Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o HoMM IV

Permalink

Wzorem postu w dziale Heroes III, zamieszczam taki sam tutaj. Czekam na Wasze pytania, jako że obecnie mam straszną pustkę w głowie.

1. (Avonu) Jaki jest maksymalny limit poziomu bohatera?

Hellscream:
Maksymalny poziom z edytora - 40 lvl
Maksymalny poziom z kodów - 70 lvl

2. (Avonu) Ile maksymalnie procent oddziałów można wskrzesić po bitwie?
Podchwytliwe ze względu na błąd w pewnym opisie. Chodzi o wersję 1.0.

Wiewek: 50% za Wskrzeszenie na arcymistrzowskim, 10% za Ankh Życia, 20% za Laskę Ranana i 5% za klasę Kardynała. Razem wychodzi 85%.

3. (Avonu) Ile wynosi PEON (znane też jako LPPC) czarnego smoka?

Alchemik: 308,25

4. (Hellburn) Czym różni się Krąg Ognia od Ognistej Kuli?

Avonu:
Różnice:
- nazwa czaru
- zasięg działania
- kula ognia działa na polu rzucenia (wskazania) czaru, ognisty krąg nie.

Pikodragon:
Ważną różnicą jest to, że krąg ognia nie zawsze ma pole rażenia 3x3m bez środkowej kratki, po rzuceniu go na jakąś jednostkę ma większe pole rażenia niż gdyby rzucić je na pusty obszar.

5. (Avonu) Jak nazywane są kolejne liczebności oddziałów i ile wynoszą? Czy istnieje górna granica maksymalnego przyrostu jednostek neutralnych na mapie (w H2-3 legion miał maks. 4000 stworzeń), a jeśli tak, ile ona wynosi?

Kameliasz:
Mało - 1-4
Kilka - 5-9
Grupa - 10-19
Sporo - 20-49
Dziesiątki - 50-99
Kompania - 100-249
Setki - 250-499
Mnóstwo - 500-999
Legion - 1000-2499
Tysiące - 2500+

6. (Tabris) Po co są bohaterowie Genevieve Seymour i Pherlon. Są to bohaterowie niestandardowi, nie pojawiają się na zwykłych scenariuszach, ale te nie spotkałem ich w kampanii. Czemu więc służą?

Avonu:
"No Campaign, for some reason she is disabled."
"No Campaign, for some reason he is also disabled."

7. (Mecku) Na podstawie czego dokładnie określić liczbę stworzeń (obrażeń), które zostaną obrócone w kamień po ataku meduzy? I jeżeli tak to: Jakim wzorem się to wyznacza?

8. (Szpaner) Ile punktów magii ma Zmora, Dżin, Mag i Ogrzy Mag?

Kameliasz:
Zmora - 6
Dżin - 24
Mag - 16
Ogrzy Mag - 6

8. (Mosqua) Mamy trzy bardzo ciekawe zaklęcia - kara, magiczne lustro i zwierciadło bólu. Proszę scharakteryzować zależności pomiędzy nimi (np. co się stanie, jak bohater z m. lustrem zaatakuje bohatera z karą).

9. (Mosqua) Przyjmijmy, że nieumarła jednostka jest pod wpływem magicznego lustra. Kapłan rzucił na nią zaklęcie święte słowo. Co się stanie?

Tabris: Gdy rzuci Święte Słowo na jednostkę chronioną Magicznym Lustrem nic się nie stanie.

10. (Mosqua) W jakich sytuacjach jednostka która powinna mieć pierwszy atak (cecha, czar, umiejętność boh, czar itd.) pierwszego ataku nie ma?

Hellscream: Jednostka z pierwszym atakiem nie otrzyma pierwszego ataku, gdy:

- walczy z jednostką posiadającą zdolność "Negacja Pierwszego Ataku. Taką zdolność posiadają m. in. Pikinier i Smoczy Golem;
- jest atakowana przez jednostkę ze zdolnością "Brak Kontrataku Wroga", jak na przykład Cerber

Feanor: (...) gdy obie jednostki mają umiejętność pierwszy atak - (...) atakują wtedy jednocześnie.

