Imperium

Behemoth`s Lair

Najlepsze jednostki

Permalink

Filus

Jakie wnioski? Czarny rycerz tylko w wyjątkowo pechowych sytuacjach przegrał z nagą. W normalnych warunkach roznosi je z bardzo dobrym wynikiem (29 strat, za 100 zabitych, lub 39 do 100). Najgorszym wynikiem wygranej walki rycerzy było 61 do 100. W moim przekonaniu dowodzi to, że bezsprzecznie rycerz zjada na śniadanie nagi. Pozdrawiam. F.

Zapewne testowałeś to pod SoDem prawda? No właśnie nie wziąłem tego pod uwagę, bo od dawien dawna grywam na WoG FU więc tam jest zupełnie inaczej. Tam Nagi, czy też skorpeny, są naprawdę rewelacyjne, z resztą, która jednostka nie jest, miasta są tak zbalansowane, że aż miło się gra i nawet fajne bitwy wychodzą; oczywiście w późniejszym etapie rozgrywki.

Pozdrawiam ;)


Permalink

Po pierwsze, chciałem się przywitać - to mój pierwszy post na forum.

Co do tematu, podam zarówno najlepszą (IMO), jak i ulubioną jednostkę każdego poziomu. Uwzględniam jedynie 8 głównych miast (bez Wrót Żywiołów)

Lvl 1:
Najlepsze zdecydowanie Centaur Bojowy i Halbardier - obie jednostki górują wytrzymałością nad resztą zamków, Centaur bije konkurencję na głowę szybkością, a Halabardnik bardzo wyrównanymi statami (nie ma słabego punktu, jak większość jednostek 1.poziomu)
Moim ulubieńcem jest jednak Master Gremlin - może dlatego, że to jedyna strzelająca jednostka na tym poziomie, i choć reszta stat nie miażdży, to nieraz, w początkowych fazach rozgrywki, gremliny potrafiły napsuć krwi silniejszym jednostkom

Lvl 2:
Tutaj "naj" jest jednocześnie "favourite" - Harpia Wiedźma niszczy resztę stawki. Może są jednostki wytrzymalsze (Krasnoludy), strzelające (Kusznicy), ale harpie swoją szybkością, a także powstrzymaniem kontrataku i ucieczką na miejsce po ataku są praktycznie "nie do ukłucia" przez stacjonarne jednostki niższych poziomów przez 2-3 pierwsze kolejki.

Lvl 3:
Gryf Królewski, to chyba najlepsza jednostka. Nie do przecenienia jest powstrzymywanie kontrataku, duża szybkość i zdolność latania. Poza tym, tylko Żelazny Golem ma więcej hp na tym poziomie. I za to lubię te powolne stwory - to prawdziwe buldożery, są niczym kropla, która drąży skałę. A jak jeszcze przypadkiem, w dość wczesnej fazie rozgrywki ma się 'teleport', to na golema nie ma bata:)

Lvl 4:
Alp - na tym poziomie bezkonkurencyjny. Dużo hp, szybki, lata, w dodatku powstrzymuje kontratak i odradza się. Póki alpy mają przeciw sobie choć trochę jednostek niskopoziomowych, są praktycznie niezniszczalne.

Lvl 5:
Gorgona wyprzedza Minotaura Królewskiego dzięki niesamowitej wytrzymałości. Mogłaby być szybsza, ale nadrabia to również najwyższą spośród 5.poziomu obroną, no i zabija spojrzeniem. Chłop czy smok, każdy może "oberwać" tak samo - i to jest w gorgonie najpiękniejsze. Ja natomiast bardzo lubię Ognistego Ptaka - tylko o 5 hp mniej od enta, szybkość 11 i atak błyskawicą - to jedyny stwór z Twierdzy, którego cenię.

