Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

2. Mamy dwóch, identycznych bohaterów. Pierwszy z nich ma w armii Czarne smoki, Wiwerny królewskie, Smocze ważki i Strzelców. Drugi ma Gnolle, Jaszczuroludzi, Mumie oraz Chłopów. Oboje strartują na terenie bagiennym - pierwszy pokonuje 10 pól, drugi 15. Jakim sposobem ?
(aby zawężyć pole spekulacji przyjmijmy, że bohaterowie dysponują tymi samymi umiejętnościami, generują 350 zlota dziennie, nie posiadają artefaktów ani czarów, nie odwiedzali żadnych obiektów oferujących bonus do punktów ruchu i wyruszają z tego samego miejsca)

Jeden idzie drogą.

3. Kiedy możemy stoczyć walkę z naszym lustrzanym odbiciem ? ("wrogi" bohater będzie wierną kopią naszego pod każdym względem, a pula many będzie wspólna)

W WoGu zdarza się taki błąd przy niszczeniu miast, w SoD nic nie słyszałem.


Permalink

W RoE przy oblężeniu Twierdzy zdarzało się że dużą jednostkę przyblokowało (obiekty terenu + machina dokładnie)


Permalink

Kameliasz

109.
Odpowiedź w formie pytanie:
Czy możliwe jest, by losowe przeszkody terenowe zablokowały jednostkę?

W ekstremalnym przypadku bardzo prawdopodobne, ale tego nie brałem pod uwagę (nie da się tego jednoznacznie stwierdzić, trzeba przeprowadzić testy).

Herlipp

Pytanie 126 - koszty poddania to 50% ceny jednostki w zamku. koszt zasobów "pozazłotowych" potrzebnych do rekrutacji jednostek lvl7 są ignorowane. wartość możemy jeszcze obniżyć Dyplomacją i artefaktami.

Czegoś jeszcze brakuje w odpowiedzi, dobrze się zastanów.

Marafl

No... Widzę, że temat zaktualizowany. Ale... Gdzie moje pytanie i odpowiedzi?

Nie napisałeś, czy odpowiedzi są prawidłowe oraz czy są jeszcze jakieś sposoby.

Kalidor

W RoE przy oblężeniu Twierdzy zdarzało się że dużą jednostkę przyblokowało (obiekty terenu + machina dokładnie)

Z tym, że machinę możesz rozwalić (nawet swoją). Ale w tej odpowiedzi jest małe ziarenko, które naprowadzi was na właściwy trop jednego ze sposobów.


Permalink

Odnośnie trzeciego pytania Alchemika:

Jest to możliwe np. poprzez totalne zbzikowanie gry, czego byłem świadkiem a sytuację opisałem tutaj

oraz

nagrałem tutaj

Jedna z sytuacji to walka z samym sobą: Ci sami bohaterowie, te same jednostki itp. a ponadto ten sam kolor gracza. Jedna osoba steruje obydwoma postaciami...

Permalink

Dragonthan

Marafl: No... Widzę, że temat zaktualizowany. Ale... Gdzie moje pytanie i odpowiedzi?

Nie napisałeś, czy odpowiedzi są prawidłowe oraz czy są jeszcze jakieś sposoby.

Ahh... Przepraszam, zapomniałem. :)

Kalidor

Strzelam drugą opcję - ustawić na torze bohatera zdarzenie - ten idzie po wodzie, wpada na nie i stoi po nim na wodzie.

O to dokładnie mi chodziło.

Broghild

Możemy także postawić na wodzie więzienie, lub karczmę-w obu przypadkach kupiony/uwolniony bohater będzie stał na wodzie.

Ten sposób również działa.

Nie wiem czy są jeszcze jakieś sposoby.

Permalink

Ghulk

Jeden idzie drogą.

To już byłoby zbyt łatwe. :) Poruszają się po tym samym gruncie. Załóżmy, że zaczynają ruch z tego samego punktu na mapie i zamierzają pokonać dokładnie ten sam odcinek.

Ghulk

W WoGu zdarza się taki błąd przy niszczeniu miast, w SoD nic nie słyszałem.

Mateusz

Jest to możliwe np. poprzez totalne zbzikowanie gry, czego byłem świadkiem a sytuację opisałem tutaj.

Sytuacja ma miejsce w SoDzie i nie chodzi o sporadyczne "zbzikowanie" gry. Inaczej mówiąc, od nas zależy czy i kiedy do takiego starcia dojdzie.


Permalink

Mateusz

Odnośnie trzeciego pytania Alchemika:

Jest to możliwe np. poprzez totalne zbzikowanie gry, czego byłem świadkiem a sytuację opisałem tutaj

To jest wynik błędu gry, takie coś nie zalicza się do ekstremalnej wiedzy.


