Imperium

Behemoth`s Lair

PAH3 - 7 sezon

Czy wystartujesz w 7 sezonie PAH?

  • Tak
  • Nie.
Permalink

Witam! :)

Jak pewnie wielu z was już słyszało, wkrótce rozpoczyna się kolejny sezon Pucharu Areny Heroes.
Po latach nieobecności wraca on do Jaskini Behemota.

Na stanowisku organizatora, zamiast Eru, zobaczycie tym razem mnie.

Turniej odbędzie się na podobnych zasadach co poprzednie edycje, lecz tym razem sezon będzie krótszy.
Postanowiłem zmniejszyć ilość map, tak by zrównać szansę uczestników. W poprzednich odsłonach, jeden z graczy zwykle uciekał reszcie dlatego, że oddał więcej save'ów. Chciałbym by większość uczestników znalazła czas na ukończenie wszystkich scenariuszy.

Jeśli turniej będzie cieszył się dobrą frekwencją, to pojawią się kolejne edycje, zapewne dłuższe.

W nowym sezonie będzie łącznie 5 map (najprawdopodobniej: S,M,M,M,M)

Pierwszą mapę dodam za równy tydzień, w piątkowy wieczór, tak byście już w weekend mogli spróbować swoich sił. Wtedy oficjalnie rozpoczną się zmagania w PAH.

Jak to w skrócie wygląda?

Jako sędzia wstawiam link do save'u z gry (plik GM1 wrzucamy do folderu Games)
Wszyscy grają z tego samego zapisu. Domyślnie będzie on na poziomie 200%, jednak mapy postaram się dobrać tak by każdy poradził sobie z jej przejściem. Gdy gracz ukończy mapę, przesyła save końcowy (sprzed ostatniej bitwy)
na adres emailowy: pah.mateusz@gmail.com

Walkę końcową sprawdzam za pomocą trybu Auto-Combat. W razie potrzeby wykonanych będzie kilka prób.
Jeśli gracz sądzi, że Auto-Combat może sobie nie poradzić, wraz z plikiem umieszcza opis bitwy, a ja ją wedle tego opisu rozgrywam. Tu warto zaznaczyć, że sędzia nie jest debilem i umie ocenić czy walka faktycznie jest do wygrania.

NAJWAŻNIEJSZA INFORMACJA: Jedynym kryterium przyznawania miejsc oraz punktów jest CZAS ukończenia mapy. Im szybciej tym lepiej.

Gdy termin na daną mapę upłynie, robię podsumowanie i przyznaję punkty:
(miejsce/ punkty)

1 - 100
2 - 85
3 - 70
4 - 58
5 - 48
6 - 40
7 - 35
8 - 30
9 - 25
10 - 21
11 - 17
12 - 14
13 - 10
14 - 7
15 - 5

Garść zasad:
1. Gramy w wersji 3.2, 3.3 albo 4.0 (Zalecane korzystanie z HD moda, można używać pliku h33)
2. Nie wolno używać programów zmieniających mapę.
3. Można używać Patcha Hellburna (standardowe poprawk ligowe: Reptilioni, Naga banks itp.)
4. Termin oddania każdej mapki będzie podawany wraz z jej publikacją (po upływie terminu sejwy nie będą przyjmowane).
5. W przypadku remisu przyznawane jest miejsce ex aequo
6. Zwycięzcą turnieju zostaje zawodnik z największą ilością punktów na koniec

Nie prowadzę zapisów, bowiem idea PAH zakłada, że każdy może w dowolnym momencie przystąpić do gry. Jednak nie oddanie jednej mapki może przekreślać szanse na zwycięstwo.

Ważne jest to, że save wysyłamy tylko raz. Także lepiej dwa razy przed wysłaniem należy się zastanowić :)

Zamiast zapisów chciałbym by Ci, którzy zagrają kliknęli odpowiedź "Tak" w ankiecie u góry. To pozwoli oszacować mi ilość uczestników.

W razie jakichkolwiek pytań, należy je kierować do mnie poprzez Prywatną wiadomość bądź na wcześniej podanego maila. Odpowiadał będę wyłącznie na kwestie związane z PAH. Oferty matrymonialne będą niezwłocznie palone na stosie.

Wszystkim życzę dobrej zabawy!
Pozdrawiam.

Liczba modyfikacji: 12, Ostatnio modyfikowany: 2.11.2013, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Mam propozycję związaną z ostatnią bitwą.

