Imperium

Behemoth`s Lair

Ciągle niepokonana mapa do H3 SoD - reaktywacja tematu

Permalink

Witam wszystkich, udało mi się przejść Limesa ;) . Na razie niestety tylko na poziomie easy, jak to autor wybitnie wyraził - dla wybitnych cieniarzy, ale i tak łatwo nie było :).Wchodząc do jaskini natknąłem sie na artykuł o "piekielnie trudnej mapie". Jako, że właśnie skończyłem Heroes V Dzikie Hordy i szukałem nowych wrażeń, postanowiłem spróbować swych sił. Nie wiedziałem, co mnie czeka ;) Mapka mega trudna, faktycznie nie dawała chwili wytchnienia. Na usprawiedliwienie mogę dodać tylko to, że był to mój pierwszy, a w zasadzie 2 kontakt (kilka dni wcześniej próbowałem swych sił na poziomie hard (hehe) z heroes 3 od 4 lat. Trzeba będzie spróbować sił z normalem, z harda na razie się wyleczyłem :D, grając wtedy w niego, a i potem widząc jak ogromne wyzwania czekają nawet na easy, wydaje mi się rzeczą niepojętą przejście tego poziomu. Dzięki Sprocket, że przypomniałeś, jak świetną gierką jest heroes 3. Jest to mój pierwszy komentarz w jaskini, ale sądzę, że zagoszczę tu na dłużej :D.

Permalink

Chwała Wojownikowi!
Mogłoby się zdawać znawcom, że przejście mapki do na najłatwiejszym poziomie trudności nie jest niczym czym możnaby się pochwalić. Tak, to prawda, ale nie w przypadku Limes. Gracze komputera trochę utrudniają, a garnizony są silne, więc jest zabawa i ściganie się z czasem.
Zachęcam wszystkich do gry na easy, tak najlepiej można poznać poznać mapę, bo samo oglądanie w edytorze to za mało.

Przy okazji jestem ciekawy jak idzie tym, którzy próbują na expercie ?
Czekam na wieści!

Permalink

Witam,
nie będę gorszy, też się zmierzę z tą mapką, ślij na [url=hellscream007@gmail.com] Będziem wdzięczny:)
Pozdrawiam


Permalink

Limes Inferior jest już w zasobach Krypty Map. Był o tym news jakiś czas temu.


Permalink

Przyszedł czas na mój pierwszy post :) . Zacząłem od 200% i mimo iż początek wydawał mi się nie realny to przejścia to jednak jest możliwość zdobycia zamku i pokonania chowańców tyle , że rezygnuje się wtedy z logistyki i rękawiczek , z atakiem +8 jest to także możliwe lecz późniejsza gra jest bardzo trudna ale wykonalna.
Przerzuciłem się więc na 160% Wziąłem najpierw logistykę i rękawiczki. Potem lizardy i pokonałem chowańce . Zabrałem tylko kapelusz i na styk 3 dnia przejąłem lewą dziuple wykupiłem tawernę i dwóch Hirków. Budowa szła gładko
dni:
3-tawerna
4-dom rady miasta
5-fort
6-gnole
7-lizardy
8-oślizgi
Przerwałem jednak grę w tym momencie z względu na to, że nie mam patcha do SoD i wciąż jadę na na 8 populacji lizrdów i na gorszych dmg i skilach. Jeżeli ktoś chce to mogę przedstawić dokładniej jak się rozwinąć aby otrzywmać taki rezultat. Zapewniam ,że jak tylko zdobędę patcha to wracam do gry i za tydzień zdam relację z potyczki

Permalink

O, co ja widzę, nowe posty się pojawiły, jak miło... Heroes wiecznie żywe :)

Mały Farciarz:
Naprawdę zostało sprawdzone, że możesz wziąć dowolny typ bonusu, pokonać Chowańców, wziąć Kapelusz i Obronę za kapeluszem, a potem zdobyć pierwszy zamek, nawet na poziomie 200%. Nie wiem w którym miejscu miałeś problem, czy w Bitwie z Chowańcami ? Trzeba zejść na sam dół planszy, tak żeby maksymalnie 3 Chowańców mogło atakować Gorgonę... może nie za pierwszym razem, ale za któymś bitwę wygrasz. A jeżeli miałeś problem w zdobyciu zamku, to recepta na to jest taka, że kupujesz 4 Ważki i z nimi bitwa jest już prosta. Jednak dalej są schody - mapa ta z założenia miała być nie do przejscia na 200%. Nawet jeżeli wytrzyma się ataki Czerwonego i Niebieskiego, to kiedy pojawią się bardziej wymagajacy przeciwnicy trzeba będzie polec.

Widziałem się jakiś czas temu z niekwestionowanym mistrzem Limesa Sigelhearwan'em. Przypominam że przeszedł on mapę na 130%. Teraz gra na 160% i z tego co mi przekazał jest bardzo ciężko, ale widzi cień szansy. Próbował już kilka razy, ale ciągle pierwsi przeciwnicy zadają zbyt duże straty, żeby można było z powodzeniem powalczyć z następnymi. Trzymam za niego kciuki!

