Imperium

Behemoth`s Lair

HoMM VI nowości

Permalink

Minimalne i zalecane wymagania dla HVI:

SYSTEM:
Windows XP, Windows Vista, Windows 7 (32/64 bit)

PROCESOR:
Intel Pentium Core 2 Duo E4400 @ 2.0 GHz, AMD Athlon X2 5000+ @ 2.6 GHz
(zalecane: Intel Pentium Core 2 @ Duo E6400 @ 2.00 GHz, AMD Athlon II X2 240 @ 2.8 GHz)

PAMIĘĆ RAM:
1 GB dla Windowsa XP i 1.5 GB dla Visty/Windowsa 7 (zalecane: 2 GB)

KARTA GRAFICZNA:
512 MB, DirectX 9.0c (zalecane: 1 GB, DirectX 9.0c)

DIRECT X®:
DirectX 9.0c 2008 z lisotpada (będzie na płytce z grą)

NAPĘD DVD-ROM:
DVD 8x (DVD 24x), potrzebny tylko do instalacji gry.

KARTA MUZYCZNA:
zgodna z DirectX 9.0c

PRZESTRZEŃ NA DYSKU TWARDYM:
8 GB

INNE:
mysz, klawiatura

MULTIPLAYER:
128 kBit/s upstream

========================================
Karty graficzne obsługiwane przez grę:
- Minimalne: NVidia GeForce 8600GTS, ATI Radeon HD 2600XT obie z 512MB pamięci VRAM
- Zalecane: NVidia GeForce 8800GTX, ATI Radeon HD 3870 obie z 1 GB pamięci VRAM

Parametry kart:
- Minimum 512 MB pamięci Video RAM
- Vertex Shader 3.0
- Pixel Shader 3.0
- Vertex Texture wspierające formaty R32F lub R16F
- Render Target wspierające formaty R32F i G16R16F

HVI będzie tylko na PC-ty (brak wsparcia dla Maców)


Permalink

Istnieje też spore prawdopodobieństwo, że H6 uchroni się przed tym całym DRM'em. Jeśli tak się rzeczywiście stanie to myślę, że można mówić o sporym szczęściu. Kozioł ofiarny z Assassin's Creed'a nie poszedł na marne. Dobrze, że Ubi nie zaczęło eksperymentów z tym systemem właśnie na H6.


Permalink

A tutaj mamy wszystko ładnie spolszczone. Z początku byłem nastawiony dosyć sceptycznie do tej frakcji, ale teraz się do nich przekonałem. Co więcej Nagi mają spore szanse na zostanie moją ulubioną rasą. Jedyna moja uwaga to jak dla mnie dali za dużo jednostek wsparcia. Sama Meduza w zupełności, by wystarczyła, a oni dołożyli jeszcze Śnieżne Panny i Duchy Źródła, które są jakby robione na siłę. Rozumiem, że chcieli oddać wszystkie trzy stany skupienia wody, ale mogli to zrobić w lepszy sposób niż dawanie dwóch kolejnych Nimf. Nie wiem, może Wodnik i Bunyip? Na pewno są mniej oklepani. Szkoda, że na fani na forum dla VIPów niczego nie wywalczyli, ale i tak jestem zadowolony.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.03.2011, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

Na + na pewno Kenshi i Koralowa Kapłanka(ale co to za nazwa?), powoli przekonuję się do Kapp i Rekinoludzi. Kiriny wygląd mają genialny, ale coś w nich mi nie pasuje, a Duchy Źródła i Śniezne Panny to przesada. Jedne przy źródłach(czyli daleko od morza), drugie w górskich pustelniach? WTF? Przecież nagi żyją właśnie w morzu koralowym(czy coś w ten deseń)...
Poza tym wciąż mówił o 3 rodzaju nag - ale go nie ma? Czy będą to sami bohaterowie?

Edit: Chodziło mi o Ocean Nefrytowy oczywiście. :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.03.2011, Ostatnio modyfikował: Robertus

Permalink

Nicolai

Szkoda, że na fani na forum dla VIPów niczego nie wywalczyli, ale i tak jestem zadowolony.

Uwierz mi próbowaliśmy :-(


Permalink

Ta, sterta postów bez wyraźnej odpowiedzi, a potem: sorry, klamka zapadła -_-"


Permalink

Bierzecie zapewne udział w beta-testach, więc wasze zdanie powinno być brane pod uwagę. Zwłaszcza jak się zarzekali, że słuchają fanów. W końcu po coś te testy są?! Ja po samych artworkach/screenach nie chcę się zbytnio wypowiadać bo wygląd to jedno a użyteczność na placu boju to drugie. I to drugie mnie bardziej interesuje zwłaszcza, że jestem typem, który jak gra w szachy to się figurkom tak dokładnie nie przygląda ;). Ale zgadzam się, że trochę poszli na łatwiznę. Póki co nie chcę za mocno hejtować - być może i te dwie panny finalnie będą do przełknięcia. Jak nie to pozostaną mody. Ale to się okaże dopiero w praniu. Wiecie czy będą jakieś otwarte testy?
Tak czy inaczej cieszę się, że gra będzie dopiero w czerwcu a ten czas (mam nadzieję) wykorzystają by ją solidnie doszlifować. Po płytkim, uproszczonym, "kopiuj-wklej" dragon age'u 2 oraz piątej cywilizacji w której liczba DLC jest ważniejsza od patchy naprawiających grywalność jestem załamany obecnym poziomem wydawanych gier.

