Imperium

Behemoth`s Lair

Turniej offline - Heroes III

Permalink

Powód, dla którego nie przyłączyłem wilczych jeźdźców był prozaiczny. Otóż, w wyniki częstych gier z żywymi graczami, przez sieć, zapomniałem o korzyściach, jakie płyną z umiejętności dyplomacji, bo z niej nie korzystam.

Moim zdaniem pierwsza mapa, mimo umiarkowanej prostoty, dała możliwość wyboru kilku różnorodnych dróg na pokonanie przeciwnika, co widać z zamieszczonych zapisów dla najlepszych wyników.

Permalink

troche sie pospieszylem, zapomnialem o korzysciach z tego zapraszania i btw nie jestem new fagiem! :P Bony srtotosku dawaj dawaj 2 mape musimy 1st place w imie chwały nw !

Permalink

Gratuluję zwycięzcom, opcja zapraszania bohaterów to jedno, ale o korzyściach wielokrotnego zapraszania tego samego bohatera nie wiedziałem. Niestety, niewiedza kosztuje :)
Czy tylko mnie druga mapa doprowadza do bólu głowy?

Permalink

Ja natomiast nie wpadłem na to, że Dace może się ruszyć i zaatakować, więc uparłem się żeby ubić Gigantów i zdobyć Księgę Powietrza. :p

Gratki dla Ceza, Razera i Szadka.
No i oczywiście Hajka, Bycha i Taro. Sporo się poprawiliście od ostatniego sezonu.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.12.2014, Ostatnio modyfikował: Warzyw

Permalink

Cześć wszystkim! :)

Widzę, że pojawiło się parę kwestii, do których się teraz kolejno odniosę.

Co do HD moda:

Regulamin

Można korzystać z HD moda. Wprowadza on szereg usprawnień pomocnych w turnieju takich jak zapraszanie wybranych bohaterów do tawerny.

Ten fragment chyba wszystko wyjaśnia.

Wielu graczy używa HD moda ponieważ wprowadza on wiele usprawnień. Nie widzę potrzeby zakazywania go skoro eliminuje on w doskonały sposób losowe pojawianie się bohaterów. Teraz każdy ma pełen wpływ na to jak zagra.

Poza tym, jedno to sama opcja, drugie to umiejętne korzystanie z niej.

Pentus: Wyniki za każdym razem zaskakują nie tylko Ciebie, ale i organizatora. Wynik Wawrzyńca skorygowany :)

Bonyth: Zapraszanie bohaterów zostało wprowadzone by uniknąć patologicznych sytuacji, w której gracz wczytuje grę kilkanaście razy by trafić na odpowiednią postać. I o ile mi wiadomo, w standardowej wersji Heroes III zdymisjonowany bohater po ponownym najmie odzyska 100% ruchu. Było to sprawdzane przy okazji poprzedniej edycji turnieju.

Skipper: Nikt inny się nie skarżył. Strona działa ostatnio bez większych problemów. Zresztą save wysyłamy na adres e-mail: turniejoffline@gmail.com. Choćbym chciał to nie mogę przyjąć Twojego zapisu już po ogłoszeniu wyników.

Co masz na poparcie tezy o używaniu ghost hero? Rzucanie samymi oskarżeniami bez pokrycia nie jest mile widziane.

Glog:

Hellburn

Zapraszanie bohaterów działa w następujący sposób: W tawernie, pod 2 portretami dostępnych bohaterów mamy okienko wyboru dowolnego bohatera. Pojawi się on gdy wykupiony zostanie jeden z dwóch obecnie dostępnych herosów.

Dziękuję wam za wyrażenie opinii. Ponownie gratuluję wszystkim świetnej gry i życzę powodzenia w kolejnym etapie!

Kto jeszcze nie zobaczył wyników pierwszej mapy Turnieju offline - Heroes III powinien zajrzeć TUTAJ

Przypominam, że dostępna jest już DRUGA MAPA - POBIERZ

Jak pewnie zauważaliście mapa jest tym razem bardziej złożona. Z pewnością także nieco bardziej wymagająca niż poprzednia. Jednak wierzę, że się nie poddacie i z niecierpliwością czekam na wasze rezultaty!