Może zamiast proponowanego rozwiązania (auto-combat lub dokładny opis walki, co będzie upierdliwe tak dla grającego, jak i dla sędziego) lepiej byłoby ustalić "oficjalny" (wewnątrz gry) warunek wygranej np. na zdobycie jakiegoś artefaktu?

Natomiast "nieoficjalnym" warunkiem byłoby pokonanie wszystkich przeciwników (czy też jakieś ustalonej walki końcowej na ostatniej drodze do artefaktu), co byłoby już oceniane przez sędziego.

Wówczas sejw końcowy mógłby przedstawiać sytuację już po ostatniej bitwie, na moment przed zdobyciem artefaktu.


Permalink

No dobrze, ale co z wszelkiego rodzaju cheaterami? :P

Permalink

Hayven

No dobrze, ale co z wszelkiego rodzaju cheaterami? :P

Jeśli pytasz o kody to sprawa wygląda tak. Właściwie to tylko jeden kod ma rację bytu.
Konkretnie: nwcwhatisthematrix - odkrywa całą mapę :)
Możecie go użyć przed grą, by dobrze poznać teren, w którym przyjdzie wam grać.
Jednak zapis z ukończoną mapą ma być pozbawiony kodów. Zatem w trakcie głównej rozgrywki ich nie używacie.
Save'y z odsłoniętą całą mapą będą automatycznie odrzucane.

Acid Dragon

Mam propozycję związaną z ostatnią bitwą.

Może zamiast proponowanego rozwiązania (auto-combat lub dokładny opis walki, co będzie upierdliwe tak dla grającego, jak i dla sędziego) lepiej byłoby ustalić "oficjalny" (wewnątrz gry) warunek wygranej np. na zdobycie jakiegoś artefaktu?

Natomiast "nieoficjalnym" warunkiem byłoby pokonanie wszystkich przeciwników (czy też jakieś ustalonej walki końcowej na ostatniej drodze do artefaktu), co byłoby już oceniane przez sędziego.

Wówczas sejw końcowy mógłby przedstawiać sytuację już po ostatniej bitwie, na moment przed zdobyciem artefaktu.

Wiesz, mapy nie są moje, więc w nie ingerować raczej nie powinienem. Zresztą i tak spore problemy sprawia mi dobór scenariuszy (Ten za brzydki, ten za pusty, ten zbyt przekombinowany, a na tym za dużo czegoś... i tak dalej, i tak dalej). Większość map ma warunki "Pokonanie wrogów" i raczej przy tym zostaniemy. W poprzednich sezonach nie było z tym kłopotu więc i tym razem nie powinno być.

Acid, by the way, możesz już niusa opublikować w Grocie. Byłbym wdzięczny :)
A, i jeszcze Wszystkiego najlepszego! Smoki są chyba długowieczne, ale mimo to, sto lat!

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.04.2013, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

A dziekuję, w tym roku na palcach jednej dłoni mógłbym policzyć osoby z JB/AC, które spojrzały na główną lub pamiętały ;).... to jest - gdyby ta dłoń trzymała wcześniej granat ręczny -_-

Obiecany nius będzie "soon (tm)".

Co do map - W takim razie OK, choć nie zazdroszczę pozycji sędziego. Jednocześnie moje uszanowanie za to, że się podejmujesz. Mimo to, sądzę, że jeśli mapa ma wymóg "pokonaj wszystkich wrogów", to zmiana warunków wygranej i dodanie jakiegoś niezdobywalnego artefaktu, czy stwora niemożliwego do pokonania nie powinno być dużym problemem ;).

Co do cheatów - poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale czy nie jest tak, że po użyciu jakiegokolwiek cheatu i tak to wychodzi, bo przy końcowej punktacji jest napisane "cheater!" ?


Permalink

Proponuję podjąć decyzję w celu ujednolicenia wersji gry... więc używać tego hellburnowego patcha i boosta dla reptiliona, czy nie? Przecież jeśli różni gracze będą korzystać z różnych wersji, to szanse będą nierówne...

Chyba że coś mi (znowu) umknęło ;)

Ja mam grę z edycji Heroes 1-4 Complete, ale w wersji 3.2. W takim razie czy muszę zainstalować patcha Hellburna?

Permalink

Jeżeli reptilion ma obrażenia 2-3, to instalacja któregokolwiek z powyższych jest konieczna. Oprócz tego aktualizacji ulegają statystyki cerbera, jaszczuroczłeka, obu ważek, archanioła (cena), w skarbcu Nag znajdują się klejnoty, a nie siarka i takie tam. Prowadzenie jakiegokolwiek turnieju bez tych wszystkich aktualizacji mechaniki mija się z celem.

