Imperium

Behemoth`s Lair

[archiwum] Jaskiniowy dział Heroes 4 - renowacja

Permalink

Minęło sporo czasu od poprzedniego posta...
Ja się mają sprawy z działem Heroes IV? Powiem szczerze, że przez brak wolnego czasu prace się opóźniły, ale ciągle o nich pamiętam i staram się wszystko skończyć. Mam tylko pytanie - co z resztą? Jak idą prace? Ja mam za zadanie sporządzić opis miast oraz napisać teksty o wersji podstawowej Heroes IV i dodatkach. No więc, opisy zamków są już prawie skończone. Podobnie jak teksty. Wszystko jest napisane w Wordzie. Poza tym zrobione są duże screeny z gry. Trochę głupio mi, gdyż miało to być wszystko znacznie wcześniej skończone, ale idzie jak idzie. Ogólnie, prace na działem wciąż trwają?

Permalink

Ale się porobiło... Z tego co wiem, Mosqua miała zająć się odnowieniem działu H4. Sprawa jest całkiem nowa (jakieś 2 tygodnie). W sumie to najlepiej, żeby sama napisała co i jak :)


Permalink

Ja nad nim pracuję. O to krótki raport z tego co wywnioskowałam.

* Brak polskich liter spowodowany jest tym, że po zapisaniu mamy kodowanie na języki zachodnioeuropejskie. Wszelkie znaki zapytania i kwadraciki są tym spowodowane.
* Brak odnoszeń do miast i jednostek spowodowany jest tym, że są niepełne adresy. Strony na ten temat są w archiwach, a poprzedni pisarz po stworzeniu własnego schematu schemat poprzednika przeniósł do archiwum.
* Brak plików spowodowany jest fizycznym brakiem plików.

Co mogę zrobić? Droga
A) poprawiam poprzednika
B) tworzę wszystko od nowa.

Wybrałam drogę B, aby mieć pełną kontrolę nad tym co będzie.

Aktualny stan pracy
- wykonana strona wstępna
- wykonane strony o grze głównej i dodatkach (opis fabuły z komentarzem, co dają dodatki i moja własna ocena)
- wstępny projekt konstrukcji stron na temat miast, herosów i jednostek

Prace aktualnie spowolnione poprzez sesję egzaminacyjną. Zerówkę z chemii mam zaliczoną, zatem jestem do przodu. Jeżeli właściwe egzaminy z innych przedmiotów pójdą też dobrze to w połowie lutego powinny już się zacząć testy strony (sprawdzanie działania strony na systemach operacyjnych innych niż Windows NT i na przeglądarkach innych niż Firefox i IE). Na koniec przedstawię stronę lokalnym władzom i poproszę o pozwolenie na ułożenie mojej konstrukcji jako podstawowej.

Fentrir - jeżeli chcesz możesz podesłać mi pliki. Adres email podam kiedy zechcesz, abym wykorzystała twoje prace.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.01.2010, Ostatnio modyfikował: Mosqua

Permalink

Testy nowego działu HoMM IV czas zacząć. Pisać co u was nie działa, jakie są problemy i czego brakuje. Pliki, linki itd. będą stopniowo uzupełniane. U mnie (mały monitor, IE, FireFox, Win XP; 32 bitów) strona działa jak powinna. Ewentualne problemy będą w miarę czasu próbowane do usunięcia, jeżeli się uda to dobrze jak nie to trudno. Strona jest w miarę prymitywna, ale lepsza taka niż to co mamy. Jeżeli władze uznają, że jest dobrze to będzie ta strona oficjalnym działem.

Strona Testowa

Permalink

Windows XP (spatchowany), rozdz. 1024 x 768, 16 bit. Przeglądarka: google chrome. U mnie działało w porządku, natomiast co do samej strony: ikony miast są ustawione nierówno od siebie (azyl i nekropolia są nieco wyżej niż pozostałe), literki w menu obok nachodzą na lewą krawędź obramowania, umiejętności idą do lewej (powinny być wyśrodkowane) i jedna z nich jakoś dziwnie odstaje od reszty. Ogólnie nie jest źle, i miło jest zobaczyć polskie znaki. W kilku miejscach przydałoby się więcej odstępów w tekście (żeby to nie wyglądało jak zwarta kupa czegoś tam). No i wypadałoby poprawić niektóre opisy, bo mnich i krzyżowiec odporni na magię chaosu to nieporozumienie. I jak już, uzyskują 50% odporności na magię, a nie ją ignorują.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.02.2010, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Błędne niektóre opisy umiejętności jednostek, ale Taro już o tym pisał. Ponadto tabelki z jednostkami mogłyby być ułożone w inny, bardziej czytelny sposób.