Permalink

A ja ponowię swoje pytanie: czy jest jakiś schemat pojawiania się garnizonu w neutralnym mieście? Brak siedliska nie wpływa na to że nie zobaczymy z niego danego obrońcy


Permalink

2. Mamy dwóch, identycznych bohaterów. Pierwszy z nich ma w armii Czarne smoki, Wiwerny królewskie, Smocze ważki i Strzelców. Drugi ma Gnolle, Jaszczuroludzi, Mumie oraz Chłopów. Oboje strartują na terenie bagiennym - pierwszy pokonuje 10 pól, drugi 15. Jakim sposobem ?
(aby zawężyć pole spekulacji przyjmijmy, że bohaterowie dysponują tymi samymi umiejętnościami, generują 350 zlota dziennie, nie posiadają artefaktów ani czarów, nie odwiedzali żadnych obiektów oferujących bonus do punktów ruchu i wyruszają z tego samego miejsca)

Pierwszy idzie na skos? :)

Permalink

Kameliasz

Pierwszy idzie na skos? :)

Nie, nie. :) Mają do przebycia dokładnie ten sam odcinek. Idąc na skos pierwszy pokona siedem, a drugi dziesięć pól.


Permalink

2. Mamy dwóch, identycznych bohaterów. Pierwszy z nich ma w armii Czarne smoki, Wiwerny królewskie, Smocze ważki i Strzelców. Drugi ma Gnolle, Jaszczuroludzi, Mumie oraz Chłopów. Oboje strartują na terenie bagiennym - pierwszy pokonuje 10 pól, drugi 15. Jakim sposobem ?
(aby zawężyć pole spekulacji przyjmijmy, że bohaterowie dysponują tymi samymi umiejętnościami, generują 350 zlota dziennie, nie posiadają artefaktów ani czarów, nie odwiedzali żadnych obiektów oferujących bonus do punktów ruchu i wyruszają z tego samego miejsca)

Eee... a może rozmiar jednostek (ten 'poziomowy' rozmiar) wpływa na koszt przebycia jednego pola? Suma leveli dla pierwszego wynosi 15+ strzelec, a dla drugiego nie więcej jak 10... stąd różnica w 'karze' jednostek za podróż, co przekłada się na koszty przesunięcia się o jedno pole...


Permalink

Właśnie tego nie czaję. Wg instrukcji prędkość bohatera zależy (przy podanych wyżej warunkach) od prędkości najwolniejszego stworzenia w armii. Najwolniejszą z tych jednostek jest chłop (3pkt ruchu). Gnoll i jaszczuroczłek mają po 4 pkt. Dlatego, jeśli autor pytania się nie pomylił (a nie sądzę, bo odpowiedź na pytanie byłaby prosta), musi być jeszcze jakiś czynnik wpływający na to, że drugi bohater przejdzie dalej (i to dość znacznie).

Permalink

Czy oni tylko startują na bagiennym czy też dalej nim podążają? Bo może czepiam się ale jeżeli by tylko startowali na bagnie to mogliby przechodzić przez inne tereny i w ogóle (i wtedy ten drugi teren jest rodzimy dla bohatera z gnollami itd)


Permalink

Kalidor

Czy oni tylko startują na bagiennym czy też dalej nim podążają? Bo może czepiam się ale jeżeli by tylko startowali na bagnie to mogliby przechodzić przez inne tereny i w ogóle (i wtedy ten drugi teren jest rodzimy dla bohatera z gnollami itd)

Ruch zaczynają i kończą na bagnach.

No dobrze. W pytaniu podana jest ilość przebytych pól, która podpowiada, że bohaterowie - skoro mają być identyczni - nie posiadają umiejętności Logistyki i Znajdowania drogi (dystans pokonany na bagnach przez bohatera szybszego, czyli tego, którego punkty ruchu określa Strzelec). Początkowo miałem zamiar podać w pytaniu, iż pierwszy ma Logistykę wyuczoną na poziomie eksperta (drugi wciąż zaszedłby dalej! ;) ), ale ostatecznie postanowiłem ich ujednolicić.
Ok. Wiedząc, że jeden z nich jest szybszy - co pozwoli drugiemu całkowicie zignorować karę za wycieczki po terenie podmokłym ? ;) Hint: ma to związek z ich jednostkami.


Permalink

Alchemik

Ok. Wiedząc, że jeden z nich jest szybszy - co pozwoli drugiemu całkowicie zignorować karę za wycieczki po terenie podmokłym ? ;) Hint: ma to związek z ich jednostkami.

Drogi Alchemiku, pytanie jest chybione ze względu na jednostki jakimi dysponują bohaterowie. Na bagnach nie mają kar ruchu tylko ci bohaterowie, którzy w swojej armii mają tylko i wyłącznie jednostki z cytadeli. W podanym przez ciebie przykładzie są jednostki mieszane. W takim założeniu pierwszy przejdzie 10 pól, drugi 8 pól. Aby drugi bohater pokonał 15 pól, musi mieć tylko gnole lub jaszczuroludzi albo ich obydwu. Na dodatek należy ujednolicić iż w przypadku pierwszego bohatera chodzi o strzelców neutralnych (Sharpshooter) a nie tych z zamku (tłumaczonych jako łucznicy, ale w RoE tłumaczonych jako strzelcy). W przypadku łuczników z zamku bohater przejdzie również 8 pól.