Więcej na temat 3.3 tutaj.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.04.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Acid Dragon

Co do cheatów - poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale czy nie jest tak, że po użyciu jakiegokolwiek cheatu i tak to wychodzi, bo przy końcowej punktacji jest napisane "cheater!" ?

Tak. Dlatego nie używamy kodów. Jedynie przed właściwą grą możecie użyć odkrycia całej mapy (nwcwhatisthematrix) by zobaczyć jak ona wygląda.

Hellburn

Prowadzenie jakiegokolwiek turnieju bez tych wszystkich aktualizacji mechaniki mija się z celem.

Powiedz to Eru w kontekście 6 (a nawet więcej) sezonów PAH. Wyraziłem tylko swoje zdanie na ten temat. - Hell

Hayven

Proponuję podjąć decyzję w celu ujednolicenia wersji gry... więc używać tego hellburnowego patcha i boosta dla reptiliona, czy nie? Przecież jeśli różni gracze będą korzystać z różnych wersji, to szanse będą nierówne...

Chyba że coś mi (znowu) umknęło ;)

Ja mam grę z edycji Heroes 1-4 Complete, ale w wersji 3.2. W takim razie czy muszę zainstalować patcha Hellburna?

Ostateczna decyzja brzmi: Instalujemy patch Hellburna. Wprowadza garść poprawek, w tym te, które zapewnia Crtraits (Statystyki cerberów, reptilionów, i takie tam)
Z czego wynika, że mojego pliku nie musicie pobierać.

Link do patcha
Wypakowujemy paczkę w folderze z grą a następnie instalujemy w tymże samym folderze za pomocą przycisku "instaluj"

Ponad to wprowadzam dwa nowe punkty regulaminu:
7. Sędzia ma zawsze rację.
8. Jeżeli sędzia nie ma racji, patrz punkt 7.

Hejnewars

Mam pytanie czy można grać na wersji Hota?

Jeśli instalowałeś HotA to powinieneś mieć także zwykłego Heroesa. Zalecam odpalanie gry przez tradycyjną wersję.

SŁOWEM PODSUMOWANIA: Gramy w normalnego Heroes 3. Warto pobrać patch Hellburna bo poprawia on kilka niedopatrzeń w Złotej edycji. I tyle :) Mam nadzieję, że nie będzie już żadnych problemów z wersją, frekwencja dopisze a wszyscy będziecie się świetnie bawić.

Pozdrawiam. Mateusz.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.04.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Jeśli chodzi o sejwy końcowe i tryb autocombat, to wątpię że przysporzy to arbitrowi dużo pracy i kłopotów.
Brałem udział w bodajże czterech czy nawet pięciu turniejach PAH, i chyba tylko raz musiałem załączyć drobny opis do sejwa. Prawie zawsze jest tak, że glówne siły wroga rozbija się wcześniej, a później trzeba ścigać i dobijać skautów wroga z którymi i tak się walczy na autocombacie.

Co do kodów, to oprócz tego do odkrywania całej mapy używaliśmy też kodu dającego nieskończony ruch i kodu zapełniającego wszystkie sloty Archaniołami(bodajże po 10szt.).
Dzięki temu w 10-15min. byłem w stanie poznać całą mapę i obrać skuteczną strategie.
To samo można osiągnąć nie używając kodów i zamiast tego kilkukrotnie przechodząc mapę przed właściwą rozgrywką, tylko potrzeba na to ''nieco'' więcej czasu :/
Niestety czas staje się coraz cenniejszy, wprost proporcjonalnie do strasznego procesu starzenia się i byłoby mi go bardzo szkoda na kilkukrotne przechodzenie mapy.
Za używaniem kodów przemawia też fakt, że nie sposób sprawdzić kto się nimi posłużył a kto nie. Więc jeżeli chcemy aby było sprawiedliwie, to jedynym rozsądnym wyjściem jest poinformowanie uczestników o możliwości sprawdzenia mapy przed właściwą rozgrywką, we wspomniany przeze mnie wcześniej sposób.


Permalink

Za używaniem kodów przemawia też fakt, że nie sposób sprawdzić kto się nimi posłużył a kto nie.

