Imperium

Behemoth`s Lair

Ekstremalna wiedza o Heroes V

Permalink

26. Czy przechodząc ze scenariusza kampanii do kolejnego scenariusza bohater zatrzymuje premie z takich budynków jak Ołtarze Żywiołów, Nekromantrony, ta od szału orków?

27. Zaklęcie Wskrzeszenie umarłych rzucone na zabite, ale tak w ogóle żywe jednostki (chłopi, anioły, gremliny) sprawia, że wracają do życia, ale tylko na czas bitwy. Rozważmy sytuację: Chłopi biją nam 15 gremlinów. Ożywiamy je. Potem biją jeszcze 10. O ile gremlinów mniej będziemy mieli po bitwie?

28. Jakiemu żywiołowi najbliżej do Starożytnej Strzały?

29. Oblężenie Fortecy z wybudowaną Placówką Strażniczą. Na koniec walki zostają nam tylko krasnoludy z tejże. Jaki jest wynik starcia?


Permalink

26. No jasne, że nie.

28. Jest to Ogień.

29. Wszystkie nieścisłości rozstrzygane są na korzyść obrońcy - również i w tym przypadku miasto pozostanie nasze. Z tym, że stracimy bohatera - dowódcę garnizonu.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.06.2013, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Odpowiedzi Hayvena na moje ostatnie pytania prawidłowymi są.

30. Proszę podać ekstrema wartości morale i szczęścia dla jednostek POZA bitwą.

31. Ile pól może maksymalnie pokonać bohater 1 dnia nie używając czarów, uciekając/kapitulując?

32. Z ilu puzzli składa się układanka Łzy Ashy?

33. Nekromanta atakuje wrogiego bohatera. Pokonuje go i zdobywa Amulet Nekromancji. Nie miał zajętego slotu na naszyjniki przed bitwą. Czy ożywienie wrogów będzie o 10% tańsze?

34. Gdy odwiedzamy bohaterem miasto sojusznika, bezbronne, a zostaje ono napadnięte przez wroga, co się stanie?

35. Czy jeśli lisze/arcylisze, władczynie sukkububów mają szczęście to zadadzą większe obrażenia wszystkim atakowanym przez siebie celom?


Permalink

Brakujący sposób 2 na atak po śmierci (pytanie 1.)

Jeśli gramy Kapłanem Runów i nasza jednostka jest pod wpływem Znamienia Potępionych, a ma wystarczająco mało życia, żeby po jego aktywowaniu zginąć, po użyciu Run Szału Bojowego na pierwszej z atakowanych jednostek, ginie, ale jeszcze po formalnej śmierci zadaje jeden (bo nie można 0) punkt obrażeń każdej z jednostek, które zostałyby zaatakowane gdyby stwór nie zginął.

Co ciekawe, taka jednostka odtwarza animację śmierci, a potem atakuje, w rezultacie czego stoi jeszcze przez chwilę na polu bitwy.

Chciałbym jeszcze poprosić o ewentualne potwierdzenie udzielonych w tym temacie odpowiedzi na inne pytania, aby można je było umieścić w pierwszym poście.

Permalink

Tracę turę na kopanie!

6. Izabela, Godryk, Freyda, Duncan, Laszlo, Agrael, Biara, Veyer, Kha-Beleth, Markal, Arantir, Ornella, Raelag, Ylaya, Tharlasai, Findan, Zehir, Wulfstan, Rolf, Gotai, Kujin. Nie jestem pewien co do Hangvul i Tholgara, ale chyba też.

7. Nie była to aby Jezebeth? Na pewno miała sukubiopodobny model w becie czy tam demie.

8. Używając artefaktu peleryna Sandro. Działa także na wszelkie inne stwory odporne na umysł, w tym nieumarłych.

14. Laszlo? Za łatwe się wydaje.

16. Najpierw się zwiększa, potem zmniejsza, więc w lepszej sytuacji jest wróg.

17. Nie, jeśli cel jest odporny na zimno czy tam żywioł wody.

22. Rozkład zadaje obrażenia od ziemi, więc jeśli wylosuje się odporność na ziemię, to zadziała.

23. Sposób pierwszy: set Sen Łucznika. Sposobu drugiego nie znam - czyżby Talent magiczny?

Permalink

Wczoraj, po 18 latach grania w H5, odkryłem, że Ściana Ognia, przynajmniej w podstawowej wersji gry, może zadawać obrażenia fortyfikacjom (w tym: bramie i wieżom). Ciekawa alternatywa dla Trzęsienia Ziemi, chociaż przed 3.0 niekoniecznie mocno wartościowa, bo o poziom wyższa w obrębie tej samej szkoły magii, a od 3.0 przeniesiona wprawdzie do Zniszczenia, ale mocno znerfiona (i nie testowałem, czy wciąż ma tam podobne działanie)

Najlepsze, co mi przyszło do głowy — Kapłan Run może w kreatywny sposób pomóc przy oblężeniach wrogich zamków :) Jasne, krasnale mają i tak łatwy dostęp do Machin Wojennych, ale alternatywa z podpaleniem bramy i szturmem piechoty (smoki! runy odporności na żywioły!) też brzmi niczego sobie, tym bardziej że branie zdolności Katapulta to chyba w większości przypadków trochę stracony slot.

1. Jaszczurze ukąszenie działa również zza grobu (przykładowo: jeździec stoi przy atakowanym oddziale, Czarny Smok atakuje oba oddziały, zabijając jeźdźca — ukąszenie zadziała przed śmiercią jaszczura; obrażenia będą, w odróżnieniu od zwykłego ukąszenia, które byłoby obliczone dopiero po naliczeniu strat oddziału, odpowiadały tym sprzed śmierci; początkowo chciałem napisać, że zadziała tylko jeśli atakowane stworzenie jest na linii ataku przed jeźdźcem, tj. bliżej smoka, ale to jest oczywistość, bo ukąszenie chyba nigdy nie atakuje stworzenia w tylnym rzędzie; nie pamiętam, czy ukąszenie działa w zespole z jednostkami atakującymi pod wpływem szału/hipnozy).

26. Premie z Dworów Intryg wydają się dodawać do statystyk przy przechodzeniu do następnego scenariusza (tak jest w kampanii Raelaga w podstawce), być może z wyjątkiem miasta, po którego zdobyciu natychmiastowo wygrywany jest scenariusz.

35. Odpowiedź brzmi twierdząco. Efekt szczęścia jest w obu przypadkach obecny lub nie dla całości strzału.

Bonus: Armagedon (przynajmniej w podstawce) ma bardzo specyficzny sposób działania: meteor uderzający w centrum zadaje obrażenia fizyczne, których nie można odeprzeć ani zredukować, do tego jednostki niematerialne zawsze otrzymają obrażenia; za to wersja wzmocniona zadaje i owszem zwiększone o połowę obrażenia magiczne, ale za to meteor nie za daje żadnych obrażeń. W Hordach to ostatnie chyba jest naprawione...?

Liczba modyfikacji: 7, Ostatnio modyfikowany: 20. kwietnia, Ostatnio modyfikował: Hayven