Imperium

Behemoth`s Lair

Nowe mapy do Krypty

Permalink

"Twórcy nowej historii" - zagrałem w ową mapkę z kompem, ogólnie miałem dobre wrażenia z gry, choć znalazło się kilka błędów.

Początek scenariusza jest zbyt łatwy, co odbija się w późniejszym etapie gry, nie wiem, może przesadzam, jednak z własnego doświadczenia wiem, że gdy na w początkowym okresie wszystko idzie zbyt łatwo, potem odbija się to na grywalności. Wybrałem Zamek i już od razu zdenerwowała mnie postaw sojusznika, zawiesił się bowiem na 1 turze i nie miał zamiaru się ruszyć do końca gry (do poprawki, może lepiej wstawić budki z goblinami i urukami i dać jakąś skrzynkę ze skarbem). Wracając do mojej gry, po zrobieniu ''porządków'' dookoła zamczyska (trzy populacje), ruszyłem pełen entuzjazmu na wschód, rekrutując to, co byłem w stanie wykupić (jak co grałem na 200%, czyli maksie). Bez problemu dotarłem do pierwszego przeciwnika tym, co miałem z sobą. Walczyłem z ciekawości na ''automacie'' a podbicie pierwszego wroga nie sprawiło żadnego problemu (dzięki bazyliszkom i minotaurom - ten etap scenariusza jest zbyt łatwy). Podszkoliłem bohatera na tyle, ze nikt już mu nie podskoczył. W międzyczasie śladem owego herosa podążał kolejny bohater, szkoląc się ''rezerwowo''. Jak się okazało, przyniosło to oczekiwany rezultat. Pierwsze walki w obronie Emerald Moor stoczyłem Tyriusem (początkowy bohater), dalej dawał już sobie radę jego ''zastępca''. Przerzut armii z populacji był bardzo prosty - użycie teleportów prowadzących do Emerald Moon. Zlikwidowanie oponentów było tylko kwestią czasu, wręcz zabawy (podszkoliłem trzeciego bohatera, aby ten bronił strategicznego miasta, gdy pozostali dwaj robili rzeż na mapie). rają na luzie, cała misja zajęła mi 6 miechów aby ją ukończyć, co uważam za zbyt proste. To chyba jedyny minus, zbyt łatwy start, brak zagrożenia na podbicie ziem początkowych ze strony komputerowych graczy.
Plusy to ciekawa i klimatyczna fabuła, choć komputer wyprzedza niektóre akcje, które miał zrobić gracz (przykładem jest zwój przywołania okrętu, którego nie właścicielem nie zostałem do końca scenariusza). Gdyby to troszkę ''zmodyfikować'', scenariusz byłby ciekawy, bo mimo to komputer i tak potrafił zaskakiwać.
Mapa - może jestem zbyt ''upierdliwy'', ale skoro tworzysz scenariusz klimatyczny, postaraj się zachować ''klimat'' mapki. Po jakiego czorta wstawiłem budynki rekrutujące Demony (Wrota Piekieł), na terenach Zamku. Ma się to jak piernik do wiatraka. Wyspa Bazyliszków jest totalnie skopana - narąbane budynków rekrutacji jeden przy drugim, niewielki rozmiar wyspy i ta biblioteka na jej brzegach. Jadą dalej - przyłączenie się sporej grupy minotaurów, uważam za zbyt proste i łatwe rozwiązanie. Tereny zamku Sorrow Crow to sielanka, typowe tereny ''gospodarcze'', niezagrożone zupełnie przez nikogo. Samego zamku dla potrzeb militarnych nie rozbudowałem, szkoda była ''zachodu'', kasy i surowców. Jak pisałem wyżej, tereny elfów (Marishen, Twierdza Losu), podbiłem bazyliszkami i przyłączonymi minotaurami, plus niedobitki z tego, co zdołałem wykupić, ruszając na wschód. Mając trzeci zamek Bastionu (Emereldal Monn), czułem ze pokonanie wrogów będzie niczym wypicie kufelka piwa...Tak też się stało.

