Imperium

Behemoth`s Lair

Rozwijanie bohatera

Permalink

Ja wybieram zdolności bohatera odnośnie czy mam maga czy wojownika.
Jeżeli mam maga to wybieram:
1.Mądrość
2.Mistycyzm
3.Magię powietrza-(Przyśpieszenie i Lańcuch Piorunów pozwalają kończyć bitwy bez strat)
4.Magię ziemi(Spowolnienie a także cudowny czar Miejski Portal)
5.Taktyka
6.Atak
7.Finanse
8.Pierwsza pomoc (bardzo się przydaje)

A jezeli wojownika :
1.Atak
2.Mądrość
3.Taktyka
4.Magia ziemi
5. Obrona
6. Pierwsza pomoc
7.Dyplomacja
8.Finanse

Niestety rzadko mam te zdolności.

Permalink

Spróbuj zastępować czymś innym "pierwszą pomoc" i "finanse", bo te umiejętności dają marne efekty jeśli je przyrównać chociażby do logistyki i łucznictwa.
Łucznictwo staje się jeszcze większą siłą w połączeniu z taktyką, którą Ty jak widzę preferujesz.

Mistycyzm moim zdaniem też można spokojnie zastąpić czymś lepszym.

Dziwi mnie to że macie problemy z rozwinięciem bohatera.
Ja grając na XL-kach dostaję zazwyczaj wszystko to co chcę, a jeśli nie to jest to kwestia jednej umiejętności.


Permalink

Zazwyczaj mam kilku bohaterów, a ich umiejętności dobieram tak, by pasowały do tego, do czego ich przeznaczę. Przykładowo - jeden odkrywa kopalnie, itp. Wtedy kładę nacisk na logistykę i znajdowanie drogi, nawigację. Dopasowuję to wszystko do typów postaci. Jeden siedzi w zamku? Nie ma sprawy, krótkie wypady na zewnątrz i zdobywanie koniecznego doświadczenia. Jednak nie gram magami, nie pasują mi te postaci. Jeśli już muszę, to tylko jednym. Magia mi nie podpada.
Zazwyczaj, gdy nie potrzebuję jakiejś zdolności (np. wojownik a magia ognia? Nie nada się) rozwijam po prostu starą, dostosowuję do mapy itd.

Permalink

Lukbastion

Rozumiem że to było pisane do mnie gdyż w moich zdolnościach nie ma mądrości. Powiem tak na mniejszych mapach mądrość nie jest mi do niczego potrzebna, gra z reguły jest tak krótka że nie ma szans wybudować gildii magów na dostatecznie wysoki poziom. Na dużych mapach bywa różnie zależy jak się ugaduje z przeciwnikiem na grę, jeżeli gramy tak że można korzystać z czarów typu lot itp. to wtedy decyduje się na mądrość w pozostałych przypadkach wystarczają mi czary pierwszo poziomowe (nie trudno się domyślić że gram przeważnie wojownikiem).

Akurat nie, nawet nie zauważyłem że jej nie masz wymienionej. Ale bez względu na to kim grasz to szansa wylosowania Mądrości jest 100% - więc nie warto z niej tak rezygnować, zwłaszcza jak masz dobre czary.
Wiem że grasz głównie z ludzimi przez net, sam chyba przyznasz, że nawet tam Mądrość jest przydatna w dłuższych grach.


Permalink

Są wyjątki gdzie mądrość jest bezużyteczna. Przekonałem się o tym w zeszłym roku na konwencie.
- Mapa typu Arena.
- Stronghold.
Wtedy pierwszy raz celowo nie wybrałem Mądrości. Wystarczyła Magia ziemi na ekspercie. Okazało się to skuteczną strategią. Wiem, że jest to specyficzny przypadek ale takowe też się zdarzają. Od tamtej pory mocno się zastanawiam nad wyborem tej umiejętności nawet grając standardowe mapy. Oczywiście map typu XL nie biorę w rachubę. Myślę raczej o małych rozmiarach.


Permalink

Niezależnie od tego kim się gra to chyba zawsze przydaje się dowodzenie i szczęście. A najlepiej mieć też dobrze opanowaną którąś szkołę magii (w moim przypadku ogień/ziemia)


Permalink

Dowodzenie się przyda grając Nekropolią? Łał.


