Imperium

Behemoth`s Lair

Miasta

Permalink

Kastylia

Moje ulubione miasta to:
1. Nekropolis
2. Bastion
3. Cytadela
4. Lochy
5. Wrota Żywiołów
6. Forteca
7. Zamek
8. Inferno
9. Twierdza


Czyli mówiąc krótka wszystkie.
Permalink
A dla mnie jest trochę inna klasyfikacja fortecy:
Gremliny – typowe mięso armatnie, ale w początkowych fazach gry to najlepsza jednostka 1 poziomu (strzela)
Gargulce - porażka, obrażenia bardzo niskie, szybko padają (wrażenie subiektywne, nie kłócić się)
Golemy – Jedna z lepszych jednostek. Czołg, odporny na magię i ciosy. Na szczęście za wolny.
Magowie - dobra jednostka, lekko powyżej przeciętnej, obniża koszt czarów.
Dżin - raczej słaby, ratuje go rzucanie zaklęć (na magicznej ziemi przeciwko Fortecy nikt nie ma szans).
Naga - wspaniała jednostka, po przyspieszeniu lepsza od słabszych 7 poziomowców.
Tytan – teoretycznie silna jednostka, ale ma strasznie drogie ulepszone siedlisko, na losowych mapach trudno trafić na ich siedlisko, przegrywa z czarnym smokiem.
Zamek:
Halabardnik – jednostka na której opiera się Zamek, wytrzymała, niezłe obrażenia.
Kusznicy (Łucznik też ma kuszę... Kto to tłumaczył?) – słabi, po ulepszeniu ratuje ich podwójny strzał
Gryfy – teoretycznie dobre, ale nigdy nie umiałem się do nich przekonać
Krzyżowcy – jedna z najlepszych jednostek 4 poziomu, podwójny atak, wysokie obrażenia czynią z nich jednostkę sprawdzającą się nawet w końcowych fazach gry.
Mnisi - słabiutcy, ale walczą wręcz.
Czempioni – dobre statystyki, szarża, po przyspieszeniu wymiatają
Archanioły - najprzydatniejszy 7 poziomowiec, przegrywa tylko z behemotem, ale ma wskrzeszenie.

Następne zamki będą w swoim czasie.
Permalink
Może i masz racje, zamek to bardzo silne miasto, ale te ceny! bardzo lubię archanioły,lecz 6 tysi to ,,drobna'' przesada.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 21.01.2008, Ostatnio modyfikował: Black Emper

Permalink
Ogólnie ostatnio najbardziej podoba mi się cytadela, bo gram tylko offline a komp w innym wypadku nie ma szans;), dodatkowo większość jednostek ma przydatne zdolności. Lubię też wrota żywiołów ale feniksy dają za dużą przewagę(szybkość) i Fortecę-ogólnie silne miasto dużo czarów, 3 jednostki strzelające i niezłe jednostki walczące wręcz.
Permalink
A zastanówmy się nad tym Zamkiem
1.Ludzie mówią że dobry, ale ja nie mogę się do nich przekonać
2.Nieźli
3.Nieźli lecz szybko giną
4.super
5.Dobrzy w końcówce, na początku słabi
6.super
7.Wymiatają, ale te ceny...

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 26.01.2008, Ostatnio modyfikował: Black Emper

Permalink
Halabardnik to genialna jednostka, taki Archanioł 1 poziomu. Jest jednostką pierwszego poziomu, która jako ostatnia zostaje na polu bitwy. Tak naprawdę potęga Zamku to dla mnie trzy jednostki; Halabardnik, Krzyżowiec i Archanioł.
Permalink
No a Enferno
1.Lipa
2.Słabe, ale przydatne
3.znośne
4.takie se
5.niezłe
6.dobre
7.super (nie wiem co się czepiacie)

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 31.01.2008, Ostatnio modyfikował: Black Emper