Mimo wszystko scenariusz jest ciekawy i po kilku przeróbkach będzie sporym wyzwaniem. Troszkę kuleje miejscami jeśli idzie o ''klimatyczną'' budowę mapy - nadmierna ilość budynków szkoleniowych w obrębie jednej wyspy, ''niesmaczki'' typu Drzewo Wiedzy wśród gór itp...

Nie dotarłem do Statuy Legionów, jednak w edytorze piszę, ze nie można jej zdobyć (nie istnieje na mapie). Przepraszam że tyle ''złego'' w mojej opinii, choć są to zapewne ''pierdołki''. Mimo uważam mapkę za spory sukces, jest grywalna, z ciekawa fabułą i kilkoma ''niespodziankami''.

Permalink

Dragonias- Dzięki za recenzję, choć trochę mnie przeraziła.
Widzę, że jednak znajomy w realu tester nigdy nie powie Ci prawdy ;)
Hmm więc tak:
-Odnośnie gry z komputerem za sojusznika mogę wyciągnąć jeden smutny wniosek: Mapa jest przeznaczona [b][/b]TYLKO dla sojuszu człowiek-człowiek (grałem w pojedynkę i nie jest źle, choć fabuła wtedy trochę kuleje, bo druga połowa jest podana graczowi z "Twierdzy")
-Odnośnie demonów- taki był mój zamysł: wspomniałem na początku gry, że ludzie byli zmuszeni uciec do podziemi. Nie powinna więc dziwić tam obecność jednostek nie podpadających pod "Zamek" . Myślałem o jednostkach z Lochu, ale doszedłem do wniosku, że ten zamek ma już swój osobny wątek. Padło więc na demony (piekło przecież też jest pod ziemią) tym bardziej że wrota piekieł nie są na "zielonym" terenie, ale już na podziemnych piaskach
-Wyspa bazyliszków- kurcze no wszystkim się podobało:P Takie było zamierzenie, choć może rzeczywiście trochę ich tam zbyt wiele. Zmienię to jak najszybciej
-To Drzewo wiedzy to raczej taki "smaczek"a nie tak jak napisałeś "niesmaczek" bo ładnie prezentuje się pomiędzy tymi górami (co innego gdyby stało pośród śniegów)
-Co do tego że mapa jest zbyt łatwa- Z tego powodu edytowałem ją dwa razy, gdyż wszyscy twierdzili, że "nie da się jej przejść" bo jest zbyt trudna. Przesadziłem więc, ale tym razem w drugą stronę (ze skrajności w skrajność, eh moja wina)
-A co do Statuły legionów, to jest ona na mapie, ale w kawałkach. Trzeba ją poskładać do kupy.

Jeszcze raz dziękuję za szczerą recenzję. Bardzo zależy mi na tym, aby ulepszyć wszystkie niedociągnięcia, więc proszę jeszcze o odzew ale już może na privie, żeby nie zapychać tego tematu rozmową tylko o jednej mapie :)


Permalink

Tak sobie myślałem - skoro obecnie kryptą nikt się nie zajmuje, nie byłoby dobrym rozwiązaniem założenie konta na jakiejś stronie (chomikuj.pl lub cokolwiek, co pozwala przechowywać pliki) i tam dodawanie przynajmniej najnowszych map? To byłoby oczywiście rozwiązanie tymczasowe. Zdaję sobie sprawę, że każdy wolałby mapy w krypcie, ale póki co lepsze to niż nic. A map, które można by było dodać jest zapewne sporo.


