Imperium

Behemoth`s Lair

Najgorsze jednostki

Permalink

Jednak nie zmienia to faktu, że to Gnoll posiada najlepsze obrażenia spośród tych czterech. 3 punkty atk. zostały zrekompensowane większymi minimalnymi obrażeniami. A co do szybkości:

Taką samą szybkość posiadają: Gremlin, szkielet, troglodyta i pikinier. Co prawda tego ostatniego nie powinienem się czepiać, ale co do reszty są już pewne wątpliwości...


Permalink

Gremliny strzelają;) - i mimo słabych statystyk w porównaniu do Gnolli, biją je na głowe.


Permalink

Strzelają ULEPSZONE gremliny. Jeśli mówimy o jednostkach najgorszych, to powinniśmy mówić o wersjach nieulepszonych. Poza tym, możemy ustalić jedno: Gnolle, mimo iż wypadają blado, to nie są najgorsze :)


Permalink

W końcu znalazł się obrońca gnolli:)]

1. Troglodyta - Słaba jednostka, a jej specjal...kto będzie oślepiał troglodytę gdy może oślepić beholdera...
2. Zombie - Dużo życia, ale mimo wszystko za wolne. Nie ma zbytniego zastosowania taktycznego.
3. Nie mam zdania...ewentualnie ork, który mimo że strzela, to ma mało toporków i po prostu mi się nie podoba.
4. Pegaz - sam nie wiem co robi szybciej - lata czy ginie. Jeśli nie zagrać nim na hura, jest bezużyteczny, jeśli zagrać - zdycha...
5. Rok - Nie przedstawia nic specjalnego. Ulepszonej wersji specjal wychodzi raz na ruski rok.
6. Mantikora - po prostu nie przypadła mi do gustu. Poza tym mało przydatna.
7. Kościany Smok - mam tłumaczyć?


Permalink

Tiaaa Pegaz słaby, Rok też , za to Gnoll czy Zjawa silne, ciekawych rzeczy się człowiek dowiaduje po latach gry;))

Panowie proponuje przemyśleć to co się mówi.


Permalink

My też się cieszymy, że doceniasz nasz wkład w swoją wiedzę o grze:)]
Jak Hellburn dał Srebrnego Pegaza na najgorszego to się nie czepiałeś:)]


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.10.2008, Ostatnio modyfikował: Hellscream

Permalink

Co do przewag troglodytów nad gnollami, to loch zaczyna zwykle pod ziemią, więc prędkość troglodytów +1. Niby to nie jest cecha stwora, ale zawsze wtedy łatwiej grać podziemiami.
Pegaz to może najsłabszy nie jest, choć oczywiście do potentatów na swoim poziomie nie należy. Ma dużą szybkość i nie najgorszy atak, co w pewien sposób wyrównuje jego niską obronę.
Co do piątego poziomu, to nie oszukujmy się. Najgorszy nie jest rok (duża szybkość, lata, niezłe obrażenia, ulepszony strzela błyskawicą (wiem, że bardzo rzadko, ale jednak)), tylko żywiołak ziemi.
Sytuacja jest podobna jak z żywiołakiem powietrza - mimo iż jest trzeciopoziomowcem w RoE, to już w AB występuje na poziomie drugim. Ziemniak w RoE to poziom czwarty, a w AB piąty. Oczywistym jest więc fakt, że na swym poziomie jest najsłabszy.


Permalink

Invictus

Co do przewag troglodytów nad gnollami, to loch zaczyna zwykle pod ziemią, więc prędkość troglodytów +1. Niby to nie jest cecha stwora, ale zawsze wtedy łatwiej grać podziemiami.

Też mi argument. Cytadela też zaczyna zawsze na bagnach i gnole też dostają +1 do szybkości. Poza tym na bagnach inne armie poruszają się strasznie wolno, co ułatwia obronę. Tak wiem - to nie jest cecha jednostki, a raczej zamku czy terenu, na którym nominalnie działa dany zamek. Ale jak widać niektórzy przytaczają i takie argumenty.

Invictus

Pegaz to może najsłabszy nie jest, choć oczywiście do potentatów na swoim poziomie nie należy. Ma dużą szybkość i nie najgorszy atak, co w pewien sposób wyrównuje jego niską obronę.

