Imperium

Behemoth`s Lair

Najbardziej nieciekawe jednostki?

Permalink

Według mnie to:
- modliszka: przerośnięty owad
- osetnica: zmutowana roślina
- leprekaun: satyra mógłbym zromiec, gdyż byli znani z gwałtowności zarówno wobec kobiet, jak i mężczyzn, no ale małe, zielone ludziki jako jednostki walczące... uff!
- katapulta: to już jest porażka, bo od wieków katapulta służyła burzeniu murów, a w Heroes IV służy do zwyczajnych potyczek!
- balista: ale tylko w walce wręcz
- gryfy: co się stało, że symbol Erathii nagle dał się oswoic elfom?
- rozbójnik: dbający o własny interes bandyci w roli żołnierzy!


Permalink

Wg. mnie to:
- Ratinis - W Heroes 4 już są trolle. Po co kolejny?

Ratinis

- rozbójnik: dbający o własny interes bandyci w roli żołnierzy!

To akurat ma sens. Azyl z założenia wprowadza chaos. W czasach niepokoju złodzieje mogą działać sprawniej. Łupić niszczone przez Czarnoksiężników wioski itp.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.05.2013, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Mateusz

Wg. mnie to:
- Ratinis - W Heroes 4 już są trolle. Po co kolejny?

Cięta wypowiedź! :) Podoba mi się ten dowcip!

Hej, ale chyba na forum można wyrażac własne poglądy dotyczące tej gry?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.05.2013, Ostatnio modyfikował: Ratinis

Permalink

Jeśli chodzi akurat o czwartą część, to:

z przystani:
Tutaj akurat wszystkie są w miarę dobrze zrealizowane. No... może trochę anioł źle, ale to już by była przyczepność. Jego wygląd widziałbym jakoś bardziej dostojnie, mitycznie, a nie tak jak na ikonce - jakiegoś wąsatego wojownika z łańcuchowym kapturem.

z rezerwatu:
Jednorożec z tego, co pamiętam. Jak dobrze kojarzę, grzywę miał taką tęczową, brzydko to zrobione było.

z twierdzy:
Obie jednostki z czwartego poziomu. "Ptaka gromu" widziałbym bardziej jako ptaka, któremu skrzydła jedynie lekko się skrzą i tylko przypominają błyskawicę, a nie jako niebiesko-białego ptaka w rzeczy samej zbudowanego z błyskawic. No a behemoty za bardzo przypominają małpy.

z akademii:
Nie mam żadnych zarzutów, wszystko dobrze.

z azylu:
Meduzy trochę mało wężowate, ale jest dobrze. Głupia jest ta animacja wiedźmy, że podnosi perukę i drapie się po łysej głowie. Albo cała gra jest żartobliwa, albo poważna, nie lubię takich kompromisów.

z nekropolii:
Tutaj jest tego dużo. Ogólnie ten zamek powinien być straszny, przerażający, a jest co najwyżej groteskowy. Duchy zostały zrobione beznadziejnie, jakieś kobiety trzymające swoją głowę w ręku (jakby było to zasadą i istotą ich zachowania...) i po najechaniu myszką przerzucające ją sobie z ręki do ręki. To chyba miało być śmieszne... To samo animacja nekromanty - jak się najedzie myszką, to czaszka zaczyna mu wirować wokół kręgosłupa i stopuje ją ręką... Eh... Pomioty kwasu i diabły też jakoś niezatrważająco wyglądają.

Tych "neutralnych", tj. niewerbowanych w zamkach, nie umiem sobie teraz w umyśle uporządkować. Tak na szybko, pierwsze co przychodzi do głowy, to właśnie te leprekauny. Małe ludziki z koniczynką w rączce i wysokim, zielonym kapelusikiem... Równie dobrze można by na arenę wprowadzić małe dziewczynki jako jednostkę bojową. I ta śmieszna animacja ich śmierci, że znikają w garnku z tęczą...

Ogólnie czwarta część to jedna z gorszych w które grałem (a grałem w I, II, III i IV).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.05.2013, Ostatnio modyfikował: Dwurd

Permalink

Dwurd

Tych "neutralnych", tj. niewerbowanych w zamkach, nie umiem sobie teraz w umyśle uporządkować. Tak na szybko, pierwsze co przychodzi do głowy, to właśnie te leprekauny. Małe ludziki z koniczynką w rączce i wysokim, zielonym kapelusikiem... .

Tak wygląda ten Twój towarzysz zabaw małych dziewczynek.

