Imperium

Behemoth`s Lair

Turniej offline - Heroes III

Permalink

Zauważyliście, że na trzeciej mapie można wynająć zarówno Sir Mullicha jak i Lorda Haarta (Rycerza)? Ci dwaj bohaterowie podobno się wykluczają. Taka ciekawostka.

@Bonyth i McGregor: Okrętowaliście przy Stoczni, przy Zamku, czy przy Lochu?

@Maestro: Dużo many potrzebowałeś na Grindanie?

@Razer: O, myślałem, że jeśli rozwinąłbyś Ziemię na Mistrza, to miałbyś problemy z zebraniem w sensownym czasie wystarczająco dużo doświadczenia żeby zdobyć kimś Powietrze+Mądrość na Mistrzu i jeszcze mieć na nim conajmniej 80 many (na 4 Teleporty). Chociaż może z Logistyką nie potrzeba aż 4. W każdym razie, nadwyżka expa sugeruje, że może się dać wygrać w 3 dni.
Mi też Behy moralowały w nieprzewidywalnych momentach, co też było nieco irytujące, ale potem zauważyłem opcję HD+ i postanowiłem sprawdzić co to jest.
Zaraz też napisałem o tej opcji na forum, ale chyba tego w porę nie zauważyłeś. Podobnie jak wtedy, gdy w zeszłym sezonie przeczytałem regulamin i zauważyłem do czego służy HD mod, wspomniałem o nim na forum i byłem pewny, że każdy uczestnik turnieju spróbuje zwolnić jakiegoś bohatera tylko po to, żeby zaprosić go z powrotem i sprawdzić co się stanie :P

@Taro: Spoko, następnym razem jakoś krócej nazwę swoje zapisy, żeby całe nazwy mieściły się na liście. W HD możesz kliknąć prawym na zapis, żeby przeczytać pełną nazwę. No, ale rzeczywiście lepiej jak cała nazwa wyświetla się od razu.

Permalink

Warzyw

Zauważyliście, że na trzeciej mapie można wynająć zarówno Sir Mullicha jak i Lorda Haarta (Rycerza)? Ci dwaj bohaterowie podobno się wykluczają. Taka ciekawostka.

Bo się wykluczają - Nie da się fizycznie postawić w edytorze map tych dwóch bohaterów koło siebie, nie istnieje również możliwość wyboru w opcjach mapy między tymi dwoma bohaterami. Taka sytuacja dotyczy normalnego Heroes 3.

HD mod poprzez funkcję zapraszania w karczmie wymusza na grze pojawienie się obu bohaterów.


Permalink

@Warzyw
Już nie pamiętam. Skasowałem też cząstkowe zapisy z poprzednich map. Jeśli mnie pamięć nie myli to 3 razy slow i jedna strzałka były konieczne, resztę rzucałem nadprogramowo. Nie miało to też większego znaczenia, bo zdobyciu czarów z confluxa robiłem tylko szybki tp do towera (musiało mi więc zostać 12 many z 40?), a potem ponownie go wykupiłem.

Co do 3. mapy: Ja zauważyłem w tawernie Yoga z kampanii (różniącego się tylko obrazkiem).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.01.2015, Ostatnio modyfikował: Maestro Grande

Permalink

Wszystkie statki robiłem przy fortecy. Plan był taki, że do wygranej potrzebuję wsparcia z populacji, więc wielka morska sztafeta. Ziomka, który zabija gościa na wysepce za portalem, wypuszczam na okręt 3 dnia. Wtedy dopłynie wystarczająco daleko, żeby przy użyciu sztafety w dniu 1 2-go tygodnia dostać wsparcie i wysiąść na lądzie. Do celu dojdzie w 2 dni i ten czas dyktuje przejście mapy tym sposobem.