Pewnie znowu nie powinienem tego wymieniać jako argument, ale to powiem. Pegazy mają przyrost 10, a nie 8 jak zdecydowana większość 4 poziomu. Poza tym są na prawdę tanie. Kosztują zaledwie 275. Do tego całkiem nieźle nadają się do blokowania wrogich łuczników etc. Do tego jest szybki, lata. Dlatego dziwi mnie sam fakt, że pegaz w ogóle jest tutaj rozpatrywany. Już prędzej demony i żywiołaki na 4 poziomie podpadałyby pod słabą jednostkę...

Invictus

Co do piątego poziomu, to nie oszukujmy się. Najgorszy nie jest rok (duża szybkość, lata, niezłe obrażenia, ulepszony strzela błyskawicą (wiem, że bardzo rzadko, ale jednak)), tylko żywiołak ziemi.

Co do żywiołaka, jestem skłonny się zgodzić. Jest słaby, to fakt. Ale sam fakt, że Hellscream wymienił roka jako najsłabszą jednostkę... toż to herezje. Do dziś pamiętam burzliwą dyskusję na temat: "która z 3 jednostek 5 poziomu jest najlepsza? Rok, minos czy gorgon?". Z tego co pamiętam to rok był nieraz wymieniany jako najlepszy. Dlatego nie potrafię się nadziwić jak w ogóle można go wymieniać w tym temacie...

PS. Jako moderator zwracam Wam też uwagę na pewien szczegół. TEN TEMAT traktuje o NAJSŁABSZYCH jednostkach. Tutaj ma działać czysta statystyka, logika + ew. prywatne preferencje danego gracza (zależne od STYLU gry). Dlatego też ostrzegam, że posty z argumentami w stylu "po prostu nie przypadła mi do gustu" będą od następnego razu kasowane! Tu nie chodzi o jakieś moje prywatne wycieczki do kogokolwiek poglądu, a o ogólny porządek. Proszę o argumentowanie swoich wypowiedzi z sensem. I nie wypisywać mi tu czegokolwiek o gustach - o gustach się nie dyskutuje.


Permalink

Według mnie większość najgorszych jednostek pochodzi z Cytadeli. Jest tam dobra jedynie Gorgona. Reszta to szkoda gadać. Nie bez powodu uznaję ten zamek za najgorszy.


Permalink

Haav Gyrze: Dlaczego zaraz "my"? Ja tylko powiedziałem, że gnoll nie jest najsłabszy na swoim poziomie, a także jest przydatny. Co do roka... No bądź co bądź lata, jest dość wytrzymały i mimo wszystko jest lepszy od żywiołaka ziemi.

Ericku: Dlaczego uważasz, że wszystko z Cytadeli jest najgorsze(Nie licząc Gorgony)? Przeanalizujmy:

1. Gnoll(Niezbyt mocna jednostka, ale mimo wszystko nie jest najgorsza)
2. Jaszczuroczłek(Jednostka strzelająca, nawet jeśli gorszy od np. Ożywieńca, to na pewno przydatniejszy)
3. Ważka(Jedna z lepszych na poziomie. Szybka, rozprasza zaklęcia, po ulepszeniu jeszcze osłabia. Kuleje tylko wytrzymałość)
4. Bazyliszek(Jest gdzieś w środku stawki. Wytrzymały, dość mocny, kamienne spojrzenie)
5. Gorgona(Tu sam powiedziałeś, że to dobra jendostka)
6. Wiwerna(Tu mógłbym się z tobą zgodzić, mimo wszystko można mieć je już 1 dnia) (co nie zmienia faktu, że przy Czarnym Rycerzu wygląda jak jednostka z 5. poziomu)
7. Hydra(Statystycznie nie zachwyca, ale mimo wszystko jednak posiada wspaniałą zdolność ataku wszystkich przyległych pól. Kościany smok z pewnością jest słabszy)

P.S do Hellscreama: Troglodyty nie można nazwać słabym. Tak jak powiedział Haav Gyr, jest ich dużo i nie można ich teoretycznie zatrzymać, nie zabijając ich...


