Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Mhm... A co ze specjalizacją w baliście? Przecież to też jednostka. Nietypowa, ale jednostka... Przydałoby się jeszcze uzupełnić ten spis o Gurnissona ;)


Permalink

Hellburn

Dobra robota. Jeżeli mogę coś zasugerować to może następnymi zamkami mogłyby być Inferno i Forteca (bagna)?

Nie ma problemu, kolejność dla mnie nieistotna :)

Pentacz

3. Dużo łatwiejsze do stosowania i uznane powszechnie za oszustwo - wystarczy odpowiednio przetransferować jednostki...

Czy można to rozwinąć?

Ghulk

Będzie toto w przejrzystej formie tabelki?

Daj mi szkic jak to wkomponować w tabelkę to zrobię

Hellburn

Mhm... A co ze specjalizacją w baliście? Przecież to też jednostka. Nietypowa, ale jednostka... Przydałoby się jeszcze uzupełnić ten spis o Gurnissona ;)

Dobry pomysł, dodam do testów.


Permalink

Z tego co pamiętam do ostatniego tego o braku wojska to była jeszcze możliwość usunięcia ostatniego oddziału poprzez wejście w ekran bohaterów w przeglądzie zamków i usunięcie go. Taki bohater może opuścić zamek. Kiedyś to działało ale w WoGu nie mogę tego dokonać. Chociaż podejżewam bład gry.


Permalink

Drag: Może żeby było szybciej podzielimy się robotą? Tylko musisz mi wysłać mapę, na której przeprowadzasz te testy.


Permalink

Czy może dojść do sytuacji że wszystkie jednostki giną podczas bitwy? Mam na myśli Armagedon, który nieroztropnie użyty może wykosić zarówno wszystkie jednostki wroga i nasze.


Permalink

Oczywiście, że tak, wtedy ginie 2 bohaterów. Kordan masz tyle postów. i chyba długo grasz w h3. Nie wiedziałeś tego? To co napisałem, każdy prawie chyba wie.


Permalink

... A poczytaj Ty sobie te moje posty.

A w H3 prawdę mówiąc rzadko grywam i taka sytuacja mnie zaciekawiła. To też się pytam czy coś takiego jest możliwe. (Od Heroes wolę Disciples ;))


Permalink

Ghulk

Będzie toto w przejrzystej formie tabelki?

Już się tym zajmuję. Tabelka będzie w excelu (na razie - potem pomyślimy o czymś innym).

Drag, jak tam Inferno ;) ? A i przy okazji:
Na jakiej wersji Heroes (ab, sod, gold i który patch?) korzystasz? Wyniki moich testów są dużo bardziej uszczegółowione niż te Twoje...

[scalone]
Pod tym adresem znajdziecie zestawienie wszystkich bohaterów Zamku, Bastionu, Nekropolii, Twierdzy, Fortecy specjalizujących się w jednostkach.

Jak łatwo wyliczyć, zostały tylko Wieża, Inferno i Lochy. Drag, liczymy na Ciebie ;) (btw, Tobie też na maila puściłem tą tabelę).


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 11.03.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Witam wszystkich :)

Pytanie 63

Na początku każdego tygodnia (1 dzień pierwszego gracza) komputer losowo wybiera bohaterów z puli dostępnych ( czyli takich, którzy nie są wykupieni, oraz tych którzy nie siedzą w więziach ) bohaterów w każdej karczmie ( po kolei gracz 1 2 3 ..)

Teraz trochę bardziej szczegółowo:

W każdej karczmie każdego zamku na pierwszej pozycji komputer losuje bohatera z dostępnej puli bohaterów tego zamku (trochę masło maślane, ale tak to wygląda) czyli jeżeli gramy Zamkiem i na planszy jest Adela, Valeska , Tyris (u nas/innego gracza/w więzieniu), to w karczmie na pierwszej pozycji może pojawić się każdy z pozostałych 13 bohaterów. Na drugiej pozycji losowany jest bohater z całej dostępnej puli bohaterów.

Bohaterowie są losowi . Grając zamkiem z Valeską, kończąc tury otrzymałem w 1 dniu 2 tygodnia w karczmie każdego bohatera z heroes 3 , udało mi się nawet uzyskać dokładnie taką samą parę bohaterów jaką miałem w pierwszym tygodniu ( prawdopodobienstwo okolo 1/4500).

Jeżeli chodzi o bohaterów którzy uciekli z pola bitwy albo po prostu zginęli na nim. Oba te przypadki różnią się jedynie tym, że gdy uciekniemy do końca tygodnia możemy wykupić bohatera (oczywiście jak się poddamy to również istnieje możliwość wykupienia tylko że z wojskiem) , natomiast bohater który zginął od razu trafia do puli bohaterów.

Jeśli w 7 dniu wycofujemy się ale nie mamy pieniędzy aby się wykupić, albo co gorsza poddajemy się ale nie mamy za co się wykupić, to pod koniec tury ostatniego gracza bohater trafia automatycznie do puli dostępnych bohaterów. Przykład: Jeśli gramy zamkiem i zginęła nam tyris to w 1 dniu kolejnego tygodnia mamy szanse ze pojawi się nam na 1(bo jest to bohater z naszego zamku w dostepnej puli) lub 2 pozycji w karczmie (bo jest w ogólnej puli) , gdy do puli trafił bohater z innego zamku, dostępny on będzie tylko na 2 pozycji (na pierwsze pozycji pojawi się tylko wtedy, gdy pula bohaterów z naszego zamku się wyczerpie, wtedy na obu pozycjach dostajemy do kupienia losowo wybieranych bohaterów) . Podobnie ma przeciwnik (kolejność generowania bohatera jak wcześniej napisałem wg. kolejności graczy).