A dosłownie dzisiaj odezwał się do mnie Dziadol (ten Dziadol z reala, który zawsze przechodził moje mapy najlepiej). Poprosił mnie o namiary na Limes, bo poczuł że nadszedł czas aby się z nią zmierzyć. Oby zapał ten nie okał się słomiany... trzymam kciuki jeszcze bardziej!!!

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.05.2008, Ostatnio modyfikował: Sprocket

Permalink

poproszę o mapkę na maila :)
Dammoni(at)tlen.pl

[zamiast (at) oczywiście jest @]


Permalink

Tilogour: Nie prościej z Krypty Map? W mapach do H3SoD możesz znaleźć Limes Inferior, nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem, bo jest oznaczona jako nowa.
Pozdrawiam, Robal


Permalink

Hej człowieki i nieludzie!
Na stronie o podanym niżej adresie:
http://www.heroes3.eu/forum/viewtopic.php?p=15896#15896
trzech delikwentów o wiele mówiących nickach redgreen, lol772 i paweł
tak Limes Inferior oceniają. Cytuję:

-Tutaj nie ma za bardzo co komentować. Najebane surowców i potworów, wszystko kwadratowe. 1/10 nic ciekawego i orginalnego.
-Mapa za trudna.Brak dróg.Zrobiona na "Odwal się"w góra 20 minut.6/10
-Nie uważasz że to tylko naciśnięcie Kilku przycisków.Na pewno chcesz przyjąć zakład? (sugerują chyba, że to losowa)
i jeszcze jeden kwiatek
-Mogę zrobić lepszą w minutę.

Proszę Was interweniujcie tam w tej sprawie, bo ja wymiękam.
Sprocket!
Proszę Cię napisz, ile zajęło Ci robienie tej mapy.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 6.08.2008, Ostatnio modyfikował: Sulia

Permalink

Jako stały lokator forum Akademii Wojny podpisuje się obiema rękawiczkami pod postem usera Morhada.

Samemu na poważnie za tę mapę się nie zabieram, choć mam ją na kompie. Jestem raczej Herosowym noobem, grającym dla czystej rekreacji i wiem, że bym sobie nie poradził. Ale już sama lektura tego tematu uzmysławia mi, że mam do czynienia z prawdziwym wyzwaniem. Swoją drogą fascynującym zajęciem jest czytanie na temat zmagań poszczególnych graczy z "Limesem" :)

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 6.08.2008, Ostatnio modyfikował: Atos

Permalink

Hello guys!
I'm from Ukraine, so my story will be in English. But this is not difficult to translate it via Google.
But this is goo
Finally I've broken down this fantastic map! And I have to add my 0,05$ too :)
ATTENTION! MANY-MANY SPOILERS and ADVICES!!! Please go away from this post if you are not looking for spoilers!

1. As for me this is not fully unique map. The same strategy/difficulties I've seen at least on 2 maps:
- Abelia (by Grigor Minchev)
http://www.maps4heroes.com/forum/opinions.php?map_id=590&game=3
and First Blood by Shooo http://www.maps4heroes.com/forum/opinions.php?map_id=326&game=3
The situation is similar: you should collect small forces and move out from your resp.
At the same time your opponents have better magic (like town portal or DD), or too much castles (and you not! :) and of course they attack you from one-way teleports :)
So if someone would like to taste something crazy like Limes Inferior, just try both above mentioned maps. Anyway a tons of thanks to author for this brilliant map!
By the way I didn’t find Limes Inferior at maps4heroes.com Dear author, you should add it for all players!

2. I've played at 130% and finished at 12-4-3, but this is because I waited for strong forces to assault final boss and his anti magic garrison. Guess it’s possible to finish on month 9 or 10, but this is not important.
I’ve took 10 gorgons for easy start and caught good starting save. I mean at 3-rd and 4-th slot of Ser Dziadol I had logistic and path finding. So at the beginning I had good speed without artifacts.
There are skills of Ser Dziadol: armor (from the start), offence (very recommended), logistic + path finding (both are compulsory!). And also: leadership, artillery, ballistic, tactic (recommended). As for me leadership will be used only in few final battles, also artillery and ballistic are unnecessary. I’d like to receive resistance to magic and shooting, they are very useful, but I didn’t know about this at the start.
Strategy was fully described by Sigelhearwan 27.03.2008.
As usual I play at 200% all maps. At this map it was 130%, so I didn’t meet troubles with AI moving management. This is main part of the game: to foresee possible actions / directions from AI and management / corrections it to the right way! As was said “speed is a key for victory”, but management/planning and knowledge of AI behavior is more important! Just trust me!
IMHO main problem for you during a game is that you can’t learn any school of magic and pass all battles with mass slow-haste / resurrection / blind etc. All you can it use you strategy and Tazar’s skill! :) So you DON’T NEED wisdom anyway!
Of course it got many saves (900 at least) / reloads. Some weeks were replayed to get the game faster.