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 18.10.2008, Ostatnio modyfikował: Fergard

Permalink

JG : Ja nie napisałem, że wszystko w Cytadeli jest najgorsze, ale " większość gorszych jednostek pochodzi z Cytadeli", a to znaczna różnica. Jednak analizując wszystkie dotychczasowe zamki w Heroes III, uznają Cytadele za najsłabszą.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.10.2008, Ostatnio modyfikował: Erick

Permalink

Dla mnie najgorsze jednostki to:
1.Chłop - używam ich tylko jako mięso armatnie.
2.Zombie - ruchoma, ( nie ) żywa tarcza.
3.Upiór - plusy to regeneracja i wyssanie many, resztę jest do niczego.
4.Pegaz - szarża z durnym końcem.
5.Nie mam zdania.
6.Cyklop lub Mantikora - po prostu słabe jednostki.
7.Kościany Smok - karykatura smoka.

Permalink

Vokial : dlaczego postawiłeś na pierwszym poziomie chłopa, skoro jest to jednostka nie kwalifikowana do poziomów. Jeśli chodzi o jednostkę 6 poziomu to chimera w porównaniu z Mantikorą nie ma szans, wiec nie uważam Mantikorę za najgorszą.


Permalink

Panowie, w tym wszystkim chodzi o to, żeby mieć jakiś sensowny argument za lub przeciw. Potem w dyskusji można wszystkie za i przeciw przeanalizować i wtedy każdy sam dojdzie do tego, czy miał rację na początku czy po prostu w wyniku przyzwyczajeń, odbierał poszczególną jednostkę inaczej.
Wspomniany np: Pegaz - jeśli pośle się go do przodu samego to jest słaby rzeczywiście. Ja też kiedyś myślałem że jest taki słaby. Jednak gdy weźmie się pod uwagę, że do pomoc ma szybkie smoki i centaury już nie jest tak źle, a gdy się trochę pomyśli w walce, to Pegaz jest również idealnym obrońcą. Co więcej łatwo i szybko eliminuje większość łuczników(Oprócz kilku np: Maga) co sprawia, że bardzo łatwo walczy się z neutralami strzelającymi. Przez co bardzo dobrze komponuje się z resztą jednostek w swoim zamku.

Co do troglodyty itp... Argument z terenem jest rzeczywiście do kitu;)

Co do słabości Fortress to poprawia to już łatka do SoDa, niestety w Polsce nowe wydania sagi Herosów są znowu jej pozbawione:// A na 100% któreś wcześniejsze wydanie H3 je miały, ostatni ciekawy prezent od NWC, a Ubi zdaje się olało to:/

Co to Roka - Filus w zasadzie wszystko powiedział, nawet jako średniaka nie można go traktować. Ja osobiście cenię go bardziej niż teoretycznie lepszego Gorgona czy Minotaura, powód jest ten sam co w przypadku Pegaza; szybkość, latanie, dostępność sprawia, że jest najistotniejszą jednostką w Strongholdzie po Behemotach.


Permalink

Czytam i czytam i się dziwuję wam wszystkim :P

Zrobię wam dokładną analizę coby niektórym nie wprowadzać zamieszania w głowach ;)

Poziom 1:
Gnoll Health: 6 Attack: 3 Shots: none Movement: ground
50 gold (12) Hex size: 1 Defence: 5 Dmg: 2-3 Spd: 4 (extra slow)

Imp Health: 4 Attack: 2 Shots: none Movement: ground
50 gold (15) Hex size: 1 Defence: 3 Dmg: 1-2 Spd: 5 (slow)

Komentarz: Imp kosztuje tyle samo co gnoll, w statystykach przegrywa we !wszystkim! oprócz szybkości.

Poziom 2:
Health: 14 Attack: 5 Shots: 12 Movement: ground
110 gold (9) Hex size: 1 Defence: 6 Dmg: 2-3 Spd: 4 (extra slow)

Walking Dead Health: 15 Attack: 5 Shots: none Movement: ground
100 gold (8) Hex Size: 1 Defense: 5 Dmg: 2-3 Spd: 3 (very slow)

Archer Health: 10 Attack: 6 Shots: 12 Movement: ground
100 gold (9) Hex Size: 1 Defence: 3 Dmg: 2-3 Spd: 4 (extra slow)

Komentarz: Jaszczuroludzie są nawet lepsi od zwykłych łuczników, nie mówiąc już o chodzących trupach... Tak zwany LOL.