Nowe inspiracje drogą morską: kupujemy Gem, która pędzi do wody, która znajduje się przy siedlisku nag i castuje tam summon boat. W ten sposób już w dniu 2-gim jesteśmy w stanie być na wodzie bardzo blisko celu. Jeżeli założymy, że startową armią pokonamy wszystkie przeszkody, to potrzebujemy 1 statku płynącego na inferno, jednego na nekro i jednego na gościa na wyspie. Lochy pokonać można wypuszczając kogoś na wodę w dniu 1 albo drogą lądową, w zależności od tego co wyjdzie bardziej efektywnie. Ewentualny problem z maną Gem można załatwić, rekrutując Thane'a lub prowadząc Gem do źródełka z maną. Tym sposobem mapę można przejść w dniu piątym bodajże, jeżeli Sylvia z nawigacją da radę dopłynąć do nekro w 2 dni. Jeśli nie, to zawsze można dać jej trochę expa, żeby to było możliwe. Te rozważania są czysto teoretyczne i nie sprawdzałem ich, czy faktycznie dałoby radę w ten sposób to przejść, nie mniej jednak wydaje się mieć to sens i 5 dni drogą morską brzmi jak minimum, które można zrobić.

Permalink

Aktualna lista graczy, którzy przesłali mi swój save z trzeciej mapy:

Maestro
Razer
Wojrad
Warzyw
Bonyth
White Wolf
Eider
Ravciozo
Uhm
Begrezen
Pszczoua
Cez
Friendly boy
Qwiker
Zyrafka
Chaosek
Hellburn
Architectus
McGregor
Dejah
Taro
Radclif
Kingsajz
Pentus
Kabura
Szadek

Przypominam, że TRZECIĄ MAPĘ można pobrać: TUTAJ (plik standardowo wrzucamy do folderu Games i odpalamy przez wczytanie gry)

Termin nadsyłania zapisów: 10 stycznia 23:59

Zachęcam wszystkich do gry. Mapa jest przyjemna co może poświadczyć każdy kto już zagrał.

Przypominam także, że spośród osób, które rozegrają wszystkie mapy zostanie wylosowana dodatkowa nagroda.

Powodzenia!

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 10.01.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Warzyw

@Bonyth i McGregor: Okrętowaliście przy Stoczni, przy Zamku, czy przy Lochu?

Voy wsiadł przy stoczni, a reszta(2) koło Zamku.


Permalink

Cześć wszystkim!

Minął termin oddawania zapisów z trzeciej mapy Turnieju offline - Heroes III

Tym razem do gry przystąpiło 31 graczy!

WYNIKI:

1. Razer - 1 dzień - 100 pkt.
1. Warzyw - 1 dzień - 100 pkt.
1. Maestro Grande - 1 dzień - 100 pkt.
1. Wojrad - 1 dzień - 100 pkt.
1. Uhm - 1 dzień - 100 pkt.
1. Cez - 1 dzień - 100 pkt.
1. Szadek – 1 dzień – 100 pkt.
1. Radclif - 1 dzień - 100 pkt.

2. Kabura - 2 dni - 85 pkt.
2. Bonyth - 2 dni - 85 pkt.
2. Zyrafka - 2 dni - 85 pkt.
2. McGregor - 2 dni - 85 pkt.
2. Pszczoua - 2 dni - 85 pkt.

3. Pentus - 3 dni - 70 pkt.
4. Eider - 4 dni - 60 pkt.
4. Gixxer – 4 dni – 60 pkt.
4. White Wolf - 4 dni - 60 pkt.

5. Taro - 5 dni - 50 pkt.
5. Architectus - 5 dni - 50 pkt.
5. Mrblablak – 5 dni – 50 pkt.
5. Chaosek - 5 dni - 50 pkt.

6. Dejah - 6 dni - 42 pkt.
6. Begrezen - 6 dni - 42 pkt.
6. Friendly boy - 6 dni - 42 pkt.
6. Kingsajz - 6 dni - 42 pkt.

7. Glog – 7 dni – 35 pkt.
8. Qwiker - 8 dni - 30 pkt.
8. Starkiller – 8 dni – 30 pkt.

9. Ravciozo - 9 dni - 25 pkt.
10. Hellburn - 12 dni - 21 pkt.
11. Lolfsztorm - 39 dni - 18 pkt.

Gratulacje dla wszystkich!

Rezultaty jak zwykle świetne.

TABELA PO TRZECH MAPACH: TUTAJ

UWAGA!

