Imperium

Behemoth`s Lair

Test jednostek - HoMM IV

Permalink

Zasady testu

*) Test ma za cel sprawdzenie, kto jest lepszy w walce indywidualnej. Nie mówi, co jest lepszą alternatywą bo to zależy od gracza i jego umiejętności.
*) Test obejmuje jednostki, które można normalnie rekrutować (miasto, siedliska)
*) Pojedynkują się armie złożone z 3 oddziałów, gdzie każdy oddział to tygodniowy przyrost
*) W przypadku istot z portalu przywołań traktuje się ich przyrost z siedliska
*) Walczy AI kontra AI - ustawiam obie armie na kontrolę gracza i w czasie bitwy włączam automatyczną grę
*) Prowadzone są trzy walki każdy z każdym. Wartość punktowa brana z tego, co się zdarzyło dwa razy
*) Za wygraną bez strat 3 pkt; straty <50% 2 pkt; straty >50% 1 pkt; przegrana 0; pat 0
*) Jeżeli w wróg zostanie pokonany przez jednostki przywołane a właściwi czaromiotacze umierają - jest to pat
*) Walka odbywa się na terenie trawiastym; wyjątkiem jest walka z piratami, którzy walczą na morzu
*) W przypadku, kiedy ilość punktów będzie taka sama pierwszeństwo zyskuje ten, co wygrywał częściej

Poziom 1

Berserk.........27
Pirat (morze)...22
giermek.........20
Troglodyta......14
Zombi...........13
Bandyta.........11
Pirat (ląd).....11
Szkielet........11
Chłop...........10
Kusznik.........10
Rusałka.........9
Chochlik........8
Centaur.........6
Krasnolud.......6
Ork.............5
Niziołek........5
wilk............3
Leperkaun.......1

Komentarze
Najważniejsze cechy giermków to było ogłuszenie oraz duży przyrost, który nieraz ich ratował.
Chłopi mnie zaskoczyli - okazali się silniejsi niż się to początkowo wydawało.
Wilki mimo wszystko okazały się niezwykle słabe. Zostały pobite przez Leperkaunów!
Centaurów i orków było za mało, by mogli więcej zdziałać.

Poziom 2

Złoty golem.....23
Biały tygrys....21
troll...........19
obserwator......18
meduza..........15
minotaur........13
harpia..........12
nomad...........12
gargulec........11
satyr...........9
elf.............9
duch............8
mag.............7
cerber..........5
balista.........5
Pikinier........1

Komentarze
Zwycięstwo Złotego golema było pewne i chyba nikogo nie dziwi.
Satyr miał pat z magiem i minotaurem zaś minotaur spatował z magiem...
Cerber i duch nie spełniły moich nadziei.
Pikinier wygrał tylko z Balistą. Wszystkie ich statystyki są słabe.

Poziom 3

Gobliński rycerz....35
Dżin................33
Wampir..............28
Cyklop..............27
Jadowity pomiot.....25
Zmora...............21
Ifryt...............18
Lodowy demon........18
Osetnica............17
Naga................16
Gryf................16
Jednorożec..........14
Żywiołak wody.......12
Krzyżowiec..........10
Ogrzy szaman........10
Żywiołak ognia......6
Mnich...............5
Żywiołak powietrza..4
Żywiołak ziemi......1

Komentarze
Żywiołaki okazały się bardzo słabe. Wielu wygrywało z nimi bez żadnych strat
Krzyżowiec i Mnich zadawali wielu ciężkie straty, lecz sami wygrać często nie potrafili
Ifryt spatował z cyklopem; jednorożec ze zmorą.
Osetnica i lodowy demon okazały się silniejsze niż się wydawało.

Poziom 4

Mroczny czempion........29
Czarny smok.............27
Dziki zębacz............26
Gargantuant.............23
Czarodziejski smok......22
Feniks..................19
Zła czarodziejka........17
Ptak gromu..............16
Anioł...................14
Kościsty smok...........12
Katapulta...............10
Hydra...................8
Behemot.................8
Diabeł..................7
Czempion................5
Tytan...................5
Modliszka...............5
Smoczy golem............4

Komentarze
Mroczny czempion zwyciężył dzięki temu, że mógł 3 razy sterroryzować wroga a jego szarża jest potężniejsza od szarży zwykłego czempiona.
Wskrzeszenie i zmartwychwstanie okazały się bardzo przydatne, chociaż nie ulokowało ich to na górze tabeli.
Diabeł spatował z Gargantuem oraz Behemotem...
Ponieważ Smoczy Golem nie miał żadnych magicznopochodnych zdolności nie miał szans wygrana z innymi a jego wielkie rozmiary ułatwiały pracę dla Smoka i Feniksa.
Tytan nie spełnił pokładanych w nim nadziei.
Ptak gromu okazał się bardziej użyteczny niż Behemot...
Czempion, chociaż ma niskie parametry, był w stanie wygrywać dość często.

