Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Dragonthan

Nowe pytanie: Które fosy w zamkach zadają najwięcej obrażeń, a które najmniej?

Najmniejsze obrażenia pochodzą od fos: Zamku, Bastionu, Necro, Twierdzy i wynoszą one 70. Największe obrażenia jednorazowo zadaje fosa z Fortecy = 150 obrażeń (pomniejszane przez ew. odporności stworków). Biorąc jednak pod uwagę, że fosa ta jest jednorazowa i golemy są świetnymi saperami należałoby też nadmienić, że lepsze są fosy zadające 90 obrażeń z pozostałych 3 miast: Lochów, Cytadeli i Inferna. Myślę, że motyw fos został całkowicie wyczerpany;).


Permalink

Dragonthan

Ale czy bohater ze specjalnością do artylerii podczas obrony zamku będzie miał jakieś premie do wież?

Nic a nic. Christan z atakiem 10 i artylerią czy Tyris z atakiem 10 i bez artylerii zadają takie same obrażenia. Artyleria pozwala jedynie na kierowanie ostrzałem.
Wieże mają atak 10 (niezależnie od umiejętności bohatera) i podstawowe obrażenie 10-15 (wieża główna) oraz 6-9 (wieże poboczne). Za każdy budynek w mieście* obrażenia wież zwiększają się o 2-3.

*Ponieważ nie do końca to sprawdziłem, więc moje pytanie:

Czy atak wież miasta zwiększa się, a jeśli tak, to od czego to zależy? Czy wybudowanie dowolnego budynku w mieście (w tym sanktuarium Graala) zwiększa obrażenia (wszystkich) wież, czy też są jakieś budynki nie mające na to wpływu?

@Filius
Zapomniałeś jeszcze wspomnieć o rozproszeniu magii na poziomie eksperta.


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 31.10.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Czy istnieje możliwość "wiecznego" unieruchomienia jednostek podczas bitwy? Jakiej/Jakich sytuacji się to dotyczy?

Czy można zadać obrażenia jednostce, jeszcze przed ruchem pierwszej jednostki podczas bitwy, bez użycia czaru?

Toczymy batalie. Przywoływamy żywioły do naszej armii, tracimy wszystkie jednostki oprócz przywołanych żywiołów, to samo robi przeciwnik. Jakie są możliwe następstwa tej bitwy?


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13.11.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

95. Jakie są warunki wzrastania obrażeń dla jednostek, jeśli bohater posiada do nich specjalność?

Obowiązuje zwykły przelicznik obrażeń (atak kontra obrona) - specjaliści od stworzeń nie zwiększają obrażeń dla jednostek, lecz jedynie atak, obronę i szybkość stworzeń.
Poza chyba bohaterami z kampanii AB, ale oni mają jednorazową i stałą premię do obrażeń danej jednostki, wyszczególnioną w instrukcji.

Czy istnieje możliwość "wiecznego" unieruchomienia jednostek podczas bitwy? Jakiej/Jakich sytuacji się to dotyczy?

Jeśli dobrze pamiętam to tak. Szczegóły kiedy indziej.
EDIT:
Jeśli dobrze pamiętam chodzi o harpie, balistę, wskrzeszenie i gracza komputerowego.

Toczymy batalie. Przywołujemy żywioły do naszej armii, tracimy wszystkie jednostki oprócz przywołanych żywiołów, to samo robi przeciwnik. Jakie są możliwe następstwa tej bitwy?

j.w.

Czy można zadać obrażenia jednostce, jeszcze przed ruchem pierwszej jednostki podczas bitwy, bez użycia czaru?

Oczywiście - podczas oblężenia, gdzie najpierw strzelają wieże, a dopiero potem katapulta.
Chyba, że jako ruch masz na myśli ruch fizyczny, to wtedy jednostki strzelające (jeśli będą pierwsze) zadadzą obrażenia bez ruszania się z miejsca.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13.11.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Avonu

Obowiązuje zwykły przelicznik obrażeń (atak kontra obrona) - specjaliści od stworzeń nie zwiększają obrażeń dla jednostek, lecz jedynie atak, obronę i szybkość stworzeń.
Poza chyba bohaterami z kampanii AB, ale oni mają jednorazową i stałą premię do obrażeń danej jednostki, wyszczególnioną w instrukcji.

