Imperium

Behemoth`s Lair

Super Meat Boy, The Binding of Isaac i podobne

Permalink

Super Meat Boy

Zabawna platformówka, w której sterujemy tytułowym kawałkiem mięsa. Nasz nietypowy bohater musi uratować swoją wybrankę, przechodząc ponad setkę niezwykle urozmaiconych i trudnych poziomów.

Super Meat Boy to bardzo specyficzna zręcznościowa produkcja bazująca na internetowej darmowej mini-gierce o tytule Meat Boy. Wcielamy się w postać tytułowego Meat Boya, który jest małym, animowanym i ciągle krwawiącym kawałkiem mięsa. Nasz bohater wyrusza w niebezpieczną podróż, aby wykonać bardzo ważne zadanie. Musi uratować swoją wybrankę, porwaną przez bezwzględnego geniusza zbrodni Doktora Fetusa. Kierując poczynaniami tak nietypowej postaci zwiedzamy szereg niesamowitych lokacji: tartak, fabrykę soli, a nawet samo piekło.

Twórcy stworzyli niezwykle dynamiczną i wymagającą platformówkę, która zadowoli wszystkich fanów tego gatunku. Nasz bohater porusza się w specyficzny sposób – może np. odbijać się od ścian i dzięki temu wspinać na duże wysokości. Autorzy przygotowali ponad 100 unikalnych poziomów dla pojedynczego gracza, na których, oprócz trudnych zagadek, licznych pułapek i wielu zręcznościowych wyzwań, musimy zmierzyć się także z potężnymi bossami. Kampania została podzielona na 6 rozdziałów.

Super Meat Boy zawiera wiele ukrytych i dodatkowych elementów do odblokowania i odnalezienia. Oprawa audiowizualna produktu prezentuje raczej humorystyczne podejście – bohater jest krwistym befsztykiem, więc podczas swoich wyczynów obficie krwawi. Autorzy dopracowali kilka elementów w kwestii grafiki, w tym chociażby oświetlenie.

źródło

The Binding of Isaac

The Binding of Isaac to kolejna produkcja twórców gry Super Meat Boy, w której przemierzamy podziemia i gromadzimy szereg unikatowych przedmiotów niezbędnych do pokonania zastępów przeciwników.

The Binding of Isaac to strzelanka roguelike, w której przemierzamy generowane losowo podziemia. Ich struktura przypomina lokacje pojawiające się w grze The Legend of Zelda. Z kolei zastosowane tu sterowanie opiera się na rozwiązaniach znanych z takich produkcji jak Robotron czy Smash TV.

W przeciwieństwie do większości gier z elementami RPG, w The Binding of Isaac nie występuje standardowy model zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia. W trakcie wędrówki gracz znajduje szereg przedmiotów, które poprawiają jego umiejętności oraz pomagają w rozwiązywaniu klasycznych zagadek. Każdy etap zawiera sklep, pomieszczenia z ukrytymi skarbami, potężnego bossa oraz inne sekretne lokacje, pełne unikatowych przedmiotów. Wśród nich możemy wyróżnić specjalne wzmocnienia broni czy artefakty, które na stałe zapewniają nam dodatkowe bonusy. Większość z występującego w grze ekwipunku da się ze sobą łączyć, więc wraz z postępem fabuły stajemy się coraz potężniejsi, a także zmienia się wygląd postaci.

Dużą rolę w The Binding of Isaac odgrywają także przedmioty służące do rozwiązywania prostych zagadek. Obiekty, które wykorzystamy w tym celu obejmują między innymi monety, bomby, klucze, serca oraz karty. Można je zastosować na szereg sposobów, wpływając tym samym na przebieg rozgrywki.

Oprawa audiowizualna nie odbiega w znacznym stopniu od charakterystycznej, rysunkowej stylistyki zastosowanej w przypadku debiutanckiej produkcji studia Team Meat - Super Meat Boy. Wspólny dla obu tych tytułów jest również twórca ścieżki dźwiękowej, znany pod pseudonimem Danny B.

źródło

Obie te gry są bardzo fajne. Nie powielają konwencji, są po prostu oryginalne i to się liczy. Ciężka była dość walka z matką, ale najlepsze, że walczymy z tworami organicznymi. A w Super Meat Boy nawet jesteśmy mięsem :D


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.12.2011, Ostatnio modyfikował: Agon

Permalink

Tu jest demo
Grę można szybko przejść jak ma się szczęście, mi się udało, zabiłem matkę, a nawet pokonałem Szatana. W demie są tylko dwa poziomy i nie ma tam ani matki, ani Szatana jakby co ;P
Nie wiem czy komuś się udało zdobyć Basement, Spelunker, Mama's, albo Dark Boy. Mnie zawsze coś dziabnie, niema bata. Może uda mi się Basement albo Spelunker przy dobrze wylosowanych planszach zdobyć, ale żeby nie zostać zranionym przy walce z matką, albo Szatanem, to już hardcore.


Permalink

Haha, ja mam Basement boy :P
Super gierka polecam ;)


Permalink

Miałeś farta Def, jakbyś losował takie rzeczy jak ja, to w życiu byś nie miał.
A pokonałeś Szatana? ;P


Permalink

Przeszedłem Demo podane przez Agona i stwierdzam, że gra jest nie warta świeczki. Równie dobrze można odpalić sobie miniclipa, czy inną stronę z gierkami. Na jedno wychodzi :P

W zasadzie jedynym plusem gry jest komiksowa oprawa graficzna.


Permalink

Iryd dobijasz mnie -_-

Przecież ta gra to naprawdę genialny pomysł. Może nie przebija mrocznością Limbo, psychodelą American McGee's Alice, krwawym humorem Postala, ale za to łączy te cechy i przez to jest fajna.


Permalink

Dosyć ciekawe takie gry indie, ale tylko do bundle packów. 20zł max za taką grę mogę dać, sorry. Są już lepsze gierki na miniclipie od SMB i BoI. Limbo jest bardzo dobre, nie kombinować tylko pnąć w jednym, ew. dwóch gatunkach/klimatach. ;)
Ogólnie to czekam na grę która mnie dosłownie zaskoczy, bardzo fajne są gry... na słuch! Bez obrazu, masz tylko odgłosy jakiegoś psychopaty który cie goni, oczywiście trzeba do tego mieć dobry komplecik słuchawek, ale gra się wybornie, mam też nadzieje ze rozwiną się w tym kierunku gry RP i różne przygodówki typu horror, thriller. ;)
Takie gry powinny dzisiaj wychodzić jako indie, bo to co pokazują teraz jako indie, to nic innego jak dodana jakaś fajna opcja do starych gier w ciekawej oprawie graficznej i ciekawym klimacie, takie giery są fajne ale nie wartę więcej niż 20-30zł. Za grę na słuch z zestawem słuchawek w komplecie mógłbym dać 100-120zł, jeżeli serio było by to dobrze zrobione, ew mogłby w takich grach występować elemnty typu zaczerwenienie na ekranie, jakieś błyski, "światełka w tunelu" i itp rzeczy tworzące klimat gry. ;)