Imperium

Behemoth`s Lair

Wymagania

Permalink

Nebiros

1,5 GB ram DDR2 , wolne troszkę ponad 1 GB, procesor Sempron 1800 Mhz, a karta graficzna zintegrowana geforce 6100 256 MB. Sam byłem zdziwiony, że poszło. Odpowiedzcie proszę. Już zamówiłem grę, także chciałbym wiedzieć czy dobrze zrobiłem.

Niemal identyczny sprzęt jak mój. Procka mam nieco słabszego :)
Gra działa popranie w rozdzielczości 1024x768 w niskich detalach. Nie ma sensu ustawiać wyższych bo i tak nie zobaczysz różnicy - to chyba od karty. Oczywiście najlepiej jest kiedy grasz z tylko jednym lub dwoma przeciwnikami. Przy 3/4 graczach nie rwie ale po prostu wolniej działa.


Permalink

jak tak to spoko, też niezauważyłem różnicy między detalami , ale na wyskkich też chodziło , jeszcze jedno mam pytanie:
czy tak wzrastają wymagania, jeśli jest około 4 graczy bo na tym myślę ze będę najcześciej grał bo nie wiem zresztą. we wtorek powinni mi przesłać grę . nie wiem ile jest scenariuszy, najwyżej sobie ściągne jakies projekty fanów.
Odpowiedzcie proszę .

Permalink

Nebiros

czy tak wzrastają wymagania, jeśli jest około 4 graczy bo na tym myślę ze będę najcześciej grał bo nie wiem zresztą. we wtorek powinni mi przesłać grę . nie wiem ile jest scenariuszy, najwyżej sobie ściągne jakies projekty fanów.

Oczywiście "przepustowość" płynności gry spada proporcjonalnie do ilości grających użytkowników, botów itd. Ale jest to obecne w wiekszości gier tego typu, jak i gier wogóle, zatem nie ma tu nic dziwnego. Oczywiście zmniejszenie szybkości działania gry zależy też od ograniczeń nałożonych na poszczególnych użytkowników.

Co do zamieszczonych w grze map wraz z kampanią dają one możliwość przyzwoicie długiego grania. Jeżeli nie bedziesz przesadzał z siedzeniem przed komputerem, spokojnie na Święta i Sylwestra powinno wystarczyć ;)

Permalink

Jest ok. tzn. gra działa nawet na wysokich detalach na mapie XL z 4 graczami ;)

Permalink

Mój sprzęt kupiłem 7 latek temu, gra działa bez zarzutu. Zarywa dopiero po paru godz. gry. Mój sprzęt:

Procesor - Intel Pentium 4 CPU 2,40 GHz
Karta graficzna - RADEON 9000 family
Pamięć RAM - 512 mb

System - Windows XP + Service Pack 3

Tristan

Wymagania dla Heroes V:

OS: Windows 2000/XP (ponoc tylko na tych windowsach gra działa)

Działa na Viście, bo sprawdzałem.

Permalink

to potwierdza, jak elastycznymi wymaganiami charakteryzuje się Heroes V. Sam mam komputer nie nadający się do gier, bo karty graficznej w komputerze nie posiadam , a jeszcze nie doświadczyłem przykrych "zwiech".

Hey ! Mam pytanie. Czy rzeczywiście Dzikie Hordy działają 20 % wolniej, niż sama podstawka ? Sprawdzałem liczbę klatek w obu wersjach(basic i Tribes of the East) i tak wyniki można było posumować. Gra działa bez zarzutu, tzn. niemal tak samo jak w podstawce nie tnie, lecz w menu miałem 10 FPS, kursor jak pijany, a w grze około 30 FPSów, nie wiem czy warto kupować. Doradźcie.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.01.2009, Ostatnio modyfikował: Darth Vader

Permalink

Darth Vader


Czy rzeczywiście Dzikie Hordy działają 20 % wolniej, niż sama podstawka ? Sprawdzałem

Hmmm....Mi tam działają szybciej...o wiele szybciej....Ciekawe...


Permalink

Darth Vader

lecz w menu miałem 10 FPS, kursor jak pijany

To prawda.Mam to samo .podobnie jak z generowanymi mapami.na randomie powyżej L po prostu odechciewa sie grać.

Permalink

Dlatego zdecydowałem się na kupno podstawki. Po sprawdzeniu frapsem wyliczyłem 20 % spadku wydajności, w szczególności w menu. Animacja szarpie i męczący jest wybór mapy bądź grzebania w różnych opcjach. Kuźnia przeznaczenia działa idealnie, nic nie szarpie nawet na dużych mapach. Tylko Dzikie Hordy zachowują się bezczelnie tracąc kilka fpsów w stosunku do pozostałych części. W grze jest płynnie, ale czuję brak mocy, te 5 fpsów mniej robi swoje.