Przecie było mówione, że jak się przejdzie mapę na tych kodach, to wskakuje "Oszust" zamiast imienia :D

Permalink

Oczywiście.
Tylko że nie chodzi o to aby całą grę przechodzić na tych kodach. Przecież gra by nie miała sensu.
Wpisujesz je raz pierwszego dnia. Sprawdzasz co i jak na mapie. Wychodzisz z gry bez zapisywania.
Wczytujesz jeszcze raz sejwa od arbitra, i grasz już bez kodów, majac na uwadze wszystko czego się wcześniej dowiedziałeś. W takim przypadku nie dostaniesz rangi ''Oszust''.


Permalink

Brawo Hayven. Jak zwykle piszesz, a potem myślisz xD


Permalink

Nie no fajnie się zapowiada, w hirołsy grałem only single nigdy w konkursach nie uczestniczyłem ale wchodząc do groty przekierowano mnie tutaj i chętnie zagram. Mam nadzieje że jak ma być na końcu auto-walka to nie będzie przygody typu Kampanii Heroes 3 AB "Pogromca Smoków" z nagami.
Ogółem jak czas i obowiązki pozwolą chętnie zagram.
Pozdrawiam

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.04.2013, Ostatnio modyfikował: Dawidqq

Permalink

Gdy chodzi o warunki wygranej, to przez te 6 sezonów kiedy ja prowadziłem turniej, to nie było istotnych zażaleń na obecnie ustawione warunki wygranej.
Na palcach jednej ręki mogłem policzyć sytuacje, że musiałem stosować podczas ostatniej bitwy jakąś konkretną taktykę, zwykle po prostu wystarczyło ją rozegrać.
Być może dałoby się to lepiej wymyślić, ale wydaje mi się, że H3 nie dawało takiej możliwości (może któryś patch to zapewnia)

Jeśli natomiast chodzi o różnego rodzaju patche, to może być zasugerowany pewien ich konkretny zestaw, ale trzeba pamiętać, że nie da się sprawdzić czy konkretne z nich były używane - za moich czasów jak stworzyłem save pod 3.2, to odtwarzał się tylko pod 3.2, ale o crtraits nic nie dało się powiedzieć.


Permalink

Niestety nie zdążę zagrać. Powodzenia!

Edit:
Dzięki, Mateuszu. Jak tylko uporam się notką, dołączę.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.04.2013, Ostatnio modyfikował: Architectus

Permalink

Kiedyś pamiętam była mapa w której na koniec było do ubicia 2,5k diamentowych golemów z balisty :D Ale pomijając ten wyjątek faktycznie nie sprawiało to kłopotu nigdy. Fajny turniej i sporo uczy, więc polecam, choć sam się nie podejmę tym razem ;)

Permalink

A zatem, wybiła 21 (Czytaj: 21:02)

Oficjalnie rozpoczynam siódmy sezon turnieju o Puchar Areny Heroes.

Pierwsza mapa: POBIERZ

Plik o nazwie "PAH - Mapa 1" wrzucamy do folderu Games i odpalamy poprzez opcję Wczytaj grę.

Wedle zapowiedzi, mapa rozmiaru S. Wydaje mi się, że jest dość łatwa (przecież nie będziemy wrzucać od razu na głęboką wodę), zatem każdy sobie z nią poradzi. Mamy jednego przeciwnika komputerowego. Gramy Bastionem.

Mapa jest krótka, także tydzień czasu na jej ukończenie to aż nadto.
Termin oddawania sejwu: 5 maja, godzina 23:59

Przypominam, że zapis sprzed finałowej walki, bądź z ostatniej tury przesyłamy na adres mailowy pah.mateusz@gmail.com

Proszę byście nazwę sejwu zmieniali na: Mapa X - Nick z JB (Gdzie X to numer mapy)
W treści e-maila możecie podać nick, to mi ułatwi robotę.

Życzę miłej rozgrywki i satysfakcjonujących rezultatów!
Pozdrawiam.
Mateusz.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 26.04.2013, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Do zaraportowania wystarczy jeden.

Mateusz

Gdy gracz ukończy mapę, przesyła save końcowy (sprzed ostatniej bitwy)
na adres emailowy: pah.mateusz@gmail.com

Jest taka opcja "zapisz grę".

Mateusz

Proszę byście nazwę sejwu zmieniali na: Mapa X - Nick z JB (Gdzie X to numer mapy)
W treści e-maila możecie podać nick, to mi ułatwi robotę.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.05.2013, Ostatnio modyfikował: Corwin