Imperium

Behemoth`s Lair

H6? - a czemu nie, czego oczekujesz po kolejnej grze?

Permalink
Nie za bardzo czaję o co chodzi z tym "przekwalifikowaniem" miast, opisałeś to nie do końca czytelnie, ale widzę, że byłaby to bardzo droga "impreza" i z racji 2 tygodniowego okresu niemożności użycia tego na mieście gracza byłoby to IMO strasznie nie grywalne. Czy nie lepszy jest WOGowy system burzenia miast? Podobne to do Twojego pomysłu, koszta też wysokie, ale plus jest taki, że jeśli zajmiesz nawet tylko na jedna kolejkę, to możesz zburzyć jakąś ważna budowle :P

A co myślicie o pomyśle, "przekopywania się" do podziemi?? tzn. kopiemy sobie w pewnym miejscu - powstaje dziura (tracimy kolejkę) i na przejście (jako że jest to utrudnione dla armii przedostać się przez taki otwór) również tracimy kolejkę... Tylko co by się działo jeśli pod ziemią była by "nicość" albo boczna ściana podziemi?
Permalink
Jeśli by powstała "szóstka" podstawa i jakieś dodatki, to wolałbym przede wszystkim, żeby był jeden format zapisu pliku (jak w H4) dla scenariuszy i kampanii. Oraz żeby edytor działał w trybie "wstecznej zgodności" jak w "trójce". To było doskonałe rozwiązanie! Natomiast, co do rozmiaru map, to bym postawił na tzw.: "MultiMix". Otóż chodzi mi oto, żeby nie muszą istnieć standardowe rozmiary map, upodabniając je do kwadratów, ale żeby można było wybrać, że jak są podstawowe wymiary: 40, 80, 160, 320, 640, 1280 jednostek kwadratowych dla wysokości i szerokości, to żeby można byłoby sobie wybrać np.: 160 sz / 1280 wys, lub też odwrotnie, jak komu pasuje. Kolejną sprawą jest ustawienie danej mapy i jej minimapki pod kątem, upodabniając je do rombu, tak że, prawy dolny róg kwadratowej/prostokątnej mapy jest na samym dole edytora/gry.
Permalink
Chodziło mi w pomyśle z przekwalifikowaniem o to gdy np. gramy sobie Przystanią i uda nam się zająć Nekropolię - (miasto niezbyt przydatne dla rycerzy) mogli ją sobie przerobić na Przystań. Co do cen możnaby je obniżyć, a limit tygodniowy (skróciłem) powstał abyśmy nie mogli zając miasta 'na chama' i go rozwalić. Zresztą koszt bazowej zamiany też można obniżyć.

Caar Xoffek twój pomysł jest fajny.
Permalink

Tabris

Caar Xoffek twój pomysł jest fajny.



Tabris, a która jego część?

A co do części mojej ostatniej wypowiedzi nt. mapy i minimapki, to chciałbym dodać, że takie coś istnieje w sadze "Age of Empire" i jest doskonałym przykładem, że tworząc obiekty w 2D i rzucając je na tak wyprofilowaną scenerię, można uzyskać efekt trójwymiarowości, o czym chyba ktoś zapomniał tworząc H4.
Permalink

Caar Xoffek


Tabris, a która jego część?



