serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom. Szczególne ukłony w stronę tych, którzy podjęli się ukończenia wszystkich pięciu map.

W tej odsłonie Turnieju offline - Heroes III (zwanego dalej Turniejem) pojawiło się aż 68 osób.
Taki wynik to absolutny rekord. Wasz liczny udział bardzo pozytywnie mnie zaskoczył!

Mam nadzieję, że Turniej wyrobi sobie markę, która za każdym razem będzie przyciągała wielu chętnych. Zarówno tych doświadczonych, jak i młodych, ambitnych graczy.

2. Organizacja

Od tej strony nie mam sobie wiele zarzucenia. Myślę, że Turniej przebiegał sprawnie, a czas wydzielany na poszczególne etapy był zawsze dostosowany do waszych potrzeb.

Dziękuję też za słowa uznania w tym zakresie. Niestety samo wczytywanie dziesiątek zapisów, publikacja wyników czy przygotowanie map pożerało ogromne ilości czasu. Niektórzy zauważyli, że zdarzało mi się pisać w dosyć dziwnych porach nocy.

Dzięki za troskę. Na szczęście akademicki semestr kończę z uśmiechem na twarzy.

3. Problemy

Czy coś poszło nie tak?

Pojawiło się tylko parę drobnych zgrzytów:

HD mod i jego dodatkowe opcje. Było to co prawda do przewidzenia, jednak nie do uniknięcia. Mam nadzieję, że cała nasza społeczność pojmie niebawem jak bardzo potrzebne jest to narzędzie.

Jeden niezbyt sympatyczny gracz, który szybko został usunięty. Osoby związane z ligą World of Heroes znają go aż za dobrze.

Biorąc pod uwagę rozmiary przedsięwzięcia, mogę z czystym sumieniem zanucić: Nic się nie stało...

4. Mapy

Podobnie jak Cez uważam, że wyzwania były dobrze dobrane. Nawet najmniejsze mapy pozwalały na popisanie się pomysłowością i oferowały różne drogi do zwycięstwa.

Rozumiem, że mój pomysł na tę edycję opierający się o wariacje Lotu i Wrót Wymiarów może budzić pewne zastrzeżenia. Jednak patrząc już z perspektywy skończonych zawodów jestem skłonny stwierdzić, że to było bardzo dobre rozwiązanie.

Uwagi w tym aspekcie zostaną rozpatrzone.

5. Statystyki

Turniej w liczbach:

  • 68 graczy!
  • 5 map!
  • 2 miesiące zmagań!
  • 2 zwycięzców!
  • 35 graczy na jedną mapę!
  • 65 osób ukończyło pierwszą mapę!
  • 175 nadesłanych zapisów!
  • 222 zapisy cząstkowe otrzymane od Warzywa!
  • 1 dzień to najkrótszy czas osiągnięty w czasie Turnieju!
  • 485 punktów zgromadzili zwycięzcy!
  • 16 dni zajęło Razerowi i Warzywowi ukończenie wszystkich pięciu map!
  • 7536 punktów to łączny wynik wszystkich uczestników!
  • 111 punktów to średni rezultat na gracza!
  • 0 gnomów ucierpiało w czasie Turnieju!
  • 6. Plany

    Chyba nie minę się z prawdą mówiąc, że Turniej okazał się dużym sukcesem. Dlatego jestem gotów podjąć się organizacji kolejnych edycji.

    Kilka spostrzeżeń, które mogą pomóc w kształtowaniu następnych odsłon:

    Większa reklama: Ograniczyliśmy się do serwisów powiązanych z Heroes III oraz poczty pantoflowej. Może następnym razem wypalą takie pomysły jak Wykop czy Kwejk?

    Lepsza komunikacja: Mailowe potwierdzenia o przyjęciu zapisu?

    Strefa download: Platforma dostępna dla każdego, skąd będzie można pobierać zapisy startowe, tabele i inne?

    Wywiady: Rozmowy z graczami przeprowadzane na przykład poprzez Skype?

    Warunki zwycięstwa: Czy zdobycie artefaktu lub zajęcie kopalni będzie ciekawsze?

    Rozmiar map: S i M sprawdzają się najlepiej?

    Chciałbym poznać wasze zdanie w tej dziedzinie. Jeśli macie własne propozycje, proszę, podzielcie się! :)

    7. Nagrody

    Zgodnie z zapowiedzią, nagrody wędrują do osób na podium: Razer, Warzyw, Cez, Wojrad oraz gracza wybranego losowo spośród tych, którzy ukończyli wszystkie mapy: Begrezen.

    Paczki powinny już niebawem ruszyć w drogę. Czołówka otrzyma nagrody w dwóch przesyłkach.

    8. Bonus

    Postanowiłem się jeszcze trochę poświęcić i zebrać wszystko co związane z Turniejem w jednym miejscu.

    Zainteresowany? POBIERZ!

    Materiały posortowałem w następujących folderach:

    1) Rejestr zapisów:

  • Startowe - zapisy startowe każdej z map
  • Warzyw - zapisy krok po kroku
  • Wszystkich graczy - wszystkie zapisy końcowe z pięciu etapów
  • 2) Opisy:

  • Czyli jak zrobić to najlepiej
  • 3) Tabela:

  • Wyniki Turnieju
  • 4) Inne:

  • Grafiki - znajdują się tu dwie grafiki stworzone na potrzeby Turnieju
  • Nagranie - film prezentujący walkę z grupą Behemotów
  • Tribute to Strategists - obszerny dokument w języku angielskim traktujący o mechanice Heroes III
  • 5) Programy:

  • HD mod - najnowsza wersja popularnego programu usprawniającego rozgrywkę
  • Patch Hellburna - patch poprawia wiele błędów Złotej Edycji - zawartość należy przenieść do folderu z grą
  • LMOracle - narzędzie do analizy rozwoju bohaterów - uruchamiamy przy włączonej grze
  • CrAnim - plik zwiększający prędkość animacji na polu bitwy - umieszczamy w folderze Data
  • Pozdrawiam!
    Mateusz

    Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 16.02.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz

    Permalink

    Nagroda przyszła dopiero dzisiaj, czekałem ponad miesiąc, ale było warto :P dla Wiedźmina :D Dzięki za turniej i licze na kolejny wkrótce ;)