Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink
Pentus dobrze kombinujesz, specjalność bless daje max obrażenia +1, pytanie jak wzrasta na dalsze poziomy :)

Z tym pytaniem o wzrastanie obrażeń dla jednostek, to faktycznie troche przesadziłem, może darujmy sobie te obrażenia, a skupmy się na bonusach do ataku i obrony. Jeden raz napewno nie wzrastają, pytanie co który poziom i jaka jednostka.
Permalink

PenTus

PS. a Twoich wyliczeń Hrabio nie za bardzo rozumiem, chodzi Ci tylko chyba o to, że jeden pkt przewagi w ataku daje +5% obrażeń, a jeden pkt przewagi obrony -2% obrażeń, tak?


jeden punkt przewagi ataku daje +5% obrazen i kazdy kolejny punkt przewagi kolejne +5% obrazen az do max 400% obrazen (wszystko liczac od bazowej losowej).
tak samo jeden punkt przewagi obrony daje -2% obrazen i kazdy kolejny punkt przewagi kolejne -2% obrazen az do min 30% obrazen (wszystko liczac od bazowej losowej).

bazowa losowa, to liczba z przedzialu obrazan podanego dla danej jednostki, wylosowana przez komputer dla danego, konkretnego ataku.
wynika z tego, ze jaka by duza przewaga ataku/obrony nie byla, to jednostka zada max 400% lub min 30% obrazen liczac od bazowej losowej.

Natomiast mniemam, ze specjalizacja dla danej jednostki dziala tak, ze ten bonus ataku i obrony jednostki ktorej dotyczy specjalizacja wzrasta o 1 za kazdy poziom bohatera liczac od tego, od ktorego jest napisane, ze dziala zdolnosc.
jezeli tak jest, to ilosc obrazen wzrasta/maleje o +5%/-2% (bazowej losowej) za kazdy poziom bohatera liczac od tego, od ktorego dziala zdolnosc.

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 7.12.2007, Ostatnio modyfikował: Hrabia Rodruck

Permalink
Cóż w sumie to masz rację, jeśli by było tak jak jest napisane w herosach, i tu leży pies pogrzebany, bo mi się wydaj, że to wcale tak nie działa. Dajmy na to troglodyci pod wodza Shaktiego (ktory jak wiemy ma w nich specjalizacje) na 1 levelu, i Shaktiego na 50 levelu beda zadawac podobne (zaleznie od losowości o której pisałeś) obrażenia - oczywiście nie liczać nabytych przez niego w między czasie bonusów takich jak Offense, albo zdobyte pkt ataku. Wg więc bonus jest jednorazowy - jak pisałem +2/+2 i jeden chodu. Ale nie będe się upierał, po prostu sprawdzę.Pozdrawiam.
Permalink
Pentus, sprawdziłem dla Beholderów. Na 3 poziomie bohatera miały +1, na 10 poziomie +2, na 20 poziomie +3. Czyli reguła wzrastania idzie cały czas do góry. Teraz tylko ustalić co ile poziomów przybywa statów.
Permalink
moim zdaniem, zeby to sprawdzic nie trzeba wcale walk przeprowadzac. jak masz moze sejwy z tym samym bohaterem na np. 1 i 30 poziomie, to zobacz, czy bonus do ataku i obrony (w nawiasie) jest u uprzywilejowanej jednostki taki sam. W tym okienku bonusy wszelkich umiejetnosci typu platnerz i skuteczny atak nie sa uwzgledniane.

Edit: przepraszam za posta. w tym samym momencie wysylalem odpowiedz co przedmowca.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.12.2007, Ostatnio modyfikował: Hrabia Rodruck

Permalink
Kurcze, a ja myślałem, że specjalność typu jednostka po prostu daje taki słaby bonus (choć to +1 do chodu to jednak b. dużo) i nie wzrasta z poziomem. To teraz jestem ciekaw jak to jest z jednostką 1-levelową, a 6-levelową. Tzn. która wzrasta częściej. inna sprawą są jednostki 7 levelowe, bo są przecież herosi specjalni którzy mają taką specjalizację. Pytanie o blessa jest frapujące, bo z wypowiedzi Dragonthan'ta wynika, że bless może dawać np. max +2 i o ile w przypadku takiego Behemota to +2 dużo nie zmienia, ale weźmy na przykład Gremliny z takim modyfikatorem. To coś na podobieństwo tego skilla z H5, który idzie jakoś tak: obrażenia jednostek wzrastają o 1 (jest to szczególnie efektywne w przypadku dużych armii). Faza.
Permalink
W H5 ta umiejętność jest przesadzona. Sądzę, że to wzrasta o +1 z co 10 poziomem. Zróbmy mapę WoGa z właściwym skryptem (Shakti ma zawsze 0 ataku) i sprawdźmy w walce z kolejnymi armiami. BTW zawsze sądziłem, że np. jak bohater z błogosławieństwem i magią wody na ekspercie jest na 20 poziomie to jednostki zadają 400% obrażeń (Chłopi zadaliby 100 obrażeń. Z błogosławieństwem na ekspercie 200, a z bohaterem na 20 poziomie 400, z tym na 40 poziomie 600 itd.).

