Imperium

Behemoth`s Lair

Wymagania

Permalink

Wymagania dla Heroes V:

OS: Windows 2000/XP (ponoc tylko na tych windowsach gra działa)
CPU: Pentium4 albo AMD AthlonTM 1.5 GHz (Pentium4 2.4 GHz rekomendowany)
RAM: 512 Mb (1 Gb rekomendowane)
Karta graficzna: DirectX 9 compliant w/64Mb RAM (128 Mb rekomendowane)
Karta muzyczna: DirectX 9 compliant
Wersja DirectX: DirectX 9 or higher (jest na dysku z grą)
CD-ROM: 12X CD-ROM bądź szybszy (DVD-ROM: 4x DVD-ROM bądź szybszy)
Pamięc na dysku: 3+ Gb
Multiplayer: polączenie internetowe

*Supported Video Cards at Time of Release
NVIDIA GeForce 3/4/FX/6 families (GeForce 4 MX niestety nie działa)
ATI Radeon 8500/9000/X families Matrox Parhelia

EDIT: Wraz z patchem 1.1 Heroes V obsługuje Geforca 4 MX


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.07.2006, Ostatnio modyfikował: Tristan

Permalink

Dodam tyle od siebie - nie sugerujcie się zbytno oficjalnymi wymaganiami. Gra jest na tyle elastyczna że działa nawet na dużo słabszym sprzęcie.

W moim wypadku:
AMD Athlon XP 2000+ (1,67 Ghz)
768 MB DDR
Radeon 9200

I gra działa poprostu pięknie, przy rozdzielczości 1024x768 i bardzo wysokich detalach. Podejrzewam jednak że przy słabszych procesorach 512MB ram-u to bezwzględne minimum.


Permalink

Warto też zauważyć, że jeden z bliższych paczy powinien obniżyć wymagania gry co do kart graficznych (możliwość gry na kartach nie obsługujących Shaderów).


Permalink

Kluczowe znaczenie dla gry ma RAM. 512MB wystarcza, jednak trzeba się liczyć z zacięciami i doczytywaniem danych w niektórych momentach, tak więc przydaje się nieco więcej pamięci . Na większych mapkach bywa ponoć gorzej (nie miałem jeszcze okazji przetestować), toteż wtedy tym bardziej następne 512MB będzie pomocne.

W becie ważna była również wielkość pamięci na karcie graficznej (nawet 256MB się przydawało), jednak demo jest już sporo lepsze pod tym względem - na Radeonie 9500 64MB grałem w max detalach i dało się wytrzymać ;)


Permalink

Athlon 1,3 Ghz, 256 RAM, GF5500FX i w pojedyncze misje nie mogę grać, w kampanii jakoś na min. chodzi, ale czasem też potrafi przyciąć. trochę się czasu walka i zamekł ładuje. A najgorsze jest to, że mam płyte na SDRam :(.

Możliwe, że w I misji kampanii mapka jest mniejsza, niż w tej, którą brałem z pojedynczych.

Hmm... Czemu mi tak kosi post po edicie?


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 31.05.2006, Ostatnio modyfikował: Xenor

Permalink

Tristan

OS: Windows 2000/XP (ponoc tylko na tych windowsach gra działa)

Windows 2003 Server nie stwarza problemów.


Permalink

Oficjalne wymagania HoMMV są niesamowicie zawyżone. Sprzęt może być 2-krotnie słabszy żeby chodziła na normal a żeby działała na minimalnych może i 3-krotnie. No i od Patcha 1.1 nie trzeba będzie mieć Pixel Shaderów.


Permalink

Ekhm... Kierując się waszymi opiniami postanowiłem zainstalować sobie demo H5. Poszło nawet szybko, gra uruchomiła się bez problemu i prędko wczytała. Kiedy jednak pojawiło się menu główne (debilne, nawiasem mówiąc) zaczęło niemiłosiernie rwać. Po ustawianiu parametrów grafiki na najniższym możliwym poziomie sytuacja nieco się poprawiła, ale nadal był to raczej "slideshow" aniżeli animacja.

Niezrażony wybrałem jakiś scenariusz, ustawiłem premię początkową, kliknąłem start i... gra się wyłączyła. Mój biedny komp po prostu zadławił się grafiką. :P To jeden z powodów przez które uważam, że grafika serii Heroes ZAWSZE powinna być dwuwymiarowa. Nawet Heroes X.

A poza tym dodam że gra ma ohydne menusy i toporne ikonki.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.06.2006, Ostatnio modyfikował: Konquer

Permalink

@Konqer:

Napisz jaką masz specyfikacje twojego PC ... Postaram się pomóc :)

U mnie gierka chodzi dobrze na Athlonie 1,8 768 mb ram i grafice geforce 4 titanium 64mb ... Oczywiście na low detail .

