Imperium

Behemoth`s Lair

Beta-testy

Permalink

Kameliasz

A kto tych przeprosin oczekuje? :)

Przyzwoitość.


Permalink

Wielka mi gafa ;) Haven-Przystań dla mnie pozostanie zawsze Zamkiem.

Większy ekran miasta z pojawiającymi się budynkami pozwala się trochę bardziej wczuć w klimat. Widzisz jak twoje miasto się rozwija, taki dodatkowy smaczek w "odgrywaniu swojej gry". Ale żeby nie było - nie jestem fanem zbędnych wodotrysków i stawiam efektywność nad efektownością. W H5 obracające się trójwymiarowe miasta męczyły za bardzo sprzęt więc jak bym miał wybierać między ekranem H5 a H6 to wole ten minimalistyczny z najnowszej odsłony. Ekrany z H3 były póki co dla mnie najlepszym rozwiązaniem.

Wydaje mi się, że konwersje czy to zamku czy siedlisk zewnętrznych są zbyt szybkie i zbyt proste do wykonania. Sama możliwość przemiany to spore ułatwienie dla gracza a taka tania/natychmiastowa to już niesamowity bonus. Dodajmy do tego, że miasto zamienia budynki produkujące jednostki 1-do-1. Czyli jak przeciwnik miał cyklopy to dostajemy anioły za śmieszny koszt.

Natomiast największym przegięciem wydaje się być wspólna pula jednostek na całą mapę. Czyli mając 3 miasta możemy w jednym z nich zrekrutować NATYCHMIAST jednostki z wszystkich miast. Bez karawan. Bez czekania. W połączeniu z jednoturową konwersją - MIAZGA. W szturmie może się okazać, że nie walczymy z jednym miastem a z kilkoma. Oczywiście pozostałe miasta zostaną bezbronne ale stworzenie herosa z wielką armią nigdy nie było tak proste. A każde zwycięstwo sprawia, że nasz siła rośnie wręcz potęgowo.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 3.07.2011, Ostatnio modyfikował: Kafi

Permalink

Witajcie. Czy ktoś może wie gdzie mogę znaleźć muzykę z kampanii przystani (2 mapa)?? Jest taka muzyka na pianinie. Zaczyna się od razu, jak ładujemy mapę ze swojego save'a. Proszę o odpowiedź, bo ten utwór to po prostu bajka :D

Permalink

Jeśli utwór ten nie został wydany podczas tygodnia muzyki, to masz nikłe szanse, by go znaleźć :D Poczekaj do premiery gry, ktoś na pewno na torrenty wrzuci soundtrack.
No, chyba że kupujesz Collector Edition, tam jest włączona jako bonus płytka z muzyką.

Permalink

Nie za bardzo umiem znaleźć te utwory tygodnia, było gdzieś na fb, ale kiedy, to nie pamiętam :P. A na razie nie kupie gry, bo jest za droga jak na razie. Jakby tak kosztowała 79zł to bym brał :D, ale to trzeba będzie długo poczekać :)

Permalink

Wychodzi dopiero w październiku ;) No i edycja z CD z m. in. muzyką kosztuje 190 zł ;)

Permalink

OK. Dziękuję bardzo. A czytał ktoś recenzję na gry.onet.pl Wg redaktora, to gra podzieli los IV. Hmm wg mnie brakuje może ekranu miasta (mógłby być nawet ten z alphy HOMM V http://i42.tinypic.com/2e245zc.jpg, ale bardziej w 3D, jeśli chodzi o budynki, ale z zachowaniem scenerii 2D - tak, jak w najnowszym Mortal Kombat np.). Z dwóch dni, co grałem, to nie odczuwa się, przynajmniej w kampanii, braku pozostałych surowców poza kryształami bodajże. Trochę nie podoba mi się rozwój bohatera. Twórcy trochę źle to zaplanowali. Moim zdaniem stosunek ilości skillów do czasu osiągnięcia kolejnego levela jest tu dostateczna, bo niby jak mamy stworzyć silnego bohatera, skoro levelowanie idzie dość wolno Może dadzą więcej expa za wykonane questy dodatkowe, czy coś, zobaczymy. Silnik gry jest bardzo podobny do tego z V, ale to moim zdaniem dobrze. Widać, iż sporo w nim usprawnili, szczególnie, jeśli chodzi o bitwy - nic się praktycznie nie tnie. Mam dobry sprzęt, a mimo to w V na bagnach fpsy potrafiły spaść dość znacząco. Sama bitwa jest miła, ale nie wiem, czy aby nie przesadzono z tym leczeniem. Leczenie to leczenie, a nie jeszcze wskrzeszanie? Ogólnie gra mi się podoba, jest na plus. Niestety nie osiągnąłem jeszcze reputacji ani złej, ani dobrej, żeby móc przekształcić bohatera. Zastanawia mnie też, czemu tak dużo płci żeńskiej w tej grze, wolałbym mieszaną, ale to kwestia indywidualna. Ogólnie gra na plus, ale parę elementów można bybyło poprawić. Co do oprawy muzycznej, to cud i miód. Grafika w końcu bardziej żywa i zmierza w dobrym kierunku :)