Permalink

Oj panie Haav Gyr musze się nie zgodzić. W internetowych grach nie znajdziesz gracza na średnim i wysokim poziomie który bierze mądrość do zdolności bohatera nawet w długich grach. Wyjątek jest tylko jeden kiedy na mapie fix arena dostaniesz na start 2 magów.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.08.2008, Ostatnio modyfikował: Predix 0.1 beta

Permalink

@Tabris
Teoretycznie przydaje się. W praktyce też, ale raczej rzadko.
Łał!


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.08.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Predrix

Oj panie Haav Gyr musze się nie zgodzić. W internetowych grach nie znajdziesz gracza na średnim i wysokim poziomie który bierze mądrość do zdolności bohatera nawet w długich grach. Wyjątek jest tylko jeden kiedy na mapie fix arena dostaniesz na start 2 magów.

W takim razie wiele tracicie;) - bez mądrości nie rzucisz wysokopoziomowych czarów.
Tak wiem, wy nie rozwijacie magii, nie gracie tak długo itp... Ale znowu zwracam uwagę na temat i na to co mówicie. Temat jak i całe forum nie jest o pojedynkach gracz vs. gracz na zasadach Ligii, jeśli mówisz o swoich propozycjach, nie zapominaj że inni mogą mówić nie tylko pod kontem gier on-line.
Zresztą nawet jakby, to powiedz mi co wybierzesz? Mądrość czy Pierwszą Pomoc? A na Mądrość zawsze trafisz grając nawet Wojownikem.

Poza tym wiem czemu nie bierzecie najcześciej Mądrości - większość przydatnych czasów wysokopoziomowych zbanowaliście. Gdybyście omineli większość swoich ligowych zasad, dostrzeglibyście wiele rzeczy. Ale na to się nie zanosi.


Permalink

Haav Gyr

Wiem że grasz głównie z ludzimi przez net, sam chyba przyznasz, że nawet tam Mądrość jest przydatna w dłuższych grach.

Predrix

W internetowych grach...

Obaj podkreśliliście że mówicie o grach przez internet, więc nie ma obaw że ktoś się pogubi.
Chyba.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.08.2008, Ostatnio modyfikował: Gwynbleidd

Permalink

Gwyn, jedno pytanie co wybierzesz: Mądrość czy Nawigację(mapa bez wody prawie) lub Sokoli Wzrok?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.08.2008, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Co to za podchody?

Dobra zaryzykuje.
Mądrość.


Permalink

Nie podchody;) - chodzi mi o to, że nawet gdy grasz on-line Mądrość ci się bardziej przyda niż inne zdolności, a na wyborze jej dużo nie tracisz. Poza tym jak już wpominałem to jedyna zdolność na którą zawsze trafisz.


Permalink

Haav Gyr

(...) a na wyborze jej dużo nie tracisz. (...)

Końcowy cytat tylko jako podsumowanie do moich rozważań:
Owszew Haav Gyr, jeśli porównujesz mądrość do takich zdolności jak Sokli wzrok, czy też Nawigacja (przy mapie NIE wyspy) to nie ma to sensu :P Przecież Mądrość z pewnością znajduję się w sferze umiętności pożytecznych, jednakże jest duuuuuuużo więcej lepszych umiejętności (Chodzi mi tu głównie o wojownika). Bardzo często nie biorę mądrości, bo mi po prostu żal miejsca na nią, co do magii to owszem rozwijam - szczególnie pod czary masowe. Zresztą gdyby porównać to lepiej mieć jakąs magię rozbudowaną niż mądrość.

Choć przyznaje, że na XL mapach (w domyśle autorskich) bez mądrości nie da sie grać, ale tylko dlatego ze nie da się grać beż Town Portal, Fly i Dimension Door...

Permalink

Wiesz ja zawsze zracam uwagę na magię, bo już nie raz ocaliła mnie przed silniejszym. A Mądrość biorę nie dla Wrót Miejskich czy Latania, ale dla takich czarów jak Modlitwa, Antymagia, Szał, Inferno, Łańcuch piorunów, Zapomnienie czy Klonowanie. Gdy na wstępie gry uda mi się dostać 2-3 czary z tej grupy oraz Mądrość zaawansowaną, wtedy bardzo łatwo mogę obyć się bez potężnej armii, w walce z neutralami o surownce, kopalnie czy artefakty.