Alchemik

Początkowo miałem zamiar podać w pytaniu, iż pierwszy ma Logistykę wyuczoną na poziomie eksperta (drugi wciąż zaszedłby dalej!

Przeszedł by jedno pole dalej.


Permalink

Dragonthan

Drogi Alchemiku, pytanie jest chybione ze względu na jednostki jakimi dysponują bohaterowie. Na bagnach nie mają kar ruchu tylko ci bohaterowie, którzy w swojej armii mają tylko i wyłącznie jednostki z cytadeli. W podanym przez ciebie przykładzie są jednostki mieszane. W takim założeniu pierwszy przejdzie 10 pól, drugi 8 pól. Aby drugi bohater pokonał 15 pól, musi mieć tylko gnole lub jaszczuroludzi albo ich obydwu. Na dodatek należy ujednolicić iż w przypadku pierwszego bohatera chodzi o strzelców neutralnych (Sharpshooter) a nie tych z zamku (tłumaczonych jako łucznicy, ale w RoE tłumaczonych jako strzelcy). W przypadku łuczników z zamku bohater przejdzie również 8 pól.

Drogi Dragonthanie, winnym wyjaśnienie. Nie grałem w żadną z polskojęzycznych wersji HoMM, a to poniekąd dlatego, że gdy gry te pojawiały się na rynku, ja w Polsce już nie mieszkałem. W związku z tym często jestem zmuszony korzystać z naszych stron poświęconych serii, w celu odnalezienia konkretnego tłumaczenia, a takie właśnie znalazłem dla Sharpshootera. Gdybym wiedział, że w RoE "Archera" (czy "Marksmana" ?) nazywano "Strzelcem", z pewnością skorzystałbym z innego przykładu, gdyż i tak jest on mało istotny.

Natomiast pytanie nie jest chybione, bowiem stwierdzenie "na bagnach nie mają kar ruchu tylko ci bohaterowie, którzy w swojej armii mają tylko i wyłącznie jednostki z cytadeli." jest nie do końca prawdziwe. ;)
Jak już wspomniałem, bohater z szybszą armią uszedłby mniej nawet gdyby poznał Logistykę.

Pozwolę sobie podmienić nieszczęsnych Strzelców na oddział o tej samej szybkości, np. Czarodziei (Enchanters), by uniknąć dalszych nieporozumień. ;)


Permalink

Krótko mówiąc, z twoich wypowiedzi idzie wywnioskować, że jednostki neutralne takie jak chłop, mumia, strzelec czy czarodziej nie dają kary za ruch, czy żeby ładniej powiedzieć na terenie bagnistym są jak jednostki cytadeli. A bohater pierwszy przejdzie mniej bo ma czarne smoki, jednostki lochu.


Permalink

Odpowiedź wydaje się prosta, ten, który przebędzie więcej ruchu skasuje sobie mumie i chłopów na początku tury i przejdzie 15 pól z gnollami i lizardami, natomiast drugi nie skasuje spowalniaczy, bo szkoda trochę kasować czarodziejów, czy czarne smoki

Permalink

Yarzappie, nawet jeżeli tych Mumii ma 2k ? ;) Zapewniam Cię, że nikogo nie potrzebuje usuwać.

Irydus

Krótko mówiąc, z twoich wypowiedzi idzie wywnioskować, że jednostki neutralne takie jak chłop, mumia, strzelec czy czarodziej nie dają kary za ruch, czy żeby ładniej powiedzieć na terenie bagnistym są jak jednostki cytadeli. A bohater pierwszy przejdzie mniej bo ma czarne smoki, jednostki lochu.

Prawie. :) Teren bagienny wyraźniej ilustruje różnicę. Pytanie można zmienić:

Ci sami bohaterowie wędrują po terenie snieżnym. Pierwszy maszeruje z Wielkimi dżinnami, Tytanami, Rdzawymi i Błękitnymi smokami. Drugi ma w armii Gremliny, Kamienne golemy, Niziołki i Dziki. Pierwszy przejdzie 13, a drugi 15 pól. Jakim sposobem ?

Zwróć uwagę, że "obca" frakcja jest tu nieobecna.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.08.2011, Ostatnio modyfikował: Alchemik

Permalink

Przetestowałem sytuację z poprzedniego pytania, tego o dwóch bohaterach. Niestety, u mnie bohater 1 ruszył rzeczywiście 10 pól, ale już ten, który miał gnoli, jaszczurkoludzi, mumie i chłopów ruszył jedynie 8! Zdaje się że zrobiłem wszystko według instrukcji i ten "trick" po prostu nie działa.
Dopiero po zwolnieniu mumii i chłopów bohater przebył faktycznie 15 pól.

Może to jest kwestia wersji? Ja mam Złotą edycję 3.2 + patch 3.3 z Jaskini Behemota.