CZWARTA MAPA JUŻ DOSTĘPNA: POBIERZ

Tym razem coś zdecydowanie bardziej intrygującego. Jestem cholernie ciekaw wyników!

Termin: 20 stycznia 23:59

Powodzenia!

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 11.01.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Nie uwzgledniles mojej poprawki z 2 na 1 dzien. Smuteczek = ( Nie gramy tu o puchar swiata, zeby kurczowo trzymac sie regulaminu : (

Permalink

Zrobiłem tabelę z punktami po 3 grach. Mateusz prośba o wklejenie jej.


Permalink

Spodziewałem się, że tak z połowa uczestników zrobi 1 dzień, ale 8 też nieźle. Gratki dla pozostałych.
Jak pewnie wszyscy zauważyliście, na mapie był Kapelusz Admirała i Buty Przyspieszenia. Kapelusz przy wsiadaniu na statek i zsiadaniu z niego przelicza lądowe punkty ruchu na morskie i z powrotem.
Numer polegał na tym, że ten przelicznik nie jest stały i można go zmieniać zmieniając maksymalny ruch lądowy (bądź morski) bohatera. Tzn. Okrętujemy się ze zdjętymi Butami, wysiadamy z założonymi i mamy po tym więcej ruchu niż na początku. Sztuczka nie zadziała, jeśli na początku bohater miał za mało ruchu, bo wtedy więcej straci na te 2 kroki (na statek i z powrotem) niż zyska na przelicznikach.
Efekt zastosowania tej sztuczki to praktycznie nieskończony ruch.
Jeszcze żeby nie było za trudno, to w Chatce Wiedźmy była Taktyka, żeby można było zablokować Licze w Garnizonie w 1. turze walki, a potem parę oddziałów chętnie się przyłączało jeśli podeszło się do nich z wystarczająco dużą armią (np. Kawalerzyści broniący Namiotu Klucznika).

Jak ktoś nie znał tej sztuczki i jej sam nie wymyślił, to musiał trochę więcej pokombinować, żeby mieć dobry wynik. Komu się to udało, to też gratuluję.

Rozbitka na środku mapy dało się uratować używając Wrót Wymiarów po wejściu na statek we wschodniej części mapy. (statek trzeba było sobie najpierw przywołać)
Nie wszyscy pewnie zauważyli też drugi oddział Rozbójników, chowający się powyżej ich siedliska. Można ich było dorwać, jeśli odwiedziło się to siedlisko z aktywnym czarem Lot.

p.s. Wyjątkowo kulturalny ten Karczmarz w 4. mapce. :p

Permalink

Tabela po trzech mapach doklejona do poprzedniego posta. Dzięki Wojrad! :)

Jeszcze słowo komentarza do trzeciej mapy:

Kilka osób pokusiło się o przejście jej w najniższym możliwym czasie. Szacunek.
Co ciekawe, mimo niewielkich rozmiarów tego scenariusza, sposobów ukończenia go pojawiło się kilka.

Dorzucam także paczkę z zapisami tych, którzy zajęli pierwsze miejsce: POBIERZ

Warzyw:

Nie jestem pewien, ale raczej mało kto korzystał z tego tricku, o którym piszesz. Chyba, że nieświadomie.

Co do Taktyki w Chatce wiedźmy: Oj tam, oj tam.

A jeśli mówimy o karczmarzu. No cóż, to autorska pogłoska. Nie wińcie mnie! :D

Pozdrawiam

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 11.01.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Nie wiem jakim cudem, ale jak wczytuje niektore save' by zobaczyc kto jak gral, to np nie mam pojecia jak udalo sie dojsc herosem w 1 dzien z cytadeli do nekropolii..
ja zaczalem grac mape 2 godziny przed koncem terminu, wiedzialem ze da rade w 2 dni, ale w 1 myslalem ze niemozliwe ze wzgledu na brak zlota, a tu niektorzy doszli nawet do kapelusza maga ;o

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.01.2015, Ostatnio modyfikował: Gixxer

Permalink

Gixxer

Nie wiem jakim cudem, ale jak wczytuje niektore save' by zobaczyc kto jak gral, to np nie mam pojecia jak udalo sie dojsc herosem w 1 dzien z cytadeli do nekropolii..