Permalink

Całość jest po lewej stronie, po prawej jest duża dziura. Poszerz, aby zajmowało całą szerokość na 1280x1024.


Permalink

Poza tym co powiedział Taro, to jeszcze:
- W dziale magii powiększyć ikonki
- W dziale o herosach, klasy zaawansowane, pooddzielać opisy od siebie, powiększyć nieco literki.
- W dziale z umiejętnościami ikonki są poukładane nierówno (magia natury i życia niżej od innych. szlachectwo nierówno)
- W dziale z artefaktami pooddzielać nieco od siebie opisy
Mój komp: Windows XP, 1152*864, 32 bit, przeglądarka - Mozilla Firefox
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Ale ogólnie prezentuje się nieźle, wreszcie w dziale są jakieś istotne informacje no i oczywiście polskie znaki ;)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.02.2010, Ostatnio modyfikował: Fentrir

Permalink

Z natury jestem perfekcjonistą(czy jakoś tak). Drażni mnie jeden niepasujący/przesunięty w stosunku do całości piksel. Nie lubię się też zadowalać ochłapami. Mam nadzieję więc, że nikogo nie obrażę jeśli powiem, że obecny layout h4 to tragedia...
Obecnie w internecie nie zachęcisz do sprawdzenia informacji o czymkolwiek jeśli podane są w prymitywnej formie. Wygląd ma znaczenie ...i to kluczowe bo określa pierwsze wrażenie. A to pozwala zatrzymać przypadkowych gości na dłużej niż 3sec.
Tak się składa, że mam wolne popołudnie i mogę postarać się coś sklecić. Bo mam wrażenie(bez fałszywej skromności), że czegokolwiek bym nie zrobił, będzie to lepsze niż obecne...coś.
Dodam jednak, że nie posiadam żadnego tła(liczba mnoga :P), grafik, ikon itd. związanych z grą więc nie ukrywam, że przydałby się jakiś link. Herosi mi nie działają więc bezpośrednie wyciąganie tego wszystkiego z gry też nie przejdzie.

Kwestia tylko czy zagorzali fani h4 dopuszczą takiego heretyka(I <3 H5) jak ja do pracy nad layoutem gry, której generalnie nie lubi ;)


Permalink

Uwagi zostały wzięte pod uwagę i postaram się jeszcze dziś coś z tym zrobić.

Trang Oul - no właśnie poszerzyć zbytnio nie mogę. Wiesz, są użytkownicy którzy nie mogą sobie pozwolić na duże rozdzielczości dlatego poszerzenie może źle wypaść na małych monitorach. Postaram się wyśrodkować, najwyżej zrobię dwie wersje.

Dagon - wystarczyłby sam schemat, resztę już sama mogę zrobić. No, ale jakby co, to mogę ci wysłać grafikę.

Permalink

http://img534.imageshack.us/img534/1965/86238381.jpg

Sprawdźcie, oceńcie, jak się spodoba użyjcie.


Permalink

Zgadzam się z Dagonem. Strona jest za skromna i mało w niej upiększeń, np. klimatyczna czcionka, większa ilość grafik, główny motyw gry. Widać za dużo czarnego tła, a grafiki na stronie głównej są nierówne, nieobramowane i kanciaste. Trzeba też powiększyć ikony kręgów magii.

Propozycja Dagona bardzo mi się bardzo podoba. Dałbym jeszcze obramowanie takie jakie jest w grze, czyli niebieskie smoki.


Permalink

Zanim ta czcionka zacznie być klimatyczna, niech ona się najpierw stanie POLSKA, ze wszystkimi "ł", "ń" i takie tam...


Permalink

Propozycja Dagona również przypadła mi do gustu.


Permalink

A ja tak dla odmiany napisze, że dla mnie bez znaczenia są wszelkie upiększenia, czy bajery graficzne. Cenię sobie skromność i prostotę. Jednak zgadzam się, że layout jest póki co aż za skromny i dobrze by było nieco go urozmaicić. Ale bez przesady. Propozycja Dagona pasuje mi, jest w miarę skromnie, mile dla oka, bez zbędnych świecidełek. Obramowanie ze smokami rodem z gry... Czemu nie?
Tylko nie wszystko naraz, nie przedobrzyć.

Permalink

Dobra, jak sprawa się ma?

