Imperium

Behemoth`s Lair

Ankieta - co chcesz zmienić w edytorze HoMM III?

Permalink

Tak jak w temacie, chcę zebrać wszelkie opinie i pomysły - co, twoim zdaniem, można poprawić, zmienić czy dodać w edytorze map HoMM III, aby pracowało się z nim wygodniej i szybciej?

Pomysły bardzo proszę utrzymywać w ramach tego, na co pozwala sama gra - ale jeśli wydaje ci się, że edytor nie pozwala na coś, co powinno być wykonalne, bądź nie masz pewności, czy grę można zmusić do czegoś nietypowego, pisz.

Dyskusja mile widziana, byle w sposób kontrolowany.


Permalink

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Czy chcesz żeby mapmakerzy podawali co by chcieli zobaczyć w edytorze, czy też chciałbyś, linki do strona z takowymi usprawnieniami. Jeśli o mnie chodzi to chciałbym, żeby losowy generator przeszkód robił ładniejsze przeszkody.


Permalink

W "Kwasowej Grocie" jest wzmianka o nowym narzędziu do edytora map, moim zdaniem, on rozwiążę większość problemów mapmakerów. Ja bym powiedział że zakładkę z siedliskami, akademiami i innymi elementami można podzielić na na przykład: siedliska stworów, garnizony, skrytki, budynki itp. W rezultacie, mamy około 4 zakładki zamiast jednej, ale czuję że to pomogłoby mnie tworzyć mapę. (Krótko, chodzi mi o podział jednej zakładki - "Wszystkie obiekty" na kilka pomniejszych, aby ułatwić wyszukiwanie potrzebnych rzeczy) To chyba tylko ten element, który chciałbym zmienić, reszta mi pasuje.

Permalink

Enio, a jaki jest cel ćwiczenia?


Permalink

Filus, to pierwsze - propozycje i pomysły zmian.

Ingi, zobaczysz.


Permalink

Dodać Forge! :)


Permalink

Właśnie chciałbym jednak na początku znać cel projektu, żeby wizje kierowały się w jeden wspólny punkt.


Permalink

Ostatnio ostro grzebię w edytorze więc mogę przedstawić wstępną listę rzeczy które bardzo by mi się przydały:

* Możliwość robienia alternatywnych warunków przegranej (wygranej - w miarę możliwości - też, ale niekoniecznie) czyli np. utrata jakiegoś bohatera i przekroczenie limitu czasowego. W kampaniach jest coś takiego wydaje mi się że ta opcja jest po prostu ukryta.

* Robienie "ścieżek" zdarzeń umiejscowionych - patent z H4. Kładziemy na ziemi kilka zdarzeń, nadajemy im wspólną nazwę po czym edytujemy w odrębnym miejscu.

* Dodanie bram misji. Jak na razie są posterunki misji które przepuszczają tylko za wykonanie jakiegoś zadania ale nie ma takich samych bram (te działają tylko z namiotami).

* Dodanie nowego rodzaju misji "zniszczenie danego koloru". Jest pokonanie bohatera, ale przydałoby się też całego koloru.

* Nieco bardziej rozbudowany edytor AI - np. możliwość ustawienia by gracz komputerowy starał się wyprzedzić gracza w wykonaniu zadania (np. komputer szuka jakiegoś artefaktu) lub zlecić szczególną agresywność w stosunku do jakiegoś miasta/bohatera.

Nie wiem czy nie przesadziłem. :)


Permalink

@Konquer: chodzi o zmiany w edytorze, a nie w grze :P

Dobra, widzę, że bez choć niewielkiej porcji informacji się nie obejdzie.
Otóż jest możliwość wprowadzenia pewnych usprawnień w pracy edytora
(vide - podział budynków na grupy proponowany przez Fentrir).
Może jest coś wyjątkowo upierdliwego co irytuje mapmakerów,
brak jakichś opcji "na wierzchu", wyjątkowo głupia kolejność przycisków/tabów,
pewne pola za małe, inne za duże, zbyt trudny dostęp do jakichś ustawień,
problematyczne ustawienie "a" obok "b", etc.

