Imperium

Behemoth`s Lair

[archiwum] Jaskiniowy dział Heroes 4 - renowacja

Permalink

Avonu
ad bohaterowie - Nigdzie tak naprawdę nie ma rozbudowanych, porządnych opisów. Nawet opisy z samej gry są mało warte (mało, mowa tylko o umiejętnościach i co dają; dodać należy błędne opisy). Napisałam opisy w oparciu o nazwę, biografie herosów z tawerny oraz wątki kampanii. "Kiedy powstawały ..." o ile pamiętam to uciekinierzy kiedy przybyli na nowy świat nie zastali Nekropolii. Kampania Pół-martwego mówi o tym jak powstawały Nekropolie.
ad fabuły - nigdzie nie ma, ale jakiś wstęp musi być. Pamiętamy, że tekst musi mieć wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Jak dla mnie taki wstęp jest lepszy aniżeli od razu walić po fabule. Przepisywanie żywcem intra z gry nie wchodzi w rachubę. Co innego możemy napisać we wstępie do tego dodatku? Co do innych elementów, to poza wstawkami (to w nawiasach) oraz uzupełnieniami logicznymi (tego nie ma, ale logicznie jest poprawne i nie ma wyraźnych przeciwskazań) i pewnymi (wskazanymi już) błędami wszystko jest dobrze. Pamiętajmy też, że opisy nie mają mieć formy broszury informacyjnej, mają też jakoś zachęć do zaznajomienia się z nią.
ad miasta - nie rozumiem co jest źle. Opisy oparte są o fabułę z kampanii podstawowych, bo w końcu one mówią o tym jak powstawały te miasta.
ad jednostki - są one co prawda związane ze stronnictwami, ale jakby nie patrzeć na znanych mi stronach o HoMM IV, na całym świecie, pisze się o nich jako o neutralnych.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.02.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

No właśnie, kwestia jednostek neutralnych.
Może by tak zignorować zamki i wypisać wszystkie jednostki wg. przynależności? Według mnie byłoby to ciekawe oraz oryginalne rozwiązanie.


Permalink

Mogłoby być, ale jak zaznaczyć która jednostka jest rekrutowana a która nie? Kolorem lub stylem czcionki, wpisem w cechy lub w nazwę?

Permalink

Hellburn

Może by tak zignorować zamki i wypisać wszystkie jednostki wg. przynależności? Według mnie byłoby to ciekawe oraz oryginalne rozwiązanie.

Oryginalne?

@Mosqua - szczegóły jutro.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.02.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Avonu

Oryginalne?

Mi chodziło o włączenie 'neutralnych' jednostek w poziomy 1, 2, 3, 4...


Permalink

Coś na kształt tego?

Zresztą w katalogu z HIV powinien być plik pdf z kartą przedstawiającą jednostki. Radziłbym ją przejrzeć.

@Mosqua
Te opisy bohaterów i miast nie mają się zbytnio do realiów HoMMa. Bardziej odnoszą się one do ogólnych opisów danej klasy/frakcji w typowym fantasy, a w przypadku Axeothu jest trochę inaczej. Ale tu już trzeba znać trochę historię tej planety jak i uniwersum.

I jak wspomniano - szczegóły jutro.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 4.02.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

A moglibyście opisać wasze koncepcje w przynajmniej 30 słowach?

Robimy to albo tak jak jest (oddzielamy zamkowych od niezamkowych) albo wrzucamy na stronnictwa (zamkowi i niezamkowi są w jednym worku, nazywanym chaos, natura itd.). Pierwszy jest dla mnie bezproblemowy, drugi musi mieć wyraźne zaznaczenie co jest zamkowe co niezamkowe.

Avonu - w katalogu H4 nie ma żadnego pliku pdf, przynajmniej tam gdzie mam dostęp. W opisach opierałam się o to co mam przed sobą i o to co pamiętam. Lordowie nie są szlachetnymi panami, bo na to wskazuje wątek kampanii z Emilią. Rycerze nie są święci co wskazuje kampania z ostrzem Gryphonheartem. I tak dalej i tak dalej. Poczekam do jutra na twoje rozwinięte wyjaśnienia co i jak jest źle i na jakiej podstawie. Potem zobaczymy.