Tabris: Albo mu zapewnimy zdolność "Pierwszego Ataku" czarami (są aż cztery), albo wykorzystamy artefakty Halabarda Cichej Straży lub Hełm Tygrysa.

Avonu: Oprócz wcześniej wymienionych sytuacji - wtedy, gdy już zużyła swój kontratak.

Kameliasz: Jeszcze, kiedy atakujemy boha, który ma Walkę wręcz na (arcy?)mistrozwskim.

Mosqua: Poza tymi wszystkimi, co zostały wymienione jest sytuacja kiedy to atak przeprowadzony jest równolegle a być nie powinien. Jest to bug związany z czarem Wężowe uderzenie i Pierwszy atak. Bug dotyczy tego, że nierzadko w kontratakach wpływ tego czaru jest niewidoczny przez grę, w atak zaś zawsze.

11. (Taro) Jak zrobić, żeby w jednym mieście rekrutować jednocześnie np. Smocze Golemy i Tytanów? Są 2 sposoby :D

Mosqua: Jak się w edytorze map da wydarzenie budowania obiektu A, w momencie, kiedy my już mamy obiekt B.

Taro: Robisz zdarzenie terminowe w mieście, które może się powtarzać np. co tydzień, ze skryptem: czynność warunkowa: jeżeli gracz posiada tyle a tyle złota, to zadaj pytanie: czy chcesz kupić np. 2 smocze golemy za 10 000 szt. złota? Jeżeli tak: zabierz 10 000 i daj 2 smocze golemy, jeżeli nie: nie rób nic.

12. (Taro) Jaka SŁAWNA osoba testowała H4?

Mosqua: Michael Jackson.

13. (Mosqua) W GS mamy artefakty, które połączone ze sobą dają faje efekty. Czy te efekty mogą zostać w czasie bitwy usunięte?

14. (Mosqua) Jest zaklęcie, które może zniszczyć 100% składu osobowego oddziału, nawet w liczbie 100 tys. Nie dotyczy to każdego oddziału na bitwie, ale dotyczyć może wszystkich "kolorków". Proszę powiedzieć, co to za zaklęcie i wyjaśnić mechanizm działania.

Avonu: Czar zwie się Sacrifice (Ofiara) - wpierw niszczy on nasz własny oddział, by następnie wskrzesić inny.

Tabris: Rozproszenie i Przerwanie - niszczą iluzje i przywołane oddziały niezależnie od ich liczebności.

15. (Tabris) O ile najwięcej można zwiększyć zasięg wzroku pojedynczego bohatera?

Avonu: Policzmy - +5 za arcymistrzostwo w zwiadzie oraz + 8 za cztery Kryształy podglądania (ich efekty sumują się).

Corwin: Można by do tego dodać jeszcze +2 za Wieszcza.

Taro: Jest jeszcze Bryza (taki ptak, który kładzie się w miejscu na tarczę). (+2 do pola widzenia - Kam)

Łącznie +17.

16. (Avonu) Maksymalnie rozwinięta taktyka, a właściwie Atak i Obrona, zapewnia 50% do ataku lub obrony stworzenia. W jakie artefakty należało by wyposażyć bohatera, by maksymalnie zwiększyć tę premię? Ile by ona wynosiła?

Taro: Miecz Bogów +50% do ataku, Tarcza z Adamantu +50% do obrony, Pierścień Wojownika +20% do ataku, Pierścień Ochrony +20% do obrony.

Corwin: Hełm dowodzenia (+20% do ataku i +1 do szybkości)

Razem +140% do ataku i +120% do obrony.

17. (Mosqua) Mamy dwie wodne armie. Gracz czerwony ma syrenę na morzu i gracz niebieski ma syrenę na morzu. Obaj gracze są sobie wrodzy. Jaka będzie sceneria w tej bitwie?

Taro: W takim wypadku zamiast wody będzie trawa.

