Imperium

Behemoth`s Lair

[Heroes IV] Modding - dyskusja

Permalink

Procesor wysiadł!? Plik *.exe jest z Heroes IV, więc zawsze myślałem, że co najwyżej grę możemy sobie uszkodzić...

Permalink

Caar, przesadzasz. Edytowanie jednego pliku, w dodatku nie-systemowego na 200% nie doprowadzi do spalenia procesora. Postrasz dzieci na dobranoc, jak masz potrzebę straszenia kogokolwiek.


Permalink

Wie ktoś jak otworzyć pliki *.df2? Takie pliki są w zasobach 'heroes4.h4r'.

Permalink

O ile nie jest to jakiś wyjątek mamy do czynienia z plikami audio.
Cóż spróbuj z niejakim Neurotix Defractorem. Nie jest to polski program, bodajże rosyjski, życzę powodzenia.


Permalink

Ten program nie otwiera tych plików - wyświetla się błąd i aplikacja się zamyka. ;(
To plik graficzny, gdyż w podglądzie ResEdita2 widać grafikę.
Jakieś pomysły?

Permalink

Czyli jednak wyjątek... pomysłów... tymczasowo brak, popróbuj różnymi programami graficznymi. Albo spróbuj przekonwertować plik o ile znajdziesz konwerter, który obsługuje to rozszerzenie.


Permalink

Tych plików jest bardzo dużo w zasobach H4. Cóż, będę próbował...

Permalink

Wie ktoś, gdzie można pobrać ten program, 'hiew32', o którym jest mowa w samouczku? Pobrałem wersję demo, ale ona nie otwiera pliku *.exe Heroesów IV. ;/

Permalink

Czeski mod Big World Barbarian. Wykonanie balansu wg idei twórcy, nekropolis bez demonów oraz dodatki do edytora kampanii. W myśli jest jeszcze kampania, utworzenie demonicznego miasta i kilka innych rzeczy, ale prace zostały zawieszone w tamtym roku. Strona domowa twórcy moda nadal działa, zatem możemy mieć jakąś iskierkę nadziei na powstanie porządnego moda. Sama strona moda ma wiele braków a odnośniki nie działają jak powinny. Popatrzę co i jak z modem konkretniej i najwyżej dam znać.

Tamten samouczek modowania H4 poszedł z dymem, zatem zajęłam się sama. Wiem jak zmieniać statystyki. Poprzez ten program rozpakowujemy plik equi.h4l, następnie poprzez program Textedit kombinujemy w plikach table.creatures. Usuwamy wstawki z początku. Potem trzeba Reseditem 2 wpakować pliki z powrotem. Idziemy górnym menu Editfile menager, na boku otworzy nam się drzewko. Idziemy idziemy i wrzucamy owe pliki. Na pytanie o zmianę odpowiadamy "Yes". I teraz ważna sprawa -> obok paska procentowego mamy taką małą ikonkę, trzeba ją kliknąć by sprawa się udała. I cieszyć się tym, co się zrobiło.

Tutaj przykład bandyty z 1000 pkt ataku.

Popatrzę też nad innymi elementami, jak się uda zrobić większą pracę na ten temat to się chyba upiję.

EDIT: linki poprawione

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 30.06.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Wielki dzięki Mosqua! Taka wiedza na pewno się przyda (a mi już na pewno! :) ).

EDIT:
Nie można pobrać TEXTedita.
Mosqua, jeśli możesz to stwórz tutorial, najlepiej w osobnym temacie i z obrazkami, przykładami (coś próbowałem kombinować, ale nie wychodzi ;)), przykleję go.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 30.06.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Heh, ten czeski mod nawet zabawny :D Zombie, mumie i mroczni czempioni w nekropolis? Nawet fajna sprawa. Tylko co wtedy z demonami? Neutrale? To są niestety kosmetyczne zmiany, dla mnie szczytem marzeń byłoby zwiększenie agresywności komputera i sprawienie, by wykorzystywał 100% swoich punktów ruchu (jak się widzi, że komp ma 4 bohaterów, a rusza na przemian tym albo tamtym, to aż przykro się robi.