Lvl 6:
Skorpena - jeśli chodzi o hp, ustępuje tylko martwiakowi, za to ma najwyższe na poziomie, w dodatku STAŁE obrażenia. Powstrzymuje kontratak - a jak widać powyżej, to bardzo pożądana przeze mnie cecha ;)

Lvl 7:
Tutaj wybrać trudno, najtrudniej. Nie ma tu jednostki (może poza Smokiem Cienia), o której można by powiedzieć "cienias". Czarny Smok jest odporny na czary, Tytan niszczy na dystans, jak i w zwarciu, jednak najmocniejszy jest Archanioł - nie tylko najszybszy, z najwyższą obroną i atakiem, ale także ze stałymi obrażeniami (tylko Tytan, mój ulubieniec, ma wyższe). W dodatku, zarówno Arch jak i Tytan mogą przyjąć psalm mocy albo zostać wskrzeszeni, tudzież sklonowani - ze Smokami się tego nie zrobi:)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.04.2011, Ostatnio modyfikował: Grimreaper

Permalink

1.Centaur Bojowy (Wysokie dmg, dużo życia, duży speed, bardzo duża, w przeciwieństwie do innych jednostek tego poziomu wysoka przydatność bojowa, no może gremlin coś zdziała ;) )
2.Żywiołak Burzy (Świetne dmg, po Błogosławieństwie są zniewalające... oraz zdolność strzelania, jak bardzo przydatna na każdym stadium gry)
3.Żelazny Golem (Świetne staty, dużo hp, obniża obrażenia od czarów, wysokie dmg, odporność na magię umysłu)
4.Bezkonkurencyjnie Wampirzy Lord (Dużo hp, znakomite staty, speed, latanie, powstrzymywanie kontry, i epickie wysysanie życia ;) Obdarzony Kontratakiem... Miodzio.)
5.Arcylisz (Świetny strzelec, wysokie dmg, trująca chmura)
6.Upiorny Rycerz (Odporność na czary umysłu, świetne staty i hp, przeklinanie wroga, atak 200%)
7.Tytan (Olbrzymie dmg, strzelec 7 poziomu, dobre staty, odporny na czary umysłu)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.04.2011, Ostatnio modyfikował: Po Prostu Licz

Permalink

Grimreaper

Gryf Królewski, to chyba najlepsza jednostka. Nie do przecenienia jest powstrzymywanie kontrataku, duża szybkość i zdolność latania.

Zgadzam się,ale gryf kontry nie powstrzymuje.Miał by zdolność 'przeciwnik nie kontratakuje',zamiast 'nieograniczony kontratak'.To drugie oznacza,że ma nieograniczoną liczbę kontrataków na turę.


Permalink

Masz rację - myślałem o jednym, napisałem drugie. Chodziło mi o to, że sam zawsze kontratakuje :)

Permalink

Jak dla mnie najlepszymi są:
POZIOM 1
Centaur Bojowy

POZIOM 2
Kusznik

POZIOM 3
Wysoki Elf

POZIOM 4
Arcymag

POZIOM 5
Minotaur

POZIOM 6
Rycerz Śmierci

POZIOM 7
Tytan

UWAGA!!!
Nigdy nie wybieram zamku podczas rozgrywki, dlatego iż każdym się fajnie gra i każdym można wygrać :D

Permalink

1 Centaur Bojowy(Bastion)
2 Harpia(Loch)
3 Wysoki Elf(Bastion)
4 Arcymag(Forteca)
5 Dżin(Forteca)
6 Czempion(Zamek)
7 Archanioł(Zamek)

Permalink

1) Centaur bojowy - praktycznie bezkonkurencyjny, szybki wytrzymały, są jednostki z 1 poziomu, które bardziej się przydają, szczególnie na początku rozgrywki (troglodyci u Shaktiego, upg. rusałki, upg. gremliny), jednak to głównie ze względu na ich liczebność, centaurów jest znacznie mniej, a radzą sobie świetnie i nadają się do wszystkich zadań.

2) Wilczy rycerz - tutaj zastanawiałem się pomiędzy burzą, a wilczkiem, jednak conflux bez burz istnieje, strong bez wilków traci całą swoją parę, szczególnie w pierwszych dwóch tygodniach rozgrywki. Podwójny atak i potężne obrażenia sieją popłoch, pod warunkiem, że gracz potrafi to wykorzystać.