Chodzi o dokładne dane dotyczące każdej jednostki, jeśli jest pod dowodzeniem bohatera ze specjalnością do niej. Czyli co ile poziomów doświadczenia bohatera przybędzie premia ataku, obrony, obrażeń i szybkości do niej. Czy premie te idą w nieskończoność czy też zatrzymają się w pewnym momencie?

Avonu

Oczywiście - podczas oblężenia, gdzie najpierw strzelają wieże, a dopiero potem katapulta.
Chyba, że jako ruch masz na myśli ruch fizyczny, to wtedy jednostki strzelające (jeśli będą pierwsze) zadadzą obrażenia bez ruszania się z miejsca.

Z wieżami doba odpowiedź. Jest jeszcze jedna możliwość, trzeba troche pogłówkować. Nie chodzi o strzelające jednostki, ponieważ traktuje to jako ruch.

Avonu

EDIT:
Jeśli dobrze pamiętam chodzi o harpie, balistę, wskrzeszenie i gracza komputerowego.

Proszę o opis sytuacji.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.11.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Z tymi premiami do ataku i obrony, to z tego co pamiętam idą co 5 poziomów - czyli np. 5 poziom +1 do ataku, 10 poziom +1 do obrony, 15 poziom znów +1 do ataku... z tym, że kiedy dokładnie zaczyna się dana premia, zależy już od bohatera. Rozpiskę gdzieś widziałem, więc kiedyś może to znajdę.
Aha, premia do szybkości jest jednorazowa i wynosi +1.

Co do tych "harpii", to nie dziś.

EDIT:
Chodzi Ci o obrażenia jednostek w pierwszej turze walki, czy ogólnie w każdej turze przed ruchem jednostek?


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 13.11.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Avonu

Z tymi premiami do ataku i obrony, to z tego co pamiętam idą co 5 poziomów

Zależy jaki poziom reprezentuje jednostka. Jest taka co dostaje premie od bohatera tylko raz.

Avonu

Chodzi Ci o obrażenia jednostek w pierwszej turze walki, czy ogólnie w każdej turze przed ruchem jednostek?

O pierwszą turę walki


Permalink

95. Jakie są warunki wzrastania obrażeń dla jednostek, jeśli bohater posiada do nich specjalność?

Przepisane z HC (przecież mówiłem, że to gdzieś widziałem):

Premie do ataku i obrony wynoszą:
((Poziom bohatera - poziom jednostki)*5%) / Poziom jednostki

Czyli specjalista w jednostkach 1 poziomu z 10 poziomem dodaje:
(10-1)*5% / 1 = 45% do statystyk ataku i obrony -> przy at. i ob. 5/5 rzeczywiste statystyki wynoszą 7/7

Specjalista jednostek 6 poziomu z poziomem 10:
(10-6)*5% / 6 = 3% -> czyli praktycznie nic nie dodaje

Bohaterowie z AB mają jednorazową premię dla jednostek (szczegóły w instrukcji) zamiast powyższego wzoru.


Permalink

No, odrazu lepiej to wygląda. A czy jakieś premie do dmg są?


Permalink

Tylko tak jak mówiłem, wzór nie jest idealny, ponieważ dla Tamiki, czarni jeźdzcy na 99 poziomie bohatera powinny mieć jakieś 77% premii, czyli dostać jakieś +12 od herosa, a tymczasem tak nie jest, bo bonus wynosi chyba 2, ale dokładnie nie pamiętam.


Permalink

Jesli dobrze pamiętam, to w H3 było coś z "przeskakiwaniem" poziomów - jak się wpisywało odpowiedni długo kody na "level up", to bohater w którymś momencie za jednym zamachem kilka czy kilkanaście poziomów awansował.
Tak wiec nie tyle wzór może być błędny, co po prostu przy tym 99 poziomie coś się nie zgadza w samej mechanice gry i komputer może "zerować" premie i liczyć je od nowa.
Możesz sprawdzić czy dla 66 poziomu u Tamiki premia wynosi te 50%. Jeśli tak, to wzór się zgadza.

A o obrażeniach już pisałem - zresztą nie przypominam sobie, by którykolwiek z bohaterów z RoE miał w specjalności zwiększanie obrażeń.

EDIT:
Sprawdzone - na 66 poziomie premie są wg tego wzoru.
Przy osiągnięciu 75 poziomu bohater automatycznie wskakuje na 88 poziom.
Kolejny poziom to poziom 0 - stad brak premii i Twój błąd we wzorze. Mechanizm gry zwariował i najwidoczniej zaczął liczyć poziomy od nowa, a tym samym i premię bohaterki.