Rzekłam i zedytowałam.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 4.02.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Hmmm... Jeżeli robimy worki typu chaos, natura itd. to można dodać w tabelach cechę jak jednostka zamkowa/ jednostka neutralna. Ewentualnie dać jakiś inny kolor w tle itp.

Odnośnie tego pliku z jednostkami - ja go mam w folderze z grą.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.02.2010, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

A to chodzi o katalog z grą?! A ja myślałam, że chodzi o katalog na stronie. Ja mam, ale po angielsku. Chyba nie będzie problemu z odcyfrowaniem tego. Dzięki, za wiadomość.

Permalink

@Avonu:
Nie :)

Poziom 1:
Bandyta, Ork, Pirat, Troglodyta
Poziom 2:
Minotaur, Meduza, Złe oko
....

Mam nadzieję, że teraz jest jasne o co mi chodzi :). Oczywiście przy 'neutralnych' jednostkach zaznaczyć, że rekrutuje się je poza zamkiem...


Permalink

@Mosqua
W piątek postaram się pozbierać te poprawki i wysłać.
W tym i zeszłym tygodniu było u mnie pełno niezaplanowanych zajęć i brak czasu.


Permalink

Cześć,

Już trochę czasu minęło odkąd powstał nowy layout H4 i pojawił się news na głównej, ale postępu prac nie widzę żadnego. Kiedy mogę spodziewać się aktualizacji (w nowym layoucie)?

Pozdrawiam


Permalink

Wszystko mam na swoim komputerze, na razie mam tak prawie połowę zapisaną pod nowy schemat. Czekam jeszcze na Avonu kiedy poda te moje błędy fabularne, części wolę nie przepisywać aby potem pisać coś zupełnie nowego.
Nie popędzam go, bo wiem, że życie wciąga człeka niczym haszysz.

Na razie nic nie umieszczałam na stronie, gdyż wolę dać to hurtowo. Kiedy będzie już to zrobione dam tutaj posta a po ocenie newsa na JB. Najwcześniej to druga połowa marca.

Chyba będzie to zrozumiałe.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.02.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

@Mosqua: osobiście wolałbym dodawać kolejne działy po kolei. Jeśli czekasz na poprawki w fabule, to może wrzuć artefakty, czy jednostki? Już by coś było, coś by się działo.

Pozdrawiam


Permalink

Ech, jeżeli sprawa naprawdę jest paląca to postaram się znaleźć w tygodniu czas i wrzucić coś na stronę.

Permalink

Ekhm, czy całość nie miała powstać w lutym?


Permalink

W lutym miało powstać to, co robiłam w oparciu o własny schemat. Schemat ten nowy wymaga abym usunęła koloryzację czcionek, teł, zmianę adresów względnych dla obrazków i linków. Jak jeszcze doda się to, że ferie się skończyły a dodatkowo pogorszyli mi plan zajęć samo przez się uniemożliwia szybkie i poprawne przeniesienie danych. No i ostatni czynnik - czekanie na Avonu.

Permalink

Spoko, rozumiem. Avonu powinien w sumie się odezwać, bo bywał ostatnio na forum. Mam nadzieję, że prace jednak zakończą się sukcesem.


Permalink

Nie ma po co poganiać Mosquy, ważne jest to, że ktokolwiek zechciał zaopiekować się działem H4 który od czasów @lana nie zmienił się ani o jeden przecinek w kodzie. Sam chętnie bym pomógł ale zajmuję się teraz działem H3 i wolę robić jedną rzecz dobrze niż kilka po łebkach. Ogólnie jednak ustalanie jakichkolwiek sztywnych terminów w przypadku projektów jaskiniowych to rzecz o wątpliwej sensowności. :)