Innymi słowy jest możliwość poprawienia szczególnie durnych elementów aplikacji zwanej "Edytor map H3".

Jednocześnie należy pamiętać, że to co zapisze edytor musi jeszcze odczytać gra,
więc nie ma mowy o jakichkolwiek zmianach w stylu dodanie warunków wygranej/przegranej.

Mam nadzieję, że osobą mogącym coś powiedzieć w tej kwestii nieco rozjaśniłem w głowach ;)

Pozdrawiam


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2007, Ostatnio modyfikował: MiB

Permalink

Ale chyba mój pierwszy postulat jest możliwy do zrealizowania? Nie ukrywam że jest najważniejszy.


Permalink

@Konquer: Jeśli:
- te informacje zapisane są w pliku mapy
- gra te informacje wczyta poprawnie
- silnik zrobi z nich użytek
to istnieje szansa, że zostanie to poprawione.

Wszystko jednak zależy od Enletha.

Pozdrawiam


Permalink

Możliwość edytowania zawartości skrzynki ze skarbami, groty cyklopów, siedliska meduz, rojowiska oślizgów, konserwatorium gryfów, skarbcu krasnoludów, urodziska diabłów, gniazda przeraz, grobu wojownika, krypty, kaplicy magicznego słowa, gestu i myśli, smoczej utopii, uniwersytetu, opuszczonego okrętu, wraku.


Permalink

Jeśli chodzi o ustawianie zaklęć w kapliczkach to jest taka możliwość i z podstawowego edytora;). Co do ustawiania reszty - to tylko skrypty wogowskie. Przyłączam się do tego, żeby w kategorii wszystkie obiekty zrobić zakładki np:
- budynki stworzeń
- budynki nauki umiejętności i do statystyk
- budynki które dają morale, szczęście, pkt ruchu itp.
- tereny dodane w SoDzie
- reszta niepasujących do wcześniejszych

Poza tym przydałaby się także opcja ustawiania nastawienia stworków neutralnych czy będzie np. wrogi czy przyjazne w osobnej zakładce - tak by nie trzeba było każdej grupy jednostek ustawiać np. na nienawistny. Jak coś mi się jeszcze nasunie to napiszę;)


Permalink

Konqer

* Możliwość robienia alternatywnych warunków przegranej (wygranej - w miarę możliwości - też, ale niekoniecznie) czyli np. utrata jakiegoś bohatera i przekroczenie limitu czasowego. W kampaniach jest coś takiego wydaje mi się że ta opcja jest po prostu ukryta.

Niewykonalne, niestety. Można natomiast obejść niektóre wymuszone "też dla komputera" (obchodzenie wymuszonego normalnego sposobu wygranej nie ma sensu, i tak trzeba by było zabić bohatera/zająć miasto ustawione w warunku), aczkolwiek nie wiem, jak gra na to reaguje.

* Robienie "ścieżek" zdarzeń umiejscowionych - patent z H4. Kładziemy na ziemi kilka zdarzeń, nadajemy im wspólną nazwę po czym edytujemy w odrębnym miejscu.

Jeśli będę miał w najbliższym czasie okazję zapoznania się z edytorem H4, zerknę na to i pomyślę - powinno być do zrobienia, w ten czy inny sposób, ale po prostu nie wiem, o co dokładnie chodzi.

* Dodanie bram misji. Jak na razie są posterunki misji które przepuszczają tylko za wykonanie jakiegoś zadania ale nie ma takich samych bram (te działają tylko z namiotami).

Wydaje mi się, że to można uzyskać naginając trochę parametry obiektu, sprawdzę.

* Dodanie nowego rodzaju misji "zniszczenie danego koloru". Jest pokonanie bohatera, ale przydałoby się też całego koloru.

Niewykonalne.

* Nieco bardziej rozbudowany edytor AI - np. możliwość ustawienia by gracz komputerowy starał się wyprzedzić gracza w wykonaniu zadania (np. komputer szuka jakiegoś artefaktu) lub zlecić szczególną agresywność w stosunku do jakiegoś miasta/bohatera.

Jak wyżej.