Poziom 3:
Orc Health: 15 Attack: 8 Shots: 12 Movement: ground
150 gold (7) Hex size: 1 Defence: 4 Dmg: 2-5 Spd: 4 (extra slow)

Wight Health: 18 Attack: 7 Shots: none Movement: flying
200 gold (7) Hex Size: 1 Defense: 7 Dmg: 3-5 Spd: 5 (slow)
Special: top wight of the stack regenerates all lost damage in the beginning of each round

Komentarz: Nie wiem jak wy, ale ja wolę o 1/4 tańszego orka, którzy przynajmiej rzuci toporkiem ze parę razy zanim umrze natychmiastowo jak zjawa (nawet regeneracja jej nie pomoże, 18 pkt to poprostu za mało!).

Poziom 4:
Pegasus Health: 30 Attack: 9 Shots: none Movement: flying
250 gold (5) Hex size: 2 Defence: 8 Dmg: 5-9 Spd: 8 (very swift)
Special: enemy spellcasters must pay 2 extra spell points per spell when Pegasi are present.

Fire Elemental Health: 35 Attack: 10 Shots: none Movement: ground
350 gold (5) Hex size: 1 Defence: 8 Dmg: 4-6 Spd: 6 (swift)
Special: immune to all mind & fire school spells, take double damage from ice bolt & frost ring.

Komentarz: Pegaz jest o 100 szutk złota tańszy, ma o wiele większe obrażenia, jest szybszy no i lata. Żywiołak ma śmiesznie niskie obrażenia i jest jednostką kroczącą. Żywiołak ma tylko przewagę jeżeli chodzi o kombo z armageddonem.

Poziom 5:
Earth Elemental Health: 40 Attack: 10 Shots: none Movement: ground
400 gold (4) Hex size: 1 Defence: 10 Dmg: 4-8 Spd: 4 (extra slow)
Special: immune to mind, lightning bolt and chain lightning spells, take double damage from meteor shower.

Monk Health: 30 Attack: 12 Shots: 12 Movement: ground
400 gold (3) Hex Size: 1 Defence: 7 Dmg: 10-12 Spd: 5 (slow)

Roc Health: 60 Attack: 13 Shots: none Movement: flying
600 gold (3) Hex size: 2 Defence: 11 Dmg: 11-15 Spd: 7 (extra swift)

Komentarz: Zbędny.

Poziom 6:
Manticore Health: 80 Attack: 15 Shots: none Movement: flying
850 gold (2) Hex size: 2 Defence: 13 Dmg: 14-20 Spd: 7 (extra swift)

Wyvern Health: 70 Attack: 14 Shots: none Movement: flying
800 gold (2) Hex size: 2 Defence: 14 Dmg: 14-18 Spd: 7 (extra swift)

Cyclops Health: 70 Attack: 15 Shots: 16 Movement: ground
750 gold (2) Hex size: 1 Defence: 12 Dmg: 16-20 Spd: 6 (swift)
Special: can attack seige walls at basic ballistics level.

Komentarz: NIESTETY wiwerna przegrywa.

Poziom 7:
Bone Dragon Health: 150 Attack: 17 Shots: none Movement: flying
1800 gold (1) Hex Size: 2 Defense: 15 Dmg: 25-50 Spd: 9 (ultra swift)
Special: -1 to enemy morale.

Hydra Health: 175 Attack: 16 Shots: none Movement: ground
2200 gold (1) Hex size: 2 Defence: 18 Dmg: 25-45 Spd: 5 (slow)
Special: attacks all adjacent hexes, no enemy retaliation.

Firebird Health: 150 Attack: 18 Shots: none Movement: flying
1500 gold (2) Hex size: 2 Defence: 18 Dmg: 30-40 Spd: 15 (super quick)
Special: immune to fire school spells, attack affects 2 hexes.