Ta nowa; rózne rozmiary map. Myśl pierwsza była już i pomysłem być nie może.
Permalink
Zeby Heroes 6 był stworzony na postawie Tibi powinno wyglądać to tak!!Tylko mnie za to nie banujcie!!!
Zamek-1.Pessants-Military2.Rat-Cave Rat3.Dog-Fury Dog(Fury Dog ma wscieklzne:)4.Grif-Hipogrif5.Bear-Polar Bear(Ten zamek lubi zwierzenta:))6.Knight-Paladin(Konni)7.Angel-ArchAngel.
Twierdza-1.Goblin-Dworc Venomsniper2.Orc-Orc Spearman3.Larva-Scorpione(Larvy nie maja ogona i jadu)4.Orc Warrior-Orc Szaman(Hehe Szamani wymiataja:))5.Ogre-Troll(Wyglądem roznia sie lekko twarza)6.Kongra-Giga Kongra(W tibi fajnie te bestie wygladajaxd)7.Behemot-Old Behemot(3 z wzgledu najlepsza jednostka xd)
Forteca(Zamek krasnoludow)-1.Gnom-Dwarf2.Dwarf Soldier-Dwarf Mage3.Berserker-King Berserker4.Green Djinn-Blue Djinn5.Efreet-Marid(W tibi to dzinny z miecami;d)6.Yeti-Polar Yeti7.Dragon-Dragon lord.
Bastion1.Buterfly(Rusałka)-Nimfe2.Snake-Cobra3.Elf-Elf Scout4.Assassin-Assassin Knight(Assasin Knight jest najlepszyxd)5.Wolf-War Wolf(uwielbiam Wilki z H1 i H2)6.Monk-Ice Monk(Lubie lódxd)7.Phoenix-Shaman Phoenix(2 wzgledu najlepsza jednostka xd).
Lochy-1.Hunter-Dark Hunter(Mroczne Elfy wymiatająxd)2.Crocodile-Cayman(Kajmany to moje ulubione Krokodylexd)3.Smuggler-Bandite(Bandyci nigdy nie byli tak poteznixd)4.Gargoyle-Marmure Gargoyle5.Miniutaur-Miniutaur Mage6.Cyclops-Cykops Arche(w formie Arche rzucza kamieniami a zwyklej uzywa kamienie do walki wrecz!!)7.Black Ragon-Blue Dragon(1zwzgledu najlepsza jednostkaxd)
Cytadela-1.Gazer-Sibang(Gazer wyglada jak larwa Sibangaxd)2.Gnolle-Gnolle Archery3.Spider-Giant Spider4.Lizard-Riptiolon(spomocza Gnolle Archery jest niezla Armia lucznikowxd)5.Stone Golem-Stal Golem(Golemy w tym miescie xd)6.Beholder-Elder Beholder7.Hidra-Hidra Chaos.
Inferno-1.Fire Devil-Fire Elemental2.Goge-Magoge3.Dark Monk-Heretic4.Hero-Black Knight(no co wyznawczy demonowxd)5.Warlock-Shaman Demons(kolejni wyznawczyxd)6.Demon-DemonLord7.Minishabaal-Orshabaal.
Nekropolis-1.Skeleton-Demon Skeleton2.Zombie-Ghoul3.Ghost-Ded(Śmiec i Duch obydwuje sa Widmem tylko ze smierc ma kosexd)4.Witch-Chaos Witch5.Mummy-Old Mummy6.Wampire-Necromancer7.Skeleton Dragon-Ghost Dragon.
Oczywiście nie mówie ze tak ma byc ,bo wole tradycyjne Heroesy lepiej będzie jak połacza H2 z H3 Pozdrawiam!!!
Z porchu powstaleś w porch sie odmienisz!!!
Permalink

Clifotd

Zeby Heroes 6 był stworzony na postawie Tibi powinno wyglądać to tak!!Tylko mnie za to nie banujcie!!!
Zamek-1.Pessants-Military2.Rat-Cave Rat3.Dog-Fury Dog(Fury Dog ma wscieklzne:)4.Grif-Hipogrif5.Bear-Polar Bear(Ten zamek lubi zwierzenta:))6.Knight-Paladin(Konni)7.Angel-ArchAngel.
Twierdza-1.Goblin-Dworc Venomsniper2.Orc-Orc Spearman3.Larva-Scorpione(Larvy nie maja ogona i jadu)4.Orc Warrior-Orc Szaman(Hehe Szamani wymiataja:))5.Ogre-Troll(Wyglądem roznia sie lekko twarza)6.Kongra-Giga Kongra(W tibi fajnie te bestie wygladajaxd)7.Behemot-Old Behemot(3 z wzgledu najlepsza jednostka xd)
Forteca(Zamek krasnoludow)-1.Gnom-Dwarf2.Dwarf Soldier-Dwarf Mage3.Berserker-King Berserker4.Green Djinn-Blue Djinn5.Efreet-Marid(W tibi to dzinny z miecami;d)6.Yeti-Polar Yeti7.Dragon-Dragon lord.
Bastion1.Buterfly(Rusałka)-Nimfe2.Snake-Cobra3.Elf-Elf Scout4.Assassin-Assassin Knight(Assasin Knight jest najlepszyxd)5.Wolf-War Wolf(uwielbiam Wilki z H1 i H2)6.Monk-Ice Monk(Lubie lódxd)7.Phoenix-Shaman Phoenix(2 wzgledu najlepsza jednostka xd).
Lochy-1.Hunter-Dark Hunter(Mroczne Elfy wymiatająxd)2.Crocodile-Cayman(Kajmany to moje ulubione Krokodylexd)3.Smuggler-Bandite(Bandyci nigdy nie byli tak poteznixd)4.Gargoyle-Marmure Gargoyle5.Miniutaur-Miniutaur Mage6.Cyclops-Cykops Arche(w formie Arche rzucza kamieniami a zwyklej uzywa kamienie do walki wrecz!!)7.Black Ragon-Blue Dragon(1zwzgledu najlepsza jednostkaxd)
Cytadela-1.Gazer-Sibang(Gazer wyglada jak larwa Sibangaxd)2.Gnolle-Gnolle Archery3.Spider-Giant Spider4.Lizard-Riptiolon(spomocza Gnolle Archery jest niezla Armia lucznikowxd)5.Stone Golem-Stal Golem(Golemy w tym miescie xd)6.Beholder-Elder Beholder7.Hidra-Hidra Chaos.
Inferno-1.Fire Devil-Fire Elemental2.Goge-Magoge3.Dark Monk-Heretic4.Hero-Black Knight(no co wyznawczy demonowxd)5.Warlock-Shaman Demons(kolejni wyznawczyxd)6.Demon-DemonLord7.Minishabaal-Orshabaal.
Nekropolis-1.Skeleton-Demon Skeleton2.Zombie-Ghoul3.Ghost-Ded(Śmiec i Duch obydwuje sa Widmem tylko ze smierc ma kosexd)4.Witch-Chaos Witch5.Mummy-Old Mummy6.Wampire-Necromancer7.Skeleton Dragon-Ghost Dragon.
Oczywiście nie mówie ze tak ma byc ,bo wole tradycyjne Heroesy lepiej będzie jak połacza H2 z H3 Pozdrawiam!!!
Z porchu powstaleś w porch sie odmienisz!!!