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 7.12.2007, Ostatnio modyfikował: Ghulk

Permalink
A czy to nie jest tak że już na 1 poziomie zdolność dostaje te +5%, bo np. łańcuch Piorunów Solmyra już na pierwszym jest mocniejszy. Więc przyjmuje, że Kapłani na blessie z normalnym hero zadawaliby 80 damage = 100%. z Adelą zadają 105% = 84 damage. Wydaje się to być prawdą. Jednakże gdyby tak faktycznie tak było to na 11 poziomie Adeli powinni zadawać 155% = 124 damage. A zadają 108 = 135%. Czyli jakby przyjąć że na 1 lvl zadają 105% i przyrost wynosi przyjmijmy około: 10%/3 lvl. 1-3~105%, 4lvl-6lvl~115%, 7-10~125, 10-12~135. Pasuje, ale GRUBYMI szyte jest nićmi. Co o tym sądzicie?
Permalink
jest wlasnie tak jak napisales. kazdy przyrost ataku/obrony stwora powoduje, ze zadaje on/otrzymyje +5%/-2% obrazen (pod warunkiem, ze przeciwny bohater nie neutralizuje owego przyrostu ataku/obrony stwora)
caly czas najwazniejsze pozostaje pytanie: co ile poziomow bohatera lub wg jakiej reguly jadnostki dostaja kolejne +1 do ataku i obrony.... a wydaje mi sie dodatkowo, analizujac owe beholdery, ze kazde stwory, tudziez kazdy bohater moze miec ta regule inna.

Odrazu wyjasnie dlaczego owe przyrosty ataku/obrony sa wiele bardziej istotne niz przyrosty obrazen. Dlatego, ze wartosc ataku/obrony to jest cos pewnego, co jest rozliczane miedzy walczacymi w pierwszej kolejnosci.
obrazenia zawsze sa niepewne, co wynika z ich losowosci. np. w przypadku takiego szamana, ktory w wyniku zdolnosci bohatera powinien zadawac 400% obrazen, zostanie potraktowany przez komputer bazowa losowa 6 zada zaledwie 50% swoich mozliwosci, ktore w tym wypadku wynosza 48.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.12.2007, Ostatnio modyfikował: Hrabia Rodruck

Permalink
Załóżmy, że mamy arcylisza i strzelamy do środkowej jednostki (zakładam, że to jednostki żywe). Czy obrażenia zostaną wyliczone dla każdej jednostki osobno (tzn. dla każdej jednostki jest wyliczana obrona i losowane obrażenia)?
[dodane]
Oczywiście nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.12.2007, Ostatnio modyfikował: Ghulk

Permalink
82.(Konqer)Jeżeli jesteśmy bohaterem na statku i atakujemy armię znajdującą się na wodzie na której umieszczony jest jakiś magiczny teren (np. Święte Ziemie) to jaka będzie sceneria walki?

Avonu de Odihs: Teren, na którym walczymy



Panowie. Zarowno pytanie, a tym bardziej odpowiedz sa bezsensu.

Otoz zawsze jest tak, ze to my atakujac przeciwnika wchodzimy na "jego" teren, czyli jak wrog znajduje sie na przekletych ziemiach, a my swoja armia stoimy powiedzmy na trawie to walka bedzie sie toczyc na przekletych ziemiach, bo to my do niego (wroga), a nie on do nas podchodzi.

Jednostka jest na wodzie, jakas magiczna ziemia-co ma piernik do wiatraka, albo jednostka jest na wodzie (ta ktora atakujemy), albo na magicznym terenie.
Zreszta odp. moja wydaje sie precyzyjniejsza-niezaleznie od tego gdzie my jestesmy, sceneria walki bedzie teren, na ktorym stoi wroga armia.
Pozdrawiam
Permalink

Logos

Jednostka jest na wodzie, jakas magiczna ziemia-co ma piernik do wiatraka, albo jednostka jest na wodzie (ta ktora atakujemy), albo na magicznym terenie.


