Imperium

Behemoth`s Lair

Nowy dział Heroes III - komentarze

Permalink

Co do wydłużania listy zakładek w dziale o artefaktach – i tak już jest ich 12, dlatego 4 więcej nie robią różnicy.

Napisałem tutaj wielgachnego posta z wiedzą ekstremalną do umieszczenia w dziale o czarach i w innych działach, ale pisałem go tak długo, że aż mnie wylogowało i nie zapisało kopii roboczej. Ech.

Wierzę, że cały serwis Heroes III da się dopieścić tak bardzo, jak dział o stworach – ma być o nim głośno na innych stronach (tak jak rozsławiano bestiariusz) i kto wie, czy może kiedyś nie dostaniemy pieczęci „Approved Might and Magic content”.

EDIT: zmieniłbym odrobinę kolejność działów na poziomym pasku, tak żeby była trochę bardziej, hm, logiczna – najpierw bohaterowie (bo to tytułowy i nieodzowny element gry), potem to, co związane z bohaterami i w czym się mogą specjalizować (jednostki, umiejętności, magia), wreszcie artefakty (można je nosić, ale raczej nie specjalizować się w nich), wreszcie „reszta”, czyli to co bohaterowie odwiedzają na mapie – miasta i lokacje. Potem szczegóły, typu interfejs (co ważne i mniej znane – kompendium jest do włączenia na poziomie gry klawiszem), informacje o wydaniach gier i patchach, galeria, itd.

EDIT2: dział bohaterów przede wszystkim nie opisuje specjalności w wyczerpujący sposób – były one już chyba dyskutowane wielokrotnie i wystarczyłoby teraz to tam opublikować.

Z kolei teksty „Którego wybrać?” są tylko powtórzeniem informacji o specjalizacjach, czasem z krótką oceną. To ignorowanie bardzo ważnego czynnika, jakim są umiejętności początkowe – to one wpływają na to, jakie umiejętności będą dostępne na dalszym etapie gry i sprawiają, że Wystan jest pod paroma względami lepszy od Tazara.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob

Co do wydłużania listy zakładek w dziale o artefaktach - i tak już jest ich 12, dlatego 4 więcej nie robią różnicy.

Uwierz mi - to nie jest dobry pomysł by dodawać kolejne strony do obecnej listy.

Odnośnie kolejności działów - nie mam nic przeciwko, ale tym musi się zająć Ghulk. Dział o wydaniach gry miał powstać, ale z powodu braku danych na ten temat porzuciłem ten pomysł.

Działanie specjalności w stworach u bohaterów nie jest tak do końca jasne. Co prawda mam dane na temat bonusów do 45 poziomu, ale nijak nie można z tego ustalić jakiegoś konkretnego wzoru (za wyjątkiem jednostek 5 i 6 poziomu).

Jeżeli chcesz rozwinąć teksty "którego wybrać?", proszę bardzo :). Jednakże, zanim zaktualizujesz stronę, wolałbym je najpierw przeczytać.


Permalink

Piszesz, że nie ma ogólnego wzoru – ale widać choćby przedziałami jakiś ogólny trend, np. liniowy, „przyspieszający”, „zwalniający”, czy coś takiego? Może na upartego dałoby się ogólny, nawet przybliżony wzór, znaleźć.

Co do reszty – zrobię chociaż linki do specjalistów od czarów i umiejętności.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

LINK. Ty mi powiedz jak można to ująć w słowa i umieścić w opisie specjalizacji, najlepiej na przykładzie. :)

Specjaliści od umiejętności - ok, kolejna linijka pod oceną nie zaszkodzi. A zaklęcia? Gdzie myślisz umieścić taką informację?


Permalink

Faktycznie, te bonusy do ataku i obrony wydają się w przybliżeniu liniowe (a u niektórych hirków idealnie liniowe), ale o ogólny wzór, który by wszystko uwzględniał, jest trudno. Trzeba by popytać ludzi z dawnego WoG Teamu i tych od VCMI, bo oni się znają na mechanice jak nikt. Jeżeli nie znajdzie się żaden ogólny algorytm obliczania tego (w co wątpię – przecież w jakiś sposób gra to generuje, pewnie dość prostą funkcją matematyczną, tylko że zaokrąglanie może utrudniać znalezienie tego trendu), we wstępie o bohaterach umieści się po prostu link do tej tabeli albo podobnej.