EDIT 2:

Czy istnieje możliwość "wiecznego" unieruchomienia jednostek podczas bitwy? Jakiej/Jakich sytuacji się to dotyczy?

Jedną z odpowiedzi masz zawartą w pytaniu nr 36.


Liczba modyfikacji: 6, Ostatnio modyfikowany: 14.11.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Jak użyć taktyki,żeby przesunąć duże jednostki o jeden heks dalej? Proszę o dokładny opis. Szukałem sposobu długo. Ale nie udało mi się -.-


Permalink

Avonu

Jesli dobrze pamiętam, to w H3 było coś z "przeskakiwaniem" poziomów - jak się wpisywało odpowiedni długo kody na "level up", to bohater w którymś momencie za jednym zamachem kilka czy kilkanaście poziomów awansował.

Mój test opierał się na "naturalnym" sposobie podwyższenia poziomu bohatera. Stworzyłem w tym celu mapie, na której umieściłem drzewa wiedzy a następnie odwiedzając je awansowałem bohatera na poziom 32. Wyniki wyszły bardzo interesujące (wstawiam poziom bohatera, w którym dostaje premie):

Platforma testowa: Shadow Of Deatch
Test nr1 - Tamika: specjalność rycerze śmierci

Poziom bohatera=1
Bonusowe statystyki rycerza śmierci w stosunku do normalnych +1 atak +1 obrona

Poziom bohatera=12
Bonusowe statystyki rycerza śmierci w stosunku do normalnych +2 atak +2 obrona

Poziom bohatera=18
Bonusowe statystyki rycerza śmierci w stosunku do normalnych +3 atak +3 obrona

Poziom bohatera=24
Bonusowe statystyki rycerza śmierci w stosunku do normalnych +4 atak +4 obrona

Poziom bohatera=30 (i wyżej do 32)
Bonusowe statystyki rycerza śmierci w stosunku do normalnych +4 atak +4 obrona

Wnioski:
Przy poziomie bohatera =1, mamy bonus +1 atak + obrona, następny jest dopiero przy poziomie 12. System dodaje co 6 poziomów statystyki, licząc dopiero od 12 i zatrzymuje się na poziomie 24. Nie robiłem testów wyżej niż poziom 32, aby potwierdzić czy faktycznie zatrzymał się już tutaj mechanizm, dalsze testy będę prowadził jak tylko wymyśle naturalny, widoczny sposób awansowania z poziomu na poziom powyżej 32.

Test nr1 - Gretchin: specjalność gobliny

Poziom bohatera=1
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +1 atak +1 obrona

Poziom bohatera=6
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +2 atak +1 obrona

Poziom bohatera=11
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +3 atak +2 obrona

Poziom bohatera=16
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +4 atak +2 obrona

Poziom bohatera=21
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +5 atak +3 obrona

Poziom bohatera=26
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +6 atak +3 obrona

Poziom bohatera=31
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +7 atak +4 obrona

Wnioski: Bonusy bohatera przeskakują co 5 poziomów, ale skoki te nie są sobie równe. Każdy skok daje premie do ataku +1, ale premia do obrony przeskakuje co 2 skoki, czyli co 10 poziomów dodatkowe +1 do obrony.

Wniosek generalny po 2 testach jednostki 6 i 1 poziomowej do poziomu 32:
Twój wzór Avonu nie jest zgodny z prawdą, mamy tu swoiste wyjątki od kolejnych bonusów w zależności od poziomu jednostki. Dlatego też, aby poznać prawdę o wszystkich specjalnościach bohaterów do jednostek, należy uczynić dużą liczbę testów najlepiej do 100 poziomu doświadczenia bohatera, aby wyeliminować wszelkie wyjątki.

Migilet

Jak użyć taktyki,żeby przesunąć duże jednostki o jeden heks dalej? Proszę o dokładny opis. Szukałem sposobu długo. Ale nie udało mi się -.-

Przed walką zmniejszamy prędkość jednostek na minimum (żeby zdążyć zareagować), podczas fazy taktycznej ustawiamy naszą jednostkę X najdalej jak się da, następnie przeskakujemy miedzy jednostkami, aż wrócimy do naszej poprzedniej jednostki X. Wciskamy Auto-walkę, a następnie natychmiast ją wyłączamy. Komputer przestawi jednostkę X o pole dalej. Hint działa podobno tylko podczas walki z komputerem i tylko na jednostki zajmujące 2 hexy.