Nie zrozumiałeś pytania Logos. Postaw sobie w edytorze wode, a na tej wodzie np. pole koniczyny. Wpłyń potem statkami w tę koniczynę i zaatakuj drugi okręt. Nie będzie walki okręt vs okręt, tylko normalne pole walki jak na suchej ziemi.
Permalink
Krotki offtop.

Oto wlasnie chodzi, zeby pytania i odpowiedzi byly jasne i czytelne, a skoro ja nie zrozumialem, to takie dla mnie nie byly, ale dzieki Dragonthan za wyklarowanie mi sytuacji.
Przepraszam
Permalink

Dragonthan

Pentus, sprawdziłem dla Beholderów. Na 3 poziomie bohatera miały +1, na 10 poziomie +2, na 20 poziomie +3. Czyli reguła wzrastania idzie cały czas do góry. Teraz tylko ustalić co ile poziomów przybywa statów.


Wcale nie wystarczy:P
jak dla mnie bezsensem jest to dokładnie obliczać, ale mogę trochę podpowiedzieć na co patrzeć...

Sprawdźcie sobie np 20lv drakon, shakti, gretchin, ignatius - każdy ma inaczej: bonus zależy od statów jednostki. nawet do swojego speca na upie i bez będą inne bonusy jeśli przekroczy następny próg.
Ogólnie na pewno jest jeden wzór dla wszystkich speców 1lv jednostek, inny dla 2lv jednostek itd
Im wyższe staty i lv tym większy bonus.
aha i głupia sprawa spece 4lv mają troche niekorzystny bonus - często mają ten sam bonus nawet co na tym samym poziomie spec 6lv jednostek.
Permalink

Pentacz

jak dla mnie bezsensem jest to dokładnie obliczać, ale mogę trochę podpowiedzieć na co patrzeć...


Vitamy w extremalnej wiedzy ;)
Permalink

Ghulk

Załóżmy, że mamy arcylisza i strzelamy do środkowej jednostki (zakładam, że to jednostki żywe). Czy obrażenia zostaną wyliczone dla każdej jednostki osobno (tzn. dla każdej jednostki jest wyliczana obrona i losowane obrażenia)?



Tak więc będąc poruszony tym pytaniem natychmiast dokonałem eksperymentu w wyniku którego mogę mniemać iż:
1. Istotnie dla każdej jednostki obrażenia będą wyliczone całkowicie osobno.
2. Co więcej jeżeli na pojedynczą (którąkolwiek!) jednostkę zostanie rzucony czar ograniczający obrażenia (czary: Kamienna Skóra, Tarcza Powietrzna) wtedy również obrażenia będą obliczane pojedynczo.

Liczba modyfikacji: 9, Ostatnio modyfikowany: 7.02.2008, Ostatnio modyfikował: Tabris

Permalink
36. Drugim czarem, dzięki któremu harpie mogą wrócić do poruszania się na polu bitwy jest Teleportacja.

86. Po zabiciu ulepszonych jednostek cały oddział zniknie z mapy przygód.
87. Liczba jednostek zmniejszy się o połowę.
88. Nie, mimo hipnozy nie będzie miała prawa otworzyć bramy.
91. Ujrzymy kwadrat mapy o boku 3x3, w środku (2,2) stał będzie w monolicie (przejściu) wrogi bohater.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.01.2008, Ostatnio modyfikował: Berhan

Permalink
36 poprawnie
86 Tutaj uznaję, choć popełniłeś literówkę, w odpowiedzi ma być nieulepszone
87 ŹLE
88 dobrze
91 dobrze
Permalink
87. Wszystkie ulepszone jednostki znikną, a z pozostałych nieulepszonych część się wytrenuje.
Permalink
A ja myślę tak:
87. Wszystkie ulepszone jednostki zamienią sie w nieulepszone, a nieulepszone NIE ulepszą się (pozostaną nieulepszone)

PS. zaraz sprawdzę :D

EDIT: jednak okazuję się, że grubo się myliłem, Berhan ma rację. Wynika z tego, że jeśli chcemy skorzystać z tego (Buga?) to najlepiej spowodować by jednostki podzieliły się na dwie części i wtedy połowa z nich zniknie! Przesada!

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.01.2008, Ostatnio modyfikował: PenTus