3) Szary elf - tutaj raczej nie ma o czym rozmawiać, bastion bez elfów jest jeszcze mizerniejszy niż strong bez wilków

4) Alp (wampirzy lord) - nie wymaga komentarza.

5) Gorgona - Krowy ze swoim specem i wytrzymałością dominują ten level, można by pomyśleć jeszcze o minotaurach, które mają mega jebnięcie i czartach, które są podstawą w infernie (farming demonów), ale krowy są o wiele bardziej pancerne.

6) Rycerz śmierci - bardzo wytrzymałe, dobrze biją, w dodatku mogą rzucić klątwę i zadać podwójne obrażenia! Jakieś pytania? Można pomyśleć jeszcze nad skorpeną (nagą królewską), ale jest wolniejsza i chyba głównie to decyduje, że dready są górą.

7) Czarny smok - tutaj bardzo ciężki wybór, behemoty są potężną bronią, hydry fajnie czyszczą mapę, archy mają fajne staty i speca, tytani strzelają, są pancerni i w dodatku mają bonusy do czarnych smoków, ale to czarne smoki mają 300hp i są odporne na magię, więc to na nie zagłosuję.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.08.2011, Ostatnio modyfikował: Yarzapp

Permalink

Kiedyś zrobiłem testy walk każdego poziomu. Każda jednostka z każdą jednostką, raz zaczynała atakować jedna raz druga. Ilość walczących sto na sto. Tylko ulepszone jednostki. Dokładne statystyki z takich walk dały takie rezultaty:

1 Poziom.
Minimalnie, dosłownie o włos lepszy Halabardier od Centuara. Jednak Centaur szybszy więc wychodzą na równo. Daleko za nimi Niziołek (Halffing) oraz Zwierzołak (Gnoll).

2 Poziom.
Najlepszy i to zdecydowanie Żywiołak Sztormu. Później Krasnolud, a następnie Harpia.

3 Poziom.
Najsilniejszy okazał się Golem! Niewiele słabszy Cerber ze świetnymi umiejętnościami. Za nimi Mumia i trochę słabszy Gryf.

4 Poziom.
Zdecydowanym liderem jest Alp. Wampiry są w ogóle przesadzone, zbyt potężne! Poza nimi na drugim miejscu plasują się wytrzymali Szamani, a dalej Krzyżowiec oraz Arcymag.

5 Poziom.
Liderem zostaje Gorgona! Za nią Minotaur oraz Roki (Ogniste Ptaki).

6 poziom.
Tutaj prym wiodą Czarni Rycerze oraz Przerazy. Klątwa Rycerzy na Przerazę nie działa, więc wszystko rozbija się o losową zdolność Rycerzy do zadawania zwiększonych obrażeń. Jeśli uda się ją szybko trafić to lepsi są Rycerze, jeśli szybko nie dojdzie do skutku zdecydowanie wygrają Przerazy. Obie jednostki są bardzo wyrównane. Za nimi plasuje się Czempion.

7 Poziom.
Najciekawszy poziom, każdy chciałby mieć najskuteczniejszą jednostkę. Okazuje się nią Tytan. Drugie miejsce przypada Archaniołom a trzecie Behemotom. Odziwo Złoty Smok wypada niemalże identycznie jak Czarny.

Pamiętajcie że takie zestawienie bierze pod uwagę czysto zdolności bojowe! Nie wlicza się tu przyrostu, kosztu jednostki, szybkości, zdolności które nie mają wpływu na walkę same w sobie, sama czysta walka. Nie da się zrobić miarodajnego zestawienia kto jest po prostu najlepszy na każdym poziomie (poza czwartym) bo zmiennych nawet na każdej mapie jest zbyt wiele.

Permalink

W ogóle takie walki 100 vs 100 jakie przedstawiłeś zupełnie nic nie wnoszą, skoro liczy się jedynie ich przydatność na polu bitwy: potencjał do wykorzystania i możliwości, jakie dają, a także ich zastosowania oraz rola, jaką pełnią w swoim zamku.