Mój drogi Clifotd. Ten post to nie tutaj, a do postu pt.: "A co z ta tibia?"
Permalink
No tak ale ktoś tam napisał co by było gdyby H6 zostało połoczone z Tibia a moze to na tamtym poscie jak coś to sorki;/
Z prochu powstałeś w proch sie odmienisz!!
Permalink
Jakbyś chciał wiedzieć, to był to mój post.
Permalink
masakra. Co to w ogóle za pomysł? Jak można łączyć coś, co wielu ludzi swojego czasu uważała za dzieło, z Tibią? Dla mnie heroesów nie trzeba z niczym łączyć. Jacy nie byli (HV, HIV) źli, jacy dobrzy (HIII) to dla mnie zawsze ta gra będzie arcydziełem nie skalane jakąś tam Tibią.
Permalink
Heroes of Might and Magic VI

- Świat Ashan i kontynuowanie HoMaM V:
Twórcy gry na pewno będą tworzyli grę w Ashan, nie ma się, co łudzić. Koniec dobitnie powiedział nam „Hej, będzie kolejna część!”. Nie żebym się nie cieszył, że to właśnie ta kraina – wręcz przeciwnie! Marzę o na przykład takim rozwiązaniu: „Wszystko spoko loko, ale nagle na Imperium Gryfów zaczynają napierać demony…”. I zaczyna się akcja. Okazuje się, że Mesjasz Demonów ma zadziwiające moce – nekromanty, demonów i innych frakcji. Intryga zawiązuje się w raz z kolejnymi misjami. Władca Demonów planuje kolejne ruchy i wraz z „synem” zdobywa kolejne terytoria Imperium oraz atakuje inne frakcje. W to wszystko zamieszana jest… Królowa Izabela.

- Frakcje i jednostki… HoMaM V?
Powinny pojawić się oczywiście nowe frakcje i jednostki, powinny zostać zmienione poszczególne jednostki wszystkich frakcji, dostać nowe umiejętności, a nie, że „Archanioł to Anioł tylko z jedną dodatkową umiejętnością”. Nie, Archanioł powinien różnić się od swojego brata co najmniej dwoma-trzema umiejętnościami. Do tego powinny się pojawić jakieś urozmaicenia graficzne jednostek, nie tak, jak HoMaM V - Władczyni Sukkubusa to Sukkubus tylko, że z płomieniami na plecach.

- Problem pasku inicjatywy…
Powinien zostać. Dzięki temu, żeby zminimalizować straty w jakieś trudnej misji, wiem, że najpierw trzeba zaatakować Władczynie Sukkubusów, bo jest przed Cerberem, którego zdąży zabić ktoś inny.

- Zdolności i umiejętności:
Według mnie powinno być więcej miejsc niż w HoMaM V. Jak napisane jest na okładce: „200 umiejętności”, a mamy tylko… sześć miejsc z czego dwa są i tak zajęte od początku.
Nie chodzi, żeby było tych miejsc sto, ale myślę, że osiem i tylko jedno zajęte. Oczywiście bohater miałby więcej niż 40 poziomów.

- Artefakty:
Mamy jedną misję w HoMaM V, gdzie trzeba znaleźć artefakty (oczywiście jest to główny cel). Powinna być misja w kampanii, np.: „Znajdź artefakty Sar-Issusa, by posiąść ogromną moc”. Dodatkowo, artefakty powinny przechodzić do następnej misji, bo nie miło jest widzieć sporą ilość artefaktów w plecaku, które usilnie zbieraliśmy, by mieć przewagę nad przeciwnikiem, a w następnej misji nie mamy ani jednego (no dobra, ale niech zostaną chociaż trzy-cztery!).

- Postacie:
Powinny powrócić najważniejsze postacie z HoMaM V; Godryk, Izabela, Raelag, Zehir, Findan, Władca Demonów i Mesjasz Demonów. Powinni pojawić się nowi bohaterowie nowych frakcji, jak również bohaterowie nekromantów (oczywiście nie Markal i Nikołaj) oraz bohaterowie starych frakcji, np.: potężny czarodziej frakcji Akademia, którego poprosiłby o pomoc Zehir.