Permalink

Dzięki tej becie twórcy przedstawili swój pomysł na grę szerszej rzeszy ludzi. Kilka koncepcji jest dość dyskusyjnych i dla starych wyjadaczy trudnych do przyjęcia. Ciężko jednak powiedzieć na ile idzie to w złą czy dobrą stronę z powodu koszmarnego (wg mnie) braku balansu tych aspektów. Mam nadzieję, że ostatecznie to się jakoś ułoży.
Nie chciałbym siać fatalizmu ale patrząc przez pryzmat jakie gry wychodzą w dzisiejszych czasach to najbardziej się obawiam, że za tymi pięknymi hasłami marketingowymi, że zmiana-A usprawni rozgrywkę a zmiana-B ją przyśpieszy - może stać wszechobecna casualizacja gier a nie chęć jej ulepszenia. Oby tak nie było. Czego sobie i wszystkim fanom dobrych strategii turowych życzę.

Permalink

Wg mnie Heroes VI to dobry krok w rozwoju serii - nowe podejście do tematu, przyspieszenie samej rozgrywki i uproszczenie mechaniki. Beta jak to beta - cieszę się, że premiera została przesunięta bo skoro gra jest na tym etapie, który został nam zaprezentowany to jest w niej jeszcze sporo do zrobienia.

Co do samej rozgrywki - uproszczenie rozwoju bohatera, rozbudowy zamku czy samej walki wychodzi tylko na dobre. Dzięki temu większa ilośc osób zainteresuje się tą pozycją. Zagorzali fani Heroes III nigdy nie będą w pełni zadowoleni bo zawsze jest coś co im nie pasuje (vide narzekania przy premierze V). Jak dla mnie Heroes VI jest uproszczoną wersją Heroes V - szybszą, łatwiejszą i o wiele bardziej przystępną.

Zajmowanie kopalni poprzez zajęcie zamku? świetny pomysł - brakuje surowców - skorzystaj z targowiska, a nie podbieraj :P To rozwiązanie wg mnie, wymusza to planowanie całej kampanii by zająć obszar. Problemem może być rozmiar mapy gdyż te dostępne w becie nie są zbyt duże.

Kafi

(...)
Wydaje mi się, że konwersje czy to zamku czy siedlisk zewnętrznych są zbyt szybkie i zbyt proste do wykonania. Sama możliwość przemiany to spore ułatwienie dla gracza
(...)
Natomiast największym przegięciem wydaje się być wspólna pula jednostek na całą mapę. Czyli mając 3 miasta możemy w jednym z nich zrekrutować NATYCHMIAST jednostki z wszystkich miast. Bez karawan. Bez czekania. (...) każde zwycięstwo sprawia, że nasz siła rośnie wręcz potęgowo.

Co do zmiany wyglądu i rozwoju zamków - to Heroes V wprowadziło piękny obraz naszego domostwa. W poprzednich częściach był to właśnie taki statyczny obrazek (a sięgając trochę dalej i trochę w bok to Cywilizacja czy Master of magic miały podobny sposób pokazania miasta). Najważniejsze jest to, że miasto na planszy się zmienia i można rozpoznać co się w nim nowego zbudowało. Konwersja miast jest bardzo ciekawym rozwiązaniem (zaczerpniętym przecież z Heroes III WOG - łącznie z niszczeniem budowli).
Rekrutacja wszystkich dostępnych jednostek w dowolnym zamku jest świetnym rozwiązaniem - nie trzeba już skakać po miastach portalem ziemi czy wyczekiwać na bohatera-tragarza, który to dostarczy nam mięska bitewnego.

Wg mnie to co Kafi wskazuje jako wadę istnieje w grze od wielu lat - jaka więc to wada, gdy z nudnych rozwiązań wprowadza się łatwy dostęp do tego co było od dawna oczywiste?

Co do całego "pakietu społecznościowego" - miły ukłon w stronę osób, które mają znajomych grających w Heroes czy też chcą dołączyć do społeczności. Rozwój własnego avatara jest ciekawym pomysłem - pozwala na spersonalizowanie stylu gry.