Permalink

http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6/en-GB/media/video/index.aspx?show=tcm2115493
obiecana zabawna animacja. Całkiem fajnie wygląda. Ruchy postaci są dość naturalne. Dobrze rokuje że te już prawdziwe animacje podczas gry będą na wysokim poziomie.

Permalink

Poza nowinami jakie znaleźć można na stronie głównej mam dla Was także dobrą wiadomość dotyczącą oficjalnych beta testów gry. Otóż jak większość osób już wie, dostęp do bety gwarantuje zamówienie gry przed premierą w określonych sklepach internetowych, jednak pośród nich nie ma ani jednego sklepu z Polski. Dlatego też skontaktowałem się z polskim oddziałem Ubisoftu i otrzymałem informację, że rozmowy z dystrybutorami trwają, a polscy fani nie zostaną "na lodzie" w tej sprawie.

Kiedy tylko będę miał jakieś potwierdzenie, że sprawa została załatwiona, pojawi się news na ten temat na stronie głównej.

Permalink

Na oficjalnej stronie HoMM 6 pojawił się spolszczony opis frakcji Nag oraz stworzeń z Sanktuarium. Oczywiście jak zwykle jest kilka uchybień. Nie wiem czemu polscy tłumacze boją się tytulatury cesarskiej. Nagami włada "cesarzowa", ale została tutaj określona jako "królowa". Z Przystanią było tak samo. W angielskiej wersji mieliśmy cesarzy, a w polskiej królów. I czemu u licha przetłumaczyli nazwę zamku jako Świątynię? Co do jednostek to czemu większość jednostek to jakieś tam duszki wodne? Mizu-Kami i Yuki-Onna to jeszcze, ale Kappa? Nie chodzi mi tylko o to, że słowo "duszek" pasuje bardziej do Kacpra niż jednostek bojowych, ale o to, że te jednostki są ni w ząb oryginalne. Już się na ten temat wypowiadałem. Naprawdę szkoda, że protesty na vipowskim forum nie dały skutku. Teraz odnośnie tłumaczeń nazw. Kto u licha wymyślił nazwę Śnieżna Efemeryda i skąd ją wytrzasnął? Według sjp.pl efemeryda to:

1. istota, rzecz lub zjawisko nietrwałe, przemijające szybko i bez śladu 2. roślina, której cykl rozwojowy przebiega w krótkim okresie sprzyjających warunków 3. owad żyjący nad wodą; jętka

To i tak lepiej niż Algida czy jak jej tam co o niej w ogóle słownik nie słyszał. Reszta nazw nawet dobrze. Podoba mi się tłumaczenie Żarłacz, a Źródlana Nimfa niby niezgodna z oryginałem, ale ładnie brzmi.
Co do historii Nag to mam taką uwagę, czy każda frakcja, którą później dodano do uniwersum musi być skryta i trzymać się na uboczu? Tak było z Krasnoludami i Orkami. Z Sanktuarium widzę, że jest podobnie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.04.2011, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

Ojoj. już widzę, że aby w to zagrać po polsku trzeba będzie wsadzić sobie patyk w zęby.

Opisy są strasznie infantylne, harpie, centaury, żarłacze - wszystko jest efektem "eksperymentów" czarodziejów z Siedmiogrodu (wtf?).

Bardzo mi się podoba, że pomieszano poziomy jednostek. Ludzie z Black Hole mają jaja i nie boją się wywalać takich jednostek jak behemot i kościany smok. Myślę, że te nowe jednostki wprowadzą sporo świeżości w zalatujący stęchlizną schemat z poprzedniej części Heroes of Ashan.

No i muszę przyznać, że design wielu jednostek jest FANTASTYCZNY. juggernaut, lamasu (w ogóle to genialny pomysł na jednostkę, chociaż zerznięty z Warcrafta 3), tkaczka losu (już ją kocham), żarłacz czy cyklop - widać tutaj konkretny projekt i założenia.

Jak na razie najciekawszą rasą jest wg mnie inspirowana Japonią naga - wydaje mi się, że gra tą rasą będzie najbardziej złożona i ciekawa. Ciekawie również wyglądają trupki - zwłaszcza ten ostatni poziom.

Narzekałem na małą liczbę miast, ale z tego co widzę to postawiono na jakość i skomplikowanie każdej rasy, także teraz złego słowa nie powiem (chociaż po dodatkach będzie tylko 7 - jednak trochę mało). Jedyne co mi się nie podoba to mała liczba kampanii - zaledwie 5 i to po 4 (!!!) scenariusze.

Heroes 6 chociaż ciągle zalatuje kiczem to i tak na 100% będzie minimum 3x lepsze od piątki. Gra przestała wyglądać jak produkcja City Interactive dołączana do Przyjaciółki a jej projekt sprawia wrażenie napisanego przez profesjonalistów, a nie studentów zarządzania mających zaliczyć projekt na infę.


