Imperium

Behemoth`s Lair

H6? - a czemu nie, czego oczekujesz po kolejnej grze?

Permalink
Taka mala bzdura ostatnio przyszla mi na mysl, zeby punkty ruchu bohatera po mapie przygod byly uzaleznione nie tylko od: artow, umiejetnosci, czy odwiedzin w stajni, ale takze od... morale jednostek.
Im nizsze morale wojska tym wolniej porusza sie armia, im wyzsze morale tym wiecej punktow ruchu.
Pozdrawiam
Permalink
Hej, czy ja wiem czy to taka bzdura? Zastanówmy się, armia, która posiada wysokie morale - wojska mają zapał do walki, ufają swemu dowódcy, wszyscy tworzą zgrana potęgę, no i są przekonani że walczą w słusznej sprawie, więc chyba taka armia pozwoliłaby na przejście 2 - 4 punktów ruchu więcej niż zwykle? A armia z ujemnymi moralami - wojska są niepewne, "drętwieją" ze strachu, całość jest niezgrana, nikt nie wie co tak naprawdę powinien czynić i po czyjej stronie stanąć, dowódca nie wzbudza zaufania, chyba taka armia przeszłaby 2 - 4 punkty ruchu mniej...
Logos, mnie sie podoba twój pomysł, wcale nie jest to taka bzdura :)
Permalink
Mi do głowy przyszło, że fajnie by było gdyby niektórzy bohaterowie mieli latające rumaki przez co by mogli bez zaklęcia lewitacji czy artefaktu przelatywać przez mury (tylko mieli by ograniczenie, że jeśli w oddziale jest jednostka nie latająca to bohater nie przeleci przeszkody) oraz motyw łączenia jednostek np.
jednorożca z rycerzem i powstaje jeździec na jednorożcu, kilku golemów z balistą i powstałaby balista noszona przez golemy przez co by się szybciej poruszała itp.
Permalink
Niezły pomysł... To z latającym bohaterem usprawniłbym o tyle że w oddziale musiałaby by być jednostki tylko latające. To by dawało ograniczenie w sile armii, ale taka armia byłaby niesamowicie mobilna i zdolna do typowej partyzantki- ot, takie elfy na pegazach, wyłaniają się nagle zza gór atakują słabego hero, zajmują kopalnie i znikają zanim wróg zdąży zaatakować. Wtedy trzeba by było większy nacisk położyć na obsadzanie kopalń jednostkami. Albo orki na wiwernach, lub czarnoksiężnicy na czarnych smokach- full wypas! Można by było dołączyć taką opcje specjalną do każdego zamku żeby trenował specjalne wierzchowce dla armii, i bohatera. Fajnie by było gdyby każdej armii dali specjalne bonusy do poruszania się w terenie- np elfy mogłyby bez trudu przedzierać się przez "drzewa" (w sensie przeszkody), krasnoludy przez góry, ludzie by budowali drogi i wycinali lasy, demoniaki budowałaby specjalne portale wymiarowe, mroczne elfy ze swojej siedziby drążyłyby tunele pod ziemią, żeby nagle niespodziewanie pojawić się na terytorium wroga. To by dodało niesamowity element taktyczny do rozgrywki, ale nie wiem czy nie odebrałoby klimatu rozrywki i nie obcierało się zbyt mocno o jakieś age of empires czy wonders.
Permalink

Baju

Mi do głowy przyszło, że fajnie by było gdyby niektórzy bohaterowie mieli latające rumaki przez co by mogli bez zaklęcia lewitacji czy artefaktu przelatywać przez mury (tylko mieli by ograniczenie, że jeśli w oddziale jest jednostka nie latająca to bohater nie przeleci przeszkody)


Pomysł ma nawet potencjał. Ciekawe...

Baju

oraz motyw łączenia jednostek np.
jednorożca z rycerzem i powstaje jeździec na jednorożcu, kilku golemów z balistą i powstałaby balista noszona przez golemy przez co by się szybciej poruszała itp.