- Fabuła wielowątkowa:
Taka jaka była w HoMaM V. Celem nadrzędnym było oczywiście pokonanie Władcy Demonów, ale każda frakcja miała własne problemy. Nekromanci z Markalem na czele w ogóle nie interesowali się Kha-Belethem tylko wskrzeszeniem Nikołaja. Czarnoksiężnik Raelag przygotowywał armię, by pomóc Izabeli, Zehir musiał zawiązać sojusz, by mieć większe szanse w finałowej bitwie, Przystań musiała stawić opór demonom, a Izabela szykowała armię, by ruszyć do ukochanego Nikołaja. Za to Findan miał problem z nekromantami i to ich musiał pokonać… Chodzi mi o to, że każda frakcja nie miała tych samych misji, np.: Na początku zjednocz królestwo, potem rusz na Sheogh i spotkaj się z Findanem/Raelagiem/Godrykiem/Izabelą etc.

- Rozterki bohaterów:
HoMaM VI nie powinno być jedną wielką rozterką Godryka nad losem Izabeli, ale nie powinno zupełnie tego zabraknąć. Bohaterowie nie mają być suchymi, twardymi postaciami, tylko powinni ewoluować. Na przykład: Agrael, prawa ręka samego Władcy nagle odkrywa w siebie człowieka i miłość do Izabeli, staje przed wyborem; ciągłego grzania bezpiecznego stołka lub pójściem za głosem serca.

- Poziom trudności:
Powinien się znacznie podnieść, wg. wzoru: chłopski, rycerski, heroiczny, demoniczny, mistrzowski. Przy takim układzie, każdy powinien znaleźć coś dla siebie i inteligencja komputera powinna się zmieniać – na poziomie chłopskim, komputer będzie popełniał ogromne błędy, które nawet przedszkolak zauważy, ale za to na poziomie mistrzowskim zagrają tylko mistrzowie HoMaM oraz strategii, bo komputer będzie bardzo mądrze rozwijał miasto i bohaterów, analizował wszystkie „za” i „przeciw” atakowania wrogiej armii.

- Łza Ashy oraz miasta:
Jak na mnie, Łza Ashy powinna pozostać. Łza powinna być zmieniana przy każdym poziomie trudności – w w/w poziomie chłopskim, będzie zakopana blisko zamku oraz dawała więcej kasy niż jest potrzebne, mistrzowski to totalna odwrotność. Łza może znajdować się nawet pod zamkiem przeciwnika, a dawać o 2-3 tysiące więcej niż Kapitol. Co do miast… powinno pojawić się więcej urozmaiceń, bo zagrałem sam przeciwko sobie na jednym komputerze w HoMaM V i wszystkie zamki rozwijałem równomiernie i na końcu okazało się, że nie ma żadnej różnicy pomiędzy zamkiem Przystani a Inferno. Nawiasem mówiąc (wygrała Akademia, bo wystarczyło dobrze wykorzystywać arcymagów, tytanów, gremliny dowódcy oraz dżiny królewskie).

- Might and Magic… Moc i Magia:
Zaczniemy od drugiego, czyli magii. Czary w HoMaM V (ah, dlaczego cały czas HoMaM V? Bo trzeba iść z czasem, przyznaje, że niektóre rzeczy w H1-4 były dobre, ale tylko niektóre, jeśli pozostaje Ashan trzeba kierować się HoMaM V) były w większości porażką. Niektóre były totalnie niepotrzebne, bo po co użyć Ognistej Pułapki jak równie dobrze można Kuli Ognia, czy chociażby Pięści Gniewu. Powinny dojść jakieś czary, np.: Ostrze Śmierci/Sprawiedliwości, które zabierało, by np.: 500 pkt many, ale zabijało CAŁY oddział przeciwnika – obojętnie, czy to chłop, szeregowy, anioł, czy archanioł i obojętnie, czy będzie 1000000 chłopów, czy 1000000 archaniołów. W HoMaM V mieliśmy następujące rodzaje magii w naszej magicznej książce: Magia Zniszczenia, Magia Przywołania, Magia Światła, Magia Mroku, Magia Przygody, Specjalne Zdolności Magiczne. Mogłaby się pojawić, np.: Magia Duszy (charakterystyczne dla nekromanty) Magia Umysłu, Magia Ciała, Magia Śmierci (Ostrze Śmierci) oraz Specjalne Zaklęcie Rasowe (rycerzy np.: odwaga itp.) Co się tyczy mocy… co tu więcej mówić?