Nie mogę zgodzić się z twierdzeniem, że Heroes VI podzieli losy Heroes IV - innowacje, które zostaly wprowadzone stanowią ewolucję gry, a nie rewolucję (jak to miało miejsce przy IV).

Dla mnie granie w betę Heroes VI jest równie przyjemne co zabawa w alfę i betę Heroes V, z tą różnicą, że alfa Heroes V różniła się znacznie od wersji beta (wg mnie na korzyść bety).

Permalink

W końcu mialem czas na posiadanie komputera włączonego przez te 6h z hakiem (w sumie prawie 8, bo po 1h komp się zaciął i musiałem zacząć od nowa...) i ściągnąłem betę. Rozpakowałem ją. Zainstalowałem ją. Machnałem 'dwa szybke'. Pobrałem jakieś aktualizacje. I nic. Zupełnie nic. Nie wiadomo czemu gra nie chce się włączyć cokolwiek bym zrobił... :/

Pomoże ktoś? :)

Permalink

@Robertus: Jaka specyfikacja kompa? Pojawia się jakiś alert czy coś?


Permalink

Nie, żadne błędy nie wyskoczyły. Po prostu zaktualizowało się wszystko co chciało, doszedł ten paske do końca, okienko z aktualizacjami znikło i... nic się nie działo. Klikałem jeszcze raz na ikonkę gry, pasek aktualizacji przelatywałem w mgnieniu oka i znów się nic nie działo.

A jeśli chodzi o komputer to mam Vistę po przejściach, która zacina się dość często, ale nie powinna mieć problemów z odpaleniem HVI. Aczkolwiek z nieznanych mi powodów miała wcześniej problemy z zainstalowaniem Microsoft Visual C++, ale HVI się zainstalowało poprawnie, więc raczej nie ma to z tym związku.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.07.2011, Ostatnio modyfikował: Robertus

Permalink

A masz zainstalowanego UbisoftGameLauncherInstaller? Jest w katalogu Support po rozpakowaniu zipa. Ja miałem problem z instalacją. Dopiero po zainstalowaniu ręcznym gra się odpaliła.

Permalink

Wydawało mi się, że był instalowany automatycznie przy instalacji gry, ale dla pewności zainstalowałem 2(?) raz i nadal nic się nie dzieje. :/

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 6.07.2011, Ostatnio modyfikował: Robertus

Permalink

Odinstaluj sterowniki z grafiki i zainstaluj najnowsze. Zainstaluj również najnowsze wydanie DirectX. Jak nie pójdzie, to uruchom kompa w trybie awaryjnym z obsługą VGA (menu trybu załączasz naciskając cały czas F8 zaraz po zniknięciu ekranu pokazującego jaki masz procek i ile ramu masz). W tym menu wybierz opcję włącz tryb VGA (nie pamiętam czy się wtedy uruchomi, czy to tylko opcja, jak opcja to po włączeniu jej wybierz tryb awaryjny z obsługą sieci). Jak nie będzie działać w trybie awaryjnym, to spróbuj jeszcze odpalić grę w trybie zgodności z XP.

Permalink

Skoro w awaryjnym Ci nie działa nawet, to znaczy, że masz uszkodzony gdzieś system, bo w awaryjnym praktycznie wszystko się uruchamia, co normalnie nie. Spróbuj jeszcze przeinstalować tego Visual C++, ale wątpię, że to coś da. Spróbuj może przywracanie systemu z przed miesiąca np.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.07.2011, Ostatnio modyfikował: Adi

Permalink

Witam,
Mam pewien problem w trakcie gry w scenariusz w multi playerze. Po pewnym czasie w trakcie tury komputera oglądam bitwę którą on rozgrywa( np. jego walkę z feniksami). Żeby łatwiej było wam zrozumieć o co chodzi podam przykład. Przypuśćmy, że jestem graczem nr 2, kończę swoją turę, pokazuje się pasek z przebiegiem tury gracza Al 3, później 4, 5, 6, w trakcie ruchu gracza 1 pokazuje się ekran bitwy i potyczka komputera z przeciwnikiem. Po bitwie ukazuje się ekran ze stratami jednostek, wciskam zamknij i tura komputera kończy się. Ta sytuacja zaczyna się kilka tygodni od rozpoczęcia rozgrywki. Nie powtarza się też co turę. Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem i umiałby temu zaradzić?

Permalink

Ja takowego problemu nie mam, ale wiem, jak mu zaradzić.
Machnąć ręką. To beta :)