Permalink

Moja opinia własna:
1. Centaur ( szybkość )
2. Żywiołak Burzy ( staty no i sztrzelec )
3. Smocza Ważka ( to samo co u centaurów )
4. Alpy ( nie trzeba tłumaczyć )
5. Minotaur ( istny czołg )
6. Czempion ( szarża czyni cuda:)
7. Archanioł ( wszkrzeszenie )

Permalink

1. Centaur Bitewny ( szybkość i dość dużo HP jak na ten poziom )
2. Harpie wiedźmy ( dobre, szybkie, wracają na miejsce - bez kontrataku wroga )
3. Gryf Królewski ( szybkie, silne, wytrzymałe, zawsze kontratakują )
4. Alp ( wyssysa energię + wskrzesza się - jak ma się ich ok. 100 przeciw dwa razy więcej wrogów innego 4 poziomu - można przetrwać )
5. Wielka Gorgona ( umiejętność 'spojrzenia zjawy' - zabijająca dużo jednostek, silna, dość dużo HP )
6. Czempioni ( nieźle się wybija jednostki szarżą, silni itp. )
7. Archanioł ( najlepsza jednostka, tak mi się wydaję, można pokonać mnóstwo jednostek dzięki tej jednej właśnie jednostce )

Permalink

1. Rusałki - szybkie , latają , powstrzymują kontrę , czego chcieć więcej? :)
2. Harpie Wiedźmy - to co wyżej ale do tego jeszcze wracają po ataku ^^
3. Smocze Ważki ( szybkość , osłabienie , rozpraszanie czarów )
4. Arcymag ( ach , to potanianie czarów ^^ )
5. Trudny wybór ale raczej Minotaury
6. Upiorny rycerz
7. Feniks

Permalink

Witam, moimi ulubionymi jednostkami na każdy poziom są:
Poziom 1:
Centaur, gdyż jest szybki i ma dużą wytrzymałość, jak na ten poziom jednostek.
Poziom 2:
Wilczy rycerze, jednostka szybka i atakująca 2 razy, mając ją sieje ona duże spustoszenie wśród wrogów.
Poziom 3:
Wysokie Elfy są jednostkami które strzelają i to dwa razy co daje im przewagę nad innymi strzelcami tego poziomu.
Poziom 4:
Niewątpliwie najbardziej z tego poziomu jednostek lubię Krzyżowców, są oni dość silni i atakują 2 razy. Tak samo jak Wilczy Rycerze sieją spustoszenie w szeregach wroga.
Poziom 5:
Gorgona, wybór był tu dość ciężki ale dzięki swym 70hp i zabójczym spojrzeniu ona tu niewątpliwie wygrywa.
Poziom 6:
Tu nie mam jednego faworyta, jest iż dwóch, Nagi lub Czarni Rycerze. Obie jednostki są świetne, choć jeżeli miałbym wybierać wybrałbym Nagi, głownie przez to że powstrzymują kontratak.
Poziom 7:
Czarny Smok wygrywa konkurencje dzięki temu że lata i jest odporny na zaklęcia.


Permalink

Poziom 1:
Jak już wielu wspominało - centaury. Szybkość i statystyki bojowe górują nad resztą poziomu...ewentualnie wstawiłbym pikiniera który jednak nie ma tej cennej szybkości :)

Poziom 2:
Kusznik - dwa strzały mówią same za siebie. Na początku rozgrywki gdy jest okazja szybko ulepszam siedlisko i przez dłuuugi czas mamy spokój.

Poziom 3:
No cóż nie bez powodu gryf został ikoną serii... Nawet wytrzymały strzelec w postaci żywiołaka lodu nie przebije tego stworzenia.

Poziom 4:
Zdecydowałem się jednak na szamanów - chociaż alpy i krzyżowcy też trzymają poziom :)

Poziom 5:
Minotaury - siła sama w sobie do tego morale...