Permalink
Moim ulubionym miastem jest Nekropolia. Nekromancja i w ogóle. Postacie też są fajne, jednostki także. A ja nie rozumiem ludzi, którzy mówią, że Zamek jest najlepszy i w ogóle. Przecież to trzeba patrzeć jaka mapa itp. A później gadają, że się tak znają...
Permalink
1) Zaatakuj Archaniołem Arcydiabła Black Emperrorze to się dowiesz. Arcydiabeł jest przydatny do blitzkriegu.
2) Skoro gadają, to znaczy że grają. Na tym forum zawsze się uogólnia. Bo trudno stworzyć listę map na których najlepsza jest Nekropolia, a gdzie Zamek, czy Twierdza.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 31.01.2008, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Tabris

1) Zaatakuj Archaniołem Arcydiabła Black Emperrorze to się dowiesz.


Czy sugerujesz że Diabeł jest słaby bo przegrywa z Archaniołem...?

Tabris

Arcydiabeł jest przydatny do blietzkriegu.


Mieć diabły w 3tyg to juz jest dobrze. Ale żeby postawić generator 7 poziomu w Inferno przed upływem 14 dni (i mieć za co wykupić jednostki) trzeba mieć niesamowitego farta albo grać na 80% - więc gdzie tu coś takiego jak blitzkrieg?
Permalink
Może przegrywa z archaniołem, ale na inne jednostki siódmego poziomu to porostu poezja.I nie kosztuje 6 patoli

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.01.2008, Ostatnio modyfikował: Black Emper

Permalink
1) Nie sugeruję, że Arcydiabeł jest słaby, ale że jest słabszy od Archanioła. Wszystkie jednostki 7 poziomu w H3 są potężne, czego nie można powiedzieć o tych z H5.

2) Blietzkrieg to nie tylko strategia, ale i taktyka. Ma opinia o Arcydiable dotyczyła sfery taktycznej. W sferze strategicznej nie jest szybszy od innych jednostek.

3) Niekoniecznie pokona inne jednostki 7 poziomu. Ma dość mało punktów życia co czyni z niego istotę podatną na ataki i czary ofensywne.
Permalink
I tak najlepszy jest Lisz :p .A na serio to Tytan

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.01.2008, Ostatnio modyfikował: Black Emper

Permalink
Tytan mieści się w środku stawki 7-poziomowców :)
Permalink
Tytan to bardzo dobra jednostka... Ale można powiedzieć, że to 7-poziomowiec do walki z poziomami niższymi. Dlaczego? Bo większość 7-poziomowców jest na tyle szybka, że Tytan nie wykorzysta swego atutu strzelania :) W walce z 7 poziomem ratuje go to, że równie dobrze walczy wręcz. No i pokona dość łatwo hydry (to jednostka do zadań specjalnych :D) i powinien poradzić sobie z behemotami, które oberwą 2 razy, nim dojdą...

Zaraz chyba sobie test zrobię ;)
Permalink
Tytan to niewygodna, ale świetna jednostka - co jest zresztą typowe dla tego miasta. Jest cholernie wolny (a przynajmniej w stosunku do innych jednostek tego poziomu) ale ma mnóstwo zalet: dużo życia i rewelacyjny demedż, jako jedyny na tym poziomie umie strzelać, nie da się go oślepić ani "zapomnieć", skuteczny w walce wręcz. Niestety na PvP ciężko go mieć bo podobnie jak archanioł zarówno on jak i jego siedlisko kosztują krocie. Dodatkową wadą jest także niemal zupełna nieprzydatność podstawowej wersji tej jednostki.
Permalink
A ja mam pytanie dotyczące Nekropolii. Bo dużo osób mówi, że się "znają" (ta jasne...) i Nekropolia jest słabym zamkiem. Czy to prawda ?
Permalink
Nie powiedziałbym, że w HoMM III jakikolwiek zamek jest słaby. Nekropolia jest zamkiem bardzo dobrym. Dlaczego? na 7 jednostek jedynie 2 odstają poziomem (in minus) od innych na swoim poziomie.