Na przykładzie z H5: Matrona Cienia na Czarnym Smoku. Zniszczenie prawda? Dlatego też pomysł przesadzony.
Permalink
Mam propozycje na nowy zamek
PIRAMIDY
1Strażnik Elitarny gwardzista
2Nomad jeździec pustyni
3 Najemnik Łowca głów
4Wielki Pajęczak Pająk Faraona
5Lew pustynny Lew Pałacowy
6Mumia Pradawna mumia
7Faraon Wielki faraon
8 Antyczne bóstwo
Co o tym sądzicie?
Permalink
Pomysł ciekawy... ale zmieniłbym trochę... ano i z tym antycznym bóstwem to przesada:P na ogół każde bóstwo powinno być nieosiągalne. A faraon w tym układzie powinienem być bohaterem, nie 7 poziomową jednostką... jak tu mieć stu faraonów w armii? Toż to by się pozabijali o władzę:P tym bardziej, jak powszechnie wiadomo w starożytnym Egipcie faraon był uważany za boga, tym bardziej nie powinien on występować nawet jako bohater, ale władca tej krainy. Warto zauważyć też inną rzecz- większość twoich wojsk to jednostki żywe, a więc mumie nie pasują tu ni w ząb(psują morale). I na nic tu tłumaczenie że to "swoje" mumie, gdyż mumii bali się równo wszyscy, zarówno "turyści" jak i autochtoni. Moim zdaniem powinno to wyglądać w ten sposób:

1- Niewolnik, jak że niewolnictwo było powszechnie uważane w star. Egipcie

2- Nadzorca niewolników- Ktoś to bydło musi pędzić

3- Strażnik królewski- Elita, będąca gwardią Faraona

4- Nomadzi- Lekka jazda, szybka, zadająca duże straty wrogom

5- Wojska rydwanowe- Kojarzycie rydwany? Taki śmiszne wózki z kolcami na kołach ciągnięte przez konie:P Tu mogłyby występować w roli ciężkiej konnicy

6- Kapłani Re/ Horusa itp Kapłani stanowili trzon kultury Egipskiej, byli najważniejszymi doradcami króla i głosem innych bogów. Tu mogliby występować jak potężni casterzy z takimi fajnymi czapeczkami na łbie jak mieli w gwiezdnych wrotach:P

7- Skarabeusz/e- Tutaj pomysł podwójny- Czy olbrzymi skarabeusz, na wzór mitycznej bestii, mający potężne umiejętności magiczne(napewno obniżałby szczęsćie), czy raczej roje skarabeuczy(jak w mumii the movie) które by atakowały wroga bez szans nas kontratak, wyjadały do końca i uniemożliwiały wskrzeszenie?

Co sądzicie o tym planie?
Permalink
Zmieniłbym skarabeusza na sfinksa, ale poza tym to całkiem spójny zamek i na pewno niezwykle klimatyczny. A podczepienie pod gwiezdne wrota jakiś sposób dawałoby szansę na powrót do klimatu M&M. Jeszcze upgrejdy by się przydało:
niewolnik - wyzwoleniec
nadzorca niewolników - ?
strażnik królewski - gwardia pałacowa?
nomad - ?
rydwan - rydwan z kosiarką :]
kapłan - najwyższy kapłan/hierofant
sfinks - złoty sfinks, taki wielgachny konstrukt

Jakieś specjale i specyfikacja by się zdały też, rozumiem że kapłani to jak matrony drowów? Jakiś strzelec by się jeszcze przydał. Może alternatywny upgrejd dla rydwanu - kosiarka albo łucznik? I specjalność dla rasy jakaś ciekawa, ale po świętach nic mi do głowy nie przychodzi

A tak przy okazji - w Egipcie nie było niewolnictwa :] ale może nikt nie zauważy

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.12.2007, Ostatnio modyfikował: Vandergahast

Permalink
Ja mam super propozycję. Niech nie będzie następnej "chensci" w wykonaniu duetu Ubisoft & Nival, spółka z ograniczoną inteligencją. Tylko w JvC nadzieja. Jak znajdę czas to napiszę coś więcej. Howgh.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.12.2007, Ostatnio modyfikował: Ghulk

Permalink
Zamek w stylu Starożytnego Egiptu byłby niezwykle ciekawy, podobny zamek powstaje do WoGa. Bardzo podoba mi się pomysł umieszczenia w tym zamku Sfinksa, zawsze mi tej jednostki brakowało. Trochę pozmieniałbym trochę w jednostkach:

1. Niewolnik->Czeladnik->/->Gladiator(?)
Większość ludzi i tak nie wie o braku niewolników. Czeladnik trudniłby się w naprawie jednostek mechanicznych (podobnie jak Gremlin w H5). Wiem, że Gladiatorzy podobnie jak niewolnicy nie występowali w Starożytnym Egipcie, ale nic innego mi przychodzi do głowy.
2. Wyzwoleniec->Nadzorca->/->Poganiacz
Jest to swoiste przedłużenie poprzedniego poziomu. Niewolnik zyskuje wolność, następnie uciska swoich byłych współbraci.
3. Koczownik->Nomada->/->Beduin
Kim są Koczownicy, Nomadzi i Beduini chyba tłumaczyć nie muszę.
4. Akolita->Hierofant->/->Eremita
Spellcaster w każdym zamku jest potrzebny.
5. Ammit->?->/->?
Stworzenie z mitologii staroegipskiej, które pożerało grzeszne dusze.
6. Olifant->Mumakil->/->?
Może niezbyt staroegipski, ale IMO po drobnym retuszu pasowałby.
7. Sfinks->Starożytny Sfinks->/->?
Go chyba też nie trzeba nie trzeba przedstawiać.

Znakami zapytania zaznaczyłem propozycje, co do których nie jestem pewien. Brakuje mi pomysłu na łuczników, trzeba by też jakoś wynagrodzić to, że w takim zamku latałby tylko Sfinks.
Permalink
a właśnie że było. Zapomniałeś o Żydach? Mojżesz wyprowadzał Żydów właśnie z Egiptu. Mimo że to przypowieść biblijna to i historyczna.
Struktura społeczna Egiptu:
-Faraon
-Kapłani (wyżsi/ niżsi)
-Urzędnicy (jw.)
-Chłopi
-Niewolnicy, skazani na najcięższe roboty.
Pisze to z podręcznikiem do historii w łapie, więc proszę mi tu nie poddawać w wątpliwość mojej wiedzy:P

Mimo wszystko postawiłbym akolitów i kapłanów wyżej:P

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 28.12.2007, Ostatnio modyfikował: Big Boss

Permalink

Big Boss

Pomysł ciekawy... ale zmieniłbym trochę... ano i z tym antycznym bóstwem to przesada:P na ogół każde bóstwo powinno być nieosiągalne. A faraon w tym układzie powinienem być bohaterem, nie 7 poziomową jednostką... jak tu mieć stu faraonów w armii? Toż to by się pozabijali o władzę:P tym bardziej, jak powszechnie wiadomo w starożytnym Egipcie faraon był uważany za boga, tym bardziej nie powinien on występować nawet jako bohater, ale władca tej krainy. Warto zauważyć też inną rzecz- większość twoich wojsk to jednostki żywe, a więc mumie nie pasują tu ni w ząb(psują morale). I na nic tu tłumaczenie że to "swoje" mumie, gdyż mumii bali się równo wszyscy, zarówno "turyści" jak i autochtoni.
Co sądzicie o tym planie?


Masz racje, z tymi faraonami i antycznymi bóstwami trochę przesadziłem.W każdym razie pomysłów na miasta nie zabraknie.Powinniśmy się raczej zabrać za nowe elementy w rozgrywce.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.01.2008, Ostatnio modyfikował: Black Emper

Permalink
Np:

Ptakuba

Albo zrobić inną grę w świecie MM, np. jakiegoś RTSa. Albo dodatek do HV z nagami, w którym pokazaliby jakieś połączenie HV z innymi Heroesami. Bo wykorzystują tytuł, a żadnych powiązań ni mo.


Heroes jako RTS, dobry pomysł.Wiadomo że jednostki tworzą sie przez tydzień więc mogło by to być 15 minut.

Permalink

Ptakuba

Takie ogólniki by ja:
-sporo zamków, z rozmaitymi potworami, ok 8 stworów, i do wyboru jedno z dwóch ulepszeń
-duża rola bohatera, specjalności bohaterów, i to widoczne, a nie + ileś do punktów upicia dla gównojada pospolitego
-scenariusze - nie na odwał, jak w H4, lecz tak by była każda kombinacja, każdej ilości graczy i sojuszy, każda mapa z wersjami: głównie fabuła, lub głównie strategia
-zamki - nie tak, że każdy doskonały na swój sposób, lecz każdy niezbyt samowystarczalny, a wszystkie równe. Ciężko wytłumaczyć...
-umiejętności i klasy, magia - podobnie jak w H4


Do wybory jedno z dwóch ulepszeń... Np egipskie :
1 niewolnik-berserker,procarz

2 poganiacz-oficer,?

3 Strażnik-elitarny strażnik(atak),gwardzista pałacowy(obrona)

4 lekka kawaleria-nomadzi,(szybkość),ciężka kawaleria(obrona)

5 rydwan-rydwan z kosami,rydwan z łucznikiem

6 słoń bojowy-mumakil (atak),oliofant (obrona)

7 acholita-Kapłan(leczy),Czarnoksiężnik(rzuca klątwy)

8 Sfinks(bez ulepszeń)

Co o tym sądzicie?