- Heroes of Might and Magic:
Jak sama nazwa wskazuje; Bohaterowie Mocy i Magii, a nie tylko magii, czy tylko mocy. Wygląd bohaterów w HoMaM V był dobry, ale na dzisiejsze realia może być o niebo lepszy. Sami bohaterowie powinni operować i mocą i magią, nie powinny czynnie brać udziału w walce, tylko stać z boku i wspierać armię zaklęciami (i nie w każdym momencie, bo byłoby to bezsensu. Bohater cały czas atakowałby przeciwnika równomiernie z jednostką albo miałby tyle many, że cały czas mógłby użyć Wskrzeszenia). Oczywiście w swojej kolejce mógłby zaatakować bezpośrednio, mocą.

- Filmiki:
Powinny zostać. Sama animacja HoMaM V w filmikach jest bardzo dobra. Mam Polską wersję i dubbing również przypadł mi do gustu. Co prawda lubię czytać, ale nie zawsze się chce i takie filmiki urozmaicają grę (oczywiście można je pominąć).

- Edytor map, tworzenie bohatera…:
Tworzenie bohatera jest bardzo dobrym pomysłem, lecz nie w kampanii. Powinno być rodem z „Władcy Pierścieni – Bitwy o Śródziemie II”, że bohater stworzony może uczestniczyć w walce tylko poza kampanią. Co do edytora… również dobry pomysł. Zawsze, gdy wszystko się przejdzie, można stworzyć własną mapę, własną misje i własnego bohatera, a potem dać koledze i powiedzieć, żeby przeszedł (nie uprzedzając oczywiście, że to niemożliwe xD).

- Jednostki:
Według mnie, powinno to wyglądać tak:

a) Przystań:
1. Chłop (podatnik, dostarcza pięć jednostek złota na dzień), Szeregowy (ogłuszający cios, dostarcza do skarbca jedną jednostkę kryształu dziennie).
2. Łucznik (rozproszony strzał, pełna skuteczność w walce na dystans, mniejsza w zwarciu, możliwość ognistej strzały), Kusznik (rozproszony strzał, pełna skuteczność w walce na dystans i w zwarciu, możliwość ognistej strzały, możliwość zatrutej strzały)
3. Giernek (obrona tarczą, w razie obrony zamku, możliwość wylania [czegoś] na przeciwnika przechodzącego przez mur/bramę), Szlachcic (obrona tarczą, cios tarczą, możliwość rzucania czaru [Łaska], w razie obrony zamku, możliwość wylania [czegoś] na przeciwnika przechodzącego przez mur/bramę)
4. Zbrojny (pełna skuteczność w walce w zwarciu, atak na dwa pola), Rycerz (pełna skuteczność w walce w zwarciu, wielka tarcza, atak na trzy pola, brak kontrataku wroga)
5. Gryf (duża istota, odporność na czary [Oślepienie, Spowolnienie]), Gryf Królewski (duża istota, odporna na magię, bitewne pikowanie)
6. Kleryk (pełna skuteczność w walce w zwarciu, mniejsza na dystans, sprowadzenie Gniewu Elratha, zaklęcie [Wytrzymałość]), Kapłan (pełna skuteczność w walce na dystans, mniejsza w zwarciu, sprowadzenie Gniewu Elratha, zaklęcia [Wytrzymałość, Boska Siła, Spowolnienie, Przyspieszenie])
7. Strażnik (specjalna jednostka zamkowa, czterech strażników broni wejścia przez bramę, niekontrolowani przez bohatera, pełna skuteczność w walce w zwarciu), Strażnik Elratha (jednostka magiczna, czary [Napełnianie Maną, Kula Ognia, Boska Siła], skuteczność w walce w zwarciu)
8. Kawalerzysta (ciężka zbroja, duża istota, wielka tarcza, jednostka turniejowa), Paladyn (ciężka zbroja, hartowane ostrze, wielka tarcza, duża istota, jednostka turniejowa, leczące dłonie, możliwość ruchu na całe pole walki)
9. Anioł (duża istota, czary [Boska Siła, Słowo Światła]), Archanioł (duża istota, czary [Boska Siła, Słowo Światła, Wytrzymałość, Wskrzeszenie], wskrzeszenie sojuszników)
*Jednostka Specjalna Frakcji, Święty Smok Światła (bohater ma możliwość przywołania (500pkt many) raz na bitwę Elratha (smok), duża istota, wszystkie zaklęcia światła, nieograniczony kontratak, jednostka strzelecka, atak na cztery pola, przeciwnicy tracą jeden punkt morale i jeden punkt szczęścia, przeciwnicy tracą „Ochronę przed magią”, jednostkę można zabić, ale ma bardzo silny pancerz i wielką siłę ataku).

Potem dodam resztę.

- Miasta:
W związku z jednostkami, powinno być osiem miast plus jedno niezależne, a do tego kampania związana z każdą frakcją (oprócz neutralnego).

- Czas gry:
Gra nie powinna być za długa ani za krótka. Myślę, że mogliby się postarać i zrobić kilkudniową, wciągającą strategię HoMaM VI.