Komentarz: Hydra jest najbardziej żywotna i w dodatku blokuje kontratak. Ognisty Ptak ma najwyższe att i def jest najtańszy, ma podwójny przyrost i jest piekielnie szybki, o odpornościach nie wspominając. Kostek wyraźnie odstaje od reszty. Czy to napewno jednostka 7 poziomu? Powiedziałbym, że 6,5 ;)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.10.2008, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Haav Gyr

Co do słabości Fortress to poprawia to już łatka do SoDa, niestety w Polsce nowe wydania sagi Herosów są znowu jej pozbawione:// A na 100% któreś wcześniejsze wydanie H3 je miały, ostatni ciekawy prezent od NWC, a Ubi zdaje się olało to:/

Pudełkowa wersja SoD-a PL (nawet w instrukcji jest to wyraźnie zaznaczone).

Hellburn

Poziom 4:
Pegasus Health: 30 Attack: 9 Shots: none Movement: flying
250 gold (5) Hex size: 2 Defence: 8 Dmg: 5-9 Spd: 8 (very swift)
Special: enemy spellcasters must pay 2 extra spell points per spell when Pegasi are present.

Fire Elemental Health: 35 Attack: 10 Shots: none Movement: ground
350 gold (5) Hex size: 1 Defence: 8 Dmg: 4-6 Spd: 6 (swift)
Special: immune to all mind & fire school spells, take double damage from ice bolt & frost ring.

Komentarz: Pegaz jest o 100 szutk złota tańszy, ma o wiele większe obrażenia, jest szybszy no i lata. Żywiołak ma śmiesznie niskie obrażenia i jest jednostką kroczącą. Żywiołak ma tylko przewagę jeżeli chodzi o kombo z armageddonem.

Kłopot z tym, że ulepszony żywiołak ognia już lata, co jednak może wpłynąć na postrzeganie siły "surowego ognistego".


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.10.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Argument z terenem jest całkiem niezły. Zauważcie, że troglodyta będzie miał +1 do szybkości w całym podziemiu (całkiem sporo go zwykle na mapie jest, nieprawdaż?), a gnoll jedynie na bagnie, którego zwykle za dużo nie ma.


Permalink

@Avonu:
To wkońcu rozmawiamy o jednostkach ulepszonych czy nieulepszonych? Zresztą energy elemental również jest najgorszą jednostką tego poziomu...


Permalink

Avonu

Pudełkowa wersja SoD-a PL (nawet w instrukcji jest to wyraźnie zaznaczone).

Nie każda pudełkowa. Moja nie dość że nie ma tej łatki to jeszcze instrukcji brak.

A co by nie było offtopu:
Osobiście uważam, że o wyższości jednej jednostki nad drugą świadczy jej przydatność. I mimo iż Wiwerna czy Chimera nie powalają statystykami są kluczowymi i bardzo przydatnymi jednostkami w swoich zamkach. Chimera doskonale nadaje się do blokowania strzelców, natomiast dzieki Wiwernie w łatwy sposób oczyszczamy terytorium wokół zamku już na samym początku rozgrywki. Ponadto od tych jednostek w dużym stopniu zależy rezultat wielu bitew.
Natomiast Cyklopy... cóż jeżeli jesteśmy w stanie obejść się bez nich na początku(bo wolimy Behemoty)to niewielka ich ilość w późniejszej fazie gry nie przesądzi o naszym zwycięstwie.


Permalink

Hellburn

@Avonu:
To w końcu rozmawiamy o jednostkach ulepszonych czy nieulepszonych? Zresztą energy elemental również jest najgorszą jednostką tego poziomu...

Cytat z pierwszego postu

Tutaj wpisujemy w kolejnych poziomach, najmniej przydatne jednostki

Nic o ulepszeniach bądź ich braku tu nie ma.
Zwracam tylko uwagę, że fakt, iż fire elemental chodzi nie jest wadą tej jednostki, bo ulepszenie już potrafi latać (przeważnie i tak walczy się ulepszonymi jednostkami).
Co do siły, to raczej nie ma co się spierać (chyba, że weźmiemy pod uwagę czary fire shield czy armageddon).