Permalink

Jak dowiedziałam się od autora moda to demony mają zostać użyte do utworzenia nowego miasta (w dziale obrazky jest prezentacja miasta bez fortyfikacji), gdzie braki zostaną uzupełnione z innych miast. Użytki mają zostać zastąpione neutralami. Jakby coś brakowało sensownego to opierając się o niezmienione modele wytworzy dodatkowe jednostki. Od niego dowiedziałam się, że zamierza wypuścić następną wersję modu, kiedy pojawi się Equlibris 3.6.

Demony zostały znacznie wzmocnione. Impy mają pierwsze uderzenie, cerbery zdolność pożerania a diabły atakują bez kontry. W ogóle wiele jednostek ma zwiększone zdolności bojowe, poprzez dodanie odpowiednich umiejek (np. szarża dla nomada, pierwsze uderzenie dla harpii, oślepienie dla cyklopa, naturalna ślepota dla złych oczu, brak kontry dla zombi, nieskończona kontra dla szkieletów). Utrzymano statystyki z podstawki. Zatem nie można mówić o kosmetyczności zmian - próbuję przejść jakiś scenariusz na tym modzie i jakoś idzie by minimalizować zmiany.

Co do poprawy AI to pisanie skryptu nie dość, że skomplikowane to jeszcze ulokowane w trudnodostępnych miejscach. A niestety wzrost poziomu trudności w niedużym stopniu wpływa na poziom gry komputera.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 1.07.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Pytanko:
Czy komuś udało się uruchomić TEN program do podmieniania facjat bohaterów? Mi wyskakuje "ERROR: name length overflow."


Permalink

Mi wyskakuje ten sam błąd. Szkoda, fajnie by było pograć sobą w H4 :D


Permalink

Jeszcze jest FaceTool, ale on też mi wypluwa błędy :/.


Permalink

Ja nie wiem jak może wam wyskakiwać błąd. Klikacie "Folder" znajdujecie główny folder gry. Potem "Scieżka" i wybieramy heroes4 z folderu data. Pierwszy obrazek to trup, drugi to uśpiony. Ich zmieniać nie można. Potem są portrety właściwych bohaterów i im można przerabiać facjaty i biografie. Potem tylko "zapisz" i dwa razy "wklej". Oczywiście, przed przystąpieniem do operacji trzeba zrobić kopię zapasową. Z chęcią bym pokazała co i jak, gdyby nie kombinacje w pliku heroes4.exe nie zepsuła sobie gry.

Permalink

Problem w tym, że taki błąd wyskakuje właśnie po podaniu odpowiednich ścieżek.
Już zrobiłem wszystkie facjaty do zmiany, teraz tylko wystarczy je podmienić... ale czym, skoro oba programy mi nie działają :D.


Permalink

Do głowy wpadł mi następujący pomysł:
Może by tak dokonać małego zawirowania w zamkach (oprócz Nekropolii, bo tym zajmuję się osobno :))?

Wyglądało by to następująco:
Chaos:
Poziom 1: Bandyta (dodać brak kontry), Troglodyta
Poziom 2: Złe oko (dodać brak ograniczeń w walce wręcz), Meduza
Poziom 3: Ifryt, Minotaur
Poziom 4 zostawić jak jest, jedynie zmniejszyć staty smoków i zwiększyć ich przyrost do 2

Życie:
Poziom 1: Chłop, Kusznik
Poziom 2: Balista, Pikinier
Poziom 3: Kawalerzysta, Mnich
Poziom 4: Katapulta, Krzyżowiec

Natura:
Poziom 1: Rusałka, Osetnica (zmniejszyć staty)
Poziom 2: Elf, Satyr


Permalink

Rozumiem, że w razie zmiany poziomów nastąpi zmiana statystyk?