Nie ma dla mnie żadnych jednostek, które byłyby nieciekawe, bo albo mają ładny model (jak anioły), albo ciekawe zdolności (modliszka). Umieszczanie absurdalnych animacji też mi się podoba.


Permalink

Mi się wydaje, że te absurdalne animacje jak i cały styl graficzny miały celową grę udziecinnić. Im bardziej "dziecinna" gra, tym niższa etykieta wiekowa jest przydzielana na opakowaniu i to wg legend generuje większy popyt na towar. A jak wiemy gdy wychodziła gra, 3DO potrzebowało kasy.

Akurat jednostek bezsensownych w tej grze nie ma, bo każda ma jakąś zdolność specjalną i w zależności od okoliczności może się do czegoś przydać.

Owszem, wygląd niektórych jednostek mnie boli ale to nie daje poczucia bezsensu jednostek tylko sprzeciw estetyczny. A jednostki pozostają jak najbardziej sensowne.

Co do Anioła, to akurat mi się bardzo podoba.


Permalink

No to i ja wrzucę swoje grosze ;)
Śmierć:
Szkielety wyglądają dobrze, jednak już chochliki są zbyt dziecinne. Cerbery jakieś sztywne ale przy duchach i tak ok ( zgadzam się z wcześniejszymi oskarżeniami odnosnie duchów ). Jadowity pomiot nigdy nie zdobył mojej wdzięczności pomimo skuteczności bojowej, zbyt kojarzy mi się ze slimem. Na szczęście reszta mi się podoba - wampiry wyglądają naprawdę klimatycznie, smoki też wporzadku a model diabła przypadł mi do gustu.

Ład:
Najbardziej boli mnie wygląd magów - w porównaniu z HoMM III gdzie model był super, tutaj wygladają niczym adepci a nie specjaliści magii. Reszta jest w miarę ok, szczególnie podoba mi się model golema i tytana.

Życie:
Jak już było wspomniane - boli obecność balisty, nie podoba mi się pomysł aby zastąpić inną jednostkę maszyną szczególnie w mieście ŻYCIA.
Reszta mi się podoba szczególnie paladyn ;)

Chaos:
Tu nieźle choć nie pasuje mi wygląd smoka. Porusza się tak jakby z wielkim trudem a i proporcje są zjechane - dla porównania mamy np zielonego smoka w HoMM V. Meduza jest trochę zbyt ludzka ale poza tym ok.

Moc:
Tu niestety porażka. Chyba tylko wygląd berserkerów mi się naprawdę spodobał i akceptuję centaury oraz cyklopa. Ale behemot otrzymał już we wcześniejszych wypowiedziach wygląd małpy, ptak gromu wygląda niczym choinka z neonami, zaś szamani...skomentuję to ciszą.

Natura:
Ładny model tygrysa oraz wilka. Elfy w sumie też mogą być choć wygląd kobiety jakoś do mnie nie przemawia. Jednorożce ok - widać, że to jednostka magiczna. Rusałka całkiem całkiem, ale już gryf nie ukazuje wyglądem swej siły, zaś feniks - podobnie jak ptak gromu tylko zamiast neonów żarówki LED xD Smok - ładne animacje ale wygląd niezbyt magiczny.


Permalink

Czwórka to moja ulubiona część, a muszę z bólem stwierdzić, że istot wyglądających w ogóle znośnie jest tu malutko. Jedynie część jednostek z dodatków wygląda fajnie, ale podstawka?
Jednostki które wyglądają naprawdę dobrze, z jakimś polotem, ale bez groteski i przekombinowania, i z dobrym wykonaniem to tylko:
-naga
-balista
-krzyżowiec
-mnich
-czempion
-wilk
-tygrys
-kościany smok
-berserker
-harpia
-nomad
-ogr
-modliszka
Z około 60-70, to mało, co?
Są takie, które były blisko, jak cyklop czy ptak gromu, albo wojska Życia, ale wyglądały po prostu zbyt słabo, naprawdę nieciekawie. Zresztą i już w tej liście parę razy okazałem łaskę.
W porównaniu z niesamowicie klimatyczną i dopracowaną trójką, nieco wyolbrzymioną i i nazbyt wymyślną, ale mającą epicki efekt piątką, albo już kompletnie wybujałą szóstką, szata graficzna postaci w czwórce wypada naprawdę blado. Można to było zrobić lepiej - a już w ogóle sprawę pogarsza przeklęty brak ulepszeń, przez który istotki są jeszcze nudniejsze.

A mogło być tak pięknie.