Termin oddania drugiej mapy: 2 stycznia 2015

I jeszcze jedna ważna informacja:

Wśród osób, które znajdą się poza podium, a ukończą wszystkie mapy zostanie wylosowana nagroda!

Pozdrawiam

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.12.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

[Edit]
Żeby nie było, gratulację dla wszystkich :) wiem, że jestem tu nowy i może wydźwięk poniższego trochę "niemiły", ale jednak wypowiedź swoją pozostawię:

Ok, w sumie można podejść do wyników dwojako:

1. Po "Polskiemu" - wściec się, bo jak dla mnie, wynik 2 dni został osiągnięty przez nadużycie dodatkowej opcji jaką jest zapraszanie bohatera - opcji dostępnej tylko dla HD moda.
2. Z "pokorą" - bo nauczyłem się czegoś nowego ;]

Tak więc... cel na mapę nr. 2... Przejść ją w 1 dzień hahahaha!

Zastanawiałem się nawet, czy mogę skorzystać z "zapraszania" bo używam HD moda, ale wg. regulaminu był on opcjonalny - więc trochę to nie sprawiedliwe - tymbardziej, że noobki jak ja nawet nie mieli jak dowiedzieć się o możliwości ponownego wykupu bohatera, który odzyska punkty ruchu...

Mój wynik tj. 7 dni, został osiągnięty bez nadużyć i ciężko jest tu porównywać takie rozgrywki... 2 dni, nawet na mapkę typu S, to jest jakiś konkretny hardkor... No ale ok, dużo do nauczenia przede mną :)
Widzę, że 18 lat grania w Heroes of Might and Magic to jeszcze mało na odkrycie wszystkich sekretów.
Może dlatego, że gram we wszystkie części, a nie "masteruję" IIIjkę ;]

[edit2]
Jeszcze pytanie do opisu map1 Cez'a:
Ostatnia bitwa z Dace'em. A co jeśli Harpia dostanie morale? uciekanie przed nią skończy się przegraną. Z tego co wiem, defaultowo morale jest +1 jak w armii są jednostki z jednego zamku?


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 22.12.2014, Ostatnio modyfikował: Qlczas

Permalink

@Warzyw - dzięki za pochwałę, już kilka dni przed ogłoszeniem wyników myślałem sobie, że "w sumie to jakby się zastanowić to przy użyciu portalu można by spróbować wziąć mapkę szturmem w 2 dni", ale odpuściłem, bo uznałem, że to za daleko, nawet z użyciem ponownie wykupionego bohatera :P

Ostatnia bitwa z Dace'em. A co jeśli Harpia dostanie morale? uciekanie przed nią skończy się przegraną. Z tego co wiem, defaultowo morale jest +1 jak w armii są jednostki z jednego zamku?

Jeśli w armii są jednostki jednego rodzaju, to nie dostają +1 do morale za jednofrakcyjność, z tego co pamiętam. Zresztą, spróbuj to autowalką - w przypadku HD moda można ją powtarzać po rozegraniu, a to tylko dla usprawnienia rozgrywki. Tak naprawdę, wszystkie rozwiązania wprowadzane przez moda HD w żaden sposób nie zmieniają mechaniki gry, a jedynie ułatwiają grę jednoosobową, bo nie trzeba wczytywać gry po kilkanaście razy, żeby wylosować to, co chce się wylosować, albo żeby powtórzyć walkę, bo "jeśli zrobię to a nie to, to wygram! Jestem pewien!".

Permalink

Qlczas

Mój wynik tj. 7 dni, został osiągnięty bez nadużyć i ciężko jest tu porównywać takie rozgrywki... 2 dni, nawet na mapkę typu S, to jest jakiś konkretny hardkor... No ale ok, dużo do nauczenia przede mną :)
Widzę, że 18 lat grania w Heroes of Might and Magic to jeszcze mało na odkrycie wszystkich sekretów.
Może dlatego, że gram we wszystkie części, a nie "masteruję" IIIjkę ;]

Wykupywanie heroesów nie wpłynie na grę o więcej niż 1 dzień (a przynajmniej na S-kach). Wielu z nas zrobiło mapę w 3 dni, bez używania HD moda.