Permalink

Tak z ciekawości - testy prowadziłeś na "czystym" SoDzie, czy na jakichś łatkach turniejowych?
Chyba wiesz zresztą, jakie są dziwy nawet z podstawową wersją SoD-a (3.0) w zależności od wydawcy.


Permalink

Testy są na czystym SoD, w wersji 3.2. Podobne testy zrobiłem na platformie Armageddons Blade 2.1, wynik taki sam.

Ciąg dalszy testów:

Im bardziej się w to zagłębiamy tym większe jajca wychodzą. Okazuje się że znaczenie ma też czy posiadamy jednostkę ulepszoną czy nie, gdyż bonusy różnią się wtedy. I tak wracając do naszego Gretchina ze specjalnością goblinów, zrobiłem drugi test dla ulepszonych goblinów, wynik zaskoczył mnie, ponieważ spodziewałem się takim samych bonusów. Różnica zaczyna się przy 16 poziomie bohatera:

Test nr 3: Gretchina: specjalność gobliny i hobgobliny

Poziom bohatera=1
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +1 atak +1 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +1 atak +1 obrona

Poziom bohatera=6
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +2 atak +1 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +2atak +1 obrona

Poziom bohatera=11
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +3 atak +2 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +3 atak +2 obrona

Poziom bohatera=16
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +4 atak +2 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +4 atak +3 obrona

Poziom bohatera=21
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +5 atak +3 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +5 atak +4 obrona

Poziom bohatera=26
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +6 atak +3 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +7 atak +4 obrona

Poziom bohatera=31
Bonusowe statystyki goblina w stosunku do normalnych +7 atak +4 obrona
Bonusowe statystyki hobgoblina w stosunku do normalnych +8 atak +5 obrona

Wnioski:
Od 16 poziomu hobgobliny mają premię do obrony większą o +1 w stosunku do goblinów. Atak zwiększa się o +1 w stosunku do goblinów po 26 poziomie.

Test nr 4: Jabarkas: specjalność orkowie i urukowie (na szczęście nie mają oni różnicy w ataku i obronie)

W tym teście udało mi się dojść do 69 poziomu bohatera, ale mechanizm zdurniał gdy doszedł do 88 poziomu.

Poziom bohatera=1
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +0 atak +0 obrona

Poziom bohatera=3
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +1 atak +1 obrona

Poziom bohatera=10
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +2 atak +1 obrona

Poziom bohatera=18
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +3 atak +2 obrona

Poziom bohatera=24
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +4 atak +2 obrona

Poziom bohatera=33
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +5 atak +3 obrona

Poziom bohatera=39
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +6 atak +3 obrona

Poziom bohatera=48
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +7 atak +4 obrona

Poziom bohatera=54
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +8 atak +4 obrona

Poziom bohatera=63
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +9 atak +5 obrona

Poziom bohatera=69
Bonusowe statystyki orka w stosunku do normalnych +10 atak +5 obrona

Wnioski:
Mechanizm przydziela bonusy w określonym ciągu z wyjątkiem pierwszego przeskoku. Co dwa skoki ataku dodaje się obrona. Ciąg przeskoków zaczyna się przeskokiem równym 7, następnie mamy jednolite przeskoki raz co 6 raz, raz co 9 poziomów (licząc od poziomu 3): 7, 8, 6, 9, 6, 9, 6, 9, 6.

Dalszy ciąg testów dla Twierdzy już wkrótce (czasochłonna robota).

[color=red]testy chwilowo wstrzymane[/color]


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 4.02.2009, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Przyznaję się, że nie czytałem całego tematu od początku, więc może takie pytanie już było...
Czy, a jeśli tak to w jakich sytuacjach możliwa jest egzystencja bohatera bez jakichkolwiek jednostek?


Permalink

Gdy w otrzyma zadanie na dostarczenie kilku jednostek, a ma tylko te jednostki, po wykonaniu zadania nie będzie miał żadnej. Może wtedy chodzić sobie spokojnie po mapie, co stanie po ataku wroga nie wiem...


Permalink

A gdy zaatakuje wroga pojawia się ekran bitwy i automatycznie przegrywa.


Permalink

może padło już to pytanie, ale chyba kwalifikuje się do tematu:

czy jeżeli na mapie nie ma ani graala ani żadnego obelisku, to graal jest gdzieś ustawiany?