Projekt Dagona zostanie wykorzystany, ale najpierw musi zostać nieco przemodyfikowany przez MiBa. Ile to zajmie? Nie wiem. Kiedy to zostanie już wykonane przeniosę dane z tego co mamy + tego co podesłali inni + to co sama jeszcze dorobię. Najpewniej wtedy dopiero będziemy mieli w pełni użytkową stronę na dział HoMM 4.

No cóż. Rację ma Dagon, że pierwsze wrażenie ma znaczenie. A monopolistami (jak ja z moim athas.cba.pl) nie jesteśmy i musimy jakoś oddziaływać na oko.

W międzyczasie. Powiedźcie co chcielibyście aby było na tej stronie? I pytanie czy mój opis gry, fabuły i komentarz do dodatków jest dobry czy zły.

Permalink

1) Przesyłałem swego czasy Konstruktorowi materiały do poddziału o Equilibris, nie wiem, czy są dostępne, ale, bez fałszywej skromności, uznaję, że byłyby niezbędne do takiegoż poddziału, który obowiązkowo powinien się pojawić.
2) Sprawy językowe. Występują literówki, ale to nie problem. Styl jest dość dziwny, np. w poddziale "HoMM4" (którego też nazwę wartoby zmienić, bo cały dział tak można nazwać) pojawia się nazwa "Ideologiczna konstrukcja Mocy", cóż gdyby na czele Galaktycznego Imperium ze Star Wars stanął Władysław Gomułka (Darth Vieslaw) to tak mógła by brzmieć jeden z jego referatów. Mnóstwo jest też rozważań, czy też opnii "Egoizm żyje zawsze i wszędzie, bez względu na okoliczności" i inne. Istnieje też wiele pomyłek fabularnych: Nieco bliżej morza córka pirata Czarnego Balfoura – Tawni, zaczyna się bawić. Zabiła ojca i przejęła po nim okręt i oddział piracki" Tawni nie zabiła tatulka, ona mu tylko odmówiła prawa do godnego pochówku. Etc. całość należało by w stopniu WYSOKIM poprawić. Takie same zastrzeżenia gdzie indziej, w dziale TGS, WoW komentarze też są niepotrzebne, celem działów jest informacja, a każdy kto zagrał ma swe własne opinie.


Permalink

Dagon - wiadomo, że lepiej mieć coś merytorycznego i ładnego niż merytorycznego i nieładnego. Choć to co robi Mosqua i tak jest lepsze od tego co było dotychczas. Twoja wersja jest rzeczywiście ładna i bym się nawet ku niej przychylił, ale mroczny klimat jakoś nie pasuje mi do H4. Ta część wygląda bajkowo i jest bardzo kolorowa, a to co zarzuciłeś, pasowałoby bardziej do serii Disciples. Nie mógłbyś stworzyć jakiejś alternatywy?

Mosqua - za dużo grypsów w tych opisach i są błędy w fabule. I chyba robiłaś je trochę na szybko, bo są błędy w odmianie. Opisy tego typu powinny być pisane prostym, zrozumiałym językiem. Komentarze mogą być.

Co by się przydało w dziale? Jakieś screeny z gry, linki do gameplay'ów na yt, garść porad taktycznych. Jak coś mi wpadnie do głowy, to napiszę.


Permalink

Dagon - jak Cie lubię tak powiem Ci, że ja też h4 zlewałem na potęgę a teraz wprost nie mogę odejść od kompa, ale wracając do tematu to Twoja propozycja w postaci grafiki z linku, który podałeś, nawet bez menu jest już prześliczna. Zgadzam się, że dotychczasowy layout tego działu jest chyba nie na miarę czasu i te śmieszne kropki imitujące gwiazdki w tle strony h4 działają na nerwy. Wystarczy tak niewiele a różnica diametralna.


Permalink

*Fabułę, cechy, po części umiejętności, pisałam z pamięci, dlatego są błędne nazwy i pomyłki fabularne. Cechy i umiejętności mogę sama poprawić, wątki fabularne już nieco mniej. Jeżeli ktoś mógłby w sposób obszerny rozpisać to to byłoby dobrze. No najwyżej sama pomyszkuję w sieci.
*Rozważania i opinie mogę skasować. Komentarz mogę przenieść do działu Inne.

Tabris - jeżeli masz jeszcze gdzieś swoje notatki o Equilibrisie to prześlij je na mój email. "Ideologiczna konstrukcja Mocy". Uważam to za lepsze aniżeli dotychczasowy "Mit HoMM 4", ale może coś zamiast tego wykonam.