No i nie wiadomo, czy te bonusy działają identycznie w różnych wersjach gry. :-/

Co do wstawiania linku o specjalistach: przy umiejętnościach to faktycznie nie problem, ale dział zaklęć jest zrobiony w dość rachityczny sposób (wiem, czepiam się), czyli na tabelach, a nie divach. Na szczęście idzie sobie z tym poradzić – po prostu dodać w odpowiednim miejscu (np. pod informacjami o kosztach) dodatkowy wiersz, tak jak tutaj. W razie czego można pogrubić.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob Jedwabislav

Jeżeli nie znajdzie się żaden ogólny algorytm obliczania tego (w co wątpię - przecież w jakiś sposób gra to generuje, pewnie dość prostą funkcją matematyczną, tylko że zaokrąglanie może utrudniać znalezienie tego trendu), we wstępie o bohaterach umieści się po prostu link do tej tabeli albo podobnej.

Nie godzę się na to. Tam ma widnieć informacja, a nie link do niej. Z dwojga złego wolę obecny stan, a link ze szczegółami dot. specjalizacji (lub przepisane tabelki) umieścić w osobnym dziale.

Tarnoob Jedwabislav

No i nie wiadomo, czy te bonusy działają identycznie w różnych wersjach gry. :-/

Z tego co się orientuję, to na tym polu wszędzie jest raczej to samo.

Tarnoob Jedwabislav

Na szczęście idzie sobie z tym poradzić - po prostu dodać w odpowiednim miejscu (np. pod informacjami o kosztach) dodatkowy wiersz, tak jak tutaj. W razie czego można pogrubić.

Masz ode mnie zielone światło, nie wygląda to źle :).


Permalink

Kolejna aktualizacja działu:
- W menu głównym pojawiło się kilka działów: Frakcje, Mechanika, Kampanie.
1. We Frakcjach wszystkie zamki zostały pokrótce opisane wraz z mocnymi i słabymi stronami. Najechanie myszką na ten przycisk rozwija także menu, w którym można znaleźć działy Jednostek, Zamków (budynki) oraz Bohaterów.
2. Do Mechaniki przeniesiono działy SI Komputera, Ruch po mapie, Targowisko (poprawione strzałki przy wymianie surowców). Dodano działy Interfejsu i skrótów klawiszowych, Wyniki końcowe (wraz z kalkulatorem), opis błędów występujących w grze, Oszustwa (czyli tzw. cheaty) oraz Pobieralnia, gdzie można znaleźć przydatne rzeczy, patche, fixy do Heroes 3.
3. Dział Kampanie czeka na śmiałka, który posiada solidną wiedzę nt. strony fabularnej gry i będzie w stanie zwięźle, aczkolwiek nie za krótko, opisać wydarzenia z kampanii Heroes 3, a nawet - jeżeli to możliwe - napisać solucje do każdej z nich.

Jak zwykle - zachęcam do komentowania i szukania błędów. A śmiałków chcących przyczynić się do ukończenia serwisów - zapraszam na priv.
Pozdrowienia i chwała


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.10.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Czy wzór opisujący dokładnie na którym poziomie bohater ze specjalizacją w jednostce dodaje dodatkowy atak/obronę jest już powszechnie znany? Mam wrażenie, że trafiłem na prawidłowy. Sprawdziłem kilka różnych jednostek z różnych poziomów i wyniki wychodzą dokładnie takie jak w tym arkuszu (swoją drogą gratuluję wytrwałości twórcom).
Odgrzebuję, bo kwestia bonusów w przypadku specjalizacji bohatera w jednostce zawsze stanowiła dla mnie zagadkę. Przydałaby się taka podstrona w zakładce o bohaterach opisująca właśnie specjalności.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.12.2013, Ostatnio modyfikował: Maestro Grande

Permalink

Czy chodzi Ci o wzór:
A/O z bonusem = Zaokrąglenie w górę {A/O bazowe * [1 + 0,05 * Zaokrąglenie w dół (Poziom bohatera / Poziom jednostki)]}
?