18. (Mosqua) Poprzez równoczesną kontrę jest możliwość patu. Jaka będzie animacja po skończonej bitwie oraz jaki będzie komunikat?

Taro: Gdy jest pat, mamy animację przegranej bitwy.

19. (Taro) Ile jednostek maksymalnie może objąć zionięcie mega dragona?

Mosqua: Zwykłe zionięcie może dotknąć trzech istot. Zionięcie megasmoka tworzy trójkąt równoramienny o kątach przy podstawie 90>x>60. Na moje oko to 75 stopni, ale nie mam całkowitej pewności. Zasięg na długość jest taki, że może sięgnąć kolejny rząd ofiar tak, jak to robi pikinier. Jeżeli długość wynosi 8 stworzeń to na "skrzydła" idzie po około 5 stworzeń. Moja odpowiedź 18.
EDIT: Corwinowi udało się zaatakować jednocześnie 20 jednostek, jeśli zostanie to przez osobę trzecią udowodnione, odpowiedź zostanie zedytowana.

20. (Mosqua) Magiczne Lustro teoretycznie odbija wszystkie negatywne zaklęcia. Jednak jest kilka, które nie zostają odbite, mimo że pojawiła się animacja "tarczki". Co to za zaklęcia?

Pikodragon: jJeden z czarów, które się nie odbiją mimo pojawienia się tarczki, to Krąg Ognia.

21. (Tabris) Które zaklęcia, które można rozproszyć, działają po rozproszeniu?

Pikodragon:
1.Kajdany magii: Po rozproszeniu ich przez bohatera (na którego ten czar działa) dostanie on i tak obrażenia za użycie czaru.

2.Magiczne lustro: Po rozproszeniu jakichś czarów z wrogiej jednostki, rozproszenie się odbije na atakującego.

22. (Tabris) Jak można stoczyć walkę z graczem po jego eliminacji?

Fergard: Po zajęciu wszystkich miast i zniszczeniu wszystkich oddziałów przeciwnika, zostaje on wyeliminowany, jednakże kopalnie i siedliska nadal należą do niego. Jeżeli zostawił on w kopalni np. 20 chłopów, będą oni należeli do jego stronnictwa.

Taro: Można jeszcze ustalić w mapie skrypt, że jakiś gracz przegrywa. Np. drugiego dnia. Wówczas pozostaje on na mapie, ale jego bohaterowie się nie ruszają i nie rozbudowuje miasta. Wówczas można z nim walczyć, choć technicznie jest wyeliminowany.

23. (Taro) Jak stworzyć w edytorze siedlisko np. demosmoka? Tak, aby dało się go rekrutować tak jak w h3 - jednego na tydzień, bez kumulacji.

Pikodragon: Chodzi o połączenie chatki ze zdarzeniem terminowym (sorki, na razie jestem odcięty od edytora H4 i nie wiem, czy nazwa dobrze napisana). Chodzi o co tydzień 'zmienna x = x + 1'. Oczywiście na początku ustawiamy zmienną na 0. W chatce trzeba ustawić, skryptów warunkowy : 'Jeśli zmienna x > 0 i gracz ma przynajmniej 8000 sztuk złota i 10 sztuk siarki (przykładowo) wtedy zadaj pytanie...'. Nie będę reszty cytował, najważniejszą część wypisałem.

24. (Kameliasz) Załóżmy, że w chatce misji mamy za zadanie dostarczyć np. 10 Czarnych Smoków w zamian za np. Miecz Anielskiego Sojuszu. Jak otrzymać ten konkretny Miecz, NIE ODDAJĄC dziesięciu Czarnych Smoków?

Taro: Należy wysłać tylko 10 czarnych smoków bez armii i bohaterów i odebrać artefakt.

25. (Taro): Jak się nazywa kawałek muzyczny niewykorzystany w grze? Najprawdopodobniej miał dotyczyć trawy lub śniegu.