Logistycy z wyższym poziomem dają radę. Niektórzy korzystali też ze zwoju z zaklęciem Lot (strzeżony przez Anioły) czy z Wrót wymiarów dostępnych dzięki Kapeluszowi czarodzieja (strzeżony przez Enty).

Myślę, że gracze, którzy ukończyli mapę w jeden dzień podzielą się krótkim opisem :)

Permalink

Mapę opatrzoną numerem trzecim poprzechodziłem jak rzemieślnik, analizując i krok po kroku doskonaląc swoją taktykę. Jednak, jak widzę, są wśród nas, graczy, prawdziwi artyści.

Jako głównego bohatera przyjąłem Gunnara. Dostał wojsko startowe od Loynisa i to zgromadzone w garnizonie miejskim. Pokonał dziki i wampiry. Arcydiabeł i Kapelusz Admirała stały się misją dla Torosara. Alchemik przekazał następnie artefakt i balistę głównemu bohaterowi. Zebrałem nim buty i odwiedziłem stajnie. O tricku z butami i wchodzeniem na statek nie wiedziałem lub nie pamiętałem (człowiek gra już kilka ładnych lat, niejedno widział i czytał, więc mogło się przewinąć, ale nie zapadło w pamieć). Zwolniłem Gunnara, który dzięki zaawansowanej logistyce i bonusom do ruchu mógł dojść do więzienia. Aby przejść przez garnizon z rozsądną armią ulepszyłem w zamku łuczników do kuszników i wykupiłem pozostałych. Starałem się tak rozegrać walkę z nieumarłymi, żeby nie stracić kawalerzysty i zostać z jak największą liczbą strzelców. Od uczonego bohater dowiedział się czym jest mistrzowska logistyka. Uwolniony z więzienia Crag Hack przejął cytadelę. Gunnara zwolniłem, nająłem Lunę, kupiłem targowisko. Pozbierałem luźno leżące surowce i wynająłem Dessę, która oczyściła drogę do nekropolii tak, aby Gunnar mógł tam dojść. Bitwę wygrałem dzięki oddziałom strzelającym i pikinierom, którzy się przyłączyli.

Na koniec mała refleksja. Gunnar awansując na drugi poziom otrzymał logistykę. Bez niej nie doszedłbym do więzienia pierwszego dnia. Podobnie było z jej mistrzowskim poziomem uzyskanym od uczonego - pozwolił mi dać ostatni krok do bram nekropolii. Zaawansowana taktyka dała możliwość na zminimalizowanie strat od deszczu meteorytów. Dzięki baliście od Torosara i umiejętności balistyki Crag Hack mógł zablokować czempionem bramę cytadeli i wystrzelać załogę bez strat.
Czy te wszystkie drobne niuanse to przypadek? Element losowości w czasie generowania akurat tego wydania danej mapy? A może jest w tym wszystkim jakiś "palec boży", który pokazuje szaremu graczowi jak należy przechodzić mapę? Jak dla mnie, to wydaje się takie jakby, kreacjonistyczne.

Permalink

Ja tradycyjnie przekombinowałem. O wchodzeniu i schodzeniu z butami oczywiście nie wiedziałem, czy ten efekt długiego ruchu pozostawał po zwolnieniu i ponownym zatrudnieniu?
Mnie w każdym razie zawsze brakowało siana na dalsze ulepszanie bohatera, aby np. dostał balistykę.
Robiłem wszystko aby główny(Kyrre) osiągnął 5 poziom, bo dopiero wtedy dochodził do Necro. Miał wtedy 3750 ruchu.
Niestety zostawało mi wtedy tak mało armii, że nie miałem szans wygrać bez balistyki, więc się poddałem i wysłałem na 2 dni.
Gratulacje.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.01.2015, Ostatnio modyfikował: McGregor

Permalink

Chyba najbardziej w tej rozgrywce zaintrygował mnie kapelusz admirała. Przy wchodzeniu na statek co jakiś czas zamiast standardowego jednego plusika na pasku ruchu otrzymywałem trzy (różnica około 400 punktów wg HDModa), a wykonywałem tylko ruch wsiadania na statek i nie miałem jeszcze butów. Wydaje mi się, że to jakiś bug, pojawiał się kilkakrotnie po restarcie gry, potem nawet po kilkudziesięciu próbach nie powtarzał się.