Tak, są plany by napisać o tym co nieco, jednakże chciałbym też oszczędzić liczenia odwiedzającym i najpierw dokończyć tabelę, którą podałeś (Tutaj w wersji online) i przedstawić pełne dane aż do tego 74 poziomu.


Permalink

Tak, chodziło mi właśnie o ten wzór. Myślę, że dane które podałeś są już dość zadowalające, poziomy powyżej tych z arkusza to rzadkość. W każdym razie miło, że są co do tego jakieś plany :)

Permalink

Zgodnie z zapowiedzią - aktualizacja działu Heroes 3, prawdopodobnie ostatnia, ze względu na wyczerpanie tematu :P.

Jak zwykle - zapraszam do komentowania i szukania błędów. :)


Permalink

Kosmetyczna uwaga: myślę, że warto dodać do "obrażeń wieżyczek" warto dodać informacje o błędach gry, które zamiast zmniejszać obrażenia od wieżyczek, zwiększają je (tarcza powietrza, płatnerz). Wiem, że jest to opisane w osobnym dziale (błędy i usterki), ale tam też to się przyda. Przejrzałem w poszukiwaniu jakiś literówek, nic nie znalazłem.

Permalink

A jednak, kolejna aktualizacja:

  • Wyniki końcowe - Dodałem tabelkę z jednostkami odpowiadającymi danemu wynikowi (podziękowania dla HotA Crew za podzielenie się tymi informacjami).

  • Galeria - Wprowadziłem tam nieco porządku, a ponadto dodałem wiele grafik z osobistego zbioru.

  • Drobne modyfikacje mające za zadanie ułatwić przeglądanie strony.

Permalink

Jak się okazuje, gdzieniegdzie wciąż czają się błędy. Wprowadziłem nieco merytorycznych poprawek przy opisach wiwerny, diabła, gorgony, ifryta, upiornego rycerza, mumii oraz zaklęć: klątwa, błogosławieństwo, teleportacja.


Permalink

Cytat z działu:

Łąka Koniczyny: Wszystkie neutralne jednostki zyskują 2 punkty szczęścia.

Według powszechnie przyjętego nazewnictwa jednostki neutralne to między innymi: Chłopi, Dziki czy Kryształowe smoki.

Zatem do działu wkradł się błąd. Łąka koniczyny zwiększa szczęście jednostkom należącym do frakcji neutralnych: Twierdza, Cytadela oraz Wrota żywiołów! :)

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 20.09.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Gratulacje. :-) Bardzo elegancko to wygląda. Tak kompletnego opisu specjalności nie ma dosłownie *nigdzie* w necie. Doczepiłbym się tylko, że *prawie* każdy bohater specjalizuje się w zaklęciu, umiejętnościach lub stworach, bo są jeszcze ci od surowców. Domyślam się, że specjaliści od mistycyzmu działają podobnie, tzn. tam też procentowe bonusy od poziomu bohatera sumują się, a nie składają jak odsetki – tzn. następne 5% co poziom to też jest procent od podstawowej premii, a nie od łącznej premii do tej pory.

Przy rozwinięciu umiejętności na poziom zaawansowany albo eksperta ładnie „wskakuje się” na wyższą i bardziej stromą prostą. Na wykresie nie są proste tylko dlatego, że pokazane są w równych odstępach poziomy o różnych różnicach, a dodatkowo mogą to odginać zaokrąglenia.

Na szczęście u bohaterów Wrót Żywiołów specjalizacja w jednostkach jest bardzo jasna – i od razu stwory dostają taki bonus, jak u innych bohaterów dopiero na poziomie kilka-kilkanaście; jest też bonus do obrażeń; nic dziwnego, że WŻ są zakazane na wielu turniejach.