Poziom 6:
Czarni jeźdźcy - ich umiejętności zdarzają się dostatecznie często aby górować nad potężną skorpeną

Poziom 7:
Chmm zastanawiam się pomiędzy strzelającym tytanem a obniżającym obronę behemotem... I zdecyduję się na mieszkańca jaskini. Co do odporności na magię czarnego smoka - jest to zarówno błogosławieństwo jak i przekleństwo.


Permalink

Ulubione jednostki:

1. Centaur bojowy - szybkość, dużo życia, ogólnie świetne staty
2. Wilczy jeździec - podwójny atak, szybkość
3. Cerber - świetne umiejętności specjalne
4. Ogr Szaman - Ogromne hp, najlepszy atak i najwyższe obrażenia jednostek 4lvl, rzucanie darmowego czaru
5. Minotaur Królewski - Istny czołg

6. Sułtański Ifryt - najszybszy oddział 6lvl, odporność na magię ognia, tarcza, solidne statystyki, przekozacki wygląd

7. Starożytny Behemot - wchodzi w przeciwników jak w masło :D

Permalink

Oto moje najlepsze jednostki:(nie uwzględniając Wrót Żywiołów)
1: Halabardnik, ul. Centaur, Gnoll Maruder i Większy Gremlin.
2:Harpia Wiedźma, ul. Krasnoludy, ul. Gargulce i Kusznicy.
3:Gryf Królewski, Szary elf, Smocza Ważka i Żelazny Golem.
4:Arcymag, Krzyżowiec, Wampirzy Lord i Ogrzy Szamani.
5:Wielka Gorgona, ul. Minotaur, Ptak Gromu, Ent i Arcylisz.
6:Naga Królewska, Upiorny Rycerz, Czempion, ul. Jednorożec i ul. Ifryt.
7:Archanioł, ul. Behemot, Czarny smok, Tytan, Arcydiabły i ul. Hydry.

Gdyby były Wrota Żywiołów na liście by były Żywiołaki Powietrza, Wody, Magii i Feniksy.

Permalink

lvl 1 - Kościej, Większy Gremlin
lvl 2 - Żywiołak Burzy, Magog
lvl 3 - Żywiołak Lodu, Uruk
lvl 4 - Wampirzy Lord, Krzyżowiec
lvl 5 - Wielka Gorgona, Arcylisz
lvl 6 - Upiorny Rycerz, Żywiołak Umysłu
lvl 7 - Archanioł, Tytan
bez miasta - Rdzawy Smok, Czarodziejski Smok


Permalink

Rdzawy Skrytobojca

lvl 1 - Kościej, Większy Gremlin

Kościej jest silny, bo jest go dużo z oczywistych powodów, ale na pewno 1v1 nie dorównuje centaurowi czy halabardnikowi. Większy Gremlin gdyby nie strzelał, byłby jedną z najsłabszych jednostek w grze, ale w sumie tutaj sam bym się zastanawiał czy go nie dać, choć raczej uważam że najlepszy jest centaur.

lvl 3 - Żywiołak Lodu, Uruk

Według chyba wszystkich "testów syntetycznych" uruk to najsłabszy stwór 3. poziomu. Jest niezbędny twierdzy bo strzela, ale jest bardzo słaby, wszystko jest lepsze od niego, weź takiego gryfa choćby. Żywiołak Lodu też moim zdaniem ustępuje, np. gryfowi.

Z resztą poziomów mogę się zgodzić, może niekoniecznie sam bym tak napisał, ale na pewno wybrałeś jednostki silne i wybijające się na swoich poziomach, ale nie mogę zrozumieć tego:

bez miasta - Rdzawy Smok, Czarodziejski Smok

Przecież jest rzeczą oczywistą, że oba te smoki nie mogą podskoczyć Błękitnemu, który jest najsilniejszą jednostką w grze i nie jest to moja opinia, tylko obiektywne fakty. Ma najlepsze wszystkie statystyki poza szybkością (Feniks jest szybszy). Także wybór dziwny ;)