Mateusz: Heroes 4- Wandering

26. (Taro:)Co się stanie, jeśli nasz bohater stoi dokładnie pod bramą miasta, zostanie zaatakowany i zginie bez możliwości ucieczki? Sprecyzuję, że bohater powinien zostać zaatakowany przez armię neutralną lub gracza BEZ MIASTA.

27. (Mosqua:) W plikach gry znajdują się informacje o pewnej umiejętności, która w końcu nie trafiła do gry. Jak się ona nazywała (nazwa oryginalna lub polska) i co powodowała?

28. (Hayven:) Ile ataków może wykonać maksymalnie w jednej turze bohater? (nie licząc kontrataków)

Tabris: 1 atak standardowo
+1 za arcymistrza walki wręcz
+1 na Miecz Szybkości
+1 za Miksturę Szybkości
+1 za Koci Refleks
Czyli 5 ataków

29. (Broghild:) Czy w grze multi można wysłać wiadomość do innego gracza; i jak to w ogóle zrobić?

30. (Tabris:) Jak można przemieścić armię bez zużywania pkt. ruchu?

Irydus: Karawana przemieszcza armię bez zużycia pkt. ruchu.

31. (Tabris:) Ile maksymalnie pkt. ruchu może mieć armia przemieszczająca się wodą?

Corwin: Może mieć ich 37092.

Przy odległości 15 pkt, jaka pokonuje na morzu bohater z jednostką
- latarnia morska dodaje 10pkt
- wpisanie kodu (wszyscy wiedzą ile)
- żeglarstwo na arcymistrzowskim, cztery sekstanse i dziennik mistrza żeglarstwa, zwiekszają prędkość o 270%.

32. (Avonu:) Jaki jest ustalony przez twórców koszt zaciągu megasmoka oraz jego tygodniowy przyrost?

Hellburn: Koszt: 8000 sztuk złota, 4 jednostki siarki.
Przyrost: 1

33. (Duzeom:) Czy komputer używa następujących lokacji na mapie:
- Kowala (Blacksmith)
- Biblioteki (Library)
- Gildii weterana (Veteran's Guild)
- Targowiska
- Sanktuarium
- Tawerny (na mapie!)
- Konserwatorium (dowolne)
- Wir Many?

34. (Hayven:) A w przybliżeniu ile istot (podać nazwę) trzeba zabić, żeby awansować z 30 na 50 poziom bez kodów i czy to możliwe?

Avonu: Oczywiście, że jest. Maksymalny poziom to wszakże siedemdziesiąty.
Poziom 50. (wg instrukcji) wymaga zdobycia 23 513 200 punktów doświadczenia. Poziom 30. wymaga zaś 668 100 punktów doświadczenia. Aby więc awansować z poziomu 30. do 50. potrzeba 22 845 100 punktów doświadczenia.
Najsłabsza jednostka w HIV jest warta 4 punkty doświadczenia, czyli trzeba by zabić aż 5 711 275 (niemal sześć milionów!) chłopów!
Najsilniejsza jednostka w zwykłym HIV jest warta 1233 punkty doświadczenia, czyli trzeba by zgładzić 18 529 czarnych smoków.
W WoW-ie mamy jeszcze Megasmoka, wartego 1500 punktów doświadczenia, czyli zgładzenie 15 231 megasmoków rozwiązuje Twój problem.

Liczba modyfikacji: 31, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Dobra, niech będzie pierwsze pytanie (odpowiedzi nie pamiętam):

1. Jaki jest maksymalny limit poziomu bohatera i jaki będzie miał on rzeczywisty poziom, po osiągnięciu tego limitu?

Trochę zakręcone, ale jeśli dobrze pamiętam, to taki przekręt istniał w HIV.


Permalink

Co do odpowiedzi nie jestem pewnien, ale wg tabeli doświadczenia na h4.heroes.net.pl rozwój bohatera kończy się na 70 lvl, chociaż (np. moich obliczeń) rozwój umiejętności (z wyłączeniem ołtarzy/chatek/innych miejsc gdzie można otrzymać nową umiejętność) kończy się na bodajże 123 lvl (u Barbarzyńcy na 122 lvl).