Jeśli poddamy się z 4 archaniołami i nie wykupimy się w puli będzie nasz bohater ale już z normalną armią ( np. 14 pikinierów i 2 archerów)

Z ciekawostek :
Karczma "neutralna"(na mapie) działa jak nasza własna (tzn. każdy gracz może w niej kupić takich samych bohaterów jak u siebie w każdym zamku)- czyli, jeśli poddamy się to możemy wykupić bohatera z całą armią w karczmie  Może zostać to wykorzystane jako element taktyczny, atakujemy --> poddajemy się --> wykupujemy bohatera innym, który zdawał się być z pozoru niegroźny (1 troglodyta :) ) nieopodal zamku wroga i zajmujemy mu zamek główny  !

Trochę abstrakcji:

Jeśli wykorzystana jest max. Ilość bohaterów, to w karczmie mamy puste pola (mówimy o sytuacji gdy jest około 140 więzień na planszy) . Jeśli któryś zostanie uwolniony i zginie trafiając do puli, to pojawi się on u gracza numer 1 w 1 dniu kolejnego tygodnia.
Jeśli nie ma bohaterów w puli i zaatakujemy naszym bohaterem po czym wycofamy się będziemy mogli go kupić w karczmie jednak nie będzie widniał w ramce jego obrazek 
To na tyle, mam nadzieję że wyczerpująco na temat i bezbłędnie!

Przeczytam potem i zrobię Edit jeśli coś się nie będzie zgadzać.

Ad. 1 Jeśli istnieje procentowo większa szansa na to, że bohater którym się wycofaliśmy, ale nie wykupiliśmy tzn. jest w puli, będzie prędzej u nas niż u przeciwnika (lub na odwrót) to jest ona nikła na 100 prób przy puli 5 dostępnych bohaterów ( zamki graczy : loch , twierdza ) bohaterowie : Shatki(zawsze zajmował 1 miejsce w lochach) Crag (zawsze 1 w twierdzy) 3 z innych zamków z i z poległym Christianem : 43 razy nie byl do kupienia żadnym zamku 28 razy mógł go kupić gracz 1, 29 razy gracz 2 :)

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 22.03.2009, Ostatnio modyfikował: Carno

Permalink

odpowiedź 46 to prze pokręcona bzdura jest, ktoś to próbował fajnie pokrętnie każdy wariant wytłumaczyć a odpowiedź taka prosta:D
dostajemy 20% za każdego feniksa którego posiadaliśmy na początku bitwy, czyli np 4 to 80% na powstanie jednego, 73 to 100% na wskrzeszenie 14 i 60% na piętnastego.

P.S. świetna sprawa te spec jednostek w excelu, już korzystałem kilka razy.


Permalink

A teraz 2 pytania z serii banały babuni:

* Czy używając zaklęcia "Wrota Wymiarów" możemy przenieść się z okrętu na ląd?
* Czy używając zaklęcia "Wrota Wymiarów" możemy przenieść się z lądu na okręt?


Permalink

Odpowiedzi na banały babuni brzmią:
*nie
*nie
...
w ogóle kto tak proste i oczywiste pytania zadaje :/


Permalink

Jak to kto... Babunia:P

Chyba nie muszę dodawać, że obydwie odpowiedzi są prawidłowe!

__
Jakoś temat nie brnie naprzód, to kolejne pytania... Jak zwykle proste:D
*Czy klon może rzucić zaklęcie/um. specjalną, np. Smocza ważka - Osłabienie?
*Czy można zahipnotyzować klona?
*Jakie maksymalne obrażenia może zadać czar Implozja?
*Czy jest możliwość, że bohaterowie początkowi się powtórzą, a dokładniej, np.
-Gracz Czerwony - Sir Mullich
-Gracz Niebieski - Sir Mullich

To narazie wszystko, Pozdrawiam!


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.10.2009, Ostatnio modyfikował: Darkness Rider

Permalink

*Czy jest możliwość, że bohaterowie początkowi się powtórzą, a dokładniej, np.
-Gracz Czerwony - Sir Mullich
-Gracz Niebieski - Sir Mullich

O ile pamiętam, z sposobu zapisu mapy wynika, że nie.


Permalink

Darkness Rider

Czy klon może rzucić zaklęcie/um. specjalną, np. Smocza ważka - Osłabienie?

Owszem, klon może rzucać zaklęcia.

Darkness Rider

Czy można zahipnotyzować klona?

Owszem, można.

Darkness Rider

Jakie maksymalne obrażenia może zadać czar Implozja?

13325

Uaktualnieniu wymaga pytanie nr 61 (nie wiem czy padła poprawna odpowiedź)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.10.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Wszystkie odpowiedzi okey, noo prawie!
Odnośnie powtórzenia bohaterów, grałem z kolegą, patrzymy info o scenariuszu:
Jeden z CPU gra bastionem i jako bohatera ma Ivora, nic w tym dziwnego, tyle, że ja też jako bohatera startowego miałem ivora... Mam screena, postaram się go w najbliższym czasie "gdzieś?" zamieścić!


Permalink

Darkness Rider

Wszystkie odpowiedzi okey, noo prawie!
Odnośnie powtórzenia bohaterów, grałem z kolegą, patrzymy info o scenariuszu:
Jeden z CPU gra bastionem i jako bohatera ma Ivora, nic w tym dziwnego, tyle, że ja też jako bohatera startowego miałem ivora... Mam screena, postaram się go w najbliższym czasie "gdzieś?" zamieścić!

Taka sytuacja nie miała prawa się zdarzyć - system zapisu jest taki:
bohater 1 - armia taka i taka - gracz taki i tak
bohater 2 - itd.


Permalink

Uwierz, że do tej pory też tak myślałem... Idę dziś do kolegi po ten screen!