@Warzyw: Niezły ten trick z butami, warto wiedzieć ;)

Co do balistyki - miałem ten sam problem co McGregor. Podchodziłem do gry kilka razy docierając do necro Monerem i Dessą, ale za każdym razem miałem za mało armii by wygrać. Wkurzony zacząłem levelować wszystkich bohaterów zaczynających z logistyką, znajdowaniem drogi bądź balistyką, żeby sprawdzić, który z nich wyuczy się balistyki, a jednocześnie będzie w stanie osiągnąć necro z cytadeli. Dopiero Gretchinowi się udało, ale musiał zrezygnować z taktyki, by nie zaburzyć rozwoju pozostałych umiejętności.

Permalink

@Warzyw
Wstydzę się teraz swojego zapisu. Naprawdę :D

Przy okazji, do wszystkich przyłączających kawalerzystów. Jakie warunki spełniliście, aby się przyłączyli? Interesuje mnie ilość wojska i ew. poziom dyplomacji.

Mapę przeszedłem podobnie jak Cez, z ulepszeniem kuszników i z Gunnarem. Zacząłem od pójścia Torosarem po kapelusz (po drodze dostał z awansu +1 moc, razem z większością gremlinów i balistą był w stanie pokonać arcydiabła). Gunnara musiałem zwolnić i kupić ponownie, żeby dojść nim do skarbca krasnali przez łódkę, dlatego zdecydowałem się opróżnić wrak :) wymagało to kilku loadów, nie zawsze okręt udało się przyzwać. Później to już podobnie jak Cez, w skarbcu Gunnar dostał 4. poziom i miał exp. taktykę oraz zaawansowaną logistykę. Sprint do więzienia (w garnizonie trochę kombinowania, żeby nie stracić istotnych oddziałów), po drodze zbierając uczonego z logistyką. Crag hack mając balistę robi miazgę z Alkina, tracąc kilka goblinów i halabardników (nie pikinierów).
Wcześniej kupiłem Monere w zamku, aby zebrać jakieś złoto i zabrać armię Gunnarowi ze skarbca (żeby go zwolnić). Monere po ponownym wykupieniu w cytadeli oczyszcza już chyba całą drogę do cytadeli i Gunnar biegnie ile sił w nogach. Walka z nekromantą nie była dla mnie dość łatwa, ale korzystając z ruchu AI atakującego w pewnych okolicznościach katapultę zamiast armii można było ją wygrać.

Cez

(...) Gunnar awansując na drugi poziom otrzymał logistykę. (...)

Jesteś tego pewny? Mi uparcie dostawał na 2. i 3. taktykę :p

Permalink

Co prawda pisałem wczoraj z pamięci, nie zaglądając do zapisów, ale dziś sprawdziłem i Gunnar awansował u mnie po pokonaniu chłopów na 2 poziom, osiągnąwszy dokładnie 1000 punktów doświadczenia, otrzymując 1 punkt Mocy i dostając wybór między zaawansowaną logistyką a podstawową skutecznością ataku. Zwykle w takiej sytuacji wybieram atak, ale turniej wymaga czasem nieszablonowych działań.
Co do czwartej mapy, to przyznam że po zapoznaniu się z nią, że też rodzi się we mnie ciekawość jakie wyniki na niej osiągniemy.

Permalink

Jak zobaczyłem na mapie Kapelusz i Buty blisko punktu startowego, to uznałem, że ktoś umieścił je tam celowo. Wybrałem więc swojego ulubionego bohatera jako głównego i potem zastanawiałem się już właściwie wyłącznie nad tym, w jakim stylu tą mapkę zakończyć. Paru rzeczy nie ruszyłem, bo za późno (po wizycie przy Ołtarzu Ofiarnym) zauważyłem, że jest do nich dojście.
Po opuszczeniu statku, Gurnisson miał wprawdzie bardzo dużo ruchu, ale tyle nim ganiałem i latałem na lewo i prawo, że pod koniec ten ruch prawie mu się skończył i drugich Rozbójników musiałem już odpuścić.