Lepsze ustawienie zakładek z obiektami jest zdecydowanie potrzebne i przydatne, do tego wykonalne.

Masowe ustawianie grup obiektów - do zrobienia.

Dragonathan: na ile mogę w tym momencie powiedzieć, nie da się, ale przyjrzę się temu.


Permalink

Konqer

* Możliwość robienia alternatywnych warunków przegranej (wygranej - w miarę możliwości - też, ale niekoniecznie) czyli np. utrata jakiegoś bohatera i przekroczenie limitu czasowego. W kampaniach jest coś takiego wydaje mi się że ta opcja jest po prostu ukryta.

Ja bym też chciał coś takiego. Warunkami przegranej są utrata bohatera X oraz przekroczenie limitu czasowego, albo na przykład utrata czterech bohaterów.
Innym udogodnieniem byłoby zablokowanie zwycięstwa po pokonaniu wszystkich wrogów w sytuacji, gdy celem jest zdobycie artefaktu.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.11.2008, Ostatnio modyfikował: Invictus

Permalink

Przede wszystkim jakoś ulepszyć opcję generowania mapy losowej. Tak wygenerowana mapa jest bez sensu, ciągle tworzy błędy - np. kopalnia jest tak blisko zamku, że nie można do niego wejść. Powinno być tak, że np. obiekty niestandardowe (zamki, kopalnie) są oddalone od siebie co najmniej o 5 czy 6 pól, a ich wejścia są oddalone cpnajmniej o 3 pola od standardowych (drzewa, przeszkody). Może być też tak, żeby stworzenia 2 poziomu pilnowały tartaki, złoża rudy, 4 poziomu siarki, krzyształów, itp. a 5 poziomu złoto. Bez tego generowanie na nic się nie sprzydaje.

Permalink

Enleth

Konqer:* Dodanie nowego rodzaju misji "zniszczenie danego koloru". Jest pokonanie bohatera, ale przydałoby się też całego koloru.

Niewykonalne.

To się da zrobić, musi być jeden przeciwnik i normalne warunki wygranej :)


Permalink

1. Uproszczone dodawanie nowych portretów bohaterów.
2. Edycja budynków strażniczych (utopie, krypty itd.)
3. Możliwość dodania bohaterowi unikalnej specjalizacji (np. specjalizacji Gelu czy Dracona, ale też tworzenie swoich własnych w opariu o inne, tzn. np na podstawie specjalizacji płatnerz - dyplomacja, nauka; lub Calh - Gogi -> Aenain - Żywioły powietrza).


Permalink

2 i 3 są dostępne tylko w ERM.


Permalink

Takie obiekty jak tabliczki oraz butelki pływające na powierzchni wody mają bardzo restrykcyjne ograniczenia co do ilości tekstu/znaków, przydało by się zdecydowanie zwiększenie ich pojemności jeśli chodzi o słowo pisane, byłoby to bardzo pomocne.
Przykłady z życia - w tabliczkę przed obiektem tawerny na mapie mógłbym wstawić szczegółowy cennik trunków, musiałem go sporo obciąć aby tekst wlazł w tabliczkę, co do butelek zaśmiecających morza, możliwym stało by się pełnoprawne zredagowanie listów, nie zaś kilku marnych linijek.

Edit:

Dodałbym jeszcze do tego umożliwienie wrzucenia wstawki tekstowej, tuż po walce z jednostkami na mapie, obecnie można umieścić wiadomość, która wyświetla się przed walką.
Np. po wybiciu hordy goblinów, przygotowany skrypt w edytorze za pomyślną walkę uraczy nas jakimś zasobem bądź artefaktem.
W praniu wygląda to tak, że atakując gobliny, przed walką możemy napisać np. że są śmierdzące czy jaskrawo zielone, et cetera. po walce natomiast otrzymujemy określine precjoza, jednak nie da się określić skąd się owe skarby wzieły, teoretycznie można pokusić się o nakreślenie tego w komentarzu przed walką, ale jednak opcja dodatkowego komentarza po walce byłaby w tym przypadku bardzo pomocna.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.01.2009, Ostatnio modyfikował: Omnipresent Boundary