Permalink

nigdy nie widziałem ani nie słyszałem, aby ktokolwiek umawiał się na granie bez ww czarów, za to lot, wm, waterwalk i miejski portal są wyłączane nie tylko w rozgrywkach na całym świecie, ale i bardzo często (jeśli nie w większości przypadków) przez osoby grające tylko z komputerem lub ze znajomymi hot-seat. Mówię tu oczywiście tylko o graczach raczej doświadczonych, takich którzy nie ważne jak często grają ale ważne ile za sobą już mają rozegrane, jaką wiedzę o grze zebraną. Tak więc myślę, że najlepiej by było w takim temacie jak ten przyjmować 'zasady' których się trzyma najprawdopodobniej miażdżąco znacząca większość stałych graczy. Jeśli nie, pozostaje nam dużo gorsza wersja, aby każdy w każdym poście zaznaczał czy uznaje te 4czary czy nie - ułatwi to dyskusje jeśli chodzi o mądrość, no i z szacunku dla tych wielu doświadczonych;]

Teraz temat: 'dla takich czarów' jak wymienione w poście nade mną nigdy nie wybrał bym mądrości przez prawdopodobieństwo ich trafienia (już mi wystarcza że można w tej grze czasami nie trafiać na 3gildie i 15kapliczek jednego czaru 1lv). Trzeba tu brać przede wszystkim realia a nie wymarzone umiejętności z czarami bez wpływu rozwoju w grze. Poprzednik pisze "Gdy na wstępie gry uda mi się dostać 2-3 czary z tej grupy" - gildia 4lv to zwykle 2czary, czyli wstęp gry to kiedy jest - 3tydzień?! może piąty ???! a i tak już nawet do trzeciego jak wiemy często się rozwinie większość/całe miasto/miasta - czy wtedy szał lub klonowanie ma zastąpić tak ogromną przewagę w wojsku wroga? czy wtedy może nagle będziemy tak genialnie tłuc neutrale że przebijemy kilkakrotnie exp wroga? no nie sądzę - chociażby mass slow albo klątwa dają podobne albo większe możliwości


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.08.2008, Ostatnio modyfikował: Pentacz

Permalink

Zapomnienie, modlitwa, klonowanie i teleport może nieźle zbić z tropu przeciwnika, a co do magii ziemi i spowolnienia to każdy dobry gracz użyje rozproszenia, taktyka i szybki atak, tak mnie załatwiali w lidze


Permalink

@Pentacz
Biorąc pod uwagę, że na mapach autorskich XL gra trwa nieraz ok. 3-4 msc., można te 3 tygodnie przyjąć za wstęp do gry.


Permalink

Na mapach autorskich gra trwa czasem i 6 miesięcy lub więcej. Są takie gry gdzie ma się pod koniec gry setki jednostek 7 poziomu.

Ja natomiast nigdy nie słyszałem, o umawianiu się ludzi w trybie Hot-seats, na specjalne wyłączanie czarów itp.. Owszem główne ustalenia tyczą np: wybór ilości komputerowych przeciwników, sojusze lub bez, czasu na eksplorację mapy potem atak wzajemy albo ustalenie jakim poziomie się spotykamy do finałowej walki itp. Tak robią doświadczeni gracze tego trybu. Bo lubią masę szczegółów w grze które potem decydują, kto lepiej rozwinął bohatera, kto lepiej wykorzystał potencjał nacji i jednostek oraz, kto lepiej i szybciej zdobył z mapy bonusy.
A takie czary 3 i 4 poziomu są zdobywalne już w drugim tygodniu gry nawet, czasem nie ma idealnie, bo doświadczony gracz offline, że bez szybko rozwinętej magii nie ma w późniejszym etapie szans. Bo takim mocnym Berserkiem można patrzeć sobie, jak neuralne gigatyczne armie walczą ze sobą, a my pod koniec tylko dobijamy, zdobywając olbrzymie ilości doświadczenia. Są takie sytuacje gdzie po specjalnej walce z jakimiś strażnikami, Heros robi kilka poziomów naraz. To cały urok takich map, walki nie do przejścia nagle stają się prostrze gdy użyło się głowy i księgi czarów. Przez co w dużych końcowych bitwach z graczem znacznie lepiej korzysta się z zdobytych zdolności, czarów....
Zresztą Gwyn;) pamiętasz mapkę którą ci posłałem, bez pola siłowego oraz wózka z amunicją nie dałoby się przejść pewnej walki. Nawet mając kilka razy większą armię.