Imperium

Behemoth`s Lair

Ankieta - co chcesz zmienić w edytorze HoMM III?

Permalink

Ostatnio postanowiłem dokończyć moją tworzoną już od dłuższego czasu kampanię. I odkryłem dopiero dzisiaj, że nie można ustawić statku z bohaterem należącym do określonego gracza. Przydałaby się taka możliwość, ponieważ bez niej jesteśmy skazani na ustawianie pustego okrętu obok wyspy z bohaterem.


Permalink

Zastanawiam się czy byłoby do zrealizowania zbudowanie jakiegoś modelu pomniejszania terenu. Chodzi o zoom, ale taki żeby była jeszcze możliwa edycja mapy przygody. Byłoby to wielce pożyteczne, szczególnie przy większych mapkach.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.02.2009, Ostatnio modyfikował: Sanctum

Permalink

Ostatnio trochę więcej czasu poświęciłem edytorowi map do H3 i poczyniłem kolejne spostrzeżenia. Dobrym pomysłem byłoby ustawienie artefaktów, które zdobywa się w smoczej utopii. Przykładowo celem misji jest zdobycie sandałów świętego, które uzyskać można jedynie poprzez obrabowanie smoczego skarbca i tam udać się trzeba, by zakończyć tę misję zwycięstwem.


Permalink

Invictus

Ostatnio trochę więcej czasu poświęciłem edytorowi map do H3 i poczyniłem kolejne spostrzeżenia. Dobrym pomysłem byłoby ustawienie artefaktów, które zdobywa się w smoczej utopii. Przykładowo celem misji jest zdobycie sandałów świętego, które uzyskać można jedynie poprzez obrabowanie smoczego skarbca i tam udać się trzeba, by zakończyć tę misję zwycięstwem.

To mijało by się z celem, jeśli jako warunek zwycięstwa ustawiłeś zdobycie Sandałów Świętego i obawiasz się czy przypadkiem gracz mógłby wejść w jego posiadanie w jakiś inny sposób niz Ty to sobie zaplanowałeś, wystarczy że w narzędziach znajdziesz zakładkę "Artefakty" natomiast tam już możesz odznaczyć Sandały Świętego - z mapy, bądź z ustalonej nagrody z questu nie znikną, zaś nie pojawią się przypadkowo np. we wspomnianej Smoczej Utopii

- - -

Ostatnio znalazłem błąd w edytorze kampani, mianowicie chciałem stworzyc kampanię w której to artefakty przechodzą podobnie jak Exp i umiejętności do kolejnych misji wraz z bohaterami, wyłączając w tym określone pojedyńcze artefakty użyteczne na potrzeby fabuły, oczywiście ustawiajem wszystko ręcznie.
Nie wdając się w mechaniczne szczegóły - gra kompletnie się gubi w takiej sytłacji, wydawało mi się że prosty w obsłudze Edytor Misji/Kampani udźwignie taki nieskąplikowany skrypt, jak widać to ponad możliwości programu. Zrujnowało to doszczętnie mój koncept na kampanię.


Permalink

Ja mam wygórowane wymagania. :D Byłoby cudnie, gdyby dało się zmaksymalizować okienko "Map specifications" ( mod edytora z krypty ERM tylko połowicznie rozwiązuje problem; do tego byłoby cudnie, gdyby edytor map obsługiwał kolorowanie składni ERM takie jak w ERM Editor.

Permalink

Trochę stary temat, ale co mi tam...

Przydałoby się coś na kształt "pędzli" z H4 WoW. O co mi chodzi? O narzędzie do tworzenia skomplikowanych przeszkód terenowych. Np. robisz górę otoczoną drzewami, skałami i czymś tam jeszcze i całość możesz zapisać jako jedną przeszkodę i przechowywać w czymś na kształt schowka. Mając kilka takich złożonych przeszkód, mapy można by było tworzyć szybciej (bo nie trzeba by było oddzielnie nakładać gór, drzew itd. tylko mielibyśmy je złączone w jedną całość, którą moglibyśmy swobodnie używać).

Ponadto:
1) Ikony szybkiego dostępu do sprawdzania mapy i ustawień mapy.
2) Podział "wszystkich obiektów" na:
a) siedliska (wszystkich miast, a jeżeli nie, to przynajmniej dobrych miast, złych, itd),
b) wzmacniających bohaterów,
c) dających skarby i artefakty (mogłyby zostać po prostu dodane do zasobów),
d) modyfikatory ruchu (dodatki do ruchu, portale, namioty oraz bramy/ strażnicy),
e) tereny bitewne,
f) pozostałe.


Permalink

Omnipresent

Dodałbym jeszcze do tego umożliwienie wrzucenia wstawki tekstowej, tuż po walce z jednostkami na mapie, obecnie można umieścić wiadomość, która wyświetla się przed walką.
Np. po wybiciu hordy goblinów, przygotowany skrypt w edytorze za pomyślną walkę uraczy nas jakimś zasobem bądź artefaktem.
W praniu wygląda to tak, że atakując gobliny, przed walką możemy napisać np. że są śmierdzące czy jaskrawo zielone, et cetera. po walce natomiast otrzymujemy określine precjoza, jednak nie da się określić skąd się owe skarby wzieły, teoretycznie można pokusić się o nakreślenie tego w komentarzu przed walką, ale jednak opcja dodatkowego komentarza po walce byłaby w tym przypadku bardzo pomocna.

Da się to zrobić - należy ustawić tak, by do goblinów dało się dojść od jednego kierunku tylko, postawić tam zwykły event, w miejscu, w którym nastąpi atak goblinów. Eventy wykonują się PO pokonaniu potwora dopiero.


Permalink

Robiłem kiesyś mapę do WoGa w której dawałem każdemu potworowi jakieś surowce, tzn. 'spadek' jaki daje po pokonaniu. I po jakimś czasie zaczęło być tak, że komputer zaczął mieszać te rzeczy, np., że po pokonaniu diablikow dostawales kilkanaście siarki która ustawiona była za pokonanie smoków. O dziwo, z tego co pamiętam, to działo się tak tylko w podziemiach.
Trochę to psuło rozgrywkę, więc to jest rzecz którą ja bym zmienłł. No, chyba, że to jakimś sposobem tylko mi się dzieje.
Tytuł mapki: 'Kolonizcja upadłego kontynentu' - jest ona tu, w krypcie map.