@McGregor: Myślę, że efekt znikłby po zwolnieniu/przegraniu bitwy, zaproszeniu i ponownej rekrutacji, ale nie znikłby po ucieczce/poddaniu się i rekrutacji.
Reguła jest taka (nie zaobserwowałem wyjątków), że aktualny ruch zostaje po ucieczce/poddaniu się, a znika i jest ustawiany na 2000+bonusy po zwolnieniu/przegraniu bitwy.
Ale akurat tego bohatera nie zwalniałem, nie uciekałem nim, nie poddawałem się ani nie przegrywałem nim bitew.

Kyrre statystycznie najpóźniej ze wszystkich bohaterów startujących z Logistyką dostaje tą umiejętność na poziomie Eksperckim (porównaj szanse na umiejętności startowe).

@Uhm: Przelicznik ruchu to, zdaje się, maksymalny_ruch_na_wodzie/maksymalny_ruch_na_lądzie przy wsiadaniu na statek z Kapeluszem i jego odwrotność przy wysiadaniu.
Z Kapeluszem, ale bez Nawigacji, maksymalny_ruch_na_wodzie = 3000.
Dla bohatera bez Logistyki ani Butów/Rękawiczek i z Chłopami w armii, maksymalny_ruch_na_lądzie = 1500. Tak dla przykładu.
Czyli, gdy ten bohater wsiada na statek, to jego ruch się podwaja (*3000/1500), a gdy zsiada, to zmniejsza się o połowę (*1500/3000).
Nie sprawdzałem kiedy odejmuje się ten 1 krok (100-141 ruchu) potrzebny na wejście/zejście ze statku.

Dodam jeszcze, że żeby użyć tego tricku, nie są konieczne Buty/Rękawiczki. Wystarczy, że drugi bohater stoi na brzegu i wymienia się z pierwszym bohaterem jednostkami tak, żeby ten pierwszy przy wsiadaniu miał w armii wolne jednostki, a przy zsiadaniu - tylko szybkie.

@Maestro: Wstawiam paczkę wszystkich swoich zapisów z 3. mapy: tutaj
Dość często zapisywałem, bo często zdarza mi się atakować zbyt silnych przeciwników. Pierwsze kilka zapisów ilustruje trick z Kapeluszem i Butami (na zagranicznych forach nazywany 'Admiral's Hat bug').
15,16 - Garnizon. Trick(niepotrzebny przy Eksperckiej Taktyce): Na chwilę włączyć autowalkę w fazie taktycznej, żeby AI przestawiło Pegazy 1 pole bliżej Liczy. W 1. turze wszystkie Licze będą zablokowane i 1 oddział będzie w pełnym zasięgu Mnichów, a drugi - Kuszników.
24,26 - Przyłączenie Kawalerzystów. Dyplomacja, jak widać, nie była potrzebna. Natomiast Atak i Obrona bohatera mają znaczenie, a mój Gurni miał już całkiem niezłe statystyki.

@Maestro i Cez: Właśnie sprawdziłem i u mnie, Gunnar w 3. mapie dostaje przy awansie na 2. poziom do wyboru Taktykę i Finanse. Kiedyś chyba słyszałem o jakimś pliku ligowym, który zmienia szanse na umiejętności. Jestem jednak pewny, że ja go nie mam.

Jakiś plan na 4. mapkę już mam, aczkolwiek widzę jakieś alternatywne rozwiązania. Jak komuś inaczej losują się umiejętności, to różne rozwiązania mogą u niego działać lepiej albo gorzej.

p.s. Skuteczność Ataku to dla mnie zazwyczaj 'zapychacz slota'. No ale oczywiście rozumiem, że w grze online jest to jedna z lepszych umiejętności, bo obowiązują inne zasady (np. brak hit&run czy Dyplomacji), a i mapy pewnie też zwykle wyglądają inaczej niż w turnieju (np. brak Wrót Żywiołów z Graalami).