Permalink

Popieram, gra wygląda na dosyć dopracowaną, choć nie wiadomo jakimi bzdurami twórcy teraz się zajmują. Jeśli tymi durnymi animacjami potworków z lizaczkami to to troche przegięcie gdy nie mają czasu na ekran miasta czy zrobienie kolejnych frakcji.

Permalink

Przesunięcie premiery z 24 czerwca na 8 września. To oficjalna informacja z francuskiego forum Ubi.
Mam nadzieję, że oznacza to też poprawki w polskiej wersji, bo obecna jest do...


Permalink

Kilka nowinek z Kwasowej Groty:

Alamar

Kilka nowych informacji uzyskanych przez serwis Heroic Corner od Marzhina, głównego projektanta poziomów w HVI:
- Łza Ashy ma tym razem działać na zasadzie zebrania jej kilku odłamków (w tym nagroda za pokonanie bossów czy wykonanie zadań), nim będzie jej można użyć.
- Oprócz Łzy mają też istnieć inne, potężne artefakty nie do zdobycia w zwykły sposób (chyba podobne do tych z kategorii "ultimate" w H1-2 i HIV).
- Statystyki bohaterów są wprawdzie przypisane do klasy (czyli rycerz będzie zwiększał atak i obronę fizyczną, a mag magiczną), ale jeśli jakiś parametr będzie zbyt słaby w porównaniu do pozostałych, podczas awansu zostanie zwiększony. Dokładnych szczegółów na razie brak.
- Łączenie niektórych stworzeń z rożnych frakcja w armii może zaowocować specjalnymi premiami (chodzi głównie o wykorzystanie umiejętności stworzeń).
- Nie istnieją siedliska zewnętrzne dla stworzeń neutralnych, ale niektóre z nich będzie można przyzwać czarami czy zdolnościami.
- Pewne czary czy zdolności wpływają na inne - czary wody "przemaczają" cel, co sprawia, że czary elektryczne zadają o 20% obrażeń więcej.
- Rozwój miasta podobny jest do tego z HV - nadal są poziomy miast, które trzeba osiągnąć, by wybudować dane budynki. By wybudować budynek czempiona, trzeba posiadać miasto na poziomie 3 (czyli z ratuszem).
- System tygodni nadal jest, ale tym razem nie losowy, a według określonego kalendarza - np. tydzień festiwali zawsze odbywa się w tym samym dniu w danym roku. Niestandardowe tygodnie przyrostów stworów (jak tydzień plagi) są jednak wciąż losowe, mogąc zastąpić dowolny inny tydzień. Tydzień 1 (czyli na początku gry) też jest losowy.
- Budynki na mapie przygód:
*Arena - dodaje atak lub obronę, ale wpierw trzeba pokonać armię neutralną - jednak wszelkie straty są niwelowane po walce.
*Kapliczka Siódmego Smoka to po prostu inna nazwa dla Drzewa Wiedzy (+1 poziom).
*Istnieją "skarbnice" jak Piramida, nawiedzona przez stwory Nekropolii, gdzie po pokonaniu strażników otrzymuje się nagrodę.
*Krematorium - czyli Całun Mroku (zasłania obszar widoczności dla przeciwnika).
*Piekielna Kuźnia - zwiększa moc i magię bohatera do końca danego tygodnia.
*Świątynia Matki Ziemi - 10% więcej zdrowia podczas następnej walki.

Pełną treść wywiadu możecie po polsku przeczytać o tutaj.
A tak na marginesie to czasem nie powinna dzisiaj startować beta? Szkoda, że żaden polski sklep nie załatwił sobie kluczy, ale cóż... Teraz pewnie zaczną pojawiać się jakieś konkretniejsze przecieki.


Permalink

Avonu

Przesunięcie premiery z 24 czerwca na 8 września. To oficjalna informacja z francuskiego forum Ubi.
Mam nadzieję, że oznacza to też poprawki w polskiej wersji, bo obecna jest do...

NIe gadaj, że znów trzeba czekać dłużej o 2 miesiące...

Permalink

No jeżeli premiera faktycznie się przesunie to wielu graczom na pewno nie będzie w smak ta wiadomość.
Chociaż z drugiej strony może wyjdzie to ludziom na zdrowie - wszak lato jest od biwakowania, a nie od siedzenia przy komputerze. A mnie osobiście może te 2 miesiące pozwolą się wykaraskać z dołka finansowego xD
Więc ja nie narzekam, bo byłoby mi to nawet na rękę ;)


Permalink

Sama ciekawość mi nie pozwala na opanowanie:) Ogólnie wiadomo czemu służy lato, ale czasem 22-24 spokojnie po dniu można usiąść i pograć z kumplami partyjke:)

Permalink

Mogę potwierdzić że premiera jest przesunięta.

Co do bety - musimy jeszcze trochę poczekać.


Permalink

Chciałoby się już pograć ale jeżeli przesunięcie premiery przełoży się na faktyczne poprawienie gry to spokojnie poczekam. Mam dosyć niedopracowanych i zabugowanych gier.