Winą tego jest obarczenie procesora trudniejszych zadań w renderowaniu grafiki, jak wiadomo zintegrowana grafika do najlepszych rozwiązań jeśli chodzi o 3D nie jest, więc z tąd to zjawisko. Ramu pod dostatkiem, także integra niestety nie potrafi wyrenderować na czas wszystkiego co jest zawarte w herosach 5 . Pozdrawiam Was wszystkich, prawie o tym forum zapomniałem na rzecz innego, a z półroku tu się nie logowałem. Mam na dzieje że wybaczycie... :p Może da się jakoś rozruszać to forum, co wy na to ? Nie zanosi się na to by powstała 6 część, więc dobrze by było gdyby powstały nowe tematy do rozmów, osobiście proponuję:
- rozmowy na temat różnych strategii
- dyskusje na tematy różne (mały offtopic)
- problemy i rozwiązania w grze
- problemy dotyczące naszych maszyn
- kącik twórców map i scenariuszy
:p

Zwracam się tu oczywiście do Was forumowiczy, oraz moderatorów i ... założyciela forum.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.06.2009, Ostatnio modyfikował: Darth Vader

Permalink

Hiro

Mój sprzęt kupiłem 7 latek temu, gra działa bez zarzutu. Zarywa dopiero po paru godz. gry. Mój sprzęt:

Procesor - Intel Pentium 4 CPU 2,40 GHz
Karta graficzna - RADEON 9000 family
Pamięć RAM - 512 mb

System - Windows XP + Service Pack 3

Tristan: Wymagania dla Heroes V:

OS: Windows 2000/XP (ponoc tylko na tych windowsach gra działa)

Działa na Viście, bo sprawdzałem.

Może i sprawdzałeś, ale mi coś nie chodzi :D
Problem w tym, że w każdej grze, Spellforce 2 czy HoMM5 podstawka, po pewnym czasie gra się wyłącza. Spell po ładowaniu mapy (przy końcu się wyłącza) a HoMM jak chcę włączyć ekran miasta. 2 pierwsze misje przeszedłem nie bez tych problemów, ale udało mi się je ominąć.
W Oblężeniu, za każdym razem gdy wchodzę do miasta...Kaput! koniec.

To jest Vista premium 32 Laptop.
Czy pomoże zainstalowanie nowych sterowników do karty graficznej czy muszę podać Wam trochę więcej informacji o systemie?

Permalink

Heroes of Might and Magic V, jest grą która potrafi zawieszać się nawet na dobrym sprzęcie. Kupuję sobie nowy komputer dlatego pytam się, czy na tej konfiguracji, gra będzie mi działać płynnie na maksymalnych ustawieniach:

Procesor: AMD Phenom II X2 550 3.0 Ghz
Pamięć RAM: Kingston HyperX 4 GB 800Mhz
Karta Graficzna: Gigabyte GeForce GTS 250 1024 MB

Jeśli ktoś już pytał o podobny sprzęt, to przepraszam za niepotrzebny post.


Permalink

Powinno działać płynnie, jeżeli nie będziesz przesadzał z oglądaniem horyzontu na mapie przygód...


Permalink

Pójdzie.
U mnie na Athlonie X2 i 8800 GTS z 1 Gb RAM szło, więc na Twoim sprzęcie na 100% pójdzie.

Permalink

Dziękuję za pomoc, bo głównie to dla Heroes V, chcę kupić nowy komputer. :D


Permalink

Teraz lepiej :D Wyłącza się dopiero gdy wejdę w ekran miasta TYLKO w kampaniach. Wie ktoś o co chodzi?

Permalink

Jig

Teraz lepiej :D Wyłącza się dopiero gdy wejdę w ekran miasta TYLKO w kampaniach. Wie ktoś o co chodzi?

Pewnie chodzi o to że masz laptopa...
Karty graficzne dla laptopów mimo takich samych oznaczeń nie mają wiele wspólnego z tymi stacjonarnymi. Może w tym problem.

Permalink

Jestem już po zakupie nowego komputera i przy konfiguracji Intel Dual-Core E5300 2,6 Ghz, Ocz 4GB DDR2 800Mhz Platinium (mam okrojone do 3,25 GB, bo używam Windows XP) i Palit GeForce 260 GTX 1792 MB, Heroes of Might and Magic V działa płynnie w rozdzielczości 1280x1024, jakość grafiki bardzo wysoka oraz z maksymalnym ustawieniem AntyAlias i Anizo. Gra jedynie zwalania, gdy oglądam tereny z rogu przy braku powiększenia, ale gdyby podkręcić procesor, to karta da więcej mocy.


Permalink

Według mnie powinni zmniejszyć wydajność grafiki i dzięki temu heroes V miałyby mniejsze wymagania.To wszystko przez cukierkową grafikę.

Permalink

Przez cukierkowatą grafikę? Taki World of Warcraft też ma podobną grafikę, a wymagania takie że śmiech! To raczej wina złej optymalizacji kodu gry i tyle. Ale nie oszukujmy się, stoimy na progu osiągnięcia fotorealistycznej grafiki w grach. Herosi nie muszą wyglądać jak taki "Crysis", ale jak ktoś ma Pentium III, 512 MB i GeForce 4 lub Radeona 9600, to niech na cuda nie liczy. Spójrz na taką Fifę 11 - boisko, piłkarze i trybuny, a jednak wymogi swoje ma.