- Dźwięk i grafika:
Mi tam w HoMaM V podobała mi się ścieżka dźwiękowa, nawiasem mówiąc (jedna przypominała mi kolędę „Jezus Malusieńki”, mam jakieś dziwne skojarzenia…). Były pewne nie dociągnięcia, ale ogólnie można postawić piątkę. Co do grafiki… co tu dużo mówić. Już teraz grafika może wy*ebać oczy w kosmos, a co dopiero za jakiś czas (spójrzcie chociażby na grafikę w grze „Harry Potter i Zakon Feniksa”).

- Czas wydania:
Środek bądź koniec 2009r. lub nawet początek 2010r., pod warunkiem, że Ubisoft już zaczął. Gra ma być wspaniała i jak najmniej niedociągnięć, a dobrą kontynuacje HoMaM V nie da się zrobić w pół roku.

- Cena:
Jeśli gra rzeczywiście będzie dobra to w granicach 100-180zł (ludzie usłyszą o wspaniałej grze to żadna cena nie będzie przeszkodą).

PODSUMOWUJĄC:

Od HoMaM VI mam chore wymagania, które na 100% się nie spełnią, ale zawsze można marzyć xD :
- Lepsza grafika,
- lepszy dźwięk,
- więcej jednostek i frakcji,
- wciągająca fabuła,
- „… nie za długa, nie za krótka, a w sam raz…”,
- kontynuacja fabuły HoMaM V i świata Ashan z urozmaiceniami z odpowiednio HoMaM III i HoMaM IV,
- filmików,
- powrotu bohaterów znanych z poprzedniej części i kilku nowych,
- grafiki 3D,
- większego pola bitwy,
- lepszych czarów, a te bezsensowne zastąpić jakimiś mniej bezsensownymi (w końcu nie każdy heros na początku dysponuje 400pkt. many),
- wprowadzenie Specjalnej Jednostki Frakcji,
- możliwość robienia własnych map, bohaterów i scenariuszy,
- fabuła wielowątkowa (nie prostolinijność, że każda kampania opiera się na tym samym),
- więcej przydatnych artefaktów,
- więcej miejsc na umiejętności,
- kilka(naście) map poza scenariuszem,
- dobrym pomysłem jest również możliwość „przebudowy” zamku,
- większego zróżnicowania poziomów trudności,
- aaa… no i mniej tej baśniowości, więcej mroku, lecz nie za dużo; magia to baśń, bajka, a Heroesy opierają się na tym, więc nie może tego całkowicie zabraknąć,
- NAJLEPSZEJ GRY Z SERII xD.

PS – mam nadzieję, że nie za długie :D.

Permalink
@Up: Zgadzam się z Tobą prawie w całości. Prawie, bo poza dwiema sprawami:
-świat. Mogli by jednak chociaż poboczny wątek Axeothu czy Antagarichu dać, to jednak (chyba) ciągle to samo uniwersum (of Might and Magic)
-bohaterowie. Powinni mieć większą rolę niż tylko noszenie armii i rzucanie czarów. Nie tak wielką jak w H4, troszkę większą niż w H5 i o wiele większą niż w H3. Mogli by dać też możliwość posiadania kilku slotów na bohaterów, albo możliwość bycia wyboru czy bohater ma uczestniczyć czynnie jak w H4 (można wtedy mieć kilku bohów i są bardziej skuteczni ale mogą zginąć) czy tak jak w H5 (jeden bohater jako dowódca) Przydałby się większy element RPG przynajmniej w niektórych misjach i mapach.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.01.2008, Ostatnio modyfikował: Ptakuba

Permalink

szczur

a ja bym dał takie jednostki
Miasto:Gothic

1.Ścierwojad
2.Kretoszcur
3.Jaszczur
4.Topielec
5.Zębacz
6.Cieniostwór
7.Dinozaur

Bohater Bezimienny!!!!


Ach, niema to jak inteligenta, błyskotliwa wypowiedź.Wracając do mirthilu, a gdyby można było w mieście za naprawdę duże pieniądze i z dużymi wymaganiami(kapitol,zamek) móc budować budynek generujący mirtchil co tydzień?
Permalink
Albo taki patent :P. Całkiem niezłe. Masz wybór. Warunek powinien być taki, że wyboru podejmujesz przed każdą bitwą i nie możesz go zmienić w trakcie. Jeśli bohater nie stoi "z boku" tylko uczestniczy w bitwie, może zostać zaatakowany lub zabity oraz w razie wprowadzenia bohatera do armii, jakakolwiek jednostka musi stanąc na jego miejscu, (jeśli nie jest to jednostka magiczna - nie może używać magii) np.: Kapłan.