3.Developments:
1/3/5 – I’ve took 2-n castle Prawa Dziupla
2/1/5 – the first visits at the same time of blue and red opponents. First battle with Cipeska, lost some forces due to her magic.
2/2/1 – battle against red (Chujasek) and his magic.
2/3/1 – captured blue garrison,
2/3/6 – captured 1-st blue castle Didfall
2/4/3 – blue opponent killed.
3/1/6 - captured red garrison,
3/3/2 – red opponent killed.
4/1/4 – mass “training” of secondary heroes on elementals. At your start resp you have one-way brown teleport which are protected by elementals. As soon as you have enough forces you can kill them by your secondary heroes. Before it check by NWCNEO who will catch logistic + path finding. As a result I have 2 heroes with logistic + path finding and one with logistic. Not bad!
4/2/1 – collection of artifacts on my location
4/2/4 – meeting and killing of orange heroes, I’ve took their artifacts. Start of the “pit-embargo” against orange :)
5/1/2 – way to home location
5/2/3 – meeting with green heroes, first battles,
5/3/5 - meeting with grey heroes, hard battles,
Since that moment my strategy was “inviting” of opponents (by sacrifice or by imitation that my main hero has only 7 dragonflies and all other forces with someone else in the castle). There are ancient tricks :) So till the 9/1/1 I’ve just collected my forces and killed opponents. Maybe this is wasting time, but I didn’t want to replay it.
9/1/4 - captured first anti-magic garrison on the south-west. It’s possible to take it earlier of course.
9/2/3 – captured all nerco villages, killing of purple heroes (it’s possible to “invite” them out of castle and kill with only high speed units, because implosion spell is unpleasant. As soon as purple doesn’t have forces just block him in front of main anti-magic garrison.
At this time you should leave some forces and heroes with logistic and path finding near Lewa Dziupla and Prawa Dziupla and keep on guerilla war from the white gates.
10/2/3 – returning to my start location. I’ve captured all north-east castles and start location.
VERY USEFUL tactic is to kick out of ALL GREY (3 in fact!) heroes and part of green heroes to north-west location. Grey opponent doesn’t have tavern! So if he has arrived with small forces he can’t recruit forces from his 12 castles! Very good trap! All grey heroes will run away to Slau and Rockwarren! You shouldn’t kill them or they will back with much more forces!
ORANGE heroes are still blocked by one of my secondary hero with big army.
And time by time you should kill GREEN heroes from dungeon. He HAS tavern, and it’s impossible to block all of his heroes. But this is trifle.
So 10+11+12 months I’ve collected all forces from nerco cities, all fortress cities and from one stronghold. Also I’ve picked up all hidden event during these months.
12/1/1 – ALL forces move to Necro City.
12/3/1 – anti magic garrison. It were 2 battles (1-st with “garbage” forces like gnolls and goblins to reduce the garrison, and the 2-nd with main forces against vampires only).
12/3/7 and 12/4/3 – also 2 phases of fight: 1-st with main forces (334 Ghost Dragons and 621 Thunderbirds are main forces, and very important was to take 728 of dragonflies. Why? You’ll see.

Sorry one more time for spoilers! And for this poor English!
I will send final save to author. Best wishes for all!

Permalink

Nie wiem, czy ktoś tu jeszcze żyje, ale dotarła do mnie dzisiaj wiadomość, że jeden fanatyk Heroes z Ukrainy przeszedł angielska wersję Limes na 200%.

Angielską wersję zrobiłem 2 lata temu, a różni się od polskiej tym, że jest trudniejsza! :)
Koleś, który przeszedł angielska wersją na 200% uważa, że powinien być limit 10 miesięcy na przejście, a nie 12 ;)

Można ją pobrać tutaj:
http://www.maps4heroes.co..._id=1537&game=3

A opis przejścia (niestety po rosyjsku) jest tutaj:
http://forum.heroesworld....&postcount=2669

Pozdrawiam :)

Permalink

Witam,
Może nie wczytywałem się zbyt dokładnie, ten kolega napisał że zwykle gra na 200%, a w Limes grał 130%.
"As usual I play at 200% all maps. At this map it was 130%"

Przejrzałem pobieżnie i nie widzę wzmianki o skróceniu czasu na przejście planszy :)
Pobrałem planszę i spróbuję swoich sił... po zbliżających się MP 2019.
Pozdrawiam wytrwałych!

Permalink

Z tym 130% to chodziło mu o przejście polskiej wersji mapy parę lat temu. Wtedy też ktoś inny z tamtego rosyjskiego forum (nick Dandy) przeszedł polską wersję na 200%, a mnie poprosili o zrobienie wersji angielskiej, którą przy okazji jeszcze nieco podkręciłem.

Mowa o skróceniu do 10 miesięcy i różnych innych niuansach, z których nawet nie wszystko rozumiem (nie wiem czy z powodu tłumaczenia translatorem, czy za mało wiem o Heroes3) jest w dyskusji w kolejnych postach po tym co podlinkowałem wcześniej:
http://forum.heroesworld.ru/showthread.php?t=9371&page=179