1. Szkielet - niby przeciętniak, ale można uzbierać ich niesamowite ilości. Wprawdzie podstawowy przyrost u jest słaby (gorszy niż centaurów albo halabardierów), ale nekromancja rekompensuje to z nawiązką.
2. Zombie - powolna beznadzieja z bezużyteczną zdolnością... Ja zmieniam ich w szkielety w szkieletorni xD
3. Upiory - fajna zdolność powolnego drainowania many :) Regeneracja przydatna jest w początkowych bitwach... Ale są trochę wolne. W walce spisują się średnio. Ot, taki przeciętniak :)
4. Alpy - jedna z najpotężniejszych jednostek w grze. Statystyki jak na poziom przyzwoite, ale zdolność wskrzeszania poległych jest po prostu zabójcza. Walki bez strat... Pamiętam jak w pewnej kampanii (chyba Tarnumem... albo to Gelu był :)) miałem problem, bo przeciwnik miał dużo alpów (i przy okazji upiorów) i nie mogłem się z nimi uporać...
5. Licz(sz)e - po prostu dobra jednostka strzelająca, która naprawdę się przydaje :) Chmura jest doskonałym dodatkiem ;)
6. Władcy Mroku - jedna z dwóch najlepszych jednostek 6 poziomu, mogłaby robić za słabszą jednostkę poziomu 7. Nie mnie rozstrzygać, czy lepsze są Nagi, czy Władcy, ale ja jakoś większą sympatią darzę Skorpeny ;) Mimo wszystko Władcy są wytrzymali, zadają duże obrażenia, klątwa to ciekawy bonus, a podwójne obrażenia są niezwykle przydatne. Władca to jednostka lepsza dla szczęściarzy, Naga jest bardziej przewidywalna :)
7. Smoki cienia - jednostka niestety słaba. Obrażenia są przyzwoite, ale HP i statystyki bojowe kuleją. Nie ratuje ich szybkość (choć nieco poprawia sytuację), ani umiejętność specjalna, ze względu na małą szansę. Gdyby Postarzenie wchodziło częściej, czyniłoby ze Smoka Cienia jednostkę wredną i bardzo niebezpieczną. A tak... Mamy to, co mamy, czyli najgorszą jednostkę poziomu 7.

Nekropolia to zamek potężny, o którego mocy stanowią alpy i władcy mroku wspomagane liszami, w mniejszym stopniu także hordy szkieletów :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.02.2008, Ostatnio modyfikował: Feanor

Permalink
To dziwne Haart, bo ja zawsze słyszałem opinię o tym, że Nekropolia to potężne miasto. Mówiąc szczerze, Nekropolia jest tym miastem, przed którym czuję największy respekt.

Uzupełniając Feanora, zmieniam trochę zastosowanie jednostek; gram defensywnie i walcząc Nekropolią atakuję wyłącznie (prawie) Wampirzymi Lordami i Upiornymi Rycerzami, a inne jednostki bronią Arcyliszy przed atakiem wroga. Dodam, że Nekroplia ma takich genialnych bochaterów jak Sandro, Vidomina, Thant, Viokal czy Aislinn i Haart, oczywiście :) . Także czar 'Ożywienie' jest przydatny, łatwiej go osiągnąć od Wskrzeszenia i jest tańszy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.02.2008, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink

Feanor

7. Smoki cienia - jednostka niestety słaba. Obrażenia są przyzwoite, ale HP i statystyki bojowe kuleją. Nie ratuje ich szybkość (choć nieco poprawia sytuację), ani umiejętność specjalna, ze względu na małą szansę. Gdyby Postarzenie wchodziło częściej, czyniłoby ze Smoka Cienia jednostkę wredną i bardzo niebezpieczną. A tak... Mamy to, co mamy, czyli najgorszą jednostkę poziomu 7.


Dokładnie... 20% to zdecydowanie za mało... szkoda że nie można tego zmodyfikować :/