Permalink

Warzyw - no nie? Trzy czarne konie zawodów xD

A wy ludzie przestańcie się spinać o niesprawiedliwość itp. Przecież jak nie wygracie, to nikt was nie shejtuje i nie uzna za kretynów. A czołówce należą się podziękowania, że nie zatajają przed nami wiedzy, tylko się nią dzielą. Fajnie, że dali opisy i sejwy, choć wcale nie musieli.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.12.2014, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

jak zrobić by w razie przegranej autowalki walczyć manualnie? Bo ja w hd nie mam takiej opcji, a nie mam pojęcia gdzie to właczyć

Permalink

Qwiker

jak zrobić by w razie przegranej autowalki walczyć manualnie? Bo ja w hd nie mam takiej opcji, a nie mam pojęcia gdzie to właczyć

Gdy tworzysz plik do gry HD to zaznacz opcję: HD+

Uruchom grę, w opcjach gry zaakceptuj szybką walkę. Gdy skończysz jakąś bitwę to w lewym dolnym rogu ekranu informującego o stratach będzie nowy przycisk, który restartuje bitwę. Powinno działać :)

Hayven

Jeśli w armii są jednostki jednego rodzaju, to nie dostają +1 do morale za jednofrakcyjność, z tego co pamiętam.

Dostają.

Qlczas

Ostatnia bitwa z Dace'em. A co jeśli Harpia dostanie morale?

Ja wygrałem walkę za pierwszym razem. Nie wystąpiły morale u harpii. Nie mam więc powodów by odrzucać save.

Pozdrawiam!

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.12.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Hej, po pierwsze:
Może i się trochę "spinam" jak to nazwał Taro, ale po prostu jak coś organizować - to zasady powinny być jasne i wszystkie kwestie wyjaśnione :) Takie zboczenie zawodowe, wybaczcie.

Po Drugie: Dzięki wszystkim za poświęcenie uwagi i wyjaśnienia. Teraz mogę przyznać, że używanie opcji "zapraszania" nie można nazwać oszustwem, bo taka jest mechanika oryginalnego Heroes III i mod tylko oszczędza nam straty czasu na wieczne "load, exit, load..."

Heroes posiada wiele zasad i funkcji, które wciąż odkrywam i się o nich uczę - po tylu latach! To kolejne potwierdzenie, że jest grą wybitną.

Dlatego również dziękuje tym co podzielili się swoimi opisami przejścia. Zabieram się do kombinowania z mapką nr. 2

Co do pytania z Morale - nie zadałem go by kwestionować zaakceptowanie wyniku. Tylko kwestia do rozwagi, że są sytuacje gdy walkę można wygrać w 95% a czasem, przez mechanikę szczęścia/morale te 5% razy będziemy ją przegrywać.


Permalink

Ja mam tylko pytanie co do punktacji.
Chodzi mi o miejsca ex-aequo.

Czy nie powinno być tak, że jeśli 4 graczy wygra, to otrzymują maksymalną ilość punktów, natomiast kolejna grupa powinna otrzymać ilość punktów za 5-te miejsce, itd.

Taka punktacja obowiązuje np. we wszystkich dyscyplinach sportowych(jeśli jest dwóch zwycięzców, to następny jest trzeci, a nie drugi).

Może się okazać, że za pierwszą mapkę otrzymałem 85 pkt(czterech graczy lepszych ode mnie), a za drugą gdzie będzie dwóch lepszych, ale z różną ilością dni, otrzymam 70 pkt.