Permalink

Maksymalny poziom z edytora - 40 lvl.
Maksymalny poziom z kodów - 70 lvl.
Maksymalny poziom po wykorzystaniu bugów - nieograniczony...


Permalink

Czekamy na kogoś kto potwierdzi tą odpowiedź, ponieważ Avonu jej nie zna.

Permalink

Maksymalny poziom to siedemdziesiąty - sprawdzone przed chwilą. Pozostaje jeszcze druga część pytania - najwidoczniej był to bug w wersji 1.0 tej gry, bo po zainstalowaniu dodatków już nie występuje.


Permalink

Aż dziw, że w edytorze nie można ustawić 70 lvl, tylko 40...

Moje pytanie - jakie jest procentowe prawdopodobieństwo na bohatera mocy - arcymaga?


Permalink

Hells - obawiam się, że na to pytanie nie ma jasno ustalonej odpowiedzi... Może stać się nim dzięki Akademiom Magicznym, Ołtarzom... Ale nie tylko. Miałem kiedyś Barbarzyńcę na 13 lvlu, któremu podczas promocji mogłem dać Magię Natury. A nóż widelec tak też można?
Wydaje mi się, że jednak tak samoczynnie nie da rady - trzeba było mu w tym dopomóc, np. ww. Ołtarzami.

Permalink

Oj da się:) Miałem kiedyś barbarzyńcę z naturą (tą praktycznie zawsze mam) Ładem, Chaosem, Walką i Taktyką. Czołg, nie ogr:)


Permalink

Co nie zmienia faktu że na twoje pytanie nie ma dokładnie sprecyzowanej odpowiedzi :)

Permalink

Kameliasz - na drugą część mojego pytania na razie nikt nie odpowiedział.
EDIT:
Nieważne - wysłałem Ci PM.

Trochę narobię bałaganu:

2. Ile maksymalnie procent oddziałów można wskrzesić po bitwie?
Podchwytliwe ze względu na błąd w pewnym opisie.

3. Ile wynosi PEON (znane też jako LPPC) czarnego smoka?


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 13.07.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

A możesz to PEON rozpisać? Bo mi się peon kojarzy z robotnikiem orków z Warcrafta:)


Permalink

To część pytania - poszukaj samemu. Też tak miałem.
Albo spytaj się geomanty.


Permalink

4. Czym różni się Krąg Ognia od Ognistej Kuli ?


Permalink

Krąg Ognia nie ma wpływu na epicentrum (środek) zaklęcia, coś jak z okiem cyklonu. Jest o tym napisane w opisie, wypróbować trzeba w praktyce.


Permalink

Kula Ognia rani wszystkie oddziały, które wchodzą w zasięg jej rażenia, natomiast jednostka stojąca w środku Kręgu Ognia nie otrzyma obrażeń.

Permalink

Różnice:
- nazwa czaru
- zasięg działania (3x3 m kontra promień 1 m)
- kula ognia działa na polu rzucenia (wskazania) czaru, ognisty krąg nie.


Permalink

Kolejne pytanie:

5. Jak nazywane są kolejne liczebności oddziałów i ile wynoszą? Czy istnieje górna granica maksymalnego przyrostu jednostek neutralnych na mapie (w H2-3 legion miał maks. 4000 stworzeń), a jeśli tak, ile ona wynosi?


Permalink

Z tego co wiem to jest tak:
Mało - 1-4
Kilka - 5-9
Grupa - 10-19
Sporo - 20-49
Dziesiątki - 50-99
Kompania - 100-249
Setki - 250-499
Mnóstwo - 500-999
Legion - 1000-2499
Tysiące - 2500+

Wg edytora w neutralnym oddziale można mieć 32767 jednostek.

Co do pytania 2.: 60% (50% za Wskrzeszenie na arcymistrzowskim, 10% za Ankh Życia)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.07.2008, Ostatnio modyfikował: Kameliasz