b ) Nekropolis:
1. Szkielet (mała skuteczność w walce w zwarciu, brak specjalnych efektów), Kościany Łucznik (pełna skuteczność w walce na dystans, mniejsza w zwarciu, zatruta strzała)
2. Ożywieniec (gruba skóra, pełna skuteczność w walce w zwarciu) Zombie (gruba skóra, pełna skuteczność w walce w zwarciu, osłabiający cios, gnijąca aura [jednostki w obszarze {3x3} tracą premie do morale i szczęścia o dwa)
3. Duch (niematerialny, latanie) Widmo (niematerialny, latanie, całkowita odporność na magię, wysysanie many, czar [Widmowe Zastępy])
4. Wampir (brak kontrataku wroga, wysysanie duszy) Lord Wampirów (brak kontrataku wroga, teleportacja, całe pole stoi otworem przed Lordem Wampirów, wysysanie duszy, odporność na zaklęcia [Spowolnienie, Szał, Oślepienie]
5. Lisz (duża istota, jednostka strzelecka, pełna skuteczność w walce na dystans, mniejsza w zwarciu, obłok śmierci, jednostka magiczna, czary [Spowolnienie, Cierpienie, Osłabienie]) Arcylisz (duża istota, jednostka strzelecka, pełna skuteczność w walce na dystans, mniejsza w zwarciu, obłok śmierci, jednostka magiczna, czary [Spowolnienie, Cierpienie, Osłabienie, Szał, Napełnienie Maną, Kontrola Umysłu])
6. Śmierć (duża istota, latanie przeciwnicy tracą jeden punkt morale i jeden punkt szczęścia, zawsze zabija) Pomiot Nieumarłych (duża istota, latanie, przeciwnicy tracą jeden punkt szczęścia i dwa morale, zawsze zabija, jednostka magiczna [Skowyt Banshee, Łańcuch Błyskawicy, Błyskawica, Cierpnienie])
7. Strażnik Nekropolis (specjalna jednostka obronna zamku, czterech Zombie stoi przed bramą, w razie potrzeby wylewa [coś] na przeciwnika przechodzącego przez bramę/mur, niekontrolowani przez bohatera) Wyznawcy Pajęczej Bogini Ashy (jednostka magiczna, czary [Klątwa Piekieł, Widmowe Zastępy, Wskrześ Umarłych], skuteczność w walce w zwarciu)
8. Upiór (duża istota, latanie, aura strachu [przeciwnicy w obrębie Upiora {2x2} tracą jeden punkt ataku i jeden punkt obrony) Kostucha (duża istota, latanie, lodowaty dotyck, aura strachu [przeciwnicy w obrębie Kostuchy {3x3}tracą dwa punkty ataku i obrony])
9. Kościany Smok (duża istota, latanie, odporność na magię związaną z ziemią) Smok Cienia (duża istota, latanie, odporność na magię związaną z ziemią, lodem i wodą, atak klątwą [Osłabienie i Cierpienie] na zmianę)
*Jednostka Specjalna Frakcji Nekropolis, Pajęcza Bogini Asha (bohater ma możliwość przywołania (500pkt many) raz na bitwę Pajęczą Ashę (pająk), duża istota, wszystkie zaklęcia przywołania, nieograniczony kontratak, jednostka strzelecka, atak na trzy pola, przeciwnicy tracą dwa punkty morale i jeden punkt szczęścia, przeciwnicy tracą „Ochronę przed magią”, „przekopanie się” na dowolne miejsce na mapie)


Permalink


Fentrir

Ja chciałbym sie odnieść do tychże zmian świata. Jak wiemy zniszczono Antagarich, a uchodźcy zbiegli do Axeoth. W piątej części herosów mamy nowy świat: Ashan, w którym demony rozpętały wojnę ze Świętym Imperium Gryfów.
Czyli tak naprawdę nie wiemy co się stało z Axeoth, ot tak zniknął, wprowadził się Ashan. Co do powrotu do Antagaritch to mam pewną kompozycję. Zaczyna się od tego, iż Magowie pracują dalej nad swoimi zdolnościami magicznymi, jednak wkrótce najpotężniejsi z nich uzyskują dostęp no zupełnie nowej magicznej właściwości: stwarzają bramy między wymiarowe - magiczne monolity służące do natychmiastowego przenoszenie się między dwoma dowolnymi miejscami, monolity owe mag może stworzyć i skorzystać z nich w dowolnym momencie, jedynym ograniczeniem jest umysł. Ale magowie bronią zaciekle swojej tajemnicy, do której starają się dobrać Nekromanci, praktykując owe zdolności, przypadkiem odkrywają, jak otworzyć bramę do zupełnie innego świata i tu mam na myśli Antagarich. Odkrywają go jako zniszczone, opanowane przez Kreeganów, prawie wyludnione pustkowie. Ludzie którzy przetrwali rozliczenie są w opłakanym stanie, z trudem ukrywają się przed demonami. Magowie napotykają takich niedobitków i dowiadują się co się stało. teraz nacja magów, elfów i ludzi chce odnowić Antagarich, zasiedlić go i pokonać demony. Oczywiście pojawia się druga strona konfliktu - Demony chcą wspomóc swoich braci z Antagarichu i nie dopuścić, aby tamtejsze demony przegrały bitwę z odnowicielami Antagarichu.
Nekromanci chcą uczynić Antagarich królestwem zmarłych, transportując swoje nieumarłe legiony do Antagarichu, aby pokonać ludzi, elfy no i magów i włączyć ich do swoich armii. Orkowie chcą władzy nad krainą, tak jak Mroczne Elfy, ale nie dochodzi do wojny pomiędzy tymi dwoma nacjami, tylko ze sobą rywalizują. Krasnoludy niespecjalnie są zainteresowani Antagarichem. Tak więc herosi z Ashan, walczą o pokój, bądź zniszczenie na Antagarichu. Tu własnie rozgrywa się akcja Heroes VI.


