Imperium

Behemoth`s Lair

H6 - strategia startu

Permalink

Od premiery szóstki minęło nieco czasu, a żadnych tematów strategicznych nie ma. Przydałoby się trochę tą sferę rozruszyć.

Podane scenariusze podstawowe są najczęściej duże, zatem strategia Wojny Błyskawicznej nie ma za bardzo sensu. Ze względu na koszty ulepszeń ratusza, strategia Kapitolu też nie ma sensu (zbyt długi czas bierności, a AI ma bonusy do kasy). Jak zatem się zorganizować? Podaję propozycję.

1. dzień
Mamy puste miasto, jednego bohatera. Budujemy Salę Bohaterów (czy jak to się nazywa), rekrutujemy drugiego bohatera i przerzucamy armię dla głównego. W grach HoMMowych jest to swoista norma - jeden oddział się bije, zbiera artefakty i bonusym a drugi zbiera surowce i zajmuje kopalnie. Rozdzielenie punktu umiejętności - dla głównego bohatera dać co się chce, a dla drugiego Ekonomię I - 20% dla zyskanego złota to się przydaje. No a reszta to stały element gry.

2. dzień
Jeżeli w okolicy było nieco złota to ulepszamy Ratusz. Jak nie - robimy pauzę. Przyjmijmy, że mamy ulepszenie.

3. dzień
Budujemy rynek (+500 zł na turę). Najprawdopodobniej zdobędziemy jakiś obiekt od exp., wówczas dla drugiego bohatera możemy dać Architekta I (+1 do wzrostu armii podstawowej) CHYBA, że w okolicy mamy łatwodostępny fort, wówczas chomikujemy ten punkt na drugi, czy trzeci tydzień. CHYBA, że zdobędziemy kopalnię złota. Wybór Architekta I, przy posiadanym forcie i braku kopalni złota przyniesie problem pieniężny.

Do końca tygodnia
W miarę możliwości budujemy jeden, lub dwa budynki rekrutacyjne. Wybieramy to, co będzie ponosiło największe straty w czasie walki jako pierwsze, a jako drugie to, co się przyda.

7. dzień
Budujemy mur (+1 do przyrostu).

Dalej radzimy już jak chcemy. Najważniejszą sprawę, jaką musimy sobie uświadomić, to wielkie koszty ulepszenia Ratusza, w momencie, jak na start mamy śmieszną kasę i surowce. Schematy znane z poprzednich części tu nie pasują, bo początkowo surowców zawsze jest za mało.

Cóż, czekam na komentarze, uwagi czy własne propozycje strategii.

Permalink

Jak najbardziej popieram.
Z reguły robię dokładnie tak jak jest powyżej opisane, wyjątkiem jest sytuacja gdy nasz początkowy obszar jest mały i niezbyt obszerny w kopalnie ( odwieczny problem z brakiem kopalni kryształu itp ), wówczas odpuszczam sobie budowę muru oraz targowiska tudzież auli bohaterów i dążę do wybudowania przynajmniej jednego siedliska i pędem atakuję najbliższą ziemię niczyją - wtedy jedno miasto ma charakter jedynie produkcyjny a drugi traktuję jako miasto początkowe.
Stosuję to jednak tylko w przypadku tych największych map i z mniejszą ilością graczy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.08.2012, Ostatnio modyfikował: Fundin

Permalink

Strategia: Bohater główny poziom 1:

Przede wszystkim zawsze staram się aby nie ponosić strat w jednostkach. Dlatego na początek wybieram zaklęcie leczące (regeneracja lub leczenie). Potem

Dzień pierwszy.
Budowa tawerny i rekrutacja 2go bohatera, któremu daję zdolność "Ekonomia 1" - będzie towarzyszył głównemu bohaterowi jako zbieracz: złoto, skrzynie, ogniska i zasoby (+3). Odbieram mu jednostki przydzielając do bohatera głównego przez co będzie także pokonywał więcej pól.

W pierwszej kolejności staram się opanować kamieniołom i tartak (na co daję 1-2 dni)

Dzień drugi/ trzeci
Rozbudowa ratusza i targu. Odszukanie i uzyskanie dostępu do kamienia wiedzy (2500 PD)

Dzień czwarty
W zależności od tego jakie mam zasoby: generator jednostek lub rozbudowa ratusza (z nastawieniem na ratusz).

Dzień 5/6/7
Budowa siedlisk poziomu 1 lub pominięcie jednego z niższego poziomu i budowa siedliska poziomu 2 (jeśli jest taka możliwość)
Zdobycie generatora stworzeń do ostatniego dnia tygodnia (oraz jego przebudowa)
Werbunek trzeciego bohatera z nastawieniem na bonus do przyrostu stworów.

Tydzień 2
W pierwszej kolejności Uprejd jednostek leczących (aby nie marnować cennej many na leczenie). W dalszej kolejności budowa kolejnych 2 siedlisk i gromadzenie funduszy na budowę kapitolu.