Teraz po latach widać, że sam balans bohaterów, ich specjalności i umiejętności jest w Heroes III nie do końca dopracowany. Umiejętności drugorzędnych jest 28 i to powinno dawać 28 potencjalnych specjalistów od nich – ale tego nie ma. Zamiast tego dostaje się po kilku nudnych specjalistów w kompletnie bezużytecznych, rzadko używanych umiejętnościach jak pierwsza pomoc albo sokoli wzrok, ech. W idealnym Heroes od prawie każdego stwora, umiejętności albo zaklęcia byłby specjalista, a WoG/ERA i teraz VCMI pewnie dają takie możliwości.

Przy umiejętnościach mógłbym dopisać odpowiadające im przedmioty – te wszystkie statuetki, medale, itd., tzn. linki do odpowiedniej części działu „artefakty”. To jakieś rozwinięcie dobrej praktyki typowej dla tej strony – czyli linki do specjalistów.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Przepiękny ten nowy dział. :-) Oczywiście jak zwykle mam garść uwag:
1. Stopka jest kompletnie niewidoczna, a dział „O stronie” jest dość ważny. Widzę go pod menu.
2. Jak pisał Bubeusz – brakuje jakichkolwiek informacji np. o fabule, a zwłaszcza teraz przez wersję HD ludzie pewnie wracają do kampanii. Przydałby się wstępny dział „O grze”, gdzie byłaby ich lista – jestem gotów to zrobić od ręki, jeśli ktoś zatwierdzi że to dobry pomysł.
3. Dalej brakuje *wewnętrznych linków* – kiedy troglodyta ma wpisaną odporność na oślepienie, to niech tam będzie link do oślepienia, bez skazywania użytkownika na wyszukiwanie zakładka po zakładce – bo może nie pamiętać, że to czar ognia
4. Brakuje *ilustracji* – kiedy we wstępie o czarach są wspomniane kapliczki, to niech tam będą ilustracje kapliczek – bo zwłaszcza ktoś nowy może nie kojarzyć ich, a ktoś czytający szybko przeoczy tekst, a obrazka nie.
5. Brakuje mi licznika odwiedzin pod menu – to jednak cenna informacja. Najchętniej w tym liczniku widziałbym *wykres* – jak tych odwiedzin przybywało przez lata. To byłaby cenna informacja o tym, czy np. premiera H3 HD, turnieje, Konwent, nowy serwis, itd. zwiększają liczbę odwiedzin.

EDIT: Jeszcze jedno dość pilne. Zakładka o *szyku neutralnych armii* jest już jednolita, ale chyba odwrócona. Kiedy wróg ma przewagę, to się właśnie mocno rozdziela – spróbujcie zaatakować mnóstwo smoków, hehe. Kiedy właśnie są słabsi od bohatera, to się mocno skupiają – przez to trudniej je zabić jednym ciosem, zdążą zrobić kontratak, a nawet własny atak i nie przeżyją, ale chociaż zrobią trochę szkód… To takie irytujące, ale pomysłowe i gratki dla programistów Heroes III (chyba Mark Caldwell był wśród nich). Ciekawe, czy w innych częściach jest tak samo.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob

Jeszcze jedno dość pilne. Zakładka o *szyku neutralnych armii* jest już jednolita, ale chyba odwrócona. Kiedy wróg ma przewagę, to się właśnie mocno rozdziela - spróbujcie zaatakować mnóstwo smoków, hehe. Kiedy właśnie są słabsi od bohatera, to się mocno skupiają - przez to trudniej je zabić jednym ciosem, zdążą zrobić kontratak, a nawet własny atak i nie przeżyją, ale chociaż zrobią trochę szkód... To takie irytujące, ale pomysłowe i gratki dla programistów Heroes III (chyba Mark Caldwell był wśród nich). Ciekawe, czy w innych częściach jest tak samo.

Przecież jest dobrze.

Armia bohatera stanowi np. 0-50% armii neutralnej (czyli jesteśmy słabsi) to neutrale się rozdzielą na 6 lub 7 slotów.

Nie widzę błędu.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.02.2015, Ostatnio modyfikował: Mateusz