Permalink

Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na forum ale taką sprawę mam. Jakiś czas temu niezły kawał czasu tworzyłem mapę. Tereny, obiekty, herosi, zamki itd ustawiłem. Pod względem wizualnym na 100% dopracowana. Tyle że pojawił się problem: zero pomysłu na fabułę xD Odczekałem jakiś czas i... nic. Poszukuję kogoś kto by dorobił jakieś wątki, umieścił zdarzenia etc. Bez zmiany obiektów;p (armie, statystyki...) Ktoś chętny?:)


Permalink

Oblepiony pajęczynami i obsypany starym kurzem Architectus wchodzi do niewielkiej komnaty. Nabiera powietrza i mówi:

- „Minęły cztery miesiące odkąd zawarliśmy z Ignisem na tym rulonie mapę” – pokazuje ją i kładzie na bukowym stole. Ciągnie swój wywód dalej:

- „Jak dotąd nic się nie zmieniło, dlatego zgodnie z przedstawioną propozycją Taro, zostawiam tutaj kopię jej treści, abyście mogli ją przerysować lub zdublować w unikatowy, magiczny sposób oraz spędzić kilka udanych chwil nad jej rozwikłaniem. Przyczepiam ją i informuję, że wykonałem ten duplikat na samodegradowalnym papierze, który rozłoży się całkowicie po trzech miesiącach. Mam nadzieję, że tyle wystarczy do sukcesywnych operacji. Jest ona dla Was, więc uważnie ją wertujecie. No, tyle tego było z mojej wizyty. Księgi na mnie czekają. Bądźcie zdrowi”.

Zakasał umorusane kredą rękawy i wyszedł frontowymi drzwiami, machając do całego zgromadzenia.

Permalink

Ostatnio wysłałem dwie mapki do krypty map, powinienem dostać jakąś odpowiedź?

Permalink

Nie Ebebachek :) Ale musisz wiedzieć, że Krypta Map nie funkcjonuje od jakiegoś czasu, zatem sporo się naczekasz zanim twoje mapy zostaną załączone :(


Permalink

Dlatego najlepiej wstaw mapę do jakiegoś serwisu typu hostuje.pl i podaj linki.
W przeciwnym razie w Twoją mapę zagramy za długi, długi czas.

Alleluja

Permalink

Jeśli już musi być zdrobnienie to poprawnie by było "Ebebaszek" ;)

Dzięki za info, mapy dostała upoważniona osoba

Permalink

Ktoś planuje otworzyć ponownie Kryptę Map? Trochę szkoda tej lokacji, bo Jaskinia była zawsze z niej znana.

Permalink

Jeżeli jest taka możliwość mógłbym pomóc w krypcie map. Jednak nie mam pojęcia jak, więc potrzebny by był jakiś instruktarz, albo nauczyciel.


Permalink

Przepraszam, że dopiero teraz się odzywam, ale ostatnio nie wiem w co ręce włożyć...
Tak, po długiej przerwie, końcem roku 2011 prace nad Kryptą ruszyły ponownie. Poszukuję osób, które pomogłyby nam w katalogowaniu map. Jeśli chcecie pomóc - jest to idealna okazja :-)

Pozdrawiam


Permalink

Ja także. Mam spore doświadczenie w robieniu map (szczególnie do H4). Pewnie nie wiele się z tego przyda, jednak w jakimś sensie mapy i kampanie są dla mnie cenne przez to.


Permalink

Właśnie przy H4 pomoc będzie potrzebna w największym zakresie, bo automat czytający mapy do tej części gry ma obecnie najniższy priorytet (czytać: nie istnieje, nawet go nie zacząłem i aktualnie nie zamierzam). Aczkolwiek pomoc kogoś naprawdę dobrze znającego wewnętrzną strukturę gry, formaty plików i działanie jej silnika mogłaby to zmienić.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.01.2012, Ostatnio modyfikował: Erin

Permalink

Dzięki za zgłoszenie :-) Odezwę się do Was do czwartku z konkretnymi propozycjami współpracy!

Pozdrawiam


Permalink

Ja mogę się zająć h1, h2 i h3, w h4 nie jestem zbyt mocny;)

Permalink

Cześć,

obecnie nie mam jeszcze konkretnych zadań dla Waszej dwójki - chyba, że posiadacie ukryty talent programistyczny (PHP/Python/C/C++) ;-)

Proszę o uzbrojenie się w cierpliwość.

Pozdrawiam