~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_
~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_

Zapraszam do komentowania

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.12.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Wydaje mi się, że testy byłby wiarygodniejsze i bardziej szczegółowe gdyby jednostki były w liczbie n-krotności przyrostu. Wyniki mogłyby być też zgoła inne gdyby jednostki walczyły stack vs. stack. Ale to tylko moje zdanie.


Permalink

Wysoki wynik Lodowego Demona może wynikać z jego zdolności. Tu jest kwestia losowości. No i magowie, oraz dżinny, jakie czary były używane?


Permalink

Fajna sprawa, ale tak jak to napisał Hellburn, powinna być n - krotność przyrostu. To by redukowało przydatność regeneracji (bo w dużych bitwach jest nieprzydatna). W takim stanie jak jest teraz, troll wypada dobrze - choć normalnie w dużych bitwach trolle są słabe. Dziwi mnie niski wynik ptaków gromu. Na jakim poziomie trudności był test (bo AI się zmienia)?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.12.2010, Ostatnio modyfikował: Lekore

Permalink

Hellburn oraz Lekore - czytaliście uważnie założenia? Przypominam "*) Pojedynkują się armie złożone z 3 oddziałów, gdzie każdy oddział to tygodniowy przyrost". Zatem walczyły 3-krotności przyrostów. Mogłabym zrobić kolejne pojedynki do kolejnych przyrostów ale po prostu nie chciało mi się a i 3-krotność przyrostu jest chyba wartością reprezentatywną.

Lekore - stopień trudności trzeci (kanciasty hełm). Jak przeczytasz o założeniach to zauważysz, że AI nie otrzymało żadnych premii czy kar w związku z graniem z graczem ponieważ walka była gracz vs. gracz i włączony automat. Jednostki potrafiły czekać, okrążać i (w miarę możliwości) unikać zmasowanego ataku hydry czy zionięcia smoka. Regeneracja jest o tyle dobra, że kiedy dochodzi do ostatniej fazy (padła duża liczba armii z dwóch stron) to nawet przy przewadze liczebnej przeciwnika zazwyczaj się wygrywa. Na mapach często najmuję trolle jako obsada do miast - są za wolne na mapę a w mieście nie muszą ganiać do przodu. Co do Ptaków gromu nie są najwytrzymalsze a z wyłączeniem lotu oraz piorunów nie mają nic specjalnego. Taka modliszka łatwo je blokowała i osłabiała atak. 30 punktów błyskawicy za 1 jednostkę to mimo wszystko dużo.

Tabris - jak zauważyłam to AI używało wszystkich dostępnych im zaklęć.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.12.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Mosqua

Test obejmuje jednostki, które można normalnie rekrutować (miasto, siedliska)

Ciekawe co by było gdyby test obejmował takie jednostki jak demosmoki. Wiadomo, że demosmok pokona w pojedynku 1 na 1 każdego przeciwnika. Niestety nie da się ich rekrutować i z tego wynika problem z ustaleniem przyrostu.

Permalink

Oficjalnie przyrost jest zapisany w odpowiednim pliku i w oparciu o niego powiem Ci, że wynosi on 1.

Permalink

Czyli demosmok i tak by wygrał. Przyrost takiego czarnego smoka również wynosi 1, a jest on znacznie słabszy od demosmoka.
Jedyną wadą tego stworzenia jest brak umiejętności lotu i tylko częściowa odporność na magię. To jednak nic, ponieważ potrafi rozwalić całą armię jednym zionięciem.

Permalink

Cedric

To jednak nic, ponieważ potrafi rozwalić całą armię jednym zionięciem.

Zgadzam się z powyższym. A co do Regeneracji, muszę się niestety zgodzić z innymi. 3 oddziały = 3 - krotna regeneracja, co jest skutecznym sposobem na zwycięstwo i nie zdaje egzaminu w większych bitwach, jak już było wspomniane.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.06.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven