Imperium

Behemoth`s Lair

Propozycje miast w H6

Permalink

Jednym słowem - korzystasz w swym projekcie z kobolda w DandD. I bardzo dobrze:)]
Twój pomysł "dzikiego miasta" przypomniał mi moje miasto "kreatur". Poszukam chyba i opublikuje.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.08.2013, Ostatnio modyfikował: Hellscream

Permalink

Katakumby przypominają mi trochę znany z HotA projekt katedry. Pomysł całkiem niezły, zwłaszcza biorąc pod uwagę dotychczas pojawiające się w tym temacie propozycje.


Permalink

Powiedz mi, złociutki, w jakim świecie dzieje się NWN?
...No właśnie:)]


Permalink

Invictus

Katakumby przypominają mi trochę znany z HotA projekt katedry.

Gdybyś mógł ten projekt przybliżyć byłbym wdzięczny, nie za bardzo kojarzę, o co chodzi.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.05.2012, Ostatnio modyfikował: Sanctum

Permalink

Sheogard twoje pomysły są dużo lepsze od tych Vinraela choć niektóre jednostki np. mózg nie pasują do heroesów, przynajmniej według mnie. Po małej przeróbce mogło by być naprawdę dobre. A koboldy w D&D to coś jakby rodzaj jaszczuroludzi.


Permalink

To teraz napiszę tujakiś zamek, który mógłby wystąpić w HIV.

Górskie elfy- Miasto Jaskinie

Bohaterowie:

Górski Łowca, Uzdrowiciel Dusz

Jednostki: Poziom 1 - Zwiadowca- Poszukiwacz- Odkrywca
Atak- 1/2/2
Obrona- 1/1/2
Obrażenia- 1-2/2-3/2-4
HP- 6/6/9
Szybkość- 5/6/6
In icjatywa- 10/12/11
Koszt- 45/60/70
Budynek- Jaskinie/ Niezbadane Jaskinie/ Niezbadane GFroty

Zwiadpwcy, poszukiwacze i odkrywcy to siła szpiegowska górskich elfów. Są szybcy, jednak nie noszą zbroji przez co są mało wytrzymali.

Poziom 2: Nietoperz- Czarny Nietoperz- księżycowy Nietoperz
Atak- 3/3/5
Obrona-1/3/4
Obrażenia-1-3/ 1-6/ 2-7
HP- 12/16/18
Szybkość- 6/7/7
Inicjatywa- 8/11/12
Koszt- 60/82/100
Budynek- Legowisko/ Czarne Legowisko/ Księżycowe Legowisko

Nietoperze zostały udomowione przez górski e lfy, kiedy tylko one przybyły w góry. Są siłą uderzeniową z powietrza. Atakują pazurami.

Poziom 3- Łuczniczka- Amazonka- Łowczyni
Atak- 4/6/7
Obrona- 2/2/6
Obrażenia- 5-7/7-7/8-10
HP- 10/ 12/22
Szybkość-5/5/5
Inicjatywa- 14/17/15
Koszt-110/140/170
Budynek- Koszary/ Wieża Strzelecka/ Fort Strzelecki

Amazonki to groźne łuczniczki, które potrafią szybko strzelić jak iszybko dziabnąć mieczem. Jednak to czyni je bardzo podatnymi na ataki wroga.

Poziom 4: Zielarz- Uzdrowiciel- Mistrz Uzdrowicielski
Atak- 9/8/10
Obrona-10/11/13
Obrażenia- 10-12/11-12/13-14
HP-28/34/38
Szybkość- 4/4/4
Inicjatywa- 9/10/10
Koszt- 260/310/345
Budynek- Chata Zielarza/ Chata Uzdrowiciela/ Dom Uzdrowiciela

Uzdrowiciele to wprawni lekarze korzystający z mocy ziół. Skupiają się na leczeniu i obronie i nie są wprawni gdy jest mowa o ataku. Są też wolni.

Poziom 5: Dzik- Srebrny Dzik- Plazmowy Dzik
Atak-17/17/18
Obrona-15/16/19
Obrażenia- 10-18/14-21/15-21
HP- 60/70/78
Szybkość- 6/6/7
Inicjatywa- 8/9/9
Koszt- 470/560/610
Budynek- Polana Dzików/ Gaj Dzików/ Las Dzików

Dziki są bardzo agresywne i wytrzymałe ale spokojne w stosunku do swoich panów. Ich kły są w stanie przebić najgrubszą bramę.

Poziom 6: Kamienny Olbrzym/ ogniowy Olbrzym/ Magmowy Olbrzym
Atak- 25/29/33
Obrona- 27/31/38
Obrażenia- 25-30/27-33/29-36
HP-100/120/160
Szybkość- 3/4/4
Inicjatywa- 8/8/10
Koszt- 800/840/915
Budynek- Kamienna Szcelina- ognista Szczeliona- Magmowa Szczelina

Olbrzymy są dość powolne, ale potrafią miotać we wroga kamieniami. Są bardzo wytrzymałe i potężne.

Poziom 7: Szary Smok/ Srebrny Smok/ Smoczy Patriarcha
Atak-40/42/46
Obrona- 39/43/46
Obrażenia- 66-76/70-80/60-80
HP-200/210/250
Szybkość- 8/8/9
Inicjatywa- 13/13/13
Koszt- 12000 i 1 klejnot/ 1400 i 2 klejnoty/ 18000 i 3 klejnoty
Budynek- Smocza Skała/ Smocze Wzgórze/ Smocze Urwisko

Szare Smoki są wielkimi latającymi bestiami, zionącymi ogniem. Smoczy Patriarsi to najważniejsze smoki wśród ich populacji. Są mądre silne i przyjazne.


Permalink

Widzisz Vinrael, jak chcesz to potrafisz ;) Interesujący jest ten pomysł z łuczniczkami, ale prawdę mówiąc widzę zbyt wiele analogii do poprzednich gier z serii HoMM.

Permalink

Ja osobiście chętnie w H6 widziałbym wiele jednostek. W części 1 i 2 było po 6 na zamek. Od 3 było ich 7. Może czas zwiększyć ich liczbę? Tak do dziewięciu? I każda dwa ulepszenia? Gdzieś zapisałem sobie w jakimś zeszycie dwanaście miast po dziewięć jednostek z dwoma ulepszeniami każda.

Vinrael

Jednostki: Poziom 1 - Zwiadowca- Poszukiwacz- Odkrywca

Całkiem niezły pomysł

Vinrael

Poziom 3- Łuczniczka- Amazonka- Łowczyni

Mi bardziej pasowałaby amazonka do twierdzy

Vinrael

Poziom 4: Zielarz- Uzdrowiciel- Mistrz Uzdrowicielski

Również niezły pomysł

Vinrael

Poziom 5: Dzik- Srebrny Dzik- Plazmowy Dzik

W życiu nie widziałem srebrnego dzika, a co dopiero plazmowego :). Lepszy byłby chyba krwiożerczy, albo zmutowany.

Vinrael

Smoczy Patriarsi

Liczba mnoga od wyrazu patriarcha to patriarchowie.

Sanctum

Widzisz Vinrael, jak chcesz to potrafisz ;) Interesujący jest ten pomysł z łuczniczkami, ale prawdę mówiąc widzę zbyt wiele analogii do poprzednich gier z serii HoMM.

Też uważam, że Vinrael wreszcie wymyślił coś, co chociaż trochę pasuje do sagi MM. Zbyt wiele analogii? Moim zdaniem to dobrze, że one się pojawiają - wskazuje to na pewną ciągłość serii, która niestety została przerwana...


Permalink

Ja chciałbym zmodyfikować trochę miasto elfów, ale ogólny pomysł z HV mi się naprawdę podobał.
Bardzo podobał mi się też pomysł alternatywnych ulepszeń i nie uważam, że wiele rozwinięć jednostki to idiotyzm - jeśli są porządnie zrobione, taka innowacja mogłaby wyjść na dobre. Dlatego też stworzyłem miasto morskich elfów na tej zasadzie.

Moje Sylwan miałoby dwa oblicza - jako nacja żyjąca w harmonii z naturą, żyją zarówno w krainach ciepłych i pełnych zieleni, jak i w lasach tundry. Dlatego też ich miasta to magiczne miejsca, gdzie może panować zima lub lato, i zależnie od wybranej ścieżki (elfy lasu lub elfy tundry) można wybierać jednostki. Miasto leśnych elfów to kraina pełna drzew, gdzie z zmarzniętej ziemi wychylają się nieśmiało zielone pędy, a promienie słońca ślizgają się po śniegu. Tak jakby samo miasto czekało na wiosnę.

Jednostki:

Leśny tancerz -> Tancerz ostrzy ->Tancerz wojny
lub
Leśny tancerz -> Tancerz wiatru -> Tancerz wichury

Duszek -> Oreada -> Sylfida
lub
Duszek -> Driada -> Hamadriada

Łucznik -> Myśliwy -> Wielki łowczy
lub
Łucznik -> Mistyczny łucznik -> Księżycowy łucznik

Koci jeździec -> Jeździec irbisa -> Strażnik tundry
lub
Koci jeździec -> Tygrysi jeździec -> Sylvański rycerz (rozpaczliwie potrzebuję lepszej nazwy)

Druidka -> Śnieżna druidka -> Elementalistka
lub
Druidka -> Druidka kręgu -> Arcyduidka (równouprawnienie w końcu XD)

Jednorożec ->Niebiański jednorożec -> Alikorn
lub
Jednorożec -> Srebrny jednorożec -> Gwiezdny jednorożec

Drzewiec -> Zimowy drzewiec -> Ent
lub
Drzewiec -> Wiekowy drzewiec -> Pasterz drzew

Leśny smok -> Szmaragdowy smok -> Tęczowy smok
lub
Leśny smok -> Arktyczny smok -> Krysztalowy smok

Wiem, że trochę trzeba dopracować, ale jak zajdzie potrzeba, zrobię tło, budynki, bohaterów i lepszy opis jednostek.


Permalink

Seraf

Wiem, że trochę trzeba dopracować, ale jak zajdzie potrzeba, zrobię tło, budynki, bohaterów i lepszy opis jednostek.

No, no Seraf czekam, czekam (i mam nadzieję, że się doczekam). Bardzo interesujący pomysł z tym Sylvanem "hot" i Sylvanem "cold" jak bym to określił. Na pochwałę zdecydowanie zasługują również zaproponowane przez Ciebie jednostki.
Zamek utrzymany w konwencji H5, ale jednak wnoszący też część nowych rozwiązań. Takie pomysły się chwali ;)

Permalink

No Seraf, wkońcu coś co mimo samych nazw nadaje się tutaj:)
Miałbym dla ciebie propozycje, jeśli zrobiłeś rozdział na "zimne" i "ciepłe", idź dalej, ulepszenia dla ciepłej wersji zrób bardziej dzikie, taki las tropikalny prawie;)


Permalink

Mi też bardzo ten pomysł się podoba. Fajnie by było gdybyś wymyślił wszystkie zamki. Jedna uwaga, według mnie tancerz ostrzy powinien być na drugim a nie na 1 poziomie reszta jest spoko. Fajne jest to, że elfy są podzielone na jakby dwie frakcje. Równie dobrze mogłoby być tak w innych zamkach np. zamek podzielony na buntowników i imperium. Oczywiście do większości zamków trudno coś takiego wymyślić ale na pewno się da.
Ps. ostanie ulepszenie "zimnego" kociego jeźdźca mogło by być jeździec białego tygrysa


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.11.2008, Ostatnio modyfikował: Kanther

Permalink

W HV był podział na zwykłych, światłych rycerzy i fanatyków. A może zrobić podział zamku na po prostu dobrych i złych? :>
Chłop -> Szeregowy / Złodziej
Łucznik -> Kusznik / Łowca nagród
i tak, dalej, gdyby iść wg. jednostek z HV...
Zbrojny -> Krzyżowiec / Banita
Gryf -> Gryf królewski / Czarny gryf
Mnich -> Kapłan / Mroczny kapłan
Kawalerzysta -> Paladyn / Czarny rycerz
Anioł -> Archanioł / Upadły anioł


Permalink

Kanther

Równie dobrze mogłoby być tak w innych zamkach (...) Oczywiście do większości zamków trudno coś takiego wymyślić ale na pewno się da.

Nie wiem czy to dobre co mówisz. To jest w pomyśle Serafa dobre, że zamek ten nie jest zrobiony na siłę - "bo każdy zamek musi mieć tę samą strukturę". Jeżeli zacznie się ustalać, że każdy zamek ma mieć określony i sciśle scharakteryzowany sposob rozbudowy do znowu dojdzie do jakichś "chińskich" wydziczeń. Tworzenie zamków nie może odbywać się na siłę. Przecież nieliniowość jest teraz na rynku w cenie ;)

Permalink

To ja wymyślę takie coś jak Seraf, ale z krasnoludami. Będą Krasnoludy Szlachetne i Chaotyczne.

Poziom 1 Obrońca- Strażnik- Gwardzista
lub
Obrońca- Wojownik- Żołnierz

Poziom 2: Włócznik- Harpunnik- Mistrz Harpunnictwa
lub
Włócznik- Harcownik- Cięte Ostrze

Poziom 3: Jeżdziec Niedźwiedzi- Jeździec białych Niedźwiedzi- jeździec Srebrnych Niedźwiedzi
lub
Jeździec Niedźwiedzi- Jeździec Czarnych Niedźwiedzi- Jeździec Griizly

Poziom 4: Awanturnik- Berserker- Pogromca
lub
Awanturnik- Topornik- Niszczyciel

Pzoiom 5: Kapłan Run- Patriarcha Run- Strażnik Run
lub
Kapłan Run- Wojownik Run- Mistrz Run

Poziom 6: Piorun- Władca Błyskawic- Władca Burz
lub
Piorun- władca Płomienia- Władca Ognia

Poziom 7: Wygasły Smok- Lodowy Smok- Arktyczny Smok
lub
Wygasły Smok- Ognisty Smok- Magmowy Smok


Permalink

Sanctum masz rację może i w niektórych zamkach da się tak zrobić le nie we wszystkich (nawet próbowałem coś podobnego wymyślić wymyślić ale nic nie przychodziło mi do głowy)
Vinrael: W końcu twój pomysł nie jest całkiem bezsensowny ale zbyt dużo ściągnąłeś z H5 po drobnych przeróbkach mogło by być całkiem nie złe.


Permalink

Sanctum, dzięki za miłe słowa, naprawdę :). Hmm, "hot" i "cold"? Chodziło mi raczej o to, żeby samo miasto było taką lekką tundrą, typowo zimowe miasto (oczywiście z inną alternatywą) będzie u krasnoludów, lub barbarzyńców (może fajnie by było stworzyć bardziej ludzką wersję orków?). Raczej więc podział na "typową naturę" i "zimowy krajobraz".

Dlatego też nie jestem pewien pomysłu Haav Gyva, bo połączenie miasta tropikalnego i tundry jest baaaaardzo trudne. A przecież miasto to nie tylko budynki, które możnaby dostosować, ale i otoczenie. Aa przy okazji, Haav, a morskie elfy się nie podobały? XD Chyba bardziej się nad nimi napracowałem, ale postaram się je bardziej ulepszyć, no i oczywiście uzasadnię alternatywę...