Nie naciskam, tylko poruszam temat na początku, żeby ktoś się nie obudził po ostatniej :)


Permalink

McGregor: Z całym szacunkiem, ale to kompletnie bez sensu. Przełóż to na praktykę. Przy okazji pierwszej mapy Cez, Szadek, Razer i Warzyw otrzymaliby 100 punktów. Kolejne osoby, które przeszły mapę przecież tylko w jeden dzień dłużej miałyby punktów... 50. Już nie wspomnę, że wszyscy pozostali mieliby po 10 punktów. Kosmiczny rozrzut :)

Permalink

Dokładnie tak by to wyglądało w sporcie i nie uważam, aby było to niesprawiedliwe. Jesteś na takim miejscu ilu zawodników cię wyprzedza +1.
Jak wspominałem jednak, jest to turniej w HIII, a Ty jesteś arbitrem i zrobisz jak uważasz za słuszne.
Najważniejsze, żeby wszyscy byli traktowani równo i znali zasady przed walką.


Permalink

Hej hej! :)

Przypominam, że powoli kończy się czas przeznaczony na DRUGĄ MAPĘ Turnieju offline - Heroes III

Można ją pobrać TUTAJ

Ten etap trwa do 2 stycznia!

Osoby, które dotychczas wysłały mi finałowy zapis:

Qwiker
Friendly boy
Qlczas
Architectus
Hellburn
Qixxer
Mrblablak
Bukooo
McGregor
Uhm
Chuck Norris

Powodzenia!

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.12.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Ja już wykręciłem swoje najlepsze kółko, ale jeszcze nie oddaję, bo może coś mnie olśni ^_^ Choć nie oczekiwałbym frekwencji większej niż 50% rundy 1, to na finish na pewno dosypie się save'ów.

Permalink

Chuck Norris? A Batman i Superman się czasem nie zgłosili?

Po włączeniu opcji HD+, morale i szczęście losują się w ten sposób, co w Heroes 2. Bardzo sensowna rzecz w takim turnieju.
Przeszkody na polach bitew też losują się inaczej, co niespecjalnie mi się podoba, ale na wyniki chyba nie wpłynie.

Permalink

A mógłbyś wyjaśnić, jak to szczęście i morale działa w Heroesach 2, a jak w klasycznej wersji 3-ki? Oraz czy przez HD+ masz na myśli HD do pobrania z pierwszego postu, czy tam też zachodzą jakieś zmiany : >

Permalink

Mam na myśli opcję HD+ z HD moda, którego masz. Opcja jest dostępna, gdy włączasz HD moda przez HD3_Launcher. Jeśli włączasz go w jakiś inny, nieznany mi, sposób, to możesz nie widzieć tej opcji.

W h3, jeśli z danego zapisu rozegrasz bitwę dokładnie tak samo, w tym odczekasz takie same (z pewną tolerancją) odstępy czasu między ruchami, to morale i szczęście wypadną w tym samym momencie.
W h2, jeśli rozegrasz bitwę mniej-więcej tak samo, to morale i szczęście wypadnie w tych samych/analogicznych ruchach.

W obu grach nie ma znaczenia, gdzie ruszysz oddziały (tzn. nie jest tak, że pewne pola są 'szczęśliwe', a inne nie). Główna różnica jest taka, że w h2 nie ma zależności morali/szczęścia od momentu kliknięcia.

W praktyce, wielokrotne rozgrywanie tej samej bitwy, w której morale/szczęście są bardzo istotne, w h2 i h3 może wyglądać tak:
h3: Tym razem poczekam sobie parę sekund dłużej przed tym kluczowym ruchem. I przed tamtym też. Może szczęście się do mnie uśmiechnie. A jak nie, to spróbuje jeszcze raz z innym czasem oczekiwania. Reload, reload, reload...
h2: Ten oddział dostaje morale w tym momencie bitwy. Jak by tu się ruszyć, żeby to wykorzystać? Albo jak się ruszyć, żeby nie przegrać bitwy przez to morale w drugiej turze na największym oddziale przeciwnika?

Czyli w h2 dostosowujesz się do morali/szczęścia, a w h3 możesz przez ciągłe wczytywanie (=patologia) próbować dostosować morale i szczęście do swojego planu.