Super fabuła. Wciągnęłem się poprzez samo czytanie, lecz to nie możliwe. Pod koniec, Izabela zamienia się w demona, więc na pewno w H6 będzie kontynuacja Ashan i problemów gryfa. W dodatku nie mamy pojęcia kto został królem IG... nie zostało to wyjaśnione.
Permalink
I znów ładnie poza jednym wyjątkiem:

Dougal


*Jednostka Specjalna Frakcji Nekropolis, Pajęcza Bogini Asha


Asha była smokiem.
Permalink
Markal mówił o twarzy Pajęczej Bogini Ashy... nie o smoku, tylko pająku.
Permalink
Trzy wyjaśnienia:
1. Asha - Smoczyca Ładu, stworzycielka Ashanu i sześciu smoków żywiołów. Nekromanci czczą ją pod postacią pajęczycy, która przecina nici życia. Ale jest to ich zbrukane oblicze Ashy i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
2. Antagarich - kontynent na planecie z H1-H3, a nie nazwa planety.
3. Demony z Ashanu, a Kreeganie to dwie różne sprawy, które poza wyglądem nie mają ze sobą nic wspólnego. Demony z Ashanu to kalka demonów z Disciples :P (jądro planety, uwięziony stworzyciel, chęć zemsty i tak dalej), do Kreegan nie mają co się umywać - nie ta klasa.

Tyle wyjaśnienia.
Permalink
@Up: Co do demonów i Kreegan - zawsze może się okazać że jest inaczej niż wszyscy myśleli... Badadaduum.

Miasta wyobrażam sobie tak: 8 poziomów jednostek, każda z dwoma (lub więcej) możliwymi ulepszeniami + strażnik miasta i jednostka specjalna (pomysł Dougala mi się spodobał ;))

Sylvan/Rezerwat/coś w tym stylu - natura, elfy, podobne do Sylvanu z HV ale więcej jednostek zwierzęcych (np. biały wilk --> srebrny wilk/błękitny wilk) i jakaś kawaleria (byleby nie jeźdźcy jednorożców, to by poniżyło jednorożce i wyglądało cukierkowo), jakieś elitarne jednostki ciężkozbrojne i magowie inni niż druidzi.

Przystań/Zamek/coś w tym stylu - miasto ludzi łoczywiście, podobne do tego z HV, ale posiadające magów.

Akademia/coś w tym stylu - również podobne do tego z HV.

Miasto krasnoludów (np. Forteca) - jw. Mogłoby posiadać jeszcze jednego wojownika.

Drasil/Zamek/coś w tym stylu - miasto wielorasowe, posiadające w armii najpotężniejsze smoki. Na podstawie tego mojego z którejś z poprzednich stron.

Inferno - podobne do tego z HV, ale na zasadzie: pierwsze ulepszenie - potwór bardziej ognisty, alternatywne ulepszenie - bardziej mroczny (Nothing can stop the Nazgul!!!)

Necropolis - podobne do tego z HV ale na zasadzie: pierwsze ulepszenie - mrok, zUo i krew, drugie ulepszenie - zgnilizna

Loch - twierdza bestii (jak w HIII), obserwatorzy, mantikory i inne potwory, pod wodzą minotaurów (tych byłyby co najmniej 2 jednostki: wojownik i mag/szaman, reszta - poupychane bestie, które żal było pakować do neutralnych)

Miasto mrocznych elfów - podobne do tego z HV, ale mniej przypominające burdel. Dobrym pomysłem byłaby jakaś dodatkowa ciężka jednostka (grało się w Spellforce). No i mniej zUa, mogłyby po dziełach Raelaga choć częściowo się nawrócić.

Twierdza - miasto barbarszyńców, ale nie orków. Coś pomiędzy tym z HIII a H4. Niechaj całe Krewlod słucha naszych opowieści!

Bastion - miasto orków, na zasadzie tego z HV + jakiś ork wojownik/włócznik/łucznik/coś w tym rodzaju (ale niemagiczny)

Mogłyby być jeszcze miasto Żywiołaków i, w moich marzeniach Forge.