Kanther, tancerzz jest na pierwszym, bo sądzę, że jak na istotę magiczną, latającą i w ogóle legendarną, duszek jest niedoceniany przez wiele serii Heroesa. Skoro nawet elfy szanują moc driad płynącą z natury, to niech chociaż jedna jednostka będzie słabsza od nich. Zawsze mi było jej strasznie szkoda, jak ginęła w zastraszających ilościach... Chlip chlip :P I naprawdę dzięki za jeźdźca, ale nie chciałbym takiej długiej nazwy, lepiej niech będzie trochę mniej oczywista, a poza tym akurat strażnik tundry mi pasuje, niech będzie jednostka, która wprost mówi o swoim środowisku! Haaaa, nie bójmy się słowa "tundra" ! Ale Sylvański rycerz brzmi strasznie, błagaaaam o jakąś nazwę, opisującą jeźdźca na leśnym tygrysie... :)

Co do wizji Ptakuby, fajny pomysł.... Myślałem o wizji Zamku jako nacji podzielonej na dwie frakcję, kierujące się tylko wiarą, albo też postępem i militariami. Pokażę ją, może jutro?

Sanctum trafił w sedno! Chodzi mi właśnie o to, aby ta sama budowla mogła rozwijać się na dwa sposoby, co niekoniecznie może być przekombinowane, a tylko stworzyć odmienny nastrój miasta za każdą inną sekwencją wyboru budynku. :) Dzięki, Sanctum, nawet o tym nie wiedziałem, ale o to mi chodziło :D

Vinrael, mój Arktyczny Smoooook ;(((
Chociaż, na znak przyjaźni między Elfami i Krasnoludami... podzielimy się. :)
A jednostki fajne, ja zrobię podział na tradycyjne i kierujące się postępem i korzystające, uwaga, z.... prochu.

Rozgadałem się, a nie zamieściłem miasta w tak długiej wypowiedzi, przepraszam, nadrobię to... obiecuję! I morskie elfy dopracuję, i elfy leśne dopracuję i innym rasom wymyslę jednostki według konceptu i jeszcze jakieś nowe własne rasy zamieszczę...
Uff, roboty masa, ale wszystko da się zrobić :)
Dziękuję za pozytywne komentarze, postaram się zasłużyć na więcej. I za krytykę też dziękuję, zwłaszcza, że mało jej było. :)


Permalink

No tak czasem i mi driady wydają się być za słabe ale tancerze ostrzy jakoś kojarzą mi się raczej z mocnymi wojownikami niż z pierwszopoziomowymi jednostkami typu chłop czy imp. Myślę, że można go nawet usunąć i wstawić za niego wilka zawsze pasował mi do tego zamku, choć tancerzy z H5 też bardzo lubiłem, poza tym te miasto miałoby więcej zwierząt, które do leśnego zamku bardzo pasują.


Permalink

Kanther

No tak czasem i mi driady wydają się być za słabe ale tancerze ostrzy jakoś kojarzą mi się raczej z mocnymi wojownikami niż z pierwszopoziomowymi jednostkami typu chłop czy imp. Myślę, że można go nawet usunąć i wstawić za niego wilka zawsze pasował mi do tego zamku, choć tancerzy z H5 też bardzo lubiłem, poza tym te miasto miałoby więcej zwierząt, które do leśnego zamku bardzo pasują.

Masz rację, ale tancerze byli dość... rasowi, a jeśli umieszczę wilki obok ogromnych kotów... nieszczęście murowane...
Chyba, że kotki zamienić na orlich (las) jeźdźców i sowich (tundra) jeźdźców. Latałyby smoki, alikorn i driada. Troszkę dużo, ale... czemu nie? No, i miałbyś zwierzęta! :)