Zauważyłem jednak , że 512 ram to minimum dla tej gry ... Jak ktoś ma 256 to może zapomnieć o komfortowej grze .


Permalink

"To z pewnością doskonała wiadomość dla posiadaczy nieco starszych kart graficznych. Warto zauważyć, że po sieci od jakiegoś czasu krąży hack odblokowujący możliwość gry na komputerach wyposażonych w takie karty, dobrze zatem wiedzieć, że zostanie on niejako zaimplementowany legalnie."

zaciekawił mnie ten news ... oczywiście z jednego powodu ... moja karta graficzna nie obsługuje pixel shaderów... niestety do wypłaty za pierwsze zlecenie jakie wykonałem jeszcze trochę czasu (rysunki dla agencji reklamowej), a wiec na nową kartę trochę jeszcze poczekam ... szukałem tego hacka miedzy innymi na stronach fanowskich czy oficjalnym forum, ale bez większych rezultatów ... czy może ktoś podać link do tej modyfikacji


Permalink

Ależ proszę :

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/4611096804/m/3951062544

Tu masz cały temat z mnóstwem linków ...

Jeżeli jesteś ambitny to jest tam też napisane jak użyć hex edytora by zmienić plik exe tak by działał bez shaderów ... a jeżeli nie :P to szukaj po linkach.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.06.2006, Ostatnio modyfikował: Val Gaav

Permalink

thnx Val Gaav ... wystarczyło zedytowac jedną linijke hex editem i wszystko działa jak nalezy ... na dodatek działa bardzo płynnie nawet na mojej przestarzałej karcie


Permalink

Oczywiscie ... Od dawna powtarzam, że h5 wyszło za szybko. Gra jest niedopracowana, ma pełno bugów a reszta jest załatana na szybko. To , że nie działa na GF mx to tez dowód na pośpiech Nival/ubi.


Permalink

Val Gaav

Oczywiscie ... Od dawna powtarzam, że h5 wyszło za szybko. Gra jest niedopracowana, ma pełno bugów a reszta jest załatana na szybko. To , że nie działa na GF mx to tez dowód na pośpiech Nival/ubi.

Tak też się z tym zgadzam, gra jest niedopracowana, pełno w niej bugów. Aż strach pomyśleć co by się działo, gdyby nie ta petycja....


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.06.2006, Ostatnio modyfikował: Puzon

Permalink

Val Gaav

Oczywiscie ... Od dawna powtarzam, że h5 wyszło za szybko. Gra jest niedopracowana, ma pełno bugów a reszta jest załatana na szybko. To , że nie działa na GF mx to tez dowód na pośpiech Nival/ubi.

ale często zdarza się tak, że wymagania minimalne zostają zawyżone aby producenci sprzętu (nividia czy ati) sprzedali więcej swoich produktów ... co nie pozostanie obojętne twórcom gry ... skoro gra chodzi bez pixer shaderów płynnie i wyglada bardzo ładnie, to niby czemu w ostatniej chwili zostaje dodany do wymagań minimalnych współpraca z pixel shader ... takie zagrywki spotykane są coraz częściej ... niestety


Permalink

Val Gaav

Ależ proszę :

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/4611096804/m/3951062544

Tu masz cały temat z mnóstwem linków ...

Jeżeli jesteś ambitny to jest tam też napisane jak użyć hex edytora by zmienić plik exe tak by działał bez shaderów ... a jeżeli nie :P to szukaj po linkach.

Poszperałem tam i:

"Ha haaha
You know what???
i just now wrote on nival official site about their mistake and how to solve it, and they BANNED me!!! hahaha
They are absolutly ***s))"

Niech tylko Nival tego nie oleje.. tzn. wiem za ma być w patchu ale z oficalnych informacji wynika że w 1.1 tego nie ma :/


Permalink

A czy istnieje jakiś sposób by odpalić H5 na Windows 98 Second Edition (czy Wydanie Drugie jak kto woli)? Myślałem że może uda się zainstalować na innym komputerze z XP w sieci i przekopiować, ale to raczej nie wyjdzie, bo jak wiadomo gra instaluje też swoje pliki w systemie :/


Permalink

Po patchu 1.1 gra uruchamia się już na MX'ach?
Podobno tak, a czy tekxtury w sylvan są normalne, bo z przerabianiem pliku było tam czarno


Permalink

nie tylko tam ale i w academy tez ... własnie sciagam patch ... jak zainstaluje napisze ;)


Permalink

Haku

nie tylko tam ale i w academy tez ... własnie sciagam patch ... jak zainstaluje napisze ;)

ok, spróbuj czy gra działa z patchem bez przeróbki.