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 1.01.2008, Ostatnio modyfikował: Black Emper

Permalink

logos

Taka mala bzdura ostatnio przyszla mi na mysl, zeby punkty ruchu bohatera po mapie przygod byly uzaleznione nie tylko od: artow, umiejetnosci, czy odwiedzin w stajni, ale takze od... morale jednostek.
Im nizsze morale wojska tym wolniej porusza sie armia, im wyzsze morale tym wiecej punktow ruchu.
Pozdrawiam

Hm według mnie to bardzo dobry pomysł

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 12.01.2008, Ostatnio modyfikował: Black Emper

Permalink
Ogarnij się... to jest artykuł o might and magic 6, nie o heroes of might and magic 6... Aktualnie sie nie orientuje, ale części MM wyszło chyba 9...
Permalink
Jaki artykuł ????
Permalink
Black Emperror, sam coś takiego napisałeś o tym, że wyszło już Heroes VI. przecież to seria Might and Magic,a nie Heroes. To 2 różne serie gier!!!

Permalink
Pomysł stworzenia cywilizacji quasiegipskiej podsunął mi pomysł na trzy nowe "cywilizacje":

Wikingów
Miasto - Valhalla
Bohater - Jarl
Umiejętność specjalna: Grabież (bohater zyskuje część zasobów wroga którego zamek/kopalnie zajął

Jednostki:
1 Pachołek - Gołowąs
2 Wojownik - Berserker
3 Bard - Posłaniec Bogów
4 Wilk - Bestia Lokiego
5 Gwałciciel - Morderca
6 Kapłan Odyna - Wieszcz Odyna
7 Drewniany Smok - Mistyczny Smok

Mezoamerykańską
Miasto - Cytadela
Bohater - Król-Kapłan
Umiejętność specjalna: Krew Ofiary (Bohater zyskiwałby premię do podstawowych umiętności za zabicie wroga o określonej liczbie punktów życia.

Jednostki:
1 Miotacz kamieni - Miotacz Atl
2 Wojownik Orła - Posłaniec Orła
3 Jeździec Lamy - Czempion Lamy
4 Kapłan - Krwiożerczy Kapłan
5 Miotacz Kamieni - Miotacz Szerszeni
6 Wojownik Jaguara - Wojownik Białego Jaguara
7 Pierzasty Wąż - Quotzalcoatl

Chińską
Miasto - Zakazane Miasto
Bohater - Gubernator
Umiejętność Specjalna - Zarządzanie (Zwiększałoby przyrost jednostkek)

Jednostki:
1 Wieśniak - Rekrut
2 Pikinier - Halabardnik
3 Smoczy Łucznik - Smoczy Strzelec
4 Kapłan Tao - Mistyk Tao
5 Jeździec Wiatru - Posłaniec Wiatru
6 Armata - Smoczy Ogień
7 Czerwony Smok - Smok Żywiołów


Generalnie nie chodzi o stworzenie możliwie dużej ilości cywilizacji, które byłyby kalką kultur istniejących na Ziemi, ale o nowe spojrzenie na istniejące cywilizacje. Czemu nie może dokonać się jakiś postęp techniczny? Generalnie to co proponuje większość uczestników to materiał na dodatek. Czemu np. nie może zamiast jednolitego ulepszania jednostek dokupywanie im zdolności w miejscach rekrutacji. Moglibyśmy np. jednostkę podstawową Łucznik, Moglibyśmy wybrać czy dajemy mu kuszę, aby miał większy zasięg, łuk refleksyjny by zwiększyć precyzję strzału, czy długi łuk, by mógł zasypać przeciwnika gradem strał. Dzięki temu moglibyśmy sami kształtować jednostki, a to przeniosło by sferę taktyki na zupełnie nową płaszczyznę.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.02.2008, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink
Zaraz ktoś wpadnie na pomysł żeby zrobić coś na kształt miasta z imperium Rzymskiego.To nie Age of Empires !

O wiele bardziej podoba mi sie Twój drugi pomysł.

...Czemu np. nie może zamiast jednolitego ulepszania jednostek dokupywanie im zdolności w miejscach rekrutacji i zdobywanie nowych umiejętności w wyniku kolejnych bitew. Dzięki temu moglibyśmy sami kształtować jednostki, a to przeniosło by sferę taktyki na zupełnie nową